לחיות עם זה...חשבשבת

דבר מלכות פר' ויחי

 

 

ב"ה.

דף עזר ללימוד הדבר-מלכות. ש"פ ויחי תשנ"ב.

עשרה בטבת – התחלת בנין המקדש השלישי

 


 

תמצית השיחה ומושגים מרכזיים

הענין החיובי שבצומות (ס"ב ואילך).ברזל (ס"ד ואילך).ימי הצומות הם ימי אבל וצער לזכרון הצרות שאירעו לאבותינו כתוצאה ממעשיהם הרעים, ובתוך הצער עצמו מסתתר החרטה והתשובה על מעשי אבותינו, וזהו המפתח לתיקון החורבן בגאולה השלימה.

תורת החסידות נותנת מבט פנימי יותר, שמלכתחילה מאורעות החורבן כוונתם היא כדי להגיע לעליה הגדולה של הגאולה, בבחינת 'סותר על מנת לבנות', ירידה צורך עליה.

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבאר בכמה מקומות (לקו"ש חח"י שיחה לי"ב תמוז, דבר-מלכות פ' בלק תנש"א, ועוד)אשר אמנם בתחילת הגלות כשקרובים למאורעות החורבן וחשים אותו בכל תקפו, מודגש יותר הצד החיצוני של החורבן והאבל, אך ככל שמתקרבים למטרה ניתן לראות ולהבין את התמונה המלאה, כיצד יום זה הוא חלק מענין הגאולה האמיתית.

ובהתאם לכך נוהג כ"ק אד"ש מה"מ עצמו, כאשר בכמה הזדמנויות – ובמיוחד בשיחות הדבר-מלכות – נוטל את ימי הצומות ומדגיש את הצד הגאולתי שבהם. כך עשה לתשעה באב – יום לידת משיח [ראה לקו"ש חכ"ט שיחה לשבת חזון, דב"מ לש"פ דברים תנש"א], וכך עושה בשיחה זו לעשרה בטבת.

נקודת הדברים כנראה בנויה על רעיון ה'סותר על מנת לבנות', שלכן החורבן אינו אלא חלק מתהליך הבניה של המקדש השלישי (כמבואר בלקו"ש חכ"ט הנ"ל). כך נמצא שתחילת המצור בעשרה בטבת הוא תחילת בניית המקדש השלישי.

רעיון זה מתקשר בשיחה לנבואת יחזקאל על המצור, בה נאמר לו אודות קיר הברזל שיקיף את העיר. בפשטות הברזל מורה על המצור לבד, אך בשיחה מעמיק ומאריך לבאר כיצד הברזל מורה על המשך התהליך כולו, החורבן שבעקבותיו, התשובה שמתקנת, והגאולה והבנין השלישי שלבסוף.

ברוח דומה מתייחס בשיחה גם לפרשת ויחי, בה עומדים בני ישראל במעבר בין תקופת השיא של האבות ("מעין העולם הבא") לירידה הגדולה בגלות מצרים וכל ההמשך עד ביאת משיח. וגם כאן עליהם לשאוב כוחות מיעקב אבינו ולהיצמד לדרכו, ולדעת שכל הגלות הארוכה היא חלק ודרך לגאולה הגדולה.

 

מבנה השיחה

פתיחה. החיזוק שבפרשת ויחי.

פותח בביאור ענינה של שבת פרשת ויחי ושבת חזק. השבת בה מסתיימת עבודת האבות ומקבלים כח וחיזוק לעבודת הבנים במשך כל הדורות.

וממשיך שיש לקשר ענין זה – החיזוק על עבודת בני ישראל בכל הדורות – לעשרה בטבת וקביעותו ביום שלישי(ס"א).

וכפי שיבואר בהמשך השיחה.

 

ביאור (חלק א). עשרה בטבת יום תשובה.

עובר לבאר את ענינו של עשרה בטבת:

מניח הנחת יסוד: כשם שעשרה בטבת חמור במיוחד כיון שבו היתה התחלת מאורעות החורבן והגלות, כך ישנה בו מעלה מיוחדת, שבו מתחיל הענין הטוב שבכל הצומות(ס"ב).

ומבאר: ביום הצום ב' צדדים. מצד אחד מאורע של חורבן ואבל, ומצד שני עת רצון לתשובה שמביאה את הגאולה. בעשרה בטבת לא היה כלל חורבן בפועל, אלא רק איום שמטרתו לעורר לתשובה. נמצא שביום זה מודגש בעיקר (לא החורבן והאבל, אלא) התשובה שמונעת את החורבן (ס"ג).

 

ביאור (חלק ב). עשרה בטבת תחלת בנין המקדש העתיד.

מוסיף ביאור על פי נבואת יחזקאל על עשרה בטבת בה מוזכר 'ברזל'. ולקמן יתבאר כיצד בברזל זה מרומז תכנו של עשרה בטבת על כל משמעויותיו:

על פי פשוטו של מקרא הברזל מרמז על קיר הברזל של המצור. אך בשיחה מחדש שהברזל רומז גם על המשך המאורעות עד החורבן שכולם כלולים בעשרה בטבת [כנ"ל ס"ב]. ומורה גם על הדרך לתיקון, על ידי החוזק והתוקף (ברזל) של עצם הנשמה והשמירה על שלימות התורה המונעת את החורבן [כנ"ל ס"ג].

ומוסיף ומבאר מעבר לכך:

הכוונה והתכלית של החורבן היא כדי להגיע לשלימות של בית המקדש השלישי והנצחי, המרומז גם הוא בקיר הברזל כיון שהוא יהיה חזק ותקיף כברזל (ס"ד). מעמיק לבאר על פי הקבלה והחסידות כיצד הברזל מורה על העליות הגדולות של הגאולה העתידה והבית השלישי (ס"ה). ומוסיף ומחדש שבית שלישי יהיה בנוי מברזל כפשוטו (ס"ו).

ומסכם: כיון שמלכתחילה ענינו של עשרה בטבת הוא בעיקר התחלת בנין הבית השלישי, לכן כבר בעת הנבואה על המצור מוזכר הברזל המרמז על הכוונה הפנימית והמטרה הסופית, בנין הבית השלישי (ס"ז).

ולסיום הענין מקשר כל הנ"ל לתאריך הצום ביום העשירי בחודש העשירי, וקביעותו ביום השלישי בשבוע, ומבאר כיצד בתאריכים אלו טמון התוכן של כל הנ"ל (ס"ח).

 

סגירת מעגל. הקשר בין פרשת ויחי לעשרה בטבת.

כעת חוזר לפתיחת השיחה ומבאר השייכות של פרשתנו עם עשרה בטבת:

בפרשה נמצאים בכניסה לגלות מצרים, במצב דומה לעשרה בטבת בו החלה הגלות הארוכה. והפרשה נותנת כח להחזיק מעמד בגלות ולדעת שהכל חלק מהדרך לגאולה, כפי שנתבאר לעיל לגבי עשרה בטבת (ס"ט).

 

הנוגע אלינו – דור הגאולה (סעיפים י-יב).

כל הנ"ל מודגש דוקא כעת, כיון שדורנו הוא הדור שהשלים את העבודה בגלות, ושנה זו היא שנת הנפלאות של הגאולה בפועל. לכן זהו הזמן בו מודגש ביותר ובעיקר הכוונה והתכלית של הגאולה שישנה כבר מתחילת הגלות (ס"י).

והוראה לפועל: שכל פעולה של יהודי אינה פעולה חד פעמית, אלא זריעה המצמיחה פירות ופירי פירות, עד שמביאה את הצמיחה העיקרית – הגאולה השלימה (סי"א).

והתפלה וההבטחה, שעצם ההחלטה בזה תביא בפועל את הגאולה תיכף ומיד ממש (סי"ב).

 

מושגים בשיחה

ספר הישר(ס"א).ספר בראשית נקרא בלשון חז"ל גם ספר הישר, על שם אברהם יצחק ויעקב שנקראו ישרים.

אצילות. בי"ע. עליית המלכות (ס"ה).סעיף ה' עוסק ברצף מושגים מתורת הקבלה. ונשתדל להבהיר את סדר הדברים:

כפי המבואר לפני כן בשיחה, 'ברזל' מורה בדרך כלל על ענינים שליליים. בפרט ע"פ המבואר שברזל הוא סדר של 'שפחה כי תירש גבירתה', סדר של קליפה המנסה לירוש את הקדושה.

אך בשיחה מבאר את כל ענין הברזל במשמעות חיובית של גאולה, וכך גם את סוד 'שפחה כי תירש גבירתה', על פי הסוד של עליית המלכות:

ששת המדות חסד-גבורה-תפארת-נצח-הוד-יסוד הנקראים גם 'זעיר אנפין' (ז"א), נמשלו לאיש. וספירת המלכות נמשלה לאשה. כשם שהאיש משפיע לאשה כך ששת המדות משפיעים למלכות ובונים אותה.

ז"א ומלכות הם חלק מעשרת הספירות של עולם האצילות, עולם שכולו אלקות וביטול אמיתי לה', ולכן אין שם רע כלל. בעולמות בריאה יצירה עשיה ישנה מציאות וישות, ויש כבר מקום לרע. ספירת המלכות יורדת מעולם האצילות לעולמות בי"ע בכדי לברר את ניצוצות הקדושה שנפלו לשם.

בכתבי האר"י נאמר שלעתיד לבוא בסיום עבודת הבירורים, תתעלה המלכות ותהיה מעל כל הספירות. על מצב זה נאמר "אשת חיל עטרת בעלה". עליה זו מודגשת במיוחד בחלקים התחתונים של ספירת המלכות, אלו שירדו לעולמות בי"ע.

* * *

חייהם של האבות והאמהות מורים על סדר ההנהגה בספירות העליונות. שלשת האבות אברהם יצחק ויעקב הם כנגד ג' המדות חסד גבורה תפארת, והאמהות הם כנגד ספירת המלכות. על ידי נישואי האבות עם האמהות נעשה למעלה חיבור המדות והמלכות, 'בנין המלכות'. לכן נקראו האבות 'בונים'.

האמהות רחל ולאה רומזות לספירת המלכות כפי שהיא בעולם האצילות, והשפחות בלהה וזלפה רומזות לספירת המלכות כפי שהיא יורדת לבי"ע. האבות לא רצו בתחילה לשאת את השפחות כיון שמאסו בירידה לבי"ע, למקומות הרחוקים מאלקות ועל זה נאמר "אבן מאסו הבונים".

אך כנ"ל דוקא על ידי ההשפעה למלכות, ודוקא על ידי הירידה למטה, נעשית עבודת הבירורים ונשלמת הכוונה העליונה בבריאת העולמות. שאז תתגלה מעלת ספירת המלכות. לכן אצל האבות היה מעין המצב דלעתיד לבוא, שהאמהות היו למעלה מהאבות, מעלת המלכות על כל הספירות.

ועל פי זה מחדש בשיחה שהקדימה של השפחות לגבירות, מורה על עליית המלכות בתכלית השלימות. "אבן מאסו הבונים, היתה לראש פינה".

* * *

עוד מבואר בחסידות, שעשרת הספירות מקבילים לסדר של דצח"מ. חכמה היא שורש המדבר, בינה היא שורש החי, ששת המדות הם שורש הצומח, ומלכות היא שורש הדומם.

בשיחה מוסיף ומחלק בין ספירת המלכות כמו שהיא באצילות הנמשלת לאבן, וספירת המלכות היורדת לבי"ע, הנמשלת לברזל. הירידה לבי"ע כרוכה בענינים שליליים של שבירה וחורבן, ולכן יחזקאל בנבואת המצור רואה ברזל.

אך בסוד עליית המלכות, הדומם יתעלה מעל כל הבריאה. לכן במשכן הדומם היה רק בקרקע, בבית המקדש שהי' מעין דלעתיד היה כולו מאבן, והברזל מורה על המקדש השלישי והנצחי.

 ירח שהגוף נהנה מן הגוף(ס"ח).במשמעות הפשוטה דברים אלו נאמרו בחז"ל לגבי לקיחת אסתר למלך אחשוורוש בחודש טבת, ומבארים חז"ל שהי' זה מכוון למעלה שאסתר תבוא למלך בזמן הקור, שאז הגוף נהנה מן הגוף וכך תשא חן בעיניו.

בתורת החסידות הדברים מבוארים במשמעותם הפנימית, על הקשר שבין כנסת ישראל (הנקראת אסתר) להקב"ה (הנקרא אחשוורוש, מלך שאחרית וראשית שלו), ועל ההנאה כביכול של עצמותו של הקב"ה מעצם מציאותם של ישראל ומגופם הגשמי.

ראובן ושמעון נחתין ראובן ושמעון סלקין(ס"ט).= ראובן ושמעון יורדים, ראובן ושמעון עולים.

 


 

 

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך