שמירת נגיעהאנונימי (פותח)

אני אישית ספציפית, לא שומרת נגיעה... אבל- זה לא אומר שאני כן נוגעת בבנים בכל הזדמנות שיש לי.

בתור אחת שבאה ממשפחה לא הכי דתייה יש לי שאלה אלייכם - למה?

אני מבינה שלשמור נגיעה זה מקדש אותך לבעל שיהיה לך בעתיד ושהנגיעה הזו מיוחדת ואני לא אנתח את כל מה שלמדתי בשתי שעות.. אבל אם את שומרת נגיעה - תשמרי מתוך רצון ולא פוזה! את סתם מזלזלת במצווה הזו וסתם לידע כללי בתור אחת שמסתכלת מהצד בדתיים שבסביבתי.. אתם כאפות ומצטערת על המילה אבל אני פשוט בשוק כל פעם מחדש.

אפילו אני שאינני שומרת נגיעה אני לא מתמרחת על בנים ואם הייתי שומרת נגיעה לא הייתי עושה מזה פוזה וצחוק - קחו מצווה מתוך רצון ולא פוזה או לחץ חברתי! באמת, איפה הכבוד?!  אני מבינה שבגלל שאני לא הכי מיוחסת לדת אין לי זכות לדבר.. אבל בחיית אנשים! חלאס לעשות צחוק ממצוות! קחו את זה ברצינות! -

טוב נראאה לי חפרתי. אני חדשה אז תבינו.., כל הלכה או משהו בקשר לשמירת נגיעה תוסיף לי לחיים מאוד =] אשמח לקבל הצעות יותר ברורות לשמירת נגיעה, תודה מראש =]

[ד"א - אני שומרת שבת אז לא לחשוב שאני חילנייה! אני מבקשת!]

 

-דיני פיג

אל תדאג, תוך שניה - יהיה לך פה אלף תשובות! להלה!
אוקיי..שבלולון

ת'אמת, אני לא ממש מסכימה איתך, כי אני שומרת נגיעה גם מתוך רצון עצמי ולא מתקרבת מתוך כוונה עושה איתם צחוקים, דחקות..

ורוב החברות שלי ב"ה גם כאלה. זה אפילו מלאמלא פעמים מעצבן אותי שבן בא ומתחיל לצחוק איתך (וזה לצערי קרא לי, אבל פשוט מתעלמים/ מיבשים/ הולכים..) או שאחד הבנים בסניף אצלנו קרא לחברה שלי בשם חיבה, שדי הרבה קוראים לה ככה אבל בעיקר חברות.

למה מה נראה לו שהוא?! חבר שלה? קרוב אליה? זה שהוא איתה בצוות זה לא אומר כלום!! צריך להיות ביניהם רק קשר של דברים תכנים! וז-ה-ו-!

וגם היא, כשהיא סיפרה לי על זה היא שיא ההתעצבנה. הבנים בכלל לא מענינים אותי! אני מרגישה שהם ממש ממש תינוקים, ולא יודעים כלום מהחיים שלהם.

להמ שאני ארצה להתקרב אליהם או לגעת בהם? או באלא שצועקים לך ברחוב "הי, את עם השער המתולתל, בואי רגע..".

חוץ מזה, כשכל החיים שלך את עם בנים, נוגעת בהם, וזה מתחיל בכיף, צ'פחה או כל דבר אחר, זה מגיע לדברים אחרים, את מתקרבת אליו יותר, ופתאום את מגלה שגם כיף לך לדבר איתו. אז את יוצאת איתו או לוידעת מה עושה,וזה קורה לך במלא בנים. אז במה יהיה מיוחד בעלך? בזה שתהיו בעז"ה הורים לילדים שלכם? וזהו!! את כבר מכירה חצי מהבנים בשכונה שלך ובשבילך להתחתן זה לא משו כ"כ מיוחד! כמו עוד פעם להיות עם חבר שלך, וזהו! וגם כשאת רגילה להיות חברה של מישו, ולהפרד ככה מ100 בנים, זה יביא לדעתי ליותר סיכויים של להתגרש לא עלינו!

 

זהו! מקווה שעזרתי..

לילה טוב וחלומות פז בלב ברווז

שלום וברכהר

ראשית,ישר כח על הרצון לשמוע וללמוד.

ציינת שאנשים עושים דברים מתוך פוזות.

אני לא יודעת את מי את מכירה,אבל אני יכולה לספר לך מה אני יודעת.

ראשית,אני שומרת נגיעה שזו מצווה מן התורה.כל אישה לא נשואה היא בחזקת נידה ואסורה במגע עם גבר עד שתטבול במקווה.קרבה נאסרה מן התורה,וחז"ל החמירו על כל מגע,שכן "אין אפוטרופוס לעריות".

 

אבל,

אני יודעת שבד"כ התשובות האלו לא ממש משכנעות.

קשה להגיע לידי שמירת מצווה כזאת בגלל תרוצים שכאלו.

אני יכולה להגיד שאני שומרת נגיעה מאז שהתחנכתי כך בבית,

ואני לא יכולה לדמיין לעצמי מצב אחר.

באחריותנו כבנות לשמור על עצמינו,במיוחד לאור הפריצות של היום.

וראי איזה פלא-איך בנות דתיות ששומרות על עצמן יוצרות להן חיים מדרגה אחרת אח"כ....

 

אני לא שומרת נגיעה מתוך פוזה.פשוט כי מחריד אותי לחשוב על כל מצב אחר...חשבי כמה קל להדרדר..

 

אני רוצה לספר לך בקיצור לסיום עוד קטע ששמעתי פעם:

סיפור 1:איש אחד הלך לקנות עגבניה בשוק.הוא ניסה למצוא עגבניה ראויה,אך לא הצילח,כי כל אחד שעבר שם קודם נגע בכל העגבניות,ואף אחד לא הצילח למצוא עגבניה ראויה..

סיפור 2:איש אחד הלך לקנות יהלום.רק אחרי ששילם את כל המקדמות(ודלגתי על התיאורים המרשימים...)זכה שיפתחו לו את הכספת.ואז הוא זכה לראשוניות הזכה הזאת.הראשוניות של יהלום ללא טביעת אצבע...

 

מקווה שהבנת את המסר,

שיהיה לך בהצלחה בבחירה מה את רוצה להיות-יהלום או עגבניה..

תזכי למצוות!!

אח.. כתבת על זה המון! תבדקי בכרטיס אישי..ניגונים
מצטערת על האי הבנהאנונימי (פותח)

אני מתכוונת לבנות שכן עושות את זה וכל אחת תדון עם עצמה,

הבנות שאומרות שהן לא עושות את זה מתוך פוזות וכו'..

דיברתי על הבנות שכן עושות את זה =] אתן ששומרות מתוך כבוד וככה חונכתן אני דווקא ממש מעריכה אותכן וחלילה שאני אזלזל בכן =] רק האלו שלא וקוראות את זה אני רק מידעת אותן.. אל תקחו את זה בבקשה לצורה שלילית אני הרי לא מבינה בכל זה ממש... =]

<צחקן

 

בע"ה.

 

העלאת כמה נקודות חשובות.

 

פעם שחבר שלי ביקש ממני שאני 'אחליק' על ההלכה (והיו סיבות טובות) אמרתי לו - 'אתה דורש ממני למחוק סעיף בשולחן ערוך. יש לך כוח לזה?' וגם - 'אתה לוקח את הקדוש ברוך הוא וזורק אותו מכל המדרגות' - זה בדיוק מה שעושים כש'מוחקים' איסור מסוים.

 

כידוע, האיסור הזה מאוד קשה. כבר כשנאסרו עלינו לראשונה - בכינו על זה. זה איסור מאוד קשה.

רש"י במדבר פרק יא

בכה למשפחותיו - משפחות משפחות נאספים ובוכים לפרסם תרעומתן בגלוי. ורבותינו אמרו למשפחותיו על עסקי משפחות, על עריות הנאסרות להם:

 

אמר רב יהודה אמר רב: יודעין היו ישראל בעבודה זרה שאין בה ממש, ולא עבדו עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיא. (סנהדרין ס"ג

 

 זה בעניין 'אני דתי ולא שומר....'.

 

לגבי מי ששומרת מתוך פוזה- בעיני זה רע; אבל לא כל כך רע. זה ניצול של לחץ חברתי לכיוון טוב! מה הפסול אם היא נמנעת מעברות רק ליד חברות שלה...? (הפסול זה שהיא לא שומרת כשהיא לא לידן)

בדיוק כמו ששומרים 'ייחוד' ממחשב -פשוט כי רוצים להמנע, וזה לא צביעות. כי אני באמת רוצה, רק שקשה לי (במיוחד בעניינים האלה..) אז אני משתדל להיות ליד אנשים.

 

ואם, לדוג', הייתי יוצא לדייטים -ברור לי שהייתי עושה אותם במקום שאולי לא מכירים אותי, אבל שאני לא אעיז לעשות את זה כי רואים אותי. זה לא צביעות -זה אני בכוונה עושה את זה!

 

(ומי שנוגע גם במצבים כאלה- אני מבין אותו קצת. אמנם זה 'לזרוק את הקב"ה מכל המדרגות', אבל היצר מאוד-מאוד מסמא את העיניים. את זה לקח לי הרבה זמן להבין אחרי שחנ"ש עם יהודי צדיק).

 

בקיצור- זה לא טוב, אבל גם לא רע. והיצר כ"כ חזק שקשה לשפוט אותם (וכן. זה לא אומר שזה לא לזרוק את הקב"ה מכל המדרגות.)

___

 

לגבי הזכות שלך להעיר-
גם לחילוני יש זכות להעיר. כולנו בני אדם, וכולנו רואים חסרונות מסויימים (שקיימים גם בנו. אמרת שאת שומרת שבת האם היית שומרת שבת גם בטיול לבד? היית זוכרת לעשות ערוב על המקום שבו את נמצאת? [את יודעת בכלל הלכות ערובין לצורך העניין? הלכות בורר?] באחרים.

 

זכותך להעיר גם ל'דוסים', במיוחד לדוסים, בעצם. כי יש דברים שאנחנו לא רואים אותם בגלל החברה שבה אנחנו חיים - וזה זכותך מאוד להעיר את זה.

 

____

 

כמו שאמרתי למעלה. יש מספיק סיבות לדון אותן לכף זכות.

__

מי שחופר מגיע לנפט.

לא נראלי שלזה היא התכוונה..מישי' מאפושו'

נראלי היא יותר שואלת, למה? כאילו זה מענין אותה.. אבל היא רוצה להתחבר.. לא לשמור כי ככה כולם או לא כולם..) עושים.. ולא כדי לעשות כזה "דווקא" פוזה כזאת של "אני מקפידה על שמירת נגיעה"..

היא אומרת שהעניין הזה של לשמור לבעלי. לא להישחק.  וזה...

כאילו היא שואלת. למה לשמור נגיעה?

 

 

סורי דיני פיג... אין לי כ"כ מה לענות לך כרגע...

קודם כל רמתו של אדם לא לפי שמירת שבתדניאלה .ד.

או כל מצווה אחרת- לא ע"י קיום מצווה מסוימת תקראי דתיה. אלא מתוך הגדרה פנימית שבחרת.

 

דבר שני שמירת נגיעה זה עיניין כ"כ מורכב לא רק בגלל שאת מקודשת לבעלך ע"י זה ויותר כיף לך.

דבר ראשון זה בגלל ההלכה ודבר שני אם נחשוב קדימה אז לא סתם יש ת'איסור הזה.. נגיעה גורמת לבוא למקומות שלא צריכים להגיע אליהם לפני חתונה.

 

כמו שאמרתי בגלל הבחינה ההלכתית וגם בגלל שלא יודעת אם היית רוצה להזכר איך היה ל כיף עם ההוא בעבר באמצע שאת נמצאת עם בעלך ברגעים יפים.

כל זה גורם לההפך משלום בית ולמריבות כי יש 'השוואות' בין הבן זוג של העבר לבן זוג הקיים עם הנישואין והמחויבות.

 

אישה ואיש ששמרו נגיעה ורק לאחר חתונה נגעו בהיתר אצלהם הסיכויים גדולים יותר לילד טוב חכם ובריא ולא בעל בעיות חלילה.

כי הם שמרו על עצמם ומנעו מהרבה תהליכים לא טובים להתפתח.

 

נשמה טובה נגיעה היא בשביל עצמינו ולא בשביל אחרים, טוב לשמור אותה לזמנים הראויים והנכונים...

 

אם את רוצה עוד הרחבה אשמח גם באישי... לילה טוב אחות.

עדיף לשמור מפוזה מאשר לא לשמור.אני שמח סתם!

לזה קוראים לחץ חברתי חיובי...

היה דיון על לחץ חברתי לא מזמן...הסטלן הקטן

וזה לדוגמא,לחץ חברתי חיובי!!!!!!!!

ועוד משו....הסטלן הקטן

אולי כדאי שתבהירי את השאלה שלך בצורה יותר טובה,כי היא לא כ"כ מובנת פה!!!!!!1

אח..דיני דיני דיני :-*a.i
כתבתי תגובה ארוכה- באתי לשלוח והיא נמחקה...כפרעלייך!!=)אחרונה

אין לי עכשיו זמן לכתוב שוב אז אני אכתוב לך אותה בפעם אחרת בלי נדר בעז"ה או פה או בצ'אט...

ב"הצלחה רבה בהכל ויום טוב ומבורך מלא בעשיה!=]

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך