כמה סיפורים מענינים שהגיעו לידימושיקו

מספר אחד המזכירים:אחרי ששת הימים היה אצל הרבי אריק שרון, כשהוא יצא מהחדר הוא שאל אותי, הרבי היה בארץ? אמרתי לו לא. הוא התפלא ואמר לי שמע מה היה ביחידות: הרבי שאל אותי למה לא בונים בשטחים שחזרו, עניתי שלא שייך לבנות כי אין תשתיות של מים חשמל וכו', הרבי אמר לי: תביא דוגמה של מקום, והבאתי לו דוגמה, הרבי הוציא עיפרון ושרטט על הנייר - מפה אפשר להביא חשמל ומפה אפשר להביא מים וכו'.

אמרתי לו – מה נראה לך? אם הרבי היה בארץ כולנו היינו שומעים, הוא לא היה מגיע כגנב או משהו כזה.

 

עוד סיפור :

 

פעם הרבי הראה לי (או אמר לי) ידיעה בניו יורק טיימס ששכם כתוב שבנורווגיה מצאו נפט והם מחפשים קונים. והרבי הורה לי ללכת למשרד הביטחון ולהראות להם את זה. הלכתי לסניף משרד הביטחון הישראלי בניו יורק והראתי להם את זה, והם אכן עשו עמם עיסקה. . . לפני כמה חודשים הייתי במשרד הביטחון והם אמרו לי שעד היום יש נמשך עדיין הקשר עם נורווגיה!

 

ועוד אחד:

שמעון פרס היה אצל הרבי ביחידות, והוא סיפר שלהוריו לא היו ילדים והוא נולד בזכות ברכה של הבעלזער רב, הרבי שאל אותו איך הוא מתנהג כך, אדם שנולד מברכה של הבעלזער צריך להראות אחרת, והוא ענה לרבי: ה' יעזור, הרבי אמר לו, התפקיד שלי זה להגיד ה' יעזור התפקיד שלך הוא לבצע, אתה רוצה להחליף את התפקידים ואתה תשב במקומי?

טעותאנונימי (פותח)

שמעון פרס רצה להתקבל ליחידות, אך זה לא יצא אל הפועל.

מעניין מי המזכיר שסיפר את זה...

פרס היה ביחידות אצל הרביחשבשבת
בשנת תש"ל ויש גם תמונהחשבשבת
בתמונה רואים את פרס בחדר המזכירות (ללא הרבי)!אנונימי (פותח)

אין תמונה שלו עם הרבי, כי לא היה מפגש!

אדרבה, אם יש תמונה - הביאי!!

לאו דוקא שהיתה יחידותמושיקו

אלא פעם אחת שהוא דיבר עם הרבי או שבאמת זה לא היה...

אוף לא רציתי להביא תקישור הזהחשבשבת

http://dmag-pub.com/_data/ebooks/b69d3c9678/COL_PESACH.PDF.pdf 

 

אבל הנה לך...

ויש לי בעיה ענקית עם המקום שאחיו זה משתייך אבל זו הוכחה חותכת מספיק נראה לי.

 

והנה עוד משו:

 

"יש לי הרגשה שקיימת בישראל אווירה של רדיפת הדת"
(יום חמישי, י''ג תשרי תש''ע)
בשתי פעמים נפרדות קיבל כ"ק הרבי מליובאוויטש לחדר-הקודש את העיתונאי שמואל אבידור הכהן. בשתי השיחות, כל אחת מהן ארוכה ומרתקת בפני עצמה, שוחח עמו הרבי בכאב רב על מצב הדת בארץ-ישראל, העובדה שמלחמת 'ששת הימים' לא הובילה לשינוי מהותי בקרב העם, שאלת 'מיהו יהודי' והיעלמותם של ילדי תימן: "על עניין הילד יוסל'ה שוכמאכר הרעישו את העולם כולו, אפילו אני לא נוקיתי מאשמה ואמרו שיש לי יד בחטיפת הילד. והנה מתגלה שנעלמו 350 'יוס'לך', ואיש אינו מזדעזע ואינו נזעק, ובעיתונות כמעט ואין כותבים על כך..." ● הראיון במלואו שערך שמואל הכהן אבידור לפני 30 שנה מתפרסם במוסף 'אושפיזין עילאין קדישין' של 'שעה טובה' לסיפור המלא
שמואל הכהן אבידור

מספר פעמים כבר נכנסתי לשיחה, או בלשון החסידים – ל'יחידות', אצל האדמו"ר מליובאוויטש. בכל פעם ליוותה אותי מחדש אותה התרגשות עמוקה בטרם עוברי את מפתן חדרו של הרבי. תמיד מילא אותי אור גדול של התעלות הנפש תוך כדי השיחה עם הרבי. וכאשר יצאתי מעם פני הרבי, אחוז הייתי זמן רב בקסמי האישיות הקורנת והנדירה שפגשתי.

לא, אין כאן התפעלות של חסיד הבא אל מחיצת קדשו של רבו הנערץ. לצערי, איני חסיד עד כדי כך. אכן, ראיתי איך חסידים עומדים וממתינים לאותו רגע שבו ייכנסו אל הרבי. החיוורון שעל פניהם, פסוקי התהילים שעל שפתותיהם, ה'אבנט' הקשור היטב כבשעת תפילה, הרעד של כפות הידיים, הדמעה שבעין, כל אלה העידו מהי לגבי החסיד ה'יחידות' אצל הרבי. אבל ראיתי גם איך נכנסים אליו גם לא-חסידים, ובעיקר איך הם יוצאים מחדרו. לכן ברור לי כי איני היחיד שכה נרעד-נרגש מן הפגישה הזאת, עם מי שלא מותיר שום ספק בכך כי הוא – הרבי, משכמו ומעלה גבוה.

אוויר פסגות ממלא את הפגישה עמו. יש משהו מרומם ונשגב בשיח שלו, גם כאשר הוא מדבר על ענייני יום-יום. מתוך שאלותיו ניכר כי הלך מחשבתו הוא לא רק לגמרי בלתי-שגרתי, כי אם חצוב מעולמות גבוהים יותר. ראיית הדברים שלו והערכתו כלפיהם הן יסודיות-מקוריות.

כידוע, מקבל הרבי את מבקריו בשעות הלילה. סמוך לשעה עשר בערב החלה הכניסה. בזה אחר זה נכנסו ויצאו חסידים ולא-חסידים. היו כאלה ששהו אצל הרבי דקות ספורות בלבד, והיו שנשארו אצלו קרוב לשעה. רוב הנכנסים באותו לילה באו ממרחקים. היו כאן אנשי-תורה ואנשי-עסקים מאנגליה ומצרפת. היו אנשים מדרום-אמריקה ומקנדה. רבים היו הפעם הישראלים, כי באותו שבוע הגיעו מישראל כ-150 חסידים אשר באו להשתתף בהתוועדויות שנערכו לכבוד מלאות עשרים שנה לכהונתו של הרבי בנשיאות תנועת חב"ד. ביקשתי להיות אחרון ברשימת הנכנסים, מפני שלא רציתי לעכב את הבאים אחריי בתור וכדי שיהיה בידי די זמן לברר כל אותם דברים שרציתי להביאם הפעם בפני הרבי.

ראיתי איך נכנסים לחדרו אברכים חסידיים העושים בשליחותו בערי צפון-אפריקה. עקבתי אחרי נכנסים שיצאו זה מקרוב מתחומי ברית המועצות, לאחר שנים רבות של ציפייה ושל געגועים לרגע זה של פגישתם עם הרבי. נכנס איש-מדע התופס עמדה חשובה באחת מהאוניברסיטאות הגדולות בארצות הברית; נכנסה אמא של בת העומדת לפני ניתוח קשה ומסובך; הנה צועד לתוך חדרו של הרבי, הרב עדין שטיינזלץ מירושלים, שהתפרסם בפירושו להוצאה הישראלית של התלמוד הבבלי. הנה נכנס ר' זוסיא, הפרטיזן של מלחמת העולם השנייה. נכנס גם השר שמעון פרס, ובצאתו אפשר היה להבחין עד כמה הוא נפעם-נרגש מן השיחה הממושכת.

השעה כבר הייתה סמוך לעלות השחר, כאשר מצאתי עצמי שוב פנים אל פנים עם הרבי. על פניו היה אותו חיוך כובש ולבבי אשר יוצר מיד את הקשר הנפשי אליו. שום סימן של עייפות לאחר לילה גדוש כזה. כל המחיצות נופלות. מוסיקה רכה-רכה, של אהבה נלבבת ונפלאה, כאילו מלווה אותך בצעדך עד לשולחן שלו. בתוך ארבע אמותיו אתה חש עצמך, לגמרי לפתע, רגוע מאוד, שלם עם אמונתך. משהו בבחינת 'אם הוא כאן – הכול כאן'. עוד לפני שהוא אומר דבר, בטרם מתחילה השיחה, וכבר הכול אחרת. הוא ידידותי כל-כך, אפילו קורטוב מתחום ההומור מתובל במשפטים הראשונים שהוא אומר. אף על פי כן שוררת מסביב אווירה של קדושת הרוממות. ברור כי רק אישיותו היא היוצרת, כאן בחדר, אווירה זו, כי אין כאן שום סממנים חיצוניים למשהו בלתי-רגיל. להפך: ריהוט מיושן בתכלית הפשטות. שולחן כתיבה רחב. כיסאות אחדים. אפילו הכיסא שהוא יושב עליו אינו בנוסח כיסא של אדמו"ר. לראשו מגבעת לבד לא-רבנית. ובכל זאת...

"נא ספר לי בשורות טובות מארץ-ישראל"

סימניו של הבוקר המתנצנץ כבר נראו מבעד לחלונות חדרו של הרבי בשעת כניסתי. מחשבת בזק חלפה במוחי: "הרי הלילה חלף, המותר לי עתה להעסיק את הרבי?" דומה כי הוא קרא את מחשבתי, שכן הערתו הראשונה, מיד עם כניסתי, הייתה: "הרי אתה יליד ירושלים, ולכן אתה בא כ'מנהג ותיקין' באשמורת הבוקר".

את השיחה פתח בבקשת משאלה: "נא לספר בשורות טובות מארץ-ישראל", נעץ בי מבט טוב וחייכני והמתין למענה. אמרתי: "למרות הכול, רבי, יש ב"ה גם בשורות טובות מארץ-ישראל". חייך שוב ואמר: "הרי ליטאי אני, אף שאני עצמי יליד אוקראינה, אבל מוצאם של השניאורסונים הוא מליטא, וליטאי אוהב כאשר סופרים ממש לתוך ידו". הוא מדדני שוב בעיניו החודרות ותבע מענה.

החילותי לספר קצת על גילויים של התעוררות דתית המורגשים בכל רחבי מדינת ישראל. סיפרתי על הלבטים האמונתיים באחדים מקיבוצי 'השומר הצעיר'. הזכרתי את החוגים אשר החלו 'לחפש את היהדות'. וכהוכחה נוספת כי אכן יש מִפנה מסוים בקרב אזרחי ישראל, סיפרתי על המפגש עם אנשי 'ארגון המורים' של בתי הספר הממלכתיים-דתיים בישראל, שנערך במערכת 'פנים אל פנים'. בפגישה זו הוצגה לאנשי החינוך הממלכתי-דתי שאלה: האם אתם רואים יחס טוב יותר אל החינוך הדתי מצד הפקידים והמורים (הלא-דתיים) הוותיקים, שיש להם כבר שערות שיבה, או שדווקא בני הדור הצעיר, ילידי הארץ (הלא-דתיים), פתוחים יותר לבעיותיו של החינוך הדתי? הם קבעו כי דווקא הצעירים הם המבינים יותר והם הפתוחים יותר לענייניו של החינוך הדתי. מכאן, אמרתי, אולי ירשה לי הרבי להביא ראיה כי ה'מחר' של ישראל הוא שלנו, בעוד אותה רוח של כפירה, שכה מוכרת לנו, שייכת עתה ל'אתמול'. פני הרבי הרצינו.

מדבריו עלתה עתה נימה של כאב עמוק. הוא אמר: נכון, יש בישראל התעוררות, אבל היא לא באה לידי ביטוי במעשים. מדברים אחרת, אבל לא מתנהגים אחרת. בחסידות, הסביר, יש מושג של 'אור המקיף' ויש מושג של 'אור פנימי'. ההתעוררות אשר ישנה עתה בישראל אינה עוברת את 'האור המקיף', היא כולה חיצונית, ואין לה המשך ב'פנימיות'. יהדות אינה עניין של התפלספות, ולא נושא לשיחות של אהדה. יהדות מחייבת קיום ממשי של תורה ומצוות, ובכיוון זה אין אותן תוצאות אשר היו מקוּות לאחר מה שאירע ב'ששת הימים'.

דממה השתררה לרגע. הרבי נראה מהורהר ושוקל דבריו. לפתע פרצו הדברים מפיו כמעט בזעם: "לפעמים נדמה לי כי היחידי שעודנו מדבר על 'ששת הימים' זה אני. מה קרה להם לאנשי ארץ-ישראל, שכה מיהרו לשכוח את המאורע הגדול והמחייב הזה? אני מדבר עם אישים מארץ-ישראל, והם מתייחסים אל המאורע הגדול הזה כאל 'היסטוריה ישנה'. הייתכן?! ואולי יש כאן בכלל הערכה מוטעית שלי, אולי רק נדמה לי שמאורע זה מחייב למחשבה וגם למסקנות מרחיקות-לכת?"
 
http://www.hydepark.co.il/topic.asp?whichpage=12&topic_id=2630746&forum_id=20422 

• הראיון במלואו מתפרסם במוסף 'אושפיזין עילאין קדישין' של 'שעה טובה'

_________________

 


 

ובכן...אנונימי (פותח)
אין שם תמונה עם הרבי... הוא רצה להיכנס...אנונימי (פותח)
נכוןחשבשבת

זה לפני היחידות והוא נכנס

 

כמו שמתואר בקטע למטה שמתחת לקישור

 

ואגב הוא גם אמר את זה בכמה וכמה הזדמנויות.

וגם כתוב את זה בכתבה עצמה שזה לא ידוע- אבל היה.חשבשבת
לחשחבת ועדי שהוא היה "החכם הזה"מניי770אחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך