חב"ד בארץ ממתגת את עצמהאנונימי (פותח)

בחודשים הקרובים משהו ישתנה. כל פרסום של חב"ד, כל שלט, כל בנין או מכונית, הכל יהיה אחיד.

 

נוכל לזהות את חב"ד מהר.

בינתים לחב"ד יש מיתוגמושיקו

שרואים הנחת תפילין זה מעייני הישועה

שראוים חלוקת נרות שבת זה גור

שרואים משיח - זה חב"ד

צפו למבצע משיח בכל החוגים.....חשבשבת

אכן התקדמנו הרבה יותר מצעד אחד..

 

כי להיות ראשון זה מחייב....

 להיות צעד אחד מעל כולם!

 

 

נ.ב.

לדעתי אין טעם בזה...

כי הרי אפשר לבחור רק צבע אחד אחיד(שאגב כבר נבחר לפני כ20 שנה)- צהוב

וכבר כולם יודעים לאן אתה משתייך

 

ראה ערך- הכתומים.

הרבי חשב על רעיון המיתוג לפני 40 שנהאנונימי (פותח)

ואף הביא דוגמא מרשת מזון גדולה בארה"ב.

מעניין..חשבשבת
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ט טבת תשע"א 12:36

 ומזון רוחני מצריך צבע רוחני שיש אנשים שהם תמיד באיחור

 

להזכירך: השלט שהיה הכי מזוהה בשנות הממים עם חב"ד זה "היכונו לביאת המשיח" צבעיו היו צהוב ואדום

 

ובשנות הנונ"ים הצבע הצהוב נהפך להרבה יותר דומיננטי ומשוייך לחסידי חב"ד.

 

אז אין בעיה עם המיתוג עצמו- אבל  לפחות שיצדיק את עצמו. לדעתי הלוגו החדש לא מושך בכלל - ואני עובדת בתחום הפירסום- הצבעים צריכים להיות יותר מאירים לעיניים - אנחנו לא זוגלובק (צבע אדום) אנחנו מזון רוחני ומזון רוחני מצריך צבע רוחני - בהיר, זורח, מאושר...

 

 

אהההה..ועוד משו..חשבשבת
למי שייך "המותג" חב"ד? ● הרהורים
וכאן הבן שואל: את מי הסמיך הרבי "למתג" את חב"ד ולהחליט מי הוא חב"ד ומי הוא אינו חב"ד? והאם חב"ד הפכה לחברה מסחרית, או שמדובר על חסידות שענפיה מגיעים עד לבעל-שם-טוב וראשי התיבות שלה הם חכמה בינה ודעת – ולא מותג כלשהו? ובכלל, אם מדובר על רעיון טוב ומעולה כל-כך, מדוע מי שהמותג חב"ד אכן שייך לו – הרבי נשיא דורנו – לא ביצע אף פעם מהלך של מיתוג? ● למאמר המלא
אריה אלתר גרנשטוק
כט טבת ה'תשע"א (05.01.2011)
א.
 
לחברת "אוסם" יש מיתוג, וגם ל"עלית" ול"שטראוס". ועכשיו גם ל"חב"ד" יש מיתוג. מיתגו את "המותג" חב"ד ובקרוב בטח גם ירשמו אותו בספר ה'סטארטפים' כמותג רשום עם בעלים רשמיים.
 
ומה הצעד הבא? בטח הנפקה של "המותג" חב"ד בבורסה. ומי יהיה הבעלים של המותג? מי שטוען שהוא חב"ד - שחסידות חב"ד היא עסק פרטי שלו, ומי שלא סובר כמוהו, אין לו את הזכות להשתמש במותג הרשום.
 
וכאן הבן שואל: את מי הסמיך הרבי "למתג" את חב"ד ולהחליט מי הוא חב"ד ומי הוא אינו חב"ד? והאם חב"ד הפכה לחברה מסחרית, או שמדובר על חסידות שענפיה מגיעים עד לבעל-שם-טוב וראשי התיבות שלה הם חכמה בינה ודעת – ולא מותג כלשהו? ובכלל, אם מדובר על רעיון טוב ומעולה כל-כך, מדוע מי שהמותג חב"ד אכן שייך לו – הרבי נשיא דורנו – לא ביצע אף פעם מהלך של מיתוג? והרי הרבי ירד לכל פרט בכל נושאי המוסדות, כולל כיצד יראו הסמלים והאם השמש בסמל צבאות ה' תעמוד בצד ימין או בצד שמאל – ומעולם לא דיבר הרבי על מיתוגה של חב"ד.
 
ב.
 
בנוסף לכל זה, הרי אנו איננו תמימים. אנו מכירים את האנשים העומדים מאחורי המיתוג ואת ניסיונותיהם בשנים האחרונות לנכס לעצמם את שמה של חב"ד. מבחינתם הם מתייחסים לחב"ד בתור תנועה או ארגון, שיש לה ראשים ומנהלים ודוברים, והם ועל דעתם מחליטים מהי חב"ד, מה השקפתה ומי יכול להיות חלק ממנה.
 
רק לאחרונה הם יצאו בכמה פרסומים מביכים על "ראש חב"ד בישראל", או תארים אחרים שחולקו כמו "ראש קשרי חוץ בחב"ד" ו"דובר חב"ד" – למרות שהרבי ביטל את המינוי של דובר חב"ד ולא מינה איש אחרי הדובר המיתולוגי ר' בערק'ה וולף ע"ה. אך כל זה אינו מפריע להם, כי לדידם לא מדובר על חסידות, אלא על ארגון עם היררכיה ברורה - אותה קובעים הם עצמם.
 
וככה, למרות שבחב"ד ישנם דעות שונות, הם החליטו שרק מי שחושב כמותם יוכל להיקרא בשם חב"ד. ומי שדעתו שונה מדעתם – למשל אם הוא פועל מידי במבצע בשורת הגאולה – לא יהיה שם חב"ד עליו חלילה.
 
ג.
 
למרות שלא זה הענין, אבל יש גם עוד נקודה: כולנו מכירים את השאלה שמופנית לשלוחים על בסיס יומי: "האם חב"ד מממנת אתכם?" ואז צריך להסביר לו כיצד המערך הארגוני של חב"ד הוא כזה שכל בית חב"ד דואג לעצמו מבחינה תקציבית ולכל בית חב"ד תרומות משלו. אבל מה יקרה כשכל חב"ד תהפוך לגוף אחד? מי ירצה לתרום לבית חב"ד, ששייך ל"חב"ד"? הוא יעדיף לתרום ישירות ל"חב"ד".
 
ובענין זה, חבל שארגון שראשיו מסובכים בפלילים ובימים אלו עדיין נמצאים בחקירות, לא לוקחים אחריות, אלא מסבכים את כל בתי חב"ד במיתוג שיקשור את כל חב"ד כגוף אחד. ומה יקרה אם שוב ילקחו מי מראשי הארגון לחקירות ויאמרו ש"ראשי חב"ד נחקרו תחת אזהרה"? ולא רק הם, אלא מה יקרה אם כל אחד מאיתנו יסתבך בפלילים ולכל חב"ד יהיה מיתוג אחד?
 
מי שכתב את המאמר הזה הוא מעט ילדאנונימי (פותח)
לפחות הייתם נותנים לפרומר לכתוב את זה...אנונימי (פותח)
שייצא אותם שטויות בצורה משכנעת יותר...אנונימי (פותח)
וואו שיכנעת אותי עכשיו...;)חשבשבת
המיתוג החב"די עובד חשבשבת

בערב החג קיבלנו על זה הוכחה נוספת. בפתיחה לכתבה בעיתון 'הארץ' על פעילות בתי חב"ד בחג הפסח נכתב כך:
 

"נראה שהם נמצאים בכל חור - החל מניו ירק וכלה בעיר הכי נידחת בהודו. כבר מרחוק ניתן לזהותם לפי הדגל הצהוב הנושא את המילה המזוהה ביותר עם הזרם – המשיח, ולפי הנוכחות של אנשים שלבושים שונה מהאוכלוסייה המקומית עם מגבעת מחודדת ומעיל שחור. בתי חב"ד קוראים לזה, ומדובר בלא פחות מתופעה מחממת לב".

נו, אז המיתוג עובד. רק צריך להמשיך לנופף בו...

פשששש ב"ה ועוד על עיתון 'הארץ'!! יחי המלך המשיח!בת מלך!

 

בטוחני שמרדכי היה מודאג אם דוקא המן היה מחמיא לו..אלעד
הם לא החמיאו-הם כתבו איך לזהות חשבשבת
אכן אנשים רבים מבלבליםאנונימי (פותח)

בין חב"ד לבינכם...

אתם עוזרים ליושב ראש יד לאחים לזהות ולהלחם נגדכםבן ציון גגולה

ב"ה

 

http://www.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=6543#top 

 

כותרת הודעה: יד לאחים נלחם שוב באהרונוב - הוכחות

 

ב"ה. יום רביעי, יום הבהיר י"א ניסן תש"ע

לכבוד
הרבנים הגאונים, יושבי על מדין
בית-דין רבני חב"ד בארה"ק

שלום וברכה

לאחר סדרת מכתבים ששלחתי אליכם, כבוד הרבנים, בענין חשש יהדותם של רבים מילדי צ'רנוביל – הנני נאלץ לקבוע בצער רב, כי עד היום לא נעשה מאום בנושא הזה.
אחרי בקשת סליחה מכבודכם, צר לי לומר כי מי יודע אם לא הרבנים שותפים במצב הנוכחי, הם רבני חב"ד. למסקנה זאת הגעתי לאחר שהרבנים קיבלו הוכחות ועדויות ברורות ולאחר ששלחנו שמות נוספים בהם ישנם ספקות כמעט-וודאיים, אך במקום זאת, במקום שבית הדין יבדוק את הרשימות ויעשה פעולה – הרי הוא מסייע במישרין או בעקיפין בהשתמטות מדיון רציני בענין, ובנתיים, מי יודע כמה בנים ובנות יתחתנו עם יהודים ויהודיות כשרים?!...
וכעת אינני יודע מי אשם יותר, האם וועד רבני חב"ד שמעלימים עין שנותנים לעסקנים לעשות ככל העולה על רוחם, או הנהלת צא"ח שעושים מעשים חמורים אלה ביודעין, ואפילו לא מנסים לבקש סליחה ולתקן את המצב באופן מיידי!
בדגל של הרבי ושל תנועת חב"ד מתנוססת הסיסמה "שלמות העם, שלמות הארץ ושלמות התורה". בא וועד רבני חב"ד ביחד עם צא"ח וקיפלו את הדגל הזה לצערנו הרב.
במכתבים הקודמים ביקשנו להציב באוקראינה יהודים יראי שמים ובארץ להקים בית דין על מנת לברר את יהדותם של הילדים – אך יש החוששים מכך, ועושים כל מאמץ כדי שענין זה לא יגיע אפילו לדיון ראוי, וזאת מטעמים הכמוסים עמם.
אין לי טענות אל אנשי צא"ח; אין להם רבנים העומדים על גביהם – כפי שהיה ראוי להיות – ואין מי יורה ברורות את הדרך, ידרוש הסברים ויסיק מסקנות. אנשי צא"ח יודעים זאת היטב, ולכן הם עושים ככל העולה על רוחם. אם כן, האשמה היא לא באנשי צא"ח.
לאור כל זאת, אין לנו ברירה אלא להמשיך בטיפול בנושא כדי להזהיר שלא לחתן אף צעיר או צעירה על סמך העובדה שהם לומדים (או למדו) במוסדות ילדי טשרנוביל.
היות וברבות הימים ילדי צ'רנוביל נוסעים למקומות שונים בעולם, ומכיוון שכך הם יכולים להגיע לנשואים מעורבים על סמך העובדה שהם למדו בפרוייקט טשרנוביל – איאלץ לעדכן בימים הקרובים את כל רבני חב"ד ומנהלי המוסדות בעולם, כי אין להשיא נער או נערה מפרוייקט ילדי צ'רנוביל ללא בדיקה מדוקדקת.
אנו עושים זאת בלית ברירה. זהו הדבר המינימלי המתחייב כתוצאה מהמצב ומעצימת עיניהם של הרבנים, כאשר בכל יום ויום מתרחשים דברים, כמו שתי הדוגמאות המזעזעות דלהלן הממחישות את חומרת המצב:
אחד מילדי צ'רנוביל הוא נער בשם יורי זבילינסקי. לילד זה - לטענת עובדת המשרד בקייב - זוייפה תעודת לידה, כאשר הילד היה אז בן 8 שנים בלבד, ומובן שהוא עצמו לא ידע על כך. הילד למד במוסד לילדי צ'רנוביל בכפר חב"ד במשך שלוש שנים ולאחר מכן חזר לקייב. כשהגיע לגיל 13 או 14, החליט ללמוד בישיבת "תומכי תמימים" בקייב.
כאשר נודע לאנשי הצוות של "יד לאחים" אודות העובדה הזאת, לא האמין למשמע אוזניו והצוות הגיע לראש הישיבה בשם צבי, תושב ישראל. (הישיבה היא בעלת שם טוב ברמת ובתוכן הלימודים);
ראש הישיבה שאל: "זבילינסקי? - היום קוראים לו נדב". חברי הצוות ביקשו ממנו לבדוק את מסמכיו והתברר כי הם תואמים עם המסמכים שהיו בידי הצוות. ראש הישיבה הסביר כי הוא לא בדק בקפידה את יהדותו של הילד, כיוון שהסתמך על זה שלמד במוסד ילדי טשרנוביל במשך 3 שנים, ובוודאי כבר עשו לו שם את הבדיקה כמו שצריך.
אלכסנדר, חבר הצוות הבודק של "יד לאחים" הציע לראש הישיבה להזמין מיד את האמא ולראיין אותה. כשהאמא הגיעה רואיינה על ידי ראש הישיבה ואלכסנדר גם יחד.
אלכסנדר: יש בידנו מידע מדוייק כי לפני 5-7 שנים, כשילדך היה בן 8, את או מישהי אחרת זייפתם את המסמכים שלו כדי שיהיה יהודי. אני מבטיח לך כעת שלילד לא ייגרם שום נזק, רק תספרי לנו את האמת מה שהיה.
האמא התרגשה מאד, ונשברה. היא סיפרה שהיא הגיעה אל משרד ילדי צ'רנוביל בקייב יחד עם המסמכים של הילד, ושם הסבירו לה שיש בעיה, כיוון שהאמא צריכה להיות יהודיה. הם ביקשו מהאמא להביא להם את כל המסמכים ואחת העובדות בשם גאלה, ואחותה בשם ואלה, וכן לנה פרדמן ונטליה פרינדליך - הן ארבע נשים שעמדו מאחורי הזיוף.
המזייפת בפועל היתה הציירת בשם נטליה גורבנקו, שעבדה בשיתוף פעולה עם משרד אהרונוב. זה כמובן מביא אותנו למסקנות לא חיוביות, בלשון המעטה.
ומה עלה בגורלו של יורי זבינסקי – שהוא דוגמא חיה למה שיכול להיגרם כתוצאה מעבודה עם אנשים שמשלמים להם לפי ראש – התברר כי הוא לומד ב"תומכי תמימים", וכי הוא נחשב ל"עילוי", ומלבד לימודיו ב'נגלה' וחסידות, הוא שימש גם כמשגיח כשרות במטבח. בין תפקידיו היה להדליק את האש, וכן בבדיקת עופות לאחר שחיטתם...
איני צריך לתאר את תחושתו של ראש הישיבה לאחר שנודע לו אודות "יהדותו" המפוקפקת של יורי זבינסקי.
כשהתחלנו לעשות את הבדיקה היכן הנערים והנערות הגויים נמצאים היום, מצאנו עובדות מזעזעות ביותר. הבדיקה היתה על-פי הרשימה שבידנו, וכבר במקרה הראשון נתקלנו בבעיה חמורה ביותר:
היה זה נער בשם אדוארד שקולוב (היום – מנחם מענדל שקולוב...), ולאחר בדיקה וחקירה מעמיקה מצאנו כי הוא לומד ב"ראשען סקשיין" –שע"י ישיבת "אושען פארקווי" אצל השליח הרב משה חיים לוין. התברר כי עסקינן בנער שנחשב ל'עילוי', וכל מוריו מעידים כי הוא "חסידי" ביותר...
כשהייתי בארה"ב לא מזמן, נפגשתי עם השליח הנ"ל והוא הופתע מאד לשמוע את הפרטים הללו. הוא החליט לבדוק בעצמו, ולאחר שיחה מעמיקה עם הנער, התברר כי אכן כך הם פני הדברים. אמו היא גויה לחלוטין! לאחר דין ודברים הנער הסכים לעבור גיור כהלכה.
כמו כן גילינו כי הנערים: ארתור ויקופץ' ואלכסנדר מירוננקו ומספר ילדים נוספים, השתלבו בלימודים בישיבת "מקווה ישראל" ובישיבת "נחלים" – למרות שהם גוים גמורים!
והשאלה החמורה המתבקשת מאליה היא: מה קורה עם בנות צ'רנוביל שקיבלו הכשר של "יהודיות"?
* * *
כפי שכתבתי קודם: העובדות ידועות לרבני חב"ד, אך יש כאן עצימת עינים לנוכח מקרים חמורים ביותר.
אינני מאמין שהציבור החב"די יעבור על כך בשתיקה עוד זמן רב; אני מתכוון לפנות לידידי חב"ד שיש להם השפעה על הנוגעים בדבר, כדי שיביעו את מחאתם וינסו לתקן את המצב. בעיה זו הינה מסוכנת, לא רק בענין ספציפי זה, אלא לכל התוכן והרוח של חב"ד.
איני שולח את המכתב הזה לאנשי צא"ח, כי מזה זמן רב הבנתי שאין עם מי לדבר שם, והדברים מדברים בעד עצמם. אני מניח כי הם ימשיכו להשקיע אלפי דולרים בהשמצות נגד "יד לאחים" ונגד עובדיו המסורים – כפי שעשו עד כה – אך זאת למודעי כי השמצות אלו לא ירתיעו אותנו, ואנו נמשיך לברר ולבדוק את הנושא מקרוב, ואין לי ספק כי עוד רבים וטובים יקומו ויגידו לנו תודה על עבודה חשובה זו.
בברכה ובתקווה לגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש, וכפי שאמרו חז"ל: בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל.
בכבוד ובברכה
הרב שלום בער ליפשיץ יו"ר "יד לאחים"

נ.ב. הנני מצרף בזאת דו"ח מפורט אודות פעולתו של צוות מיוחד שנסע לאוקראינה על מנת לברר את יהדותם של הילדים העולים ארצה. הדו"ח הממרר מדבר בעד עצמו. כמו כן מצורפות בזה שתי רשימות ילדים שהנם גויים, או שיהדותם מוטלת בספק. האחת רשימה ישנה שהוגשה מזה כבר, ועמה רשימה נוספת, חדשה.

איזה מזל שאני שליחה של הרבי ולא של חב"ד...חנצ'ו
ממ"ש ככה^^חשבשבתאחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך