טוב, אז החלום שלי, זה לנגן בגיטרה, יעני ממש, א-ב-ל, אין לי חוש קצב בגרווווש!! אוקע? ממש!!!
אז נראלכם כדאי לי אפילו לנסות?
תודה! (:
טוב, אז החלום שלי, זה לנגן בגיטרה, יעני ממש, א-ב-ל, אין לי חוש קצב בגרווווש!! אוקע? ממש!!!
אז נראלכם כדאי לי אפילו לנסות?
תודה! (:
ומקסימום- אם לא ילך תפסיקי!
אבל בטוח תרצי להמשיך
זה ממכר
נגיד אני לומדת אצל מורה, אני צריכה לקנות גיטרה? יעני לא חבל ללמוד 4 שיעורים ואז להחליט שלא מתאים לי, ואז להיתקע עם גיטרה?[ולא, אל תגידו לי שזה שימושי שיש אחת כזאת בבית..
]
א. בקשר לחוש קצב, את לא באמת יודעת.. אני גם הייתי בטוחה שאינלי שמיעה מוזקלית והחוש קצב שלי דפוק ואני מנגנת ממש טוב יחסית...
אז שווה לך ממש ממש לנסות...
ב. בקשר לגיטרה, אינלי מושג, תנסי לברר אם אולי לאחת החברות שלך יש גיטרה שהיא מוכנה להשאיל לך בשביל השיעורים או משו... (את בפנימיה או בבית??) אבל תכל'ס, לדעתי תמצאי ת'מורה שאת רוצה, ואז תתייעצי איתה לגבי זה.. תגידי לה שאת לא בטוחה שתאהבי את זה והכל.. מן הסתם יש לה פרוטקציות, או אולי כמה גיטרות או משו. למורה מקצועית (לא סתם שביעיסטית או משו..
) בטוח יהיה פתרון בשבילך. ומן הסתם גם אפשר ללמד כמה שיעורים עם גיטרה אחת למורה ולתלמידה..
אז לא תנגני בלהקה אבל יהיה לך כיף לדעת כמה שירים, אני הכרתי פעם מישהו שהיה מזעזע בשמיעה ובנגינה אבל הוא התמיד רבות וכעבור שנתיים ניגן בכלייזמרים בצפת....
לגבי קניית גיטרה, לי אבא שלי קנה גיטרה, ול אהצלחתי להתמיד אבל בעלי מנגן עליה באהבה עד היום....
בס"ד
בהתחלה תנגני עם מטרונום (הוא סופר לך קצב), אחר כך זה יבוא מעצמו בעז"ה...
[אני שואלת על הקצב, כי ב-א-מ-ת אינלי חוש קצב, וזה מזעזע..
]
נראה ולי בחלומות אי פעם... עכשיו אני עוד בשלבי התחלה של למידה לסרוג....
גם לי אין חוש קצב ממ..טוב במיוחד [בלשון המעטה, כה??] ואני מנגנת סבבה.. אבל אני לא השקעתי יותר מידי..
למדתי כולה איזה חצי שנה לפני 4 שנים והפסקתי.. ככה שאני לא בדיוק התקדמתי.. [הפסקתי כי נגמרה השנה (התחלתי באמצע שנה..) ופשוט לא המשכתי אח"כ כי אינלי סבלנות..]
אבל ממש שווה לנסות. באמת. אפילו החצי שנה הזאת עזרה לי להבין קרצת, ואח"כ ניסיתי להתקדם לבד.. [למדתי 2 פריטות לבד וכמה אקורדים..]
קיצור.. שווה לנסות..מקסימום תראי שאת ממש גרועה בזה, ותרדי. אבל אין כזה דבר להיות גרוע בזה. אם אתה רוצה- אתה יכול!
מקווה שלא חלש מדיי באמצע השיר
רק אני והגיטרה 
מוזמנים להעלות גם מדי פעם 
ל המשוגע היחידימנגנת?
אבל כמו שאני רואה, אין פה כ"כ אנשים לשתף 
זה בגלים וצריך לעבוד על זה
טוב שאתה מקליט זה גם יכול לתת השוואה
אבל בכל מקרה אני נהנה להעלות לפה הקלטות 
"ל המשוגע היחידיכששואלים אותכם אם אתם יודעים לנגן טוב
מה אתם עונים?
יוצא לי מלא ואני צריך כזה להגיד: כן סבבה, כאילו טוב, קצת מקצועי, אבל לא ממש.
התשובה תלויה בך אתה יודע ;)
👍🏻ל המשוגע היחידייפה שלך, יחסית טוב זה אחלה.
הקטע בזה שככל שנכנסים לעומק,
רק מבינים כמה זה עולם גדול,
ואז קשה להגיד שאני מנגן טוב,
כי הכל יחסי...
ואז יחסית לתחביב אני מנגנת טוב 
גם אני בתור תחביב,
למרות שחושב על לקחת את זה לכיוון יותר מקצועי...
מה זה אומר מקצועי?
את כל התאוריה והבסיס,
להתמקצע בכל הסולמות, אקורדים, פריטות ועוד.
להתחיל לנגן בציבור ובלהקות (אירועים וכדו')
לעשות שיעורים בגיטרה
כמובן כל דבר בשלב שלו
זה מה שעולה לי לראש...
אני נראלי ישאיר את זה כתחביב😅
ל המשוגע היחידיובד"כ אני עונה שיש לי הרבה להשתפר ולא מנגנת מקצועי..
אפשר לשאול כמה זמן את מנגנת?
(שנים/חודשים/שבועות/ימים...)
אוהבת בעיקר לנגן ליווי קצבי, על האיטי והסולו אני עוד מתאמנת.
להעלות מידי פעם,
הקלטות שלו מנגן,
אני ישמח 
כמובן גם אני, כשזה הדדי זה הכי כיף 
ל המשוגע היחידיאחרונהלמרות שבקצב הזה אני גם יעלה את הכל לבד 🤷♂️
קצת חלש אבל אפשר לשמוע
בלילה בלילה 
אני גיטרה אקוסטית מבית טוב, מיוחס לכינורו של דוד (סבא רבא של סבא רבא של סבא רבא) מחפש גיטרה חשמלית להקמת בית (אפשר גם פזמון) נאמן בישראל
רק רוצה לפרוט על מיתרי הלב ולתת לשיר לזרום בתוכי
יש לי עץ פשוט בלי ייחוסים, וזה מה שעושה את זה מיוחד
אבל מאוד התחברתי לרצון לפרוט על מיתרי הלב, רק צריך את המפרט הנכון ;)
וכל עץ הוא מיוחד, שנאמר אילן אילן במה אברכך וגו'
מה זה אומר טון יותר גבוה? אם בעצם כל המוזיקה זה כמו מעגל (דו רה וכו' וחוזר לדו), אז יש רק אוקטבות יותר גבוהות לא טונים.
זה בס"ה אותו צליל אבל יותר דק, או צליל שנמצא במקום אחר במעגל...?
זה יותר כמו ספירלה מאשר מעגל זה מעגל עם קומות לא חוזרים לאותו מקום חוזרים לאותו מקום קומה מעל או מתחת.
טון זה מרווח
סולם זה אוסף של מרווחים
יש בזה מוחלט נגיד כל דו אמצעי בשנתה הספציפית יהיה על תדר מאוד מסוים של הרץ לא זוכר איזה
ויש בזה גם משהו יחסי נגיד בשירה כשאתה שר ומישהי אחרת תשיר אתם תהיו במנעד שונה ותבחרו טונים ואוקטבות שונות.
מקווה שיש כאן משהו שיעזור לכוון העיקר שהפורום מקבל קצת חיים אשריך
יש טון גבוה יותר רק באותו סולם או שזה משהו שיכול להיות אבסולוטי?
אז בעצם בהרצים זה פשוט ספירלה שמתקדמת
ובסולם שלך זה לבחור חלק בספירלה.
תודה רבה!
כשאתה שם קאפו אתה מעלה טונים לדוגמא
כי יש את התו המרכזי שהוא הטון והסולם הוא מסביבו.
כי טון זה המרווח, וסולם זה המבנה, כמו מערכת טונים עם חוקיות מסוימת
אתה יכול לקחת את אותו תו בסולמות שונים ויצאו במערכת סביבו אקורדים שונים
בכלל יותר גבוה כי הוא נמצא בסריג השביעי וam בראשון?
אני מנגנת את שניהם בסריג הראשון
ל המשוגע היחידיאם תקחי את am ותשימי קאפו זה יעלה לפי סדר האותיות באנגלית (תווים) כל פעם:
A (בסריג הריק) רווח C B רווח D רווח F E וכן הלאה... עד הרווח שאחרי G ואז זה חוזר לA (זה בעצם דו רה וכו')
אבל ניסיתי להבין מה גורם לטון להיות גבוה מטון אחר, זה בסך הכל תלוי בגרון של הבנאדם
איזה טון קל לו לשיר ואיזה קשה לו לשיר באוקטבה גבוהה.
הטון עולה כי המיתר יותר מתוח ככל שלוחצים יותר קרוב... לכל אחד קל יותר לשיר בטווח אוקטבות אחר
(לא בטוחה שהבנתי את השאלה)
שאלה מצוינת שנוגעת באחד הדברים הכי מבלבלים בגיטרה: הקשר בין שם האקורד לבין המיקום שלו על הצוואר.
במוזיקה, מה שקובע אם משהו "נמוך" או "גבוה" הוא התדר שלו.
אקורד Em פתוח (בסריג 0) משתמש במיתר השישי הפתוח (E נמוך). זהו הצליל הכי נמוך בגיטרה סטנדרטית.
אקורד Am פתוח משתמש במיתר החמישי הפתוח (A) כבס שלו. התו A הזה גבוה יותר מה-E הנמוך.
לכן, במצב הפתוח הסטנדרטי: Em אכן נמוך יותר מ-Am.
כאן נכנס הבלבול. בגיטרה אפשר לנגן את אותו אקורד בהרבה מקומות ("פוזיציות").
אם אתה מנגן Am בסריג הראשון (בצורת אקורד פתוח), אתה משתמש בצלילים נמוכים יחסית.
אם אתה עובר לסריג השביעי ומנגן שם Em (למשל בצורת A מינור שהוזזה למעלה), אתה אכן מנגן צלילים גבוהים יותר מבחינת התדר שלהם מאשר ה-Am שבסריג הראשון.
התשובה לטענה
אתה צודק לגבי המיקום, אבל טועה לגבי ההגדרה. אקורד הוא לא "נמוך" או "גבוה" מעצם שמו, אלא לפי הצלילים הספציפיים שמנגנים באותו רגע.
יש Em נמוך (פתוח).
יש Em גבוה (סריג 7 או 12).
יש Am נמוך (סריג 0-1).
יש Am גבוה (סריג 5 או 12).
זה כמו להגיד שגבר בשם 'משה' תמיד יותר גבוה מגבר בשם 'דוד'. זה לא נכון – זה תלוי איזה משה ואיזה דוד פגשת. אקורד Em בסריג 7 הוא אכן גבוה יותר מ-Am בסריג הראשון, פשוט כי לחצת על צלילים גבוהים יותר בצוואר הגיטרה. השם של האקורד רק אומר לנו אילו תווים מרכיבים אותו, לא באיזו קומה בבניין (באיזו אוקטבה) הם נמצאים.
ל המשוגע היחידיאז צדקתי,
אין באמת "טון יותר גבוה"
זה תלוי באדם מה בטווח שלו גבוה ומה אצלו נמוך.
לא משנה, אני מסבך את עצמי יותר מאותך 🤷♂️😩😣
העיקר קיבלת תשובה בסוף
ל המשוגע היחידישאין כזה דבר? אתה כן יכול להשתמש בזה לתאר רווח
כן יש כאן עולה ויורד בתוך כל אוקטבה, כמו שאמרת זה מעגל, אבל באמת רה יותר גבוה מדו וכו' (באותה אוקטבה)
יענו בכל אוקטבה דו הכי נמוך אח"כ רה אח"כ מי וכן הלאה?
אבל אקורדים נגיד הם מתחילים מ"לה" אז מאיפה יתחיל הכי נמוך?
לדעתי זה תלוי לפי טווח טונים של בן אדם ולכל אחד יש את הגבוה שלו (בתוך המעגל של האוקטבות שלו), ואת הנמוך שלו.
מקווה שהבנת כי אני לא סגור על זה 100 אחוז

ל המשוגע היחידי
שבוע טובRrrכשאתה מנגן אתה גם מתאמן... אבל על פריטות וכזה לפני שאני מתחילה ממש לנגן אני עושה עשר דק תרגול של פריטות שונות ואקורדים שקצת קשה לעשות...
וגם לנגן ביחד עם אחרים... זה גם נותן פרופורציות (:
וכבר ידוע גם אם זה שירים חדשים האקורדים מוכרים כבר.
להתאמן זה לצאת למקומות חדשים שהראש מתאמץ והיד גם וזה מאתגר.
מה שכתבת כאן זה יותר חימום מתרגול אם הבנתי אותך. גם אני מתחמם מראש תלוי בנושא שאני מתמקד בו עכשיו אחר כך עובר לאימון
אחר כך מנגן או שלא