תפילותבת מלך!

כמה תפילות נשים חייבות ביום לפי חב"ד?

כמה תפילותמושיקו

נשים חייבות ביום עפ"י הלכה? שו"ע?

 

נשים מקפידות על שחרית ומנחה בלבד!חיים שלמה
וזו דעת ההלכה בענין...חשבשבת
דיני ומנהגי תפילה לנשים
איזה קטעים בתפילה חשוב שאישה תתפלל? האם נשים צריכות לומר הלל? ומה לגבי תפילת ערבית? אישה המתפללת בבית, האם יש לה לקבוע מקום מיוחד לתפילה? ומה עושים כאשר תינוק בוכה באמצע התפילה? ● דיני ומנהגי תפילה לנשים ובנות, מאת רבה של כפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי (נערך על ידי בנו הרב שלום בער אשכנזי) ● לקריאה
הרב מרדכי שמואל אשכנזי
יט אב ה'תש"ע (30.07.2010)
סדר התפילה

• נשים מברכות כל ברכות־השחר כיוון שהן חייבות בברכות־הודאה כמו האנשים, וכן אומרות "יהי רצון" שיוצאים בו ידי חובת תפילה דאורייתא. לכן גם עליהן לברכן מיד בבוקר, קודם האכילה וקודם ההתעסקות בענייני הבית. ויכולות הן להתעסק בענייני הבית קודם תפילת שמונה־עשרה מכיוון שהן משועבדות לענייני הבית.

• "נוהגות הנשים שיודעות ללמוד (=לקרוא), להתפלל כל סדר התפילה כמו האנשים אין פחות, מפרשת העקדה עד סוף עלינו לשבח", וכמובן שכל זה הוא לכתחילה.

• תפילת נשים הרצויה כוללת את הקטעים הבאים: ברכות־התורה וברכות־השחר, "הריני מקבל", "אדון עולם", עקידה, "לעולם יהא" עד "וידבר... זאת תורת", פרשת־התמיד שהיא "וידבר... צו את בני ישראל", "ושחט", פרשת־הקטורת ודי לומר "אתה הוא" עד "לדורותיכם". כמו כן צריכות לומר "ריבון העולמים" המופיע לפני "איזהו מקומן".

• כמו כן יאמרו "הודו" ופסוקי־דזמרה וג' פרשיות קריאת־שמע עם ברכותיה, לפניה ולאחריה.

• מצוות עשה מדאורייתא להתפלל בכל יום, ותקנו חז"ל להתפלל תפילת שמונה־עשרה שחרית ומנחה, ואף נשים חייבות בכך וכלשון רבנו הזקן "וכן עיקר".

• לפיכך "כיוון שהם [=הנשים] חייבים בתפלת שמונה־עשרה, יש להם לסמוך גאולה לתפילה", היינו להתפלל שמונה־עשרה מיד לאחר ברכת 'גאל ישראל' בלי להפסיק ביניהם כלל.

• כן אומרות: "אשרי", "למנצח.. יענך", "היום יום" ו'שיר של יום', "קווה", "אין כאלוקינו" ו"פיטום הקטורת", "עלינו" עד "אך צדיקים". תהילים.

• נשים שהן עסוקות ואין להן פנאי להתפלל כל הנ"ל, יאמרו: ברכות־השחר וברכות־התורה, פרשת־התמיד ופסוק "ושחט", פרשת־הקטורת עד "לדורותיכם" (ובדיעבד די באמירת "אתה הוא... בתורתיך").

•"שמע ישראל" ו"ברוך שם" ויכוונו בקריאה זו לקבל עליהן עול מלכות שמים , פרשת "ואהבת", ברכת "ויציב" עד "גאל ישראל" אשר דבר זה הוא חובה ממש לכל אישה ומקיימות בזה מצווה דאורייתא של זכירת יציאת־מצרים, ובלשון רבנו הזקן "זכירת יציאת מצריים שהוא מצוות עשה שלא הזמן גרמא שמצוותה ביום ובלילה, לפיכך יש להם לברך הברכה על יציאת מצרים שהוא אמת ויציב" , ומיד בסמיכות לכך יש להתפלל שמונה־עשרה.

• נשים שיש להן ילדים ומשום כך הן עסוקות מאוד בגידולם ובענייני הבית, בדיעבד ובשעת הדחק אם לא מצאו זמן כמה דקות פנויות במשך היום בכדי להתפלל שמונה־עשרה, אם אמרו ברכות־השחר ופסוק "שמע ישראל" מתוך כוונה לקבל עליהן עול מלכות שמים בקריאה זו, וברכת "ויציב" עד "גאל ישראל" – יש להן על מה לסמוך להסתפק בכך. ובמקרה זה תאמר ברכת "ויציב" ואם יתפנה לה זמן תתפלל שמונה־עשרה אף שתפילה זו אינה 'סמוכה לגאולה'.

דיני תפילה

• כדאי להשתדל להתפלל שחרית לפני השעה הרביעית של היום
ועל־כל־פנים עד חצות היום.

• "ברוך שאמר" אומרים "בניגון ובנעימה כי הוא שיר נאה ונחמד".

• כאשר אומרות פסוקי־דזמרה יש לומר לכל הפחות "ברוך שאמר", "אשרי" ו"ישתבח", אך אין לברך "ברוך שאמר" ו"ישתבח" בלי לומר ביניהם פרק מפסוקי־דזמרה. וכן אין לדבר עד לאחר סיום תפילת שמונה־עשרה.

• כמו כן, פסוקי־דזמרה נתקנו לאומרם קודם (קריאת־שמע) תפילת שמונה־עשרה, ולכן אם כבר התפללה שמונה־עשרה ורוצה לומר פסוקי־דזמרה לאחר שמונה־עשרה – תאמר את המזמורים בלי ברכות "ברוך שאמר" ו"ישתבח".

• בקריאת־שמע עדיף לשבת ואם עומדים אזי לכל־הפחות יש לעמוד במקום אחד ולא להסתובב באמירת פסוק "שמע ישראל" (ו"ברוך שם") .

• אישה הקוראת כל קריאת־שמע תכפול המילים "ה' אלוקיכם אמת" כפי שעושים האנשים.

• 'תחנון' אינן צריכות לומר, ואם אומרות – יש להשמיט את י"ג מידות הרחמים המתחילות ב"ויעבור ה'" הנאמרות רק בציבור.

• צריך לעמוד ב"ה' מלך", ב"ברוך שאמר", ב"ויברך דוד" עד "תפארתך" ויש מוסיפים לעמוד עד "אתה הוא ה' האלקים", ב"ישתבח" (ולמעשה נוהגים לעמוד מ"ויברך דוד" עד לאחר "ישתבח" כדי לעמוד באמירת השירה, ואפשר להקל בזה). לשמונה־עשרה נעמדים במילים "תהילות לא־ל עליון". תפילת "עלינו לשבח" בעמידה.

• תפילת מנחה הרצויה היא: פרשת־התמיד ופסוק "ושחט" (כפי שאומרות בבוקר). "אשרי" ושמונה־עשרה. "עלינו" ו"אך צדיקים".

• חשוב לציין שתפילת שמונה־עשרה במנחה היא חובה כמו בשחרית ולכן בשעת הדחק תתפלל שמונה־עשרה בלבד. ויכולה להתפלל גם בזמן בית־השמשות עד צאת־הכוכבים.

• אמירת 'הלל' היא רשות אך נהגו לאומרה ככל המצוות התלויות בזמן שנהגו הנשים לקיימן, ולכן יכולות גם לברך על ה'הלל'.

• תפילת 'מוסף' של שבת, חג וראש־חודש – המנהג הוא שמתפללות, ויש הסוברים שתפילות אלו הן חובה.

• נשים פטורות מתפילת ערבית אך חייבות מדאורייתא בברכת "אמת ואמונה" עד "גאל ישראל". ואם זמנן בידן – רצוי שיתפללו כל תפילת ערבית.

• מי שנזכרה בלילה שלא בירכה בשחרית ברכת־התורה ורוצה ללמוד או לומר 'קריאת־שמע שעל המיטה', עליה לברך תחילה ברכת "אהבת עולם" שלפני שמע־ישראל והיא נחשבת לברכת־התורה. ותגיד מיד לאחר הברכה פסוק כלשהו, כדי לסמוך לימוד לברכת־התורה.

ורצוי לעשות זאת גם אם אין בדעתה ללמוד עוד בלילה זה (וכמובן שכל זה נאמר בתנאי שלא התפללה ערבית ולא בירכה ברכת "אהבת עולם" כחלק מהתפילה, שאז יצאה ידי חובתה בכל מקרה).

• 'קריאת־שמע שעל המיטה' שהוא לשמירה – כל הנוסח, ולפחות ג' פרשיות שמע וברכת "המפיל".

• מנחה בערב־שבת מתפללות לפני הדלקת הנרות. ואם לא הספיקה – תתנה בשעת ההדלקה שאינה מקבלת שבת לעניין שתוכן להתפלל תפילת חול.

• בליל־שבת צריכות לכתחילה להתפלל תפילת שמונה־עשרה של שבת כדי לקיים מצוות זכירת השבת בתפילה (חוץ משמיעת ה'קידוש') כיוון שחייבות במצוות זכירת השבת בתפילה כמו האנשים. ואם שמעה קידוש לפני שהתפללה – אינה חייבת להתפלל לאחר מכן שמונה־עשרה של מעריב (אך כמובן צריכה לומר ברכת "ואמונה"). וכן בליל יום־טוב צריכות להתפלל שמונה־עשרה וכנ"ל.

• בשחרית ומנחה של שבת יש יותר חיוב להתפלל מכיוון שהן פנויות יותר.

• כדאי מאוד להתפלל שמונה־עשרה של מעריב במוצאי־שבת ולומר נוסח "אתה חוננתנו" ורק אחר־כך לעשות מלאכה, ולא להסתפק באמירת "ברוך המבדיל". ואם התפללה ושכחה "אתה חוננתנו" תגיד אחרי התפילה "ברוך המבדיל בין קודש לחול" (ודין זה הוא גם באנשים).

• נשים מריחות את הבשמים ומסתכלות באש בהבדלה ויש נשים המקפידות לברך בעצמן.

• אישה שהתפללה וטעתה בתפילה כגון ששכחה לבקש גשם חורף או הזכירה או בקשת גשם בקיץ, וכן במקרה ששכחה לומר "יעלה ויבוא" בימים ובתפילות שחייבים לומר בהם "יעלה ויבוא" – חוזרת על תפילתה כמו האנשים, כיוון שלא עלתה לה תפילה והיא חייבת בכך כמו אנשים. ונראה, שאפילו בתפילת מעריב שהיא רשות בשבילה – אם טעתה, לא עלתה לה תפילתה ואם רוצה שתיחשב לה לתפילה עליה לחזור ולהתפלל.

• וכן בברכת־המזון אם שכחה לומר "רצה" או "יעלה ויבוא" – חוזרת כמו האנשים.

• צריך להתפלל בבגד נקי ומסודר ולא בבגד־השינה או בגד המיוחד לניקיון הבית.

• צריכה לקבוע מקום קבוע בבית להתפלל בו, שלא יבלבלוה בני הבית.

• צריך להתפלל עם גרביים ונעליים כדרך שעומדים לפני מלך.

• נטילת־ידיים לפני התפילה: אם יודעת בוודאות שנגעה בטינופת (או במקומות המכוסים בגוף, חיכוך בראש, צואת האוזן או האף) צריכה ליטול ידיים פעם אחת על כל יד, ונטילה זו נעשית על־ידי שפיכת מים על האצבעות עד מקום חיבורן לכף־היד. ותיקח עוד מים בכף־היד ותשפשף כפות הידיים זו בזו. ואם אין מים או שנגעו בטינופת באמצע תפילת שמונה־עשרה שאי־אפשר לזוז – יכולה לנקות על־ידי שפשוף הידיים בכל דבר שמנקה כדוגמת קיר, שולחן וכדומה. וכמובן שכל זה לתפילה או קריאת־שמע אך לאמירת ברכה או ללימוד – אפשר לנקות את הידיים על־ידי שפשוף בכל דבר, גם אם יודעים בוודאי שהידיים התלכלכו מטינופת.

• אם תינוק בוכה באמצע שמונה־עשרה ומפריע לה להתרכז, מותר להרגיעו על־ידי רמז בתנועה אך לא בהשמעת קול של גערה וכדומה. אם אין ברירה, אפשר לגעור. ואם גם זה לא מועיל – אפשר לגשת אליו או להתרחק ממנו אך בלי להפסיק בדיבור. ויש להשתדל שלא להפסיק באמצע שלוש הברכות הראשונות או שלוש הברכות האחרונות. בשאר הברכות יש להפסיק בין הברכות ולא באמצע ברכה. ותתחיל שוב מהברכה שפסקה בה, ואין משנה כמה זמן נמשכה ההפסקה. כל זה במקרה שהפסיקה מעצמה, כתוצאה מחוסר אפשרות להתרכז בתפילה. אך אם הפסיקה כתוצאה מאונס וכגון שהילד נפל וחייבים לרוץ אליו – במקרה זה כמובן שמפסיקה בכל מקום בו אוחזת וכן יכולה לדבר אם צריכה, וכאשר חוזרת להתפלל צריך לראות כמה זמן הייתה ההפסקה: אם הפסיקה כשיעור הזמן שבו בדרך־כלל היא מספיקה לסיים את כל תפילת שמונה־עשרה – עליה לחזור לתחילת שמונה־עשרה. לעומת זאת, במקרה שההפסקה הייתה פחות מפרק־הזמן הזה – אזי אם לא דיברה במהלך אותה הפסקה – חוזרת היא למקום שבו אחזה בתפילתה. ואם הפסיקה באמצע הברכה, ממשיכה מאמצעה. ואם דיברה – באמצע הברכה – חוזרת לתחילת הברכה שאחזה בה. ואם הפסיקה באחת משלוש הברכות הראשונות – חוזרת לתחילת מונה־עשרה. אם הפסיקה באמצע שלוש הברכות האחרונות חוזרת לראשיתן, דהיינו ל"רצה".

• אין להחזיק תינוק על הידיים בשעת התפילה לפי שהחשש שמא ייפול מסיח את הדעת מהתפילה. ואם אין ברירה – אפשר לנענע את העגלה תוך כדי תפילה.

(באדיבות העלון "הכפר של הרבי", היו"ל על ידי ועד כפר חב"ד).  
וואי תודה רבה על התשובה שלך ממש עזרת לי חשבשבת!בת מלך!אחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך