לא יראה אבק בכל גבולך/ פסח התשס"ז- קוים לדמותינומוח קודח

בס"ד

"נתי", צעקה אמא בקול, "כמה פעמים אני עוד יצטרך לצעוק לך שתבוא לעזור קצת בניקיון? גם אתה גר פה, אז תשתתף בנטל".

"טוב טוב, אמא, עוד שניה, אני רק גומר פה ללבן את החצובות של הכיריים". "בנות," חשב לעצמו, ולחש במרירות את הקלישאה השחוקה, "אבק זה לא חמץ, והילדים זה לא קרבן פסח".

"כשתסיים לעשות מה?" שאלה.

"ללבן את החצובות, שלא ישאר שם חמץ".

"בנים", חשבה לעצמה, "תמיד ימצאו תרוצים להתחמק מהעבודה. בכל מקרה, האש שורפת את החמץ של החצובה."

*        *        *        *        *

"נועם, תנקה את האבק שעל התמונות".

"ניקיתי את התמונות כבר".

"לא את הזגוגית של התמונות, את האבק שעל התמונות, על המסגרת למעלה".

"מי מסתכל לשם בכלל? מי רואה את זה?".

"נועם, תמיד כשאני נותנת לך משימה, אתה מוצא תרוצים.

אם כבר מנקים את הבית פעם בשנה, שלא יהיה חמץ, ננקה שגם לא יהיה אבק".

המחשבה הבזיקה בראשו "עלאק חג חרות. הפוך. אם מנקים פעם בשנה שלא יהיה אבק, ננקה שגם לא יהיה חמץ".

*        *        *        *        *

"ברוך... על ביעור חמץ", נשמעה הברכה, והמרוץ לפרורים התחיל.

נריה דחף לידי אבא נוצה בצבע ירוק.

"מה אני יעשה עם זה?", שאל אבא.

"לא יודע, הגננת נתנה לנו את זה, היא אמרה שזה לבדיקת חמץ", ענה נריה, מבויש מעט.

"איפה שמת את הפרור האחרון?", שאל נתי את נריה.

"בין הקלסרים שבחדר העבודה", החזיר נריה, מרוצה מהמחשבה שהוא לבד חשב על המחבוא המצוין.

"ששששש" השתיק אותם אבא, וחיוכו של נריה נמוג בשניה.

אבא הגיע למקרר, פתח אותו, והתחיל לבדוק את המוצרים שבתוכו.

"מה זה? לחמניה!" שאל את עצמו/ אשתו בקול.

"זה בסדר. עשינו לה שואב אבק", ענתה אשתו, והסמיקה לאחר שהבינה מה אמרה.

אבא המשיך בבדיקה, ולאחר שמצא את הפרורים שהיו בפח של השירותים, בכונן של המחשב ומתחת למיטה של נתי,

דרש מהילדים להוציא את השאר. מיד.

"אבל אבא", התבכיין נועם, "זה לא פייר שאתה פורש אחרי שאתה לא מצליח".

מבטו של אביו השתיק אותו מיד.

במוחו של אבא נרקם רעיון. בשנה הבאה הבדיקה תהיה קצת שונה.

יהיו עשרה גרגרי אבק במקום פרורי לחם, ואמא תחפש במקומו, ובא לציון גואל.

*        *        *        *        *

"הא לחמא עניא", נישא קולו של אבא.

אמא החוירה. "אוי", נמלטה זעקה מפיה. "הלחמניה". היא רצה למטבח, וחזרה אחרי חצי דקה, ובידה לחמניה, והסבירה.

"הלחמניה שמצאנו, שמתי אותה עם כל התערובות חמץ, כדי שנמכור אותה לגוי. היא היתה טריה.

אבל בסוף לא מכרנו את החמץ, כי אתה טענת שזה לא מכירה אמיתית, וגם ככה יש שם רק תערובות, ואתה מבטל את זה, וכל מיני דברים כאלה, ונשארה לנו לחמניה בפסח".

אבא לקח את הלחמניה מיד אמא, פורר אותה לפרורים, והשליך אותם לאסלה.

"חבל, לכלכת לי את הבית. עד שניקיתי...", קוננה אמא.

הסדר המשיך על מי מנוחות, עד רחצה.

נועם, נתי ונריה עשו "שותף", וגנבו ביחד את האפיקומן, שהיה מוחבא, כמו בכל שנה, בתוך כרית ההסיבה של אבא.

כשאבא חזר, בדק את הכרית, וקרא, ספק לעצמו, ספק לילדיו: "מה עם לא תגנוב?".

התגובה לא אחרה להגיע:" זה בסדר, אבא, אנחנו נחזיר לך את זה אחר כך".

בצפון, עמדו הילדים ליד אבא, וחיוך מרוח על פניהם.

"מה אתם רוצים?", שאל אבא.

"אני רוצה ברבי, נועם רוצה אריזת לורדים זורחים, ונתי רוצה את האנציקלופדיה הבריטניקה החדשה לנוער", קרא נריה מתוך פתק מוכן מראש.

"את הברבי והלורדים אני מוכן לתת לכם, אבל הבריטניקה זה דבר יקר מדי לאפיקומן", השבית אבא את השמחה.

הילדים היו מוכנים מראש:" אז לא נחזיר לך את האפיקומן".

אבא לא איבד את העשתונות, וענה "אני יכול לקחת כל מצה אחרת, אני לא חייב דווקא את האפיקומן שאצלכם".

הילדים היו מוכנים גם לאפשרות הזאת:" הבעיה, שלקחנו את כל המצות, והחבאנו אותם".

"טוב", נאנח אבא, "אני מסכים, אבל בתנאי שתשירו בקול את חד גדיא ושאר השירים עד הסוף".

הילדים הסכימו, והאפיקומן הוחזר לבעליו.

*        *        *        *        *

מבוסס ברובו על סיפורים מהחיים.

 

        

זה כזה נכון...שירה חדשה

בס"ד.

חג שמח!!

שכוייח ! כל הכבוד! יונה
זכר ליציאת מצרים ^^פליץ
אני זוכרת רק פסח אחד שעשיתי בבית... כל השאר בחוץ
מציאות חיים..פלפלתי

הצחקתני..

ועכשיו לרצינות:

פירורים לא מכניסים לשירותים מפאת כבודם.

במוחו של אבא התרקם--> נרקם.

זייהו, יפה מאוד. שכוייח.

איזה כבוד יש לפרורים? מוח קודח
אוכל?! לא אמורים להכניס את זה לשירותים...שירה חדשה

בס"ד.

< אם לזה היא התכוונה >

אם מדובר על ה10 פרורים- הכוונה היתה שהםמוח קודח

בס"ד

החביאו, כמנהג ישראל קדושים, בכל מיני מקומות יציאתיים, ואם מדובר על הביעור- זו דרך הביעור ביו"ט.

אני יודעת, למדנו את זה בכיתה...שירה חדשה

בס"ד.

מה שרציתי לאמר, שנראה לי שפלפלתי התכוונה לפירורים... לא לביעור...

עוד פעם- הכוונה היתה שהם החביאו במקומות בלי חמץ. מוח קודחאחרונה
זה בדיוק הענין ,פלפלתייונה

אם מוצאים חמץ בפסח,חייבים לבער (כלומר להשמיד ולבטל) אותו.
ביום טוב אסור להדליק אש,אז מבערים את החמץ ע"י הטלתו לאסלה.

זה בדיוק הענין,בפסח אין כבוד ללחם/חמץ- בדיוק הפוך מכל השנה-
בפסח הלחם/החמץ מקבל יחס חמור הרבה יותר מאשר מקבלות נבלות וטרפות.

נקודה למחשבה....

 

ביום טוב עצמו אסור לבער חמץ גמור שמצאו (ולא ביטלו)האריאלניקהנאמן
אלא כופים עליו כלי( שמים על החמץ צלוחית או צלחת ) ובחול המועד מבערים
אפשר ביו"ט לפורר ולהשליך לאסלה. מוח קודח
אהבתי... רק היה צריך לשפר את הסוף. אנונימי (פותח)
חמוד...חמסית
בהחלט מהחיים...
אני הייתי בוחרת קטע מובחר, ומאריכה אותו, ומשקיעה רק בו.
זה בטח היה יוצא עוד יותר טוב...
נהנתי.
אגב צר לי לאכזב אתכםהאריאלניקהנאמן
חצובה לא צריך ללבן, מספיק לערות על זה מים רותחים(ויש מחמירים לכסות באלומניום)
אנחנו ליבנו חצובות. מוח קודח
יפה מאד ;אנונימי (פותח)
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך