פרויעקט השו"ט ח"זהאריאלניקהנאמן

שאלה: "לכבוד כ"ק מו"ר עט"ר פאר הגולה ראש גלותינו וגאולתינו מה"ה חכ"כ המצח"ק שליט"א שאלה לי אל כבודו, ואף שאני יודע שאיני כדאי לשאול את מו"ר שאלות אעיז ואשאל כי תורה היא וללמוד אני צריך(במיוחד בימי בה"ז שתורה מונחת ברצפה ב"מ רח"ל)       ושאלתי היא- על אשר ראיתי את בנות ישראל הכשרות מבערות את האבק קודם חג הפסח שלושים יום, ומעבידות בזה את ילדיהן הק'  ובעליהן הת"ח, האם יש למנוע בידן לבער את האבק ולהתרכז בביעור החמץ, או שמא יש לחזק את ידיהן -ש לכבוד שמים הן עושות ? 

                                                            בכבוד רב תלמידך משה מנדעלסון"

תשובה: "לכבוד תלמידי המשכיל והק' השאלה האדירה אשר שאלת גדולה היא ואין זולתה בכל מסורותינו המסורות לנו מדורי דורות, שכן ידוע שנהגו בנות ישראל קדושות לבער את האבק מביתן, שכן הן מסתמכות על הפס' "ויאבק  איש עמו" ודרשו חכמותינו אל תקרי ויאבק אלא וי--אבק מכאן שצריך להאבק עם האבק עד עלות שחרו של ליל הסדר, והסכימו עמהן גדולות הדור מהם החכמה בעלת הספר "קוׂלֶךְ" ועוד גדולות אחרות, וכבר חלקו עליהן, ואמרו שאבק אינו חמץ והילדים אינם קרבן פסח ולפיכך יש לבער את החמץ ולא את האבק, ושיטה נוספת זו שיטת האמצע  של בעל ה'מוח קודח' וז"ל: 

"מזה שאומר "ויאבק איש עמו", מוכח דדווקא האיש צריך להיות עימו, ולבערו מהעולם, ועל כן טעות סופר היא, ואמור להיות שם האי פסוקא "משפעת סוסיו יכסך אבקם" (יחזקאל כו', י'), דמוכח שהאישה אמורה להתכסות באבק כשמנקה אותו, וק"ל. 
וכן ראיתי לדייק "ויהיה לאבק בכל ארץ מצרים"- ולא בארץ ישראל, ודו"ק.עכ"ל."   

 אך מטין הדברים להיות נפסקים כדברי הגדולות  שכן יש להן אסמכתא מן הפס',

לפיכך אנו מחויבים למסור את עצמנו על קדושת האבק ולנקות את הבית כל ימי ניסן שכך אמרו חכמינו "משנכנס ניסן-מרבים בספונג'ה"(חירטוטי זוטא פיסקה יא')

 ודייק ומצא קושטא ואכמ"ל 

ודו"ק. בא' אכמ"ל. בת מלך
שאלה גדולה שאלת בניפלפלתי

והנה באה בת ישראל אשר פשעה מרוב ימים, קמה וזעקה חמס!  יצאה לתרבות רעה ומהיום ואילך מנקים חמץ ולא אבק, וכל המוסיף מוסיפים לו, ומחמת הזמן הקצוב, כשהפועלים עצלים ובעלת הבית דוחקת, הילדים זועקים "אבק זה לא חמץ! וילדים הם לא קרבן פסח!" וד"ל. אי לכך ובהתאם לזאת פשט מנהג קלוקל בביתנו שחמץ קודם לאבק, והאובך המתדפק על חלונות ישראל קודם החג לא מוסיף שלוה ואהבה בעמנו בטח שלא מוסיף ותורם לשמחת החג. הלכה כתובה היא אצלנו שחלונות מנקים אחרי פסח.

אשריכם ישראל!

טעויות מעייפות-פלפלתי

נקיון פסח גם כאן צריך.

אבל מילא, אבק זה לא חמץ, וטעויות הן לא קרבן פסח..

ניקיתי... =) שירה חדשה
תודה!! פלפלתי
יש כאן משפט שלקוח מתמונה בביכוריםיערות לוריין
אהמאהמ
חמוד! שכוייח!!שירה חדשה

בס"ד.

תמיד הבנים שואלים שאלות והבנות עושות את העבודה...
פסח שמח!

וראיתי להביא דיוק מדברי כבודומוח קודח

בס"ד

מזה שומר "ויאבק איש עמו", מוכח דדווקא האיש צריך להיות עימו, ולבערו מהעולם, ועל כן טעות סופר היא, ואמור להיות שם האי פסוקא "משפעת סוסיו יכסך אבקם" (יחזקאל כו', י'), דמוכח שהאישה אמורה להתכסות באבק כשמנקה אותו, וק"ל. 
וכן ראיתי לדייק "ויהיה לאבק בכל ארץ מצרים"- ולא בארץ ישראל, ודו"ק. 

*מזה שאומר מוח קודח
יפה מאוד! תכלת דומה לים
אבק,אבקיונהאחרונה

כה אמרה הרעבעצען :

/Mosaic/Read/2202

אני בשוק !! אנשים פה לא יודעים מי זה משה מענדעלסון (ל"תהאריאלניקהנאמן
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך