ועדת קישוט? עשרת הדיברות? מה הקשר?!..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

גרסת הביינישי"ם - פה למטה.

 

שמתם לב פעם שעשרת הדיברות כתובות בלשון יחיד?
יענו, לא אומרים לנו: 'לא תגנבו', 'לא תרצחו',
אלא 'לא תרצח', 'לא תגנוב'.
חשבתם פעם למה זה ככה?!
כי עשרת הדיברות נאמרו לכל עמ"י יחד, אז למה הן כתובות בלשון יחיד?

הנה תשובה פשוט.. מתוקה מדבש () לשאלה הזו:
תחשבו שצריך לקשט את הכיתה [בנים, לא נראלי שאתם לא מקשטים את הכיתה, אז אני אדבר על הבנות.. ואין ועדת קישוט או משהו כזה - אלא כולן יחד מקשטות.
מן הסתם את לא ממש תרגישי מחוייבת לקשט, נכון? את כזה תחפפי, פה ושם תלכי לשבת בצד עם חברה וסתם לדבר.
א-ב-ל אם המורה תגיד שאת בועדת קישוט - אז את תרגישי ממש מחוייבות לקשט, ולא תוכלי ללכת באמצע סתם לשבת.
למה זה ככה?!
כי כשאומרים לנו משהו באופן אישי, אנחנו הרבה יותר קשורים אליו וצריכים לעשות אותו, מאשר כשאומרים משהו לנו ולעוד כמה אנשים.

אז ככה גם בעשרת הדיברות, ה' אומר לנו כל מצווה באופן אישי, כדי שככה כל אחד ירגיש ממש שכל מצווה ניתנה רק לו. כמו שהמורה מינתה אותך לועדת קישוט - וככה את מרגישה הרבה יותר מחוייבת.

אבל רגע, עוד מיליון ומשהו אנשים היו כשהיה את מעמד הר סיני, אז איך אני אמורה להרגיש שאשכרה כל מצווה ניתנה רק לי?!
כאילו, אני לא יכולה להתנתק מהמציאות, ולומר שאני היחידה בעולם..

הופה, תשמעו איזו תשובה יפה >>
כולנו יודעים מהגן ש'כל ישראל ערבים זה לזה', 'כל ישראל אחים' וכו'.
אבל עכשיו בואו נסביר את זה שנייה -
בעצם כל עמ"י זה אשכרה גוף אחד. עובדה שכשיש פיגוע או משהו כזה - כווולם דואגים, כואבים ומתפללים אחד על השני. שמעתם פעם על עוד מדינה בעולם שבאמת אכפת לה מכל חייל שנהרג?! מכל אדם שחולה בסרטן ל"ע?!
אז בגלל שאנחנו גוף אחד, ואנחנו ב-א-מ-ת ערבים זה לזה - זה אומר לנו שכשמישהו מאיתנו לא עושה חלק מהמצוות, זה גם משפיע על שאר האנשים.
ז'תומרת שאם לא כל עמ"י שומר שבת - אז גם השבת שלי לא מושלמת.
אם לא כל עמ"י מכבד את ההורים שלו - אז גם אני לא יכולה להיות 100% בכיבוד הורים.
 

לכן, יש לנו אחריות פשוט ע-נ-ק-י-ת לעשות מצוות ולא לעשות עבירות, כי אם אנחנו לא עושים את זה - אנחנו לא פוגעים רק בעצמנו, אלא גם באחים שלנו.
וכדי שנבין את האחריות הענקית שיש לנו - עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד. כדי שנבין שאנחנו לא יכולים לא לעשות את המצוות, כי ככה אנחנו דופקים את כולם.

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

וגרסת הביינישי"ם...מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא

 

שמתם לב פעם שעשרת הדיברות כתובות בלשון יחיד?
לא אומרים לנו: 'לא תגנבו', 'לא תרצחו',
אלא 'לא תרצח', 'לא תגנוב'.
חשבתם פעם למה זה ככה?!
כי עשרת הדיברות נאמרו לכל עמ"י יחד, אז למה הן כתובות בלשון יחיד?

תחשבו שצריך לקשט את הכיתה  ואין ועדת קישוט או משהו כזה - אלא כולן יחד מקשטות.
מן הסתם את לא ממש תרגישי מחוייבת לקשט, נכון? את פה ושם תלכי לשבת בצד עם חברה וסתם לדבר.
א-ב-ל אם המורה תגיד שאת בועדת קישוט - אז את תרגישי ממש מחוייבות לקשט, ולא תוכלי ללכת באמצע סתם לשבת.
למה זה ככה?!
כי כשאומרים לנו משהו באופן אישי, אנחנו הרבה יותר קשורים אליו וצריכים לעשות אותו, מאשר כשאומרים משהו לנו ולעוד כמה אנשים.

אז ככה גם בעשרת הדיברות, ה' אומר לנו כל מצווה באופן אישי, כדי שככה כל אחד ירגיש ממש שכל מצווה ניתנה רק לו. כמו שהמורה מינתה אותך לועדת קישוט - וככה את מרגישה הרבה יותר מחוייבת.

אבל רגע, עוד מיליון ומשהו אנשים היו כשהיה את מעמד הר סיני, אז איך אני אמורה להרגיש שבאמת כל מצווה ניתנה רק לי?!
כי הרי אני לא יכולה להתנתק מהמציאות, ולומר שאני היחידה בעולם..

תשמעו איזו תשובה יפה >>
כולנו יודעים מהגן ש'כל ישראל ערבים זה לזה', 'כל ישראל אחים' וכו'.
אבל עכשיו בואו נסביר את זה שנייה -
בעצם כל עמ"י זה אשכרה גוף אחד. עובדה שכשיש פיגוע או משהו כזה - כווולם דואגים, כואבים ומתפללים אחד על השני. שמעתם פעם על עוד מדינה בעולם שבאמת אכפת לה מכל חייל שנהרג?! מכל אדם שחולה בסרטן ל"ע?!
אז בגלל שאנחנו גוף אחד, ואנחנו ב-א-מ-ת ערבים זה לזה - זה אומר לנו שכשמישהו מאיתנו לא עושה חלק מהמצוות, זה גם משפיע על שאר האנשים.
ז'תומרת שאם לא כל עמ"י שומר שבת - אז גם השבת שלי לא מושלמת.
אם לא כל עמ"י מכבד את ההורים שלו - אז גם אני לא יכולה להיות 100% בכיבוד הורים.
 

לכן, יש לנו אחריות פשוט ע-נ-ק-י-ת לעשות מצוות ולא לעשות עבירות, כי אם אנחנו לא עושים את זה - אנחנו לא פוגעים רק בעצמנו, אלא גם באחים שלנו.
וכדי שנבין את האחריות הענקית שיש לנו - עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד. כדי שנבין שאנחנו לא יכולים לא לעשות את המצוות, כי ככה אנחנו דופקים את כולם.

שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

שכוייח ענק!!עץ על מים

כל הכבוד..

שבת שלום!

וואי ממש ממש אהבתי(=מרב.

וגם קיבלתי למייל נורמלי((=

 

תודה רבה!!

יפה!! כל הכבוד!! תודה!! (:נושי104

שבצ'לום..[[=

מקפיצה.. שבת שלוםסולמנדרה
...שפרינצה

שבת שלום!

איך זה הגיע לעמוד השני?!סוסת פרא
יפה מאוד!כיבשוש

אהבתי נורא. מאיפה הבאת את זה?

ז'תומרת מה המקרו של הד"ת?מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!
 

או מי כתב את זה בצורה הזו?
 

קראו מומלץ...=] יש עניין השבת לשמוע קריאת התורהעץ על מים

יש 10 הדיברות..

עם אני זוכרת נכון יש עניין מיוחד ללכת לקיראת התורה (גם נשים..)

דיי!! באמת?!!?^ בידיוק התלבטתי אם ללכת לתפילה או לה!2ה 2!2ה

א...

ובסוף לא הלכתי...

איזה באסה!

ת'אמת... (כן זה באמת...)עץ על מיםאחרונה

אני קמתי בבוקר מוקדם..

 

ופשוט התעצלתי ללכת....

הרגשתי סבתא זקנה....

ונשארתי בבית  

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך