לשון הרע או פריקה יש תשובהאנונימי (פותח)

יש לכם עצה?

חברה שלי היתה ממש עצבני על מישהי ודיברנו והיא רצתה להגיד לי מה היא עשתה לה, אבל היא שאלה אותי אם זה לשון הרע בישבילי ולא יודעתי מה להגיד לה ואז רימזתי לה שכן כי באמת אצלי ואני חושבת שאל הרבה אחרים לשון הרע באמת יכול לשנות אצלי תדמית של אנשים וזה חבל. ואז חברה שלי ממש לקחה את זה קשה ולא ידעתי מה להגיד לה ואז היא אמרה לי שנמאס לה שצריך ליפני שמדברים לשים 1000 שסתומים ומה עדיף שבן אדם יתפוצץ ביפנים בשביל שלא יהיה לשון הרע ובאמת אמרתי לה שהרבה סיכויים שהיא צודקת מה עושים מה אני יכולה להגיד לה ?ואז היא אמרה לי שאפשר לישמוע ופשוט להוציא בלי להכניס את זה אבל דוגרי לשון הרע משפיע עובדה,אצלי לפחות.אמרתי לה שאנחנו יכולות ליבדוק מה נכון היא אמרה שאני יבדוק תאכלס ברור שבאותו רגע אני היתי לא בסדר בן אדם מת ליפרוק אבל מה עושים במצבים כאלו מה הגדרה של "פריקה"יש לכם תשובה מה להגיד לה ומה לעשות ביכלל אשמח לתשובות!תודה רבה ושבת שלוםצוחק 

אממ.. יש כמה אפשרויות נראלי..נדנדה כתומה.

לומר לה שתשתדל לא לומר שמות.. ולא לרמוז.. אבל זה לא מתאים תמיד ולכולם.. ויש מצבים שזה סתם יגורם ליותר עצבים ומתיחות.

 

יש כלל שאומר שמותר לומר, אם זה לתועלת.. אם את חושבת, כמעט בטוחה או בטוחה שאת יכולה לעזור לה, או שאפילו עצם זה שתהיי שותפה יוכל לעזור לה- מחובתך לשמוע!

 

תנסי לנתב אותה כל הזמן למחשבות חיוביות כזה.. אפילו ב'טעות' כאילו.. למשל אצלנו בכתה, יש מורה אחת שממש ברוגז עם חברה טובה שלי (עזבי, לא נכנס למילה הזו) וטוב, אני שותפה מלאה> כי אני נמצאת בכתה ורואה ויודעת.. אבל עצם זה שאני ה'פריקה' שלה, עוזרת לה להבין לפעמים שזה לא כ"כ נורא תמיד (זה כן.. אבל פסדר) וללמד זכות עליה... למשל- המורה הזו בהריון.. או היה  לה יום רע.. או לא יודעת מה.. תהיי יצירתית פשוט..

 

ב"הצלחה.. אם משו לא מובן, תשאלי!! פע, או באישי...

 

נוסיף קצת..<אריאל>

>אפשר גם לדבר בכללי, לא על "ההיא שעצבנה אותי" אלא "בנות לאחרונה מתחילות לעצבן אותי.." וכו'...

 

>בכללי, לא טוב לשמור דברים בפנים- זה מזיק בסופו של דבר, אבל יש מגוון דרכים להוציא אותם החוצה. (פעם שהיה לי ממש רגש שהייתי חייב לפרוק הלכתי לשחק כדורסל עם עצמי..(מי ציפה אחרת) רק שהפעם לא כיוונתי פשוט פיצצתי את הקרש עם הכדור כמה פעמים, כשנרגעתי, עשיתי צעד וחצי-ים מהירים, זריקות מחצי מגרש...|מפסיק לחפור על כדורסל|  )

ביסודי היה לנו פינה עם שק אגרוף שכל ה"בנים המעוצבנים" למינהם ילכו לפרוק ת'עצבים על השק.

 

עקרונית, צריך למצוא את הדרך המתאימה לבן אדם, ולא ישר ללכת לדרך הפשוטה והקלה, הרכילות...

אבל מה שהיא רצתה באותו רגע זה ליפרוק עליאנונימי (פותח)

 

שמע אריאלדניאלהה

בנות (טוב לא יודעת כולן אבל לםחות את מי שאני מכירה...) בשביל לפרוק עצבים לא מרביצים למשו, פשוט הדרך הכי קלה היא ללכת ולשפוך למישי!

וכדאי שפשוט תגיד לך (החברה) בלי שמות לא?

מבין...אבל בטח יש פתרון אחר, אפשרות אחרת..<אריאל>
עבר עריכה על ידי <אריאל> בתאריך ט"ו שבט תשע"א 23:51

ואם את חייבת לפרוק בדרך הזו...עם כמה שזה קשה, בלי שמות.

>>הסנה-בוער

ואי, אני ממש מבינה את הצורך שלה לפרוק.. ואני מאמינה שרובנו מכירות! . מישהי עיצבנה אותי, אז אני אלך לחברה ואספר לה ה-כל, עד לפרט הקטן ביותר. ואם מישהו ירמוז לי שזה לשון הרע כשאני באמצע להתפרק, אני ממש אתעצבן עוד יותר- מה אכפת לי כרגע מלשון הרע? אני צריכה להוציא! אז אני ממש מבינה אותה. ומצד שני... קרה לי כל כך הרבה שבדיוק קראתי איזה משהו על לה"ר, או סתם החלטתי לנסות להקפיד טיפה יותר- ואז חברה באה שבורה ומספרת. וזה מרגיש כל כך מגעיל! כי ממש חשוב לי להיות פה בשביל חברה שלי, אבל אני לא רוצה לשמוע לה"ר.

 

בעקרון יש הלכה, שאם אדם בא לפרוק, עדיף בד"כ להקשיב לו- כי זה יוריד לו מהכעס, והוא לא יוציא את זה על הבנ"א. אז עדיף לשמוע את הלה"ר ולמנוע מריבה. כמובן שלא להקשיב ללה"ר בהתעניינות ולנסות לסנן- אבל, אפשר לשמוע. (זה היה בחוברת של מרכז לפני שנתיים- אם את רוצה מקור תגידי ואני אחפש בע"ה).
אבל: חשוב ממש ממש להזהר מזה. זה לא עכשיו היתר הלכתי לשמיעת לה"ר (כי בתור בנות שלושתרבעי מלה"ר שאנחנו שומעות זה פריקה ), אז לבחון כל הזמן עד כמה באמת המצב חשוב, עד כמה אני לא נוגעת בדבר, וכו'.

אני לא בטוח אם לזה הכוונה אבל:אבגדהאחרונה

חפץ חיים:כלל י':סעיף-י"ד) אך מה מאד צריך להיזהר בהיתר הזה, שלא יחסרו בו כל הפרטים הנ"ל בתחילת הסימן, כי אם לא יזהר בשמירה יתירה, בקל יוכל להילכד בפח היצר ולהיות מבעלי לשון הרע דאורייתא על ידי ההיתר הנ"ל. ומטעם זה אחזור כאן בפירוש כל הפרטים הנ"ל ובמעט נופך, כללן של דברים בקיצור כך הוא, אחר שידע שחברו לא שב עדיין מהעניין ההוא הנ"ל, והוא מכוון לתועלת, כאשר בארנו, מותר לספר, אך באופן שלא יחסרו אלו הפרטים:

פרט הראשון. שיראה זה הדבר בעצמו, ולא על ידי שמיעה מאחרים, שהגם שבאמת היה לו היזק בענייניו, מי יודע אם הוא המזיקו.

פרט השני. לחיזהר מאד, שלא להחליט תיכף, שדבר זה הוא בכלל גזל והיזק ואונאת דברים ובושת וכיוצא בזה, רק יתבונן היטב מתחילה על פי דרכי התורה, אם הדין עמו, והשכנגדו הוא הגזלן והמזיק והמבייש וכיוצא בזה, וכמעט פרט זה קשה לצייר מן הכל, כי אין אדם רואה חוב לעצמו, וכל דרך איש ישר בעיניו, ואם יכשל בזה ממילא הוא בכלל מוציא שם רע, אשר הוא חמור מאיסור לשון הרע.

פרט השלישי. שאם הוא משער, שאפשר שאם יתווכח עמו בעצמו יהיה לתועלת, צריך הוא לדבר עמו, קודם שיפרסם הדבר לאנשים.

פרט הרביעי. ביותר יזהר, על כל פנים שיהיה כל הסיפור אמת, בלי תערובת שקר, ושלא לגזם העניין יותר ממה שהוא, דהיינו, שלא לחסר בסיפור שום פרט קטן, שהוא מבין שדבר זה הוא צד זכות של חברו, אף שבאמת אין הדבר הזה מועיל להצדיק את חברו, אבל על כל פנים, אם ידעו השומעים צד זכות זה, לא יתגנה כל כך בפניהם, וכשהוא יחסיר דבר זה, יתגנה מאוד לפני השומעים - איסור גדול הוא לחסר פרט זה. כלל הדבר, שלא יגדיל העוולה יותר ממה שהיא, דאם לא כן, הרי הוא בכלל מספר לשון הרע ועובר על כמה איסורין הכתובין למעלה בפתיחה, עיין שם.

פרט החמישי. שיכוון לתועלת*, והוא העיקר שעליו סובב כל ההיתר הזה, כתבנוהו בסעיף י"ג.

פרט השישי. אם הוא יכול לסבב את התועלת הזו בעצה אחרת, שלא יצטרך לספר עליו, אזי בכל גווני אסור לספר, ואפילו אם הוא מוכרח לספר את המעשה, אך הוא יכול להקטין את העוולה, שלא יתגנה כל כך בפני השומעים, והתועלת הזו, אשר הוא מקווה שיצא על ידי סיפורו, לא יבצר מחמת זה, מצווה היא שיקטין, ולא יגלה כל קלונו לפני השומעין, כיון שבלאו הכי גם כן יצא לו התועלת.

פרט השביעי. שלא יסובב לו היזק על ידי סיפורויותר מכפי הדין, שהיה יוצא אילו העידו עליו באופן זה בבית דין.


* ואפשר דהוא הדין אם כוונתו בסיפורו להפג את דאגתו מליבו, הוי כמכוון לתועלת על להבא, [ולפי מה שאמרו ז"ל: דאגה בלב איש ישיחנה לאחרים, קאי גם על עניין כזה], אך שיזהר, שלא יחסרו שאר הפרטים שבסעיף זה.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך