התכתבות עם בנים.מישי' מאפושו'

הבנתי מאיפשהו שיש עם זה בעיה... להתכתב שיחות אישיות, צ'אטים וכאלה עם בנים.

מישו' פה שמע על זה? יודע? מכיר? מבין?

מישו' יכול להסביר לי (ולכולם..) מה הבעיות בזה?

 

 

בכלל.... בנושא של "לדבר עם בנים/בנות", למה זה לא טוב?

סתם, לחיות בחברה מעורבת. מה הבעייתיות בזה? פסדר, נכון, זה שוחק. אבך מצד שני, בת שלא פגשה בן מהגן בערך... וחיה בחברה נפרדת לגמרי, כל יחס קטנטן מצד בן כלשהו ירגש אותה...

ואז גם יש בעיה כלשהי. לא?

 

 

אשמח לתשובות, מענות, הסברים, הבהרות, ליטושים.. קיצור, הבנתם את הפואנטה...

אני חושב שהבעיה היא לא הבנים, אלא - הרמהמשה

מי שמנהל חיים ותכתובות ברמה ירודה, עלול באמת להגיע לשיחות לא לעניין. עם חברים/חברות שלו כמו גם עם המין השני.

תשמרו על רמה איכותית, בסגנון הכתיבה, בבחירת הנושאים ותחומי העניין, בבחירת החברים והסיבה לקשר (משהו רציני שאפשר לקדם ביחד, לא סתם לבזבוז זמן).

 

ותראו איך שכל החיים שלכם נראים אחרת.

 

 

בהצלחה !

בדיוק היום דיברתי על זה עם אח שלי..מרב14

זה שוחק. משהי שחיתה בחברה נפרדת כל חייה, החתונה תהיה בשבילה 'וואו'. תחשבי, אם ריגש אותה כל יחס של בן, אז חתונה זה ירגש פי 10..

לעומת זאת, משהי שהיתה עם בנים, וזה רגיל אצלה, החתונה קצת פחות תרגש אותה..

 

וגם- אפשר להתדרדר מזה לדברים אחרים.. זה לא תמיד נגמר ב'להיות בחברה מעורבת'

מרבL ענק

זה הכל בגלל שזה שוחק? כדי להגביר את ההתרגשות זה הכל? 

חייבת להיות סיבה אחרת חייבת.

ומה שכתבת שזה לא נגמר בזה אם אני יודע על עצמי שאני לא אדרדר

יש גבול מאוד ברור בין מעורבת למשפיעה

(בבקשה בבקשה אל תשתמשו בתירוץ אין אפוטרופוס לעריות...)

אממ.. טהרה.מרב14

בשביל להרגיש איך זה הורס את הטהרה שלך אתה צריך להיות ברמה גבוהה.

את האמת?אין תירוץ יותר טוב מזה רבים וגדולים נפלואבגדה

ורק "אנא-קל" יעמוד בגבורה,נכון?

ואם הגיון לא מספק אותך ואתה רוצה הלכה ברורה:אבגדה

שו"ע--אה"ע--כ"א--א':

"צריך אדם להתרחק מן הנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה..."

כי כולם נופלים.אוסנת

אחרי הרבה שנים, אני כבר לא מפחדת לומר את זה.

אני יודעת שיצעקו עלי.

אבל מי שאומר שלא -

או שהוא עוד תמים, או שהוא מתכחש לעצמו.

 

הרב אלישע אבינר (כל מילה שווה):

 "קיים חשש מהיווצרות קשר עמוק בלתי רצוי עם בן או בת שיח. האנונימיות מונעת את אפשרות הסינון של בר-השיח ויחד עם זה היא מצע נוח לניהול שיחות חופשיות וגלויות העשויות להוביל ליצירת קשר נפשי עמוק ההולך ומתפתח עם הזמן. האנונימיות של בן השיח מאפשרת מרחב גדול של השערות על זהותו ואישיותו, ולכן היא קרקע פוריה לדמיונות, לחלומות ולהזיות, ובכלל זה להטעיה עצמית, שהם מסוכנים לבריאות הנפש.
בחיים האמיתיים מקפידים בני אדם לברור את בני שיחם. כלל פשוט זה נשכח לחלוטין עם המעבר לעולם הוירטואלי של האינטרנט. זוהי טעות חמורה."

 

חברות יכולה להתרחש גם בצ'אט, ולפעמים אפילו יותר בצ'אט (כשמדובר בנער/ה שלא רגילה בשיחות שכאלה).

התוצאות הרסניות יותר:

א. אף אחד במציאות לא יודע על זה אם לא תספר. אף אחד לא שם למתן, לעזור, לכוון.

ב. הסתנוורות. מה שאדם מציג לך, זה לא מה שהוא במציאות. גם אם הוא לא אנס או משהו מזעזע אחר - את עדיין חברה של אדם שמציג לך רק חלק קטן מהאישיות שלו. על החלק האחר את יודעת רק מהסיפורים שלו, או לא יודעת בכלל.

ואם זה מוביל לחתונה...

ג. קשר יותר תלותי. אין גבול לכמות השיחות שאפשר לקיים. זה לא כמו פעם, שהיה צריך להפגש (דבר מאוד חשוב!), ואז לדבר בטלפון כשחצי משפחה שומעת - ולכן יש יותר זמן לעכל ולחשוב, וכך גם "לעלות" על דברים חשובים.

כשהקשר רציף מדי, אתה נסחף ---

 

עוד קישורים שממש כדאי לראות:

 http://www.kipa.co.il/ask/show/6862

http://www.kipa.co.il/ask/show/79777 (הרב שמואל אליהו!)

וואי... תודה רבה על התשובות.מישי' מאפושו'

אבל עדיין, בעניין החברה המעורבת, מה שנקרא "ידידים" (שונאת את המילה הזאת... חח..) וכל השטויות האלה.. אז נכון, התרחקות מעצימה את המיוחדות שבקשר הראשון, את המיוחדות בעניין שהראשון שצוחק מבדיחה שלך הוא בעלך, שהראשון שאת משחנש"ת איתו הוא בעלך, וכו' וכו'... אבל מצד שני, זה מסנוור. כמו בנגיעה, אחד העניינים של שמירת נגיעה היא לתת את האפשרות להכיר את ה"בפנים" של הבנאדם לפני שה"בחוץ" תופס מקום... כי תכלס, הקשר יכול להיות ברמה התחלתית של 5% אבל ברגע שיש נגיעה ההרגשה היא שהוא כבר ב85%... אותו דבר בדיבור.. כאילו, אם אני לא רגילה לדבר עם בנים, עצם היחס, הדיבור הישיר עם בן ירגש ויגרום ל"עניים נוצצות"...

אז אולי זאת גם בעיה? לא?

מדברת כאן מישהי שמתכתבתאורי החמודהאחרונה

לא הרבה תקשיבי זה תלוי עם יש לך רגשות כלפי הנער.

אין בזה שום דבר רע

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך