י"ט בשבט תשע"א 21:42

שלום!

אתמול בלילה חלמתי על הרבי! שהוא היה בבית שלי! וישב על הספה והסתכל עלי ועל החברה שלי שהייתה איתי בחולם ואז שנינו באנו אליו וישבנו על ברכיים וכל אחת החזיקה את ידו חזק והוא עצם עיניים וחייך אלינו והחזיק גם לנו את הידיים חזק ואז לאט לאט נעלם וקמתי!

פירוש:בד"כ שחולמים חלום על מישהו שנפטר לא מחזיקים לו את יד! זה מסוכן (כבר חלמתי על מישהו שבא מן השמיים לספר לנו כמה דברים ורציתי להחזיק לו את היד ולא הסכים לי). אבל פה החזקתי לרבי את היד וזה אומר שהוא חי!!!! (כמובן!)

ושהוא החזיק לי את היד הרגשתי כאילו הוא באמת פה איתי ולא הרגשתי כמו שאת/ה חולמ/ת על מישהו שכבר נפטר הוא באמת היה איתי! אני כ"כ שמחה שחלמתי עליו כאילו הוא אומר לי להחזיק חזק כי הוא איתי! אחד החלומות!!! יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!! אני בטוחה ב 100% עכשיו בלי שום ספיקות שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח! וזאת הדרך הנכונה ואני באמת הבת של הרבי!

י"ט בשבט תשע"א 22:26

זה אומר משו...

 

שהולך לקרות משו בד"כ דברים טובים

 

כי על הרבי לא חולמים סתם

 

אשרייך

כ' בשבט תשע"א 22:36

ההרגשה בחלום וגם אחרי הייתה ממש טובה! הרגשתי שמחה פנימית מאוד עמוקה!!

ו' באדר ב תשע"א 22:22
כ"ב בשבט תשע"א 13:29

חלילה לרב לגעת בך,

וחלילה לך לשבת לו על הבירכיים..

קצת כבוד..

כ"ב בשבט תשע"א 19:20

זו נגיעה של אבא לבת וזה גם חלום יש לזה משמעות אחרת בחלום. ולא ישבתי לו על הברכיים אלא אני ישבתי על הברכיים שלי והוא ישב על הספה

כ"ג בשבט תשע"א 09:08

על חלום לא שואלים שאלות....

 

כעי זה לא משו הגיוני

ב' באדר א תשע"א 08:16

נמת נרדמת כי חרד קמת

מה החלום הזה אשר חלמת

ז' באדר ב תשע"א 14:45

פחדים וכו'.

לא הייתי ממהרת כלכך להסיק מסקנות.

במיוחד לא את זה שהוא חי.

את יודעת,

יש לו קבר.

(במחילה, ציון)

ז' באדר ב תשע"א 23:27

אולי ההיתי מדלגת על הקטע של הישיבה על הרבי בכל זאת זה הרבי!!!

וחוצמזה בטוח שהוא חי מה השאלה בכלל?!!!

בעז"ה שנשמע בשורות טובות!

י"ט באדר ב תשע"א 12:51
י"ט באדר ב תשע"א 15:37

הרבי לא היה באמת נוגע בי אבל בחלום יש משמעות אחרת לחלוטין ממשהו שקורה בגשמי..נגיעה בחולם זה הרבה יותר רוחני וויש לו משמעות אחרת לא כמו נגיעה רגילה..ובקשר לעובדה שהרבי מלך המשיח חי וקיים תבקשו מחבדניק שיסביר לכם תנושא כי אולי לא תאמינו אבל זה הגיוני לחלוטין! אני למדתי את זה מחבדפדיה אז אתם מוזמין ללמוד....

http://www.chabad.co.il/chabadpedia/index.php?title=%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%

D7%99%D7%94:%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99_%D7%9B%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97 

י"ט באדר ב תשע"א 15:58

רוצה לספר לנו על זה משו???

 

מעניין אותי מה רהב יצחק גינזבורג אומר על זה?

כ"ב באדר ב תשע"א 20:46

שזה לא העניין בשביל להיות משיח צריך שיהיה את כל הסימנים שכתובים ברמב"ם- והם מתקיימים ברבי מה"מ שליט"א

 

ולא כ"כ ברב יצחק גינזבורג- עם כל הערכה אליו.

 

ושאלתי מה הוא אומר על זה באופן כללי מהיכרות עם הבת שלו הם לא מחזיקים מזה שהוא משיח אלה שהרבי הוא משיח.

כ"ב באדר ב תשע"א 22:21

הרי ברור שבשביל הרבי האדמור הקודם משיח. (וגם התבטא עליו אחרי הסתלקותו - כאילו הוא איתנו..)

מה הבעיה שנשמתו (אותה נשמה של גואל ראשון) של הרבי שליט"א תתעבר בנשמתו של (גואל אחרון) הרב...??

כ"ב באדר ב תשע"א 23:51

אם למדתם את השיחות אז יש גם שיחות שהרבי אומר משיח מנחם שמו.

 

הרב יצחק גינזבורג לא ממלא את הסימנים שיש ברמב"ם לגבי משיח

 

והרבי הוא מלך המשיח במיוחד שיש מכתבים ועידודים על העניין

 

חוצמזה שהרבי חי כידוע זה שאנחנו לא רואים- זה בעיתנו ואנחנו צריכים לפקוח תעיניים.

 

חבל שהמצב שם הדררדר למצב כזה עלוב ועוד יותר חבל שהרב יצחק גיזבורוג  לא שם לתופעה הזו סוף.

כ"ה באדר ב תשע"א 06:03

והרב יצחק עם כל הכבוד לא ראש בני ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

כ"ה באדר ב תשע"א 10:45

חוצמזה שימו לב למשו מעניין- אפילו אתם בעצמכם אומרים הרבי- על הרבי מה"מ שליט"א

 

והרב (רק הרב) על הרב יצחק גינזבורג.

 

זה כמו אותו ליטאי שהתווכח עם אדמו"ר האמצעי ובסוף בעצמו קרא לו רבי בעצמו- אז הרבי אמר לו: אפילו אתה קורא לי רבי

כ"ב באדר ב תשע"א 22:32


כ' באדר ב תשע"א 21:59

עוד ישים אל לבו חלומתיו שהם הבל ורעות רוח משום שאין נפשו עולה למעלה וכמ"ש מי יעלה בהר ה' נקי כפים וגו' ואינון סטרין בישין אתיין ומתדבקן ביה ומודעין ליה בחלמא וכו' ולזמנין דכייכן ביה ואחזיאו ליה מילי שקר וצערין ליה בחלמיה כו' כמ"ש בזהר ויקרא וכו' עכ"ל....

כ"ב באדר ב תשע"א 22:56

ב"ה

 

 

הרב יצחק גינצבורג הוא לא הממשיך שלו חס ושלום

אם הוא ישמע אותך אומר זאת הוא יכעס

הוא חתם על פסק דין שהרבי הוא נביא ומלך המשיח 4 שנים לאחר

שהרבי התכסה מענינו ובמילא הוא וכל חסידי חב"ד מאמינים

שהרבי הוא מלך המשיח הראיה הפשוטה - לא מונה שום מחליף

לרבי ואף אחד גם לא חשב לעשות כן בגלל שיחותיו של הרבי.

הוא אחד מחסידי חב"ד הפרושים ברחבי תבל להכין את העולם לגאולה

אם הוא הגיע לדרגה כזו שאתה מאמין שהוא המשיח זה אומר שהוא עושה

עבודה טובה אבל נשמה טהורה הרבי הוא שהוא מלך המשיח

ומבאר בשיחותיו שמצבו הוא חי בחיים נצחיים מעל פני האדמה

בניו-יורק בבניין 770 עד שיבוא לארץ יחד עם כל בית ישראל .

כדי להבין זאת אתה צריך ללמוד את הנושא

פסח מתקרב ואנו אומרים למתקרבים שבאים לסדרים שחב"ד עושה

שאליהו הנביא יבוא לסדר ומכינים לו כוס

אז בהתחלה זה מעורר שאלות איך אנשים אומרים כאלה דברים

לאחר שלומדים את הנושא מבינים זאת אם תרצה צור איתי קשר

ואבאר לך את הנושא

אני שליח של הרבי לגדולי ישראל אז אל תתבייש גם להם יש

את אותם שאלות וגם את אותו הידע בהלכה בנושא כפי שיש לך

בינהתיים .

 

יחי מנחם מענדל שניאורסון המלך המשיח לעולם ועד!

כ"ב באדר ב תשע"א 23:02

ב"ה

 

דברי  חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח

*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...

1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)

2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)

3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"

(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)

4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)

5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)

*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות3

ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו

6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"

( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)

7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)

8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)

9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)

10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"

11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .

( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )

12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)

13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )

14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש על דרך עליית משה להר סיני...ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)

"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"

(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה) 

כ"ב באדר ב תשע"א 23:10

ב"ה

 

נשיא הדור הוא משיח

נשיא הדור הוא המשיח שבדור


נשיא הדור הוא - "משיח", החל מהפירוש הפשוט ד"משיח" ("משיח ה'") - מלשון משוח, שנמשח ונבחר להיות נשיא ורועה ישראל; ולא תהי' שום תרעומת ("איך וועל ניט האבן קיין פאריבל") אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו, מכיון שכן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור.

. . ובכל אופן, גם אלו הטוענים שסגנון כזה ותוארים כאלו הם למעלה מכפי יכולת הקליטה דכלי השגתם - הרי אין כל נפק"מ אם בכחם לקלוט זאת אם לאו, ואין זמן להמתין עד שהדבר יקלט בכלי השגתם.

(שמחת תורה תשמ"ו,  התוועדויות ח"א עמ' -3342)

נשיא הדור הוא משיח

״רבינו״, נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור, כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), ״גואל ראשון הוא גואל אחרון״, כידוע שבכל דור ישנו ״א׳ הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי״ת וישלחו כו'״, ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: ״אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש", הנשיא שבדור.

הערה 53: . . וכיון ש״הנשיא הוא הכל״, שכולל כל הניצוצות דמשיח שבכאו״א מישראל, בחי׳ היחידה הפרטית, נמצא, שנשמתו היא בחי׳ היחידה הכללית, נשמתו של משיח, ולכן הוא המשיח שבדור.

(קונטרס בית רבינו שבבבל, ספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 470)

משיח מנחם שמו

כן תהי' לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד"...
[ובהערה 148 שם:] ובפרטיות יותר בנוגע לדורנו זה - שבר"ת ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו [. .] ועל סדר הקירבה אלינו - משיח (מנחם שמו), יוסף יצחק, דובער (שמו השני של כ"ק אדנ"ע).
(ש"פ משפטים תשנ"ב, ספר השיחות ח"ב עמ' 376)

ממלא מקומו של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הוא המשיח

צריכה להיות תיכף ומיד הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, השליח ד"שלח נא ביד תשלח", כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועד"ז ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה ע"ד שהוא הממלא מקום דאביו אדמו"ר נ"ע. וכמדובר כמה פעמים בנוגע לשבעת קני המנורה, ובנוגע לשבעת האושפיזין וכו'.

(ש"פ חיי שרה תשנ"ב, שיחות קודש ח"א עמ' 318)



משיח כבר התגלה

משיח התגלה בחודש ניסן תנש"א

מתחיל מה״נפלאות״ שכבר ראו (נוסף על אלה שיראו בעתיד, ״אראנו״) בפועל ובגלוי לעיני כל העמים בשנה זו, שבהם נתקיימו דברי הילקוט שמעוני: ״שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכיות אומות העולם מתגרים זה בזה, מלך פרס כו׳ מלך ערבי כו', ואומר להם (הקב׳׳ה לישראל) בני אל תתיראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם . . הגיע זמן גאולתכם״, ומאז (ובפרט בחודש ניסן, חודש הגאולה) עומדים כבר ״בשעה שמלך המשיח בא (״הנה זה בא״).. ומשמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם״.

(ש"פ נשא תנש"א, ספר השיחות ח"ב עמ' 595)

מלך המשיח נגלה וכבר בא

. . וחידוש נוסף בדורנו זה גופא - בשנה זו:

נוסף לכך שנמצאים בסמיכות ממש לגאולה האמיתית והשלימה, הרי, שנה זו היא "(תהא( שנת נפלאות אראנו" (כהר"ת דמנין השנה שנתפשט בתפוצות ישראל), השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו" ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתכם" (כדברי הילקוט שמעוני), ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח( בא", שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה.

(ש"פ בלק תנש"א, ספר השיחות ח"ב עמ' 690)

משיח התגלה בכל התוקף

הרי מכיון שנשיא דורנו היה המשיח של דורנו, והוא התגלה בכל התוקף.

(יום ג' כי-תצא תנש"א, התוועדויות תנש"א ח"ד עמ' 211)

ישנה ההתגלות של משיח

נוסף על המבואר לעיל (סי"א) שקיימת מציאותו של משיח בניצוץ משיח (בחי' היחידה) שבכאו"א מישראל, קיימת גם מציאותו של משיח כפשוטו (יחידה הכללית) – כידוע ש"בכל דור ודור נולד א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל", "א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו'", ואילו לא היו מתערבים ענינים בלתי רצויים המונעים ומעכבים כו', הי' מתגלה ובא בפועל ממש.

וע"פ הודעת כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, משיח שבדורנו, שכבר נסתיימו ונשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו, הרי, בימינו אלו (כנ"ל סי"ג) נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש!

(ש"פ וירא ח"י מר-חשון תשנ"ב, ספר השיחות ח"א עמ' 95)

התחלת פעולתו של מלך המשיח

המאורע שאירע בערב שבת זה, שבו התאספו והתכנסו יחדיו ראשי מדינות גדולות וחשובות בעולם, ובראשם נשיאי שתי המעצמות הגדולות, והחליטו והכריזו על תקופה חדשה ביחסי מדינות העולם -ביטול מצב של מלחמות בין מדינות העולם, שיתבטא גם בצמצום וביטול כלי נשק, ועד לשלום ואחדות, שיתוף פעולה ועזרה הדדית בין מדינות העולם לטובת האנושות כולה.
וקדם למאורע זה (בהשגחה פרטית) נאומו של נשיא מדינה זו לאומה כולה (באור ליום הרביעי ״קמי שבתא״, התחלת ערב שבת זה), שבו הודיע והכריז על פעולותיו בצמצום וביטול כלי נשק, וניצול הכספים (שלא ינתנו לרכישת כלי נשק) כדי להוסיף בעניני הכלכלה של בני המדינה - הכרזה שאושרה ע״י ״בית הנבחרים״, שבו נקבעים חוקי המדינה שיש להם תוקף ע״פ תורה (״דינא דמלכותא דינא״).

 . . כיון שנמצאים ב״זמן השיא״ (״די העכסטע צייט״) של ביאת משיח צדקנו, ״הנה זה (מלך המשיח) בא״ רואים כבר (מעין ו)התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים, ״ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וגו׳״ - עי״ז שהקב״ה נותן בלב המלכים דאומות העולם (״לב מלכים ושרים ביד ה׳״) להחליט ולהכריז יחדיו על דבר המעמד ומצב ד״וכתתו חרבותם לאתים״

. . ויש לומר שבקיומה של פגישה החלטה והכרזה זו בהעיר של נשיא דורנו כ״ק מו״ח אדמו״ר (שבה נתקבצו מנהיגי המדינות, כולל גם מנהיג מדינה זו, שהוצרך לבוא מעיר הבירה לעיר זו), מרומז שכל זה בא כתוצאה מהפעולות דהפצת התורה והיהדות, צדק ויושר, בכל העולם, שנעשו ונעשים ע״י נשיא דורנו, משיח שבדור, ועד שע״י שלימות העבודה בכהנ״ל בימינו אלה נעשה העולם כולו ראוי ומוכשר להתחלת הפעולה דמלך המשיח, ״ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים״.

 . . ועוד וגם זה עיקר - מצד הקשר והשייכות דזמן זה לנשיא דורנו - להיותו ערב שבת האחרון בחודש שבט, חודש האחד עשר, שהעשירי שבו הוא יום ההילולא (גמר ושלימות העבודה) של כ״ק מו״ח אדמו״ר נשיא דורנו, ובאחד עשר שבו נעשה המשך וחידוש הנשיאות שלו ביתר שאת וביתר עוז עד לסיום וגמר כל העבודה של דורנו זה (דור האחרון של הגלות שהוא הוא דור הראשון של הגאולה) במשך מ״ב שנים . . שגם בהזמן (נוסף על המקום) שבו היתה ההכרזה על דבר ״וכתתו חרבותם לאתים״ מודגשת השייכות לפעולתו של נשיא דורנו כ״ק מו״ח אדמו״ר, המשיח שבדור, שעל ידו נעשה קיום היעוד ״וכתתו חרבותם לאתים וגו׳״.

(ש"פ משפטים תשנ"ב, ספר השיחות ח"ב עמ' 362 ואילך)



משיח בשר ודם נשמה בגוף

משיח נמצא בגוף בשר ודם בעוה"ז הגשמי

יעלו עתה אלו שהכינו משקה המשמח עבור התוועדויות בקשר עם פעולות דהפצת התורה והמעיינות חוצה, וכרגיל, יכריזו אודות תוכן המאורע, המקום והזמן, ויזמינו את כל המסובים, בתוככי כלל ישראל, ולכל לראש – יזמינו את משיח צדקנו!!

ויה"ר שעוד לפני שיבוא הזמן דהתוועדויות אלו, תיכף ומיד בעלייתם להכריז ולהזמין כו' - יבוא ויתגלה משיח צדקנו בפועל ממש - בשר ודם, שנמצא כבר בעוה"ז הגשמי, דמכיון ש"אחכה לו בכל יום שיבוא", עכצ"ל שמציאותו (נשמה בגוף) קיימת גם עתה.

(ש"פ וישלח תשמ"ט,  התוועדויות ח"א עמ' 446)

מציאותו של משיח קיימת בעולם כ"גדול"

ונמצא, שמלך המשיח יכול לבוא תיכף ומיד – אפילו באופן ד"עני ורוכב חמור", ועאכו"כ באופן ד"זכו עם ענני שמיא", "כהרף עין", ומכיון שיכול לבוא תיכף ומיד – בודאי יבוא תיכף ומיד!

מכיון שכן, הרי בודאי שמלך המשיח נמצא כבר בעולם – לא רק בבחינת עיבור, אשר, לאחרי כן צריך עדיין לצאת לאויר העולם ("ויצא חוטר מגזע ישי גו'"), כי אם, שמציאותו קיימת באויר העולם, ולא עוד, אלא שמציאותו קיימת כ"גדול" – "מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו"!

(ש"פ אחרי, מבה"ח אייר תשמ"ו,  התוועדויות ח"ג עמ' 194)

נמצא בעולם

על-פי זה מובן פארוואס משיח אליין האט אין זיך (אויך) דעם גדר פון א שליח וואס באשטייט פון א חיבור ויחוד פון צוויי ענינים (יחוד מ״ה וב״ן): א מציאות לעצמו כביכול פון א נשמה בגוף, א בשר ודם [כפס"ד הרמב"ם אז משיח איז א מלך מבית דוד הוגה ב­תורה ועוסק במצוות כדוד אביו כו'", און "ילחום מלחמת ה'", וואס דאס באווייזט אז ער געפינט זיך אין אן עולם וואו עס זיינען דא מנגדים און דעריבער דארף ער האלטן מלחמה – וינצח״], און צוזאמען דערמיט - שלוחו של אדם (העליון) כמותו ממש.

ווארום בכדי אויפטאן דעם יחוד הנשמה וגוף ביי אידן (דורך "יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה"), און יחוד רוחניות וגשמיות בעולם, דארף ביי אים אליין זיין ביידע ענינים און ווי זיי ווערן פאראיינציקט.

(ש"פ חיי שרה תשנ"ב, ספר השיחות ח"א עמ' 107)

עאכו"כ לאחרי ה'וינצח'

הרי משיח צדקנו צריך להיות דוקא נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי, "מן הארץ", כמבואר ברמב"ם בהלכות "מלכים ומלך המשיח ומלחמותיהם", . . עאכו"כ לאחרי ה'וינצח', הנצחון של משיח צדקנו על כל הענינים המנגדים, . . ועוד ועיקר - דמכיון שגם ענין זה ('וינצח') ישנו כבר.

(ש"פ חיי שרה תשנ"ב, שיחות קודש ח"א עמ' 318)



משיח חי לעולם

משיח חי וקיים לעולם

לםרבה המשרה ולשלום אין קץ על כסא דוד ועל ממלכתו להכין ולסעדה עד עולם . . משמע מפסוק הזה שכסא דוד ומלכותו הוא עד עולם, וגם אנו אומרי׳ בקידוש הלבנה דוד מלך ישראל חי וקים, והלא מבואר בכתובים ובמארז"ל שדוד לא חי כ"א שבעים שנה . . אך הענין הוא דמה שאומרים דוד מלך ישראל חי וקיים קאי על משיח בן דוד . . אבל על משיח נאמר נתתה לו בחי' מתנה שאינה חוזרת ולכך יהי' חיים נצחיים כו'.

(מאמרי אדה"ז נביאים ישעי' עמ' ס-סא)

משיח - גוף גשמי תמיד

אמנם הנה במשיח נאמר בו "והריחו ביראת ה'" וארז"ל דמורח ודאין הרי לא נעשה שינוי הזדככות כלל בגופו אלא יהיה לו גוף חומרי כשאר ערך הגופנים דכל ישראל שבאותו הזמן עד שישב על הכסא לשפוט כמו שגוף גשמי שיושב על הכסא כו' (רק בעוה"ב שלאחרי ימות המשיח אמרו שאין בו אכילה ושתיה כו') . . ומזה יש הוראה על יתרון מעלה ומדריגת המשיח גם על חנוך כי חנוך הוצרך להתפשט מחומר הגופני בעלותו למעלה, ומשיח יתקיים בגופו עם שרש נשמתו למטה כמו שהוא למעלה ממש . . ע"כ יכול נשמתו להתקיים ולהתלבש בגוף פשוט ולהיות מורח ודאין . . משא"כ בחנוך . . הי' צריך לזכך בביטול גופני בעלותו למעלה במקור חוצבה בבחי' ביטול והסתלקות ליכלל באין כו'.

(מאמרי אדמו"ר האמצעי, דרושי חתונה ח"א עמ' קל"א)

נשמה בגוף - לא כמשה וחנוך

דהנה משה אף שמת במיתת נשיקין מ"מ גופו הי' טעון קבורה שנקבר בהר נבו, למע' מזה חנוך שעלה השמימה אבל גופו נשתנה, אמנם משיח יהי' נשמה בגוף, בגוף גשמי, ובגופו הגשמי יהי' ונחה עליו רוח הוי'.

(סה"מ תשי"ד עמ' 113)

במשיח בטל המוות לגמרי

בוויכוח עם הנוצרים דחה הרמב"ן את טענתם שה'משיח' כבר בא ומת, בנימוק שהמשיח אינו יכול למות. הוא מסביר שם, שכל ענין המות נתחדש בעטיו של חטא עץ-הדעת, ו"כולם מודים שחטאו ועונשו של אדם הראשון יתבטל לימות המשיח. אם-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה (המוות) בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". לראי' מביא הרמב"ן את הפסוק שמתייחס למשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד". (הקבלה והחסידות מכריעים כדעת הרמב"ן).

(ויכוח הרמב"ן סי' ל"ט (מובא ב'ימות המשיח' עמ' ‎140-1‏))  

כ"ב באדר ב תשע"א 23:27

ב"ה

 

בשנת ה'תשנ"ה, בכיכר מלכי ישראל, נואם הרב הראשי לישראל  יונה מצגר .אומר שהרבי חי וקיים ומכריז: "יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!" 
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1599 

 

המקובל ממונטריאול, הרב זאב גרינגלאס אומר שהרבי חי וקיים ממש.

המקובל ממשיך בדבריו שלמרות שלא רואים את הרבי בעיני בשר, אין בכך כלום.
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1742 

 


 

 

 

כ"ב באדר ב תשע"א 23:37

ב"ה

הרבי מאותת לאנושות שהוא חי

כלי התקשורת ממשיכים בדיווחים קשים ומזעזעים מבית חב"ד בבומביי, ובערוץ 10 התפרסמה במוצאי שבת כתבה מסכמת על ההתרחשויות עד כה. בכתבה נשאלו בין היתר שאלות קשות על אופן תפקודם הלקוי של כוחות הצבא ההודים, ופורסמו תמונות מזעזעות שצולמו דקות לאחר פריצת הכוחות וטיהור הבית מהמחבלים ימ"ש. בכתבה נראית תמונתו של הרבי מלך המשיח שליט"א, כאשר הכתב מציין: רק תמונתו של הרבי מליובאוויטש נותרה שלמה, משקיפה על ההריסות  

בבניין שבו התפוצצו פצצות ומלא בדם

וחורבן רק התמונה של הרבי נותרה

שלמה ללא פגע

דקה : 2 ו 21 שניות בסרט

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=783 

  

כ"ב באדר ב תשע"א 23:39

ב"ה

 

ב"ה
פסק דין החתום ע"י מאות רבנים שקובע שעפ"י דין תורתנו הקדושה, הרבי מיליובאוויטש הוא נביא ומלך המשיח:
הפסק דין החל משנת תשנ"ח [4 שנים לאחר שהרבי התכסה] וממשיך לחתום עליו ולהצטרף רבנים עד היום
בין החתומים אדמורי"ם צדיקים מקובלים פוסקים מכל החוגים ביניהם הרבנים : יעקב יוסף , אברג'יל , אליהו שמרלר מצאנז [מקובל על כל העולם ובמיוחד על העולם הליטאי הייתי אצלו אישית בביתו והוא אמר לי שהוא חתם]
החתימות המקוריות נמצאות של הרב יצחק ליפש מצפת וכל המעוניין יכול לראות אותן
 
http://psakdin.net

סימנים לזיהוי המשיח על פי הרמב"ם:

המשיח כבר כאן:  www.mNow.co.il
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד. 

כ"ב באדר ב תשע"א 23:45

ב"ה


למה יש את האמרה יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד בפרסומי חב"ד הרשמיים?
 
 הכרזת יחי


הסיבה שמכריזים יחי המלך היא השיחה בב' ניסן תשמ”ח
וכן פרשת "תולדות" ליל ה אדר"ח סעיף יא ד"ה ועפ"ז
" ועפ"ז מובן שעיקר החידוש דביאת משיח הוא בהתגלות מציאותו (,,מצאתי דוד עבדי") כי כל פרטי העניינים שלאח"ז (התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו לגאול את ישראל , וכל העניינים דימות משיח)
באים כתוצאה מהסתעפות מהתגלות מציאותו , וכלולים בה , כשם שמולד הלבנה כולל התגלות אורה באופן של הוספה מרגע לרגע עד למילוי ושלימות הלבנה".
-וזהו הביאור לעיל בהבדל בין אורו של משיח (ביאתו) לבין אווירו של משיח (פעולותיו) וכן הביאור לקמן בסעיף יב ד"ה ההפטרה " ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה, ,,יחי אדוני המלך דוד לעולם" נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה , ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא ,,מבית דוד ומזרע שלמה" שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח .


ו' אייר תשנ"א – הכרזת יחי הראשונה לפני הרבי ע"י דוד נחשון – מנכ"ל ניידות[הטנקים] חב"ד
http://www.hageula.com/calendar/iyar/717.html
הרבי מדבר על הכרזת יחי מאמצע הסרט ומשם רואים כיצד הוא מנופף לשלום למי שמכריז עליו יחי המלך ולאחר מכאן רואים עוד דברים ובתוכם כיצד המזכירים של הרבי -קרינסקי ובנימין קליין ועוד עומדים עם הרבי במרפסת והרבי מעודד יחי – מאורע שהמשיך במשך שנה שלמה באישורו של רבי לפרסום בין לאומי
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=53704
הרבי מדבר על הכרזת יחי בשנת תשמ"ח ולאחר מכאן
רואים וידאו של עידוד יחי בתשנ"א ומתשנ"ג
http://www.hageula.com/calendar/nisan/273.html
וכן הרבי עודד את ההכרזה יחי אדוננו מורנו ורבינו לעולם ועד לעיני כל העולם
בשנת תשנ”א
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1383


וכן מאז שנת תשנ”ג למעלה משנה
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1440
כינוס השלוחים משנת תשנ"ג – הרבי מפתיע ויוצא אל הקהל
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1669
 

 

כ"ג באדר ב תשע"א 00:08

ב"ה
 
מחקרים שעשו אנשי מחקר מחוץ לחב"ד בשאלה : האם הרבי בשיחותיו אומר שהוא שליח השם לגאול את עם ישראל - המלך המשיח בלשון ההלכתית?
א. רב מהציבור הדתי לאומי - שעשה מחקר של 8 שנים בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172
ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302

ב. וכן עוד מחקר חדש [יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
 
ג.מחקר של פרופ' חלמיש ממייסדי כתב-העת המכובד 'דעת, לחקר פילוסופיה יהודית וקבלה' – היו"ל על-ידי אוניברסיטת בר-אילן – ועורכו הראשי כבר למעלה מ-‏30 שנה
 שקובע כי בעל התניא עסק בגאולה והרבי אמר שהוא מלך המשיח
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52216

כ"ג באדר ב תשע"א 00:17

ב"ה

 

סרטון על נבואות הרבי

http://video.google.com/videoplay?docid=6259423067624521851

 

יהודה אבנר – דיפלומט בכיר- מספר על נבואת הרבי בנוגע לסכנה האירנית

לפני 30 שנה שאז אף אחד לא דיבר על כך[הסרט מביא קטעים מסרט שעשו על סיפור תוכן

הפגישות של הרבי עם בכירים בממשל הישראלי]

בסרט רואים זאת בדקה 1:17

http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1043939 

 

וכן נבואתו של הרבי על מסירת שטחים

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=22396

 

וכן הרבי על מבצע אנטבה

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=21705

 

עיתון "ניו יורק טיימס" על הנביא מקראון הייטס

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=39286

מר צביקה זימרמן, מנכ"ל לשעבר של ב.מ.וו ישראל, סיפר בהתוועדות ג´ תמוז בכפר-חב"ד על מופת פלאי שאירע לו ולמשפחתו על-ידי הוראת הרבי ● בתו שהיתה ספורטאית מצטיינת חלתה במחלת שיתוק קשה ובזכות הרבי חזרה ללכת בנס גמור ● מספר שנים לאחר מכן הוא נחטף בקזחסטאן, וכאשר גילו את הדולר מהרבי שהיה בכיסו עזבו אותו במנוחה וחייו ניצלו ● בקברו של רבי לוי יצחק נ"ע ביקש שבתו תזכה בפרי בטן , והתפילה נענתה בתוך זמן קצר.

http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=49393

הרבה פעמים מספרים אנשים חשובים איך הרבי רואה את כל העולם מול עיניו שזהו אחד מסימני דרגת נביא הרואה מסוף העולם ועד סופו

אחת הדוגמאות :

מר חיים ביאליק חכם, לשעבר יועץ שר האוצר ומתאם פעילות הממשלה בגליל, סיפר בהתוועדות ג´ תמוז בכפר-חב"ד על ´יחידות´ עם הרבי לה זכה בעת שכיהן כיועץ שר האוצר יגאל הורביץ ז"ל ● "המצב הכלכלי בישראל היה בכי רע. האינפלציה גאתה והיה מחסור חמור במטבע חוץ, ובמיוחד בדולרים. את הנתון האחרון הסתרנו מהציבור בישראל", סיפר חכם. "להפתעתי, בפתח ה´יחידות´ עם הרבי התענין הרבי דווקא בנושא זה ושאל כיצד אנו מתכוננים להתמודד עימו. הרבי אמר "אל תדאגו לדולרים, תדאגו שיהיה לחם וחלב לילדי ישראל

http://col.org.il/show_news.rtx?artID=49392

 

נבואה על מציאות יהלומים בחיפה עם ראש העיר -ניתן לראות את הכתבה על הנושא בספר "יש נביא בישראל" עמ' 229-230 וכן בעיתון "מעריב" בתאריך יום ו' ל' בתשרי תשס"ה

15/10/2004 כיצד העיתון מדווח על מציאת הילומים בעקבות נבואתו של הרבי

 

הרב גרוסמן – הרב של מגדל העמק וזוכה פרס ישראל -מספר

על כך שהרבי מראה אותות ומופתים בגלוי כפי שהיה בזמן הבעל שם טוב

[מייסד החסידות והמשיח בדורו] ומספר כיצד חזר בתשובה ד"ר יהודי

מאמריקה בעקבות גילוי האלוקות של ברכת הרבי

[יש לשמור על העיניים כיוון שזאת תוכנית ששודרה בערוץ ה-1 על מלך המשיח

ולפני הדיבור של הרב גרוסמן יש את גברת גאולה כהן -מנכבדות ירושלים ולוחמות

למען עם ישראל ועוד... ולכן יש לפתוח את הסרטון בדיוק מדקה 25 ו43 שניות]

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1211

ראש העיר אריאל רון נחמן מספר על נבואת הרבי על איראן

http://www.video.hageula.com/musicvideo.php?vid=ff4df66ac

.חברת "שפע ימים" מוצאת יהלומים בקישון בחיפה בעקבות נבואתו

של הרבי בסרט בחלוקת דולרים עם ראש העיר דאז מר גוראל

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1866

עיתון "ישראל היום" מדווח על תופעת היהלומים

http://www.hageula.com/moshiach/prophesy/4551.html

סרט על יום ירושלים בשילוב נבואת מלך המשיח

וכן דינם של השטחים ששוחררו

http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=54750

סיפור על נבואת הרבי לאשה שכתבה לו

http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=2262 

 

 

כ"ג באדר ב תשע"א 00:44

ב"ה

 

מצוות קיום ציות להוראת המלך המשיח היא לפרסם את הניסים
שבורא עולם עושה בעולם כדי לחזק את האמונה בהשגחה פרטית
ונתינת דוגמא למופתים שאנשים כיום מבקשים כפי שקראו בזמן התנ"ך.
הרני מביא חומר לדוגמא שהיא מלחמת המפרץ
הרבי אומר שהניסים שקראו בה יותר גדולים מהנס של מגילת אסתר
שבה ניצל העם היהודי משמד שהיה אמור להיות ביום אחד ,
כדי להבין זאת לקח איש מודיעין מהצבא 70 מליון מסמכים של ממצאי האו"ם וערך
בינהתיים 1% של גילויים ממה שטמן לעשות
הצורר העירקי לישראל ולאנושות
כאשר את נס פורים חוגגים היהודים את ניסי
מלחמת המפרץ צריכים לחגוג כל האנושות
שיכול היה אותו צורר להרוג את כל האנושות 3 פעמים ועוד ממצאים מעניינים
צפייה נעימה
http://www.video.hageula.com/musicvideo.php?vid=a293503a2
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=60378 

כ"ג באדר ב תשע"א 00:50

ב"ה
 
מקור מהרבי על הסבר הלכתי על חזרת הנבואה ולאחר מכאן הוראה של הרבי לפרסם לכל אנשי הדור שהוא נביא שופט ויועץ הדור
שיחת פרשת "שופטים" ז' באלול תשנ"א
עיין בסעיפים ט-יא בשיחה
סעיפים ט ו י מסבירים את ההסבר ההלכתי על חזרת הנבואה
סעיף יא - הבשורה לאנושות על נביא הדור שנשלח לאנושות להדריך אותם לגאולה ולהאמין שמשיח מגיע
 
 
שיחת פרשת "שופטים"

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=190&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=191&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=192&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=193&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=194&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=195&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=196&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=197&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B

 


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=198&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B

 


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=199&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=200&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=201&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=202&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B

 


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=203&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B


http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=204&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
 
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=205&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B 

כ"ד באדר ב תשע"א 00:26
כ"ה באדר ב תשע"א 22:02

הוא אמר לי שהוא חי עם לב פועם ומתפקד ככל האדם. רק שהוא לא המשיח, הוא  כהן גדול (כי התברר בשמים שהוא מזרע אהרן הכהן).

שאלתי אותו מי המשיח, אז הוא רימז לי עץ רימון ועליו שקדים (אולי זה מרמז על שם משפחה או משהו??)

כ"ה באדר ב תשע"א 22:20

שהרבי חי וקיים והוא מה"ה והוא יתגלה בקרוב מאוד! וגם אם הרבי לא היה מהמ אז הוא היה אומר לחסידים שלו שזה לא נכון אבל ההיפך הוא מעודד את זה ואף פעם לא התנגד לזה.

חלמתי גם אני עוד חלום על הרבי שאומר לי שאין זמן ולצריך להרבות בתורה ומעשים טובים ולא להתמהמה שמשיח צריך להגיע במהרה אחרת זה לא יהיה טוב..אבל לבסוף התגלה שהרבי בכלל ניסה להגיד לי משהו אחר לגמרי..כנראה על הגאולה הפרטית שלי. אז יכול להיות שהרבי גם מתכוון למשהו כזה אצלך..לכי לשליחה באיזוריך ותכתבי מכתב לרבי והוא  יפטור לך את החלום..למה התכוון..זה מה שאני עשיתי..

י"ז בסיוון תשפ"ד 19:23

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

תזכו למצוות

י"ט באייר תשפ"ד 00:31
או לא מתגייסים כמו חרדים?

אני תמימלה

נא לא לנצל!!

י"ט באייר תשפ"ד 01:16

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אל תקרא "חרות" אלא "חירות", שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה.  
וכל מי שעוסק בתלמוד תורה הרי זה מתעלה,  נאמר: "וממתנה נחליאל ומנחליאל במות"

תעברו עם העכבר ותראו, אם בא לכם

לא מתכתב עם בנות באישי

י"ט באייר תשפ"ד 01:22

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

אני תמימלה

נא לא לנצל!!

י"ט באייר תשפ"ד 01:28

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

אל תקרא "חרות" אלא "חירות", שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה.  
וכל מי שעוסק בתלמוד תורה הרי זה מתעלה,  נאמר: "וממתנה נחליאל ומנחליאל במות"

תעברו עם העכבר ותראו, אם בא לכם

לא מתכתב עם בנות באישי

י"ט באייר תשפ"ד 01:30
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?

אני תמימלה

נא לא לנצל!!

י"ט באייר תשפ"ד 01:33

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

אל תקרא "חרות" אלא "חירות", שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה.  
וכל מי שעוסק בתלמוד תורה הרי זה מתעלה,  נאמר: "וממתנה נחליאל ומנחליאל במות"

תעברו עם העכבר ותראו, אם בא לכם

לא מתכתב עם בנות באישי

י"ט באייר תשפ"ד 09:41

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

קער א וועלט היינט!
(תרגום מאידיש: הפוך את העולם היום!)
י"ט באייר תשפ"ד 09:48

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

קער א וועלט היינט!
(תרגום מאידיש: הפוך את העולם היום!)
י"ט באייר תשפ"ד 12:03

תודה

אני תמימלה

נא לא לנצל!!

א' באייר תשפ"ד 10:37

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

כ"ח בניסן תשפ"ד 17:03

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

תזכו למצוות

י"ח בניסן תשפ"ד 07:17

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

ז' באדר ב תשפ"ד 14:18

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

י' באדר ב תשפ"ד 12:04

להיות חלק מההמון - אפשר רק במחיר הניתוק מעצמנו

י"ב באדר ב תשפ"ד 09:41
קער א וועלט היינט!
(תרגום מאידיש: הפוך את העולם היום!)
י"א באדר ב תשפ"ד 01:46

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

י"א באדר ב תשפ"ד 15:41

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

כ"ד באדר א תשפ"ד 16:47

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך