האם נכונה השמועה כי אפשר לאכול מרק במזלג מדין לבוד?
שאלה באה לבית מדרשנו...אלעזר300
שאלה יפה שאלתאיזה טוב ה'!!!!
וכמו נוהג לומר מורנו הגרד"ל "שאלת חכם היא כבר חצי תשובה".
ובכן, כפי שציינת קיים דין לבוד אך יש לציין שדין לבוד הינו רק כאשר המחיצה יכולה לעמוד בפני רוח מצויה ואילו מזלג אינו עומד אפילו בפני רוח קלה.
אולם מאידך גיסא, כאשר האדם אוחז במזלג הרי שהיא עומדת אף בפני רוח שאינה מצויה וידו של האדם עצמו בוודאי כשרה למטרת אכילה שכן נאמר "מנהג אבותינו בידינו".
לאור האמור לעיל, ניתן לאכול מרק במזלג שכן חל עליו דין לבוד.
אולם, לפי מנהג החזון איש שמחמיר שאפילו במעמיד דמעמיד לא יהיה דבר המקבל טומאה לא ניתן לאכול המרק במזלג ממתכת אלא רק במזלג מעץ.
לא נהירא ליאלעזר300
מה שייך כאן סברת מעמיד דמעמיד דמרן החזו"א, שהוא רק גבי סכך ולא גבי דפנות. ופשיטא שלא נדמה מזלג לסכך שהרי אין בו דין לבוד אלא דינו תלוי בצילתו מרובה מחמתו גרידא.
לענ"ד אסור,הבעטליר החמישי
אף על גב שאולי יש לחלק אם העשוי מרובה על הפרוץ ולכן יהיה כשר, נראה לפסול, כדאיתא במסכת סוכה(ד.) גבי הוצין שחמתם מרובה מצילתם ויורדין לתוך 10 טפחים, שלמרות שמצד הדין יש ביטול- זוהי דירה סרוחה ואין אדם דר בדירה סרוחה, אף כאן- אין אדם שותה במזלג מחורר!
וצריך עיון.
כלל חכמים ידוע הוא..ארי צלוב
כי חמירא סכנתא מאיסורא ולכן אמנם שמין הדין אפשר לאכול ע"י מזלג מכמה וכמה סיבות שפירשו
לפני הת"ח המופלגים
אך בל נשכח כי בעת האכילה יכול להישפך מרק חם וכידוע זה יכול לגרום לכוויה (קוויעה בלע"ז)
ולכן אמנם שמין הדין מותר גזרו חכמים לאיסור
וכן נהגו (וכן ראיתי בשו"ת סכו"ם המפורש ע"ש)
אך קשה לפי דבריו,אלעזר300
כי נמצאנו אוסרים אכילת מרק בכלל, שכן אף אם יאכלנו בכף מ"מ יש כאן סכנתא שיפול, ועוד במרקים של אחינו בני ספרד שבטלים בתבליניהם בשישים ועקיצתם בפי אדם עקיצת עקרב.
אך רבינו אלעזר..ארי צלוב
"אין גוזרים גזרה לגזרה" ולכן אף שקיים החשש גם בכף אך עד כדי כך לא חששו חכמים
כי אם כן נמצאת שאין לדבר סוף..
לעניות דעתי הקובעת --פשיטא-
דין לבוד קיים רק לקולא ולא לחומרא, ותמהני עליכם מה ההוא אמינא שלכם - הרי אכילת מרק בשבת היא מצווה שנהגו עם ישראל להחמיר בה כמאמר הפתגם "כל האוכל מרק ביום שבת - ניצל ממרק ביום ראשון", ולכולי עלמא אכילת מרק בשבת היא דין מוחלט ואין בו מקום להיתרים מסוג זה.
מי שבכל זאת יתעקש לאכול בעזרת מזלג - פחות חמור שיעשה זאת ביום השבת ולא בליל שבת כי עיקר מצוות המרק היא בלילה, ויש להקשות שהרי מי אוכל מרק בבוקר? ויש לומר שיש מעט משפחות שנוהגות גם בבוקר, (אני הקטן זכיתי לאכול אצל משפחה כזאת).
ועל מקרים שכאלו נאמר - "המקל יש לו על מי לסמוך - והמחמיר תבוא עליו הברכה"
בב"ח לתו"ע
לפי התגובות דלעיל הוי סספיקא דספיקא ולכן-אנונימי (פותח)אחרונה
ההולכים על פי מנהג החזון אי"ש להחמיר בדיהכא דאפשר והכא לא מצינו עוד חומרא מלבד זו על כן פסקינן דהו כ-
ספיקא דאורייתא ולכן יש להחמיר
ואילו דעת החולקים מנהג אבותיהם בידיהם ומקום שאמרו להחמיר אין צורך להקל אלא במקום צורך גדול כגון זוטו של ים או לח"ףי ( כידוע ליודעי ח"ן פירוש זו המילה ) ונחזור לטורף העניין { שהוי טורף דתורף } וכמעשה דרבן גמליאל דאמרינן בגמרא וכמו שהורו כבר רבותינו נשיאנו בדבר ואין לנו על מי לחלוק אל על אביניו שבשמיים ( סתאאאאם ) ועוד נשאר לנו לפשוט ספיקא חדא מי הוי האי אביניו וי"מ ( יש מפרשים , ישש מורים ונחלקו ב"ה ובית שמאי בדבר ( ב"ה = ברוך השם ונחלקו עליו אותם ביש שמאי ( הגייה בחיריק ולא בצירה כמו שרצו לומר החולקים דהא אין דעתי כן ונראה לי טעמי נכון וקשיא טובא
ולטורף העניין ( ובפירוש זה כבר כתבתי למעלה עייין שאאאאם באהההרררררר ) ודו"ק ושתו"ק וביי
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))