שאלה לי אליכם..בת מלך!

מה הרבי אמר בקשר לחיות טמאות? מותר להסתכל עליהם או להתקרב אליהם? ללטף אותם?

ולמה אסור?

לא להראות לילדים סתםמושיקו

בתור סיפור/סרט וכו' וכו' ולכאורה אפילו טיול סתמי

 

אבל למשל להסביר מה טמא ומה טהור וכדו' מותר

אסור-כי זה משפיע על טהרת המחשבה של הילדחשבשבת
סתם נקודה למחשבהמושיקו

אם זה אסור איך אמורים להסביר לידלים את פרשת שמיני למשל?

או מה זה חמורו של לבן/בלעם/אברהם/מלך המשיח?

או הוי עז כאריה וכו'?

לא הבנתי את השאלהAvrechit

הרבי אומר בפירוש שמותר להראות חיות על מנת להמחיש סיפורי תורה ואגדות חז"ל.

בגיל קטן כדאי להמנע...ובכלל הרבי מדבר על זה בהרחבהחשבשבת

 

בשיחת חיי שרה תשד"מ הרבי מתייחס לזה:

"

מבואר בכמה ספרים על-דבר הפעולה, שנפעלת באדם ע"י הראיה וההסתכלות: הן הפעולה לטוב - ע"י הראיה וההסתכלות בצורות קדושות וכיוצא באלה, והן הפעולה "למוטב" - ע"י הראיה וההסתכלות בצורות של בעלי-חיים טמאים וכיוצא באלה.

 

(שונה הדבר כאשר מסתכלים כדי לברך "משנה הבריות" או כדי להתבונן ב"מה רבו מעשיך וגו'", או להמחיש עניין תורני. מכאן גם מובנת ההליכה לגן חיות וכיוצא בזה).

 

ועל פי מה שנאמר (משלי כב, ו) "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה": מובן, שעניין זה צריך להיות בהדגשה יתרה בנוגע לילדי ישראל בגיל החינוך, מכיון שכל העניינים הנחקקים במחשבתם (ע"י ראיה, הסתכלות וכו') בהיותם בגיל החינוך, יש להם פעולה והשפעה על כל משך החיים - "גם כי יזקין".

 

וכמנהג ישראל, שכאשר התינוק יוצא לאוויר העולם - תולים מסביבו ומקיפים אותו בעניני קדושה, "שיר המעלות" וכו'. ומזה מובן גם לאידך - ההשתדלות שהתינוק לא יסתכל בצורות טמאות...

 

על-פי האמור לעיל אודות גודל הפעולה שע"י הראיה, מובן, שכאשר נותנים לתינוק צעצוע בדמות בעל-חי (מאיזה טעם שיהיה, מפני שהוא ילד קטן) - יש להשתדל לבחור צעצוע שהוא בדמות בעל-חיים טהור: בהמה טהורה, עוף טהור, דג טהור, וכיוצא בזה.

 

ועל דרך זה, כשהילד מתבגר ומתחיל ללמוד צורת האותיות, שאז מראים לו ציורים מסויימים כדי להקל בתפיסת צורת האותיות - יש להשתדל שבעלי-החיים שבציורים אלה יהיו רק בעלי-חיים טהורים. לדוגמא: כשמציירים לילדים אות אל"ף בדוגמת אדם הנושא שני דליי מים (אחד מלמעלה ואחד מלמטה), וכדי להמחיש יותר את הציור, מציירים נהר עם דגים, ועל שפת הנהר - חתול וכיוצא בזה, ישתדלו "לזרוק" את החתול ולצייר במקומו בהמה או חיה טהורה. וכיוצא בזה בשאר ציורים.

 

(ההוראה היא לא בנוגע לציורים של בהמות וחיות טמאות המדוברות בתנ"ך ובמדרשי רבותינו ז"ל שמלמדי תינוקות וכיוצא בזה מציירים עבור התינוקות בכדי להקל לימודם כו' או שמעתיקים סיפור מתנ"ך ומדרשי רבותינו ז"ל, שאז הרי זה לימוד ופירוש התורה).

 

 

רוח של טהרה בעולם

 

וכמו-כן, מובן בנוגע להוצאה לאור של חוברות וכיוצא בזה שיש בהן ציורים ותמונות של בעלי-חיים, ועל אחת כמה וכמה בנוגע לחוברות המיועדות לילדים בגיל החינוך - שיש להשתדל שישתמשו בציורים של בעלי-חיים טהורים דווקא.

 

ישנו, אמנם, "מנהג המדינה" לקשר עניינים מסויימים עם ציור של... "עכבר" (!), או של חיה שאינה טהורה, ולדאבוננו, חדר הדבר גם בחוברות ובעיתונים ששאר הפרטים בהם על טהרת הקודש, אלא שמפני סיבה שונה ומשונה שאינה מובנת כלל, לא שמו לב, שיש להשתדל שיהודי (ובפרט ילד קטן) יראה רק דברים טהורים.

 

עניין זה מודגש ביותר כשמתכוננים לקיום הייעוד "את רוח הטומאה אעביר מן הארץ" (זכריה יג, ב) - ביטול והעברת כל העניינים, שהם היפך הטהרה. ולכן, צריכים לפעול בכל מקום האפשרי, שישתמשו אך ורק בציורים טהורים, ויתרה מזו - על טהרת הקודש."
 

 

 

וגם בתש"נ:"וכמדובר כמה פעמים על דבר הצורך בזהירות ממשחקים וציורים בדמות בעלי חיים שאינם טהורים, כדי שהילדים יראו רק דברים טהורים, ועד לדברים קדושים. ועד כדי כך שהזהירות בזה מתחילה תיכף ומיד כשנולד ויוצא לאויר העולם, שמניחים ותולים מסביבו דברים של טהרה וקדושה, ויתרה מזה, שהזהירות בזה מתחילה עוד לפני שנולד - בזמן העיבור, כידוע המנהג דנשי ישראל שבזמן העיבור נזהרים ביותר שלא להביט על דברים שאינם טהורים, כי אם, על דברים טהורים וקדושים".

(ש"פ אמור ערב ל"ג בעומר תש"נ)


בהרחבה: http://www.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=1669

איך מדבברים על זה בחב"ד ולא על שמירת עינייםאנונימי (פותח)

רגילה ?

( אני לא תוקף אני יוצא מנקודת הנחה שזה כך אם לא  -תקנו אותי תודה -)

אחרי שתלמד את תורת חב''ד..חיים שלמה

תבין לבד שאפילו על נושא של שמירת העיניים לא צריך לדבר כי זה מובן מאליו.

חב"ד מטפלים בשורשי הבעיותמושיקו

שמירת העיניים וכו' זה שמירה של פרט בגוף, אבל מה שחב"ד מלמדת ובעיקר בתניא שכל הגוף יהיה כלי לקדושה ושירתע ו'יגעל' ממה שלא שייך לקדושה, גם אם זה לא דבר רע.

אה חשבשבת, אז לא בדיוק אסור.....^^מושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ג' אדר תשע"א 18:37
דברי סופרים....חשבשבת

אם הרבי אמר שזה ממש אבל ממש לא טוב אז...

כדאי שנגדיר

מבחינתי זה אסור - ודיברתי על סתם להראות תמונה לילד של חיה

אבל

 

כמובן שזה מותר רק בדרך של סיפורי צדיקים וכד' ...כמו שהרבי כותב ומורה לנו.

 

 

ואגב מה שאהבתי זה שהרבי כותב שם- שחיה טמאה היא טמאה בכל מצב לא משנה אם זה חתול על החוף או משו דומה

תשובת חבדית לשאלה למה לילדי חב"ד אין דובי בבית?בן ציון גגולה

ב"ה

 

http://www.col.org.il/חדשות_חבד_מדוע_אין_דובי_בבית_של_החבדניקים_59680.html

 

לאתר 'בית-חב"ד' הגיעה שאלה: בביקור בבית של חבר חב"דניק שלי הבחנתי במשהו מוזר: לילדים לא היה אפילו דובי אחד לרפואה! מה יש לכם נגד הדובון?  לתשובה

בביקור בבית של חבר חבדני"ק שלי הבחנתי במשהו מוזר: לילדים לא היה אפילו דובי אחד לרפואה! מה יש לכם נגד הדובון החמוד?

תשובה:

חלילה, אין לנו נגד הדובון החמוד כלום... אך אם שאלת, נגלה את אוזנך שלא רק דובי לא היית מוצא שם: גם בובות של ארנבות, חמורים או חתולים לא היית מוצא בבית.

הסיבה לכך היא הצעה שהרבי מליובאוויטש הציע לפני כ-26 שנה כי ילדים ישחקו רק עם חיות טהורות וכשרות ולהשתדל ככל שאפשר שהסביבה בה ילדים גדלים תהיה מלאה רק בחיות ובבהמות כשרות.

הלכות הכשרות אומרות לנו אלו דברים מותר לאכול ואלו לא. הסיבה העיקרית לכך שאנו שומרים כשרות היא, כמובן, כדי לקיים את רצונו של האלוקים, אך פרשנים רבים מציינים כי ההבדל בין חיות כשרות ולשאינן כאלה הוא שבעוד החיות הכשרות עדינות יותר, אלו הלא כשרות אגרסיביות וטורפות. לפיכך אנו מצווים שלא לאכול אותם כדי שתכונותיהם השליליות לא יהפכו להיות חלק מאיתנו.

אולי, מאותה סיבה, אנו גם לא משחקים עם דובי: האם אנו רוצים שילדינו יתנהגו כמו דוב רעב? האם תכונותיו האגרסיביות של הדוב צריכות להיות דוגמה לחיקוי עבור ילדינו? או שמא נעדיף שהם יהיו עדינים כמו כבשים ודורשי שלום כמו היונה. כשהם משחקים עם בובות או מביטים על תמונות של חיות, נעדיף להציג בפניהם את החיות הכשרות המייצגות עדינות, רוגע וטהרה

סרט -הרבי שליט"א מבאר איסור החזקת חיות טמאות בביתבן ציון גגולה
לא כתבת למעלה מה שאת כותבת כאןמושיקו

וברגע שמישהו שומע חצי תשובה מזה הוא יכול להבין את זה לא כמו שצריך..

 

נקודה למחשבה לפני שכותבים

זו היה מיועד אליי?...Avrechit
אי לא שעמתי שום דבר בנושא הזהמניי770אחרונה

 

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך