שאלת חכם: זה נכון ;שגדל זקן לאשה ששתתה יין בהבדלה?מוח קודח

בס"ד

שלום כבוד הרב! אני באתי פה לשאול שאלה כזאת: אני שמעתי פעם, כבוד הרב, אני שמעתי שאם אשה שותה יין של ההבדלה של שבת, אז שמעתי שגודל לה זקן. אבל לא הייתי בטוח שבאמת גודל לה זקן, כי זה לא נשמע לי כל כך אמיתי, אתה יודע, אשה, זקן, זה נשמע כאילו עובדים עליך, כבוד הרב, לא עובדים באמת חס ושלום, כאילו עובדים עליך, אז בכל מקרה, אני באתי פה לשאול, זה באמת נכון שגודל לה זקן?

לכבוד האיש החשוב הההרררההרהרה"ר השואל.

קיבלתי את שאלתך, בדקתי בכל ספריית פרוייקט השו"ת, ואביא כאן מה שראיתי.

כתוב בפרשת תזריע "וְאִישׁ אוֹ אִשָּׁה כִּי יִהְיֶה בוֹ נָגַע בְּרֹאשׁ אוֹ בְזָקָן" (ויקרא יג', כט'), ומה שרואים מפה, שיכול להיות נגע בזקן לאיש ולאשה, (וכן, כתוב בגמרא, "זקן אשה והסריס שהעלו שער(זקן) - הרי הן כזקן לכל דבריהם (דיניהם) (קידושין דף לה עמוד ב)), לפי שנאמר דין זה לאיש ולאשה, ולא כתוב "וְאִישׁ כִּי יִהְיֶה בוֹ נָגַע בְּרֹאשׁ אוֹ בְזָקָן", ומכיוון שיכול להיות נגע בזקנה של האשה, מוכח שיכול להיות זקן לאשה.

וכן ראיתי בסוף חומש ויקרא בהוצאת קולך (וכן בכל החומשים שבהוצאתן): "ההוראות נכתבו בלשון זכר, אך מיועדות גם לנקבות".

וכן ראיתי בהמשך הפרשה "וּבוֹ שֵׂעָר צָהֹב" (שם, פסוק ל'), ודרך האשה שיהיה לה שיער צהוב (בלונ"ד בלע"ז),
אבל אם מסתכלים יותר שם, רואים שכתוב שם "שֵׂעָר צָהֹב דָּק", ובמשנה כתוב ""בשער צהוב דק"- לקוי קצר (הכוונה שהשיער קצר), ודרך האיש ששערו יהיה קצר, ודרך האשה שיהיה לה שיער ארוך, אבל זה לא מוכח, שהרי ראינו (לא כפשוטו, אלא שמענו שיש) נשים עם שיער צהוב (בלונדיניו"ת בלע"ז) קצר, ועדיין רואים שמדבר גם על אשה.

ועוד דבר שראיתי, שכתוב בהמשך הפרשה "בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי" (שם, פסוק לב'), ואולי אפשר לדייק, שמה שיש לאשה זקן, זה מחמת ההבדלה של היום השביעי, שבת. 

ועיינתי עוד, ומצאתי כדבר הזה: "צהוב"- לא ירוק ולא אדום" (ילקוט שמעוני פרשת תזריע רמז תקנא), ודרך האשה שיהיה לה שיער ירוק או אדום (כשצובעת אותו), אבל גם זה נדחה בקלות, שהרי יש בנים ג'ינג'ים, וגם יכול להיות שבן יצבע שערו בירוק לכבוד חג הפורים, ולכן לא מוכח. 

אבל הוכחה מפורשת ראינו כבר בתורה (פרשת תזריע), ובגמרא (קידושין), וכן השולחן ערוך פוסק: "אשה שיש לה זקן, מותרת להשחיתו." (יורה דעה, סימן קפא סעיף יב). 

למעשה, לא ראיתי עד היום אשה שיש לה זקן (לא בלונדינ"י בלע"ז, ולא בשום צבע אחר), אך אשה עם שפם ראיתי, ואם יש לאשה זקן, פשוט שמותר לה להתגלח, גם בספירת העומר, שזה אבלות בשבילה, שעכשיו לא תוכל לזכות בשיא גינס.

לשאלת חכם הקודמת לחץ כאן /Mosaic/Read/4605

לשאלת חכם הבאה לחץ כאן /Mosaic/Read/5662

 

אני דווקא כן ראיתי אישה עם זקן אנונימי (פותח)
"אולי היה עדיף שתכתוב פרוייקט השו"טהאריאלניקהנאמן
היה מצחיק !!
תעשו יחד. אנונימי (פותח)אחרונה
זה לא אותו דבר כמו פרויקט השטו"תמוח קודח

בס"ד

דו"ק ותמצא שהסגנון שונה מאוד.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך