תמה אני על כל מי שקרא הארי פוטר איך לא הקשה כך:הבעטליר החמישי

איתא בספר הארי פוטר, כרף מוסדות עוף החול, בפרק "עין הנחש" דף תס"ב ובדברי הרמיוני שם:" היחידים שמסוגלים לראות ת'סטראלים הם אנשים שהיו עדים למוות."

וקשה לי, מדוע הארי פוטר ראה אותם רק בשנתו החמישית בהוגוורטס, הרי כבר ראינו מפורש שאמו מתה מול עיניו בעודו בן שנה! עוד הרבה לפני שסדריק מת, אז למה הוא לא ראה אותם בשנתו הראשונה? 
 

שמא אין ראית מת נחשבת בקטןאלעזר300

אלא רק אם הגיע למצוות. וכעניין שאמרנו "קטן אין לו דעת".

ופשוט שיש לומר כן, שהרי הרואה מת צריך להביא "עולת ראיה" ומשום כך פוקח הקב"ה את עיניו ומזדמנות לו בהמות יתירות לקרבן בסייעתא דשמיא, ומשום שאין טעם זה שייך בקטן שאינו מחוייב ודאי מדוע תיפקחנה עיניו.

ויש עדיין להקשות, שהרי לונה לאבגוד ראתה את הת'סטראלים כבר מהשנה הראשונה. ואפילו שבנות מגיעות למצוות בגיל 12 עדיין רוב שנה ראשונה קטנות הן. ושמא כשם שמגיעים לבגרות בגיל 17 במקום בגיל 18 כך מדיעות הבנות למצוות בגיל 11 במקום בגיל 12, ועדיין צ"ע.

לא קשה כלל, נלמד מסוגיית קטן שהגדיל בספירת העומרender13

כיוון שהיתה בגיל חינוך וזכרה את מות אימה גם לאחר גיל מצוות הרי שיכולה להמשיך לראות.

באותו עניין לא מצאתי מה מברכים על ראיית ת'סתרל?

וראיתי לפרש בעיניין אחרטוביה2
שיש דין מיוחד בנדרים שקטן מבן 12 וקטנה מבת 11 - יש חשש לנדריהם
אין קשה כלל..ארי צלוב

הרי בגיל שנה אדם אינו מודע למתרחש סביבו באופן שהוא זוכר ולכן גם תינוקינו החביב לא היה "עד" למוות
אך לונה הייתה מודעת ולכן גם "עדה"
(ואין לי כח לחשוב על איזה התחכמות הלכתית )

והרי לפננו קושי נוסף, הרי נשים פסולות לעדות^^דינדין
וי"ל שעצם בדיוק את העיניים א"נ עצם עין אחת -אנונימי (פותח)

ומכאן לעדות של עין אחת שבכל התורה - כשרה וצע"ק או ג' ואיני יודע טעם הדבר

ועו"יל פי' אחר דהר הארי פוטר מת ולאחר מכן נשאר חי ( כידוע ללוקחי ספר ) א"כ התחילה ספירה חדשה וזה פשוט

( ואיך לא עלה על דעתכם הא ?}

הסבר - וולדמורט קילל את הארי בקללה ממיתה = הארי -אנונימי (פותח)

מת , לאחר מכן נוחכנו לדעת שהוא חי א"כ-

הוי כפרה שירדה מהשמיים שאינה צריכה שחיטה וגם הארי לא צריך יותר לראות את החיה הזאת ( איך שקואים לה = קוראים ) עד יראה עוד מישהו מת ...

ועוד קשה לנח"ל (לנחמד להכיר)נחמד להכיר

שהרי הארי פוטר חזר מבית ספרו גם בשנתו הרביעית אחר דמת ההוא חברי דאקרי סדריק חזר לביתו בכרכרות!

ואם תמצי לאמר דרצה לשאוף אוויר לאחר הרפאתקיה- והלא היה לו די זמן לשאוף גם לפני השיבה!

ועוד קשה לנח"ל דבכל תורת חיות דפלא ומקומן לא מצינו אפילו פעם אחת חיות קודש אלה!

 

וצריך עיון...

צ"ל שכירכרות אצרכינן רק בעלייהמוטיז

בירידה לא מצרכינן

הביאור פשוטיוסלה קמצן (קדוש?)

יש לומר שבעידנא דמיתה ממש עצם עיניו ודוחק

מה זה כל ההתפלספויות האלו? פשוט הסופרת התבלבלה!!!באורות גבוהים

יש עוד טעויות בהארי פוטר....

למשל בהארי פוטר וחדר הסודות שזה הספר השני....

כתוב שמי שמסתכל בעיני הבסיליסק (הנחש) מת ומי שמסתכל בעיני הבסיליסק דרך משהו רק מתאבן. למשל- דרך רוח רפאים, דרך מראה, דרך השתקפות של מים, דרך מצלמה וכו'. אז למה מירטל המייללת מתה אם היא הסתכלה בעיני הדסיליסק דרך המשקפיים שלה? נקודה למחשבה...

וואי לא חשבתי על זה..סעבשבשי
ומתרצי:נחמד להכיר

הכא, בעמעומי. התם - לשופרא דמחזי קמי!

ואי תמצי לאמר - כעירובי!

רש"י: הכא. דרך רוח רפאים, דרך מראה, דרך השתקפות של מים, דרך מצלמה וכו':

בעמעומי. רואים דרכם פחות טוב:

התם. במשקפיים:

לשופרא דמחזי קמי. נועד כדי שיראו טוב:

כעירובי. כמו שבעירוב מותר לצאת עם משהו שנמצא תדיר על האדם אבל אם האדם לא מקפיד שיהיה עליו תמיד - לא יוצא בהם וכן בדברים שמעמעמים ראיית בסיליסק:

ועוד י"ליוסלה קמצן (קדוש?)

שמא בעידנא דאסתכולי הייתה בלי משקפיים כדרך הבוכות ואכמ"ל

מתיב:נער גבעות מצוי

ואם הבסיליסקא אינו ממית דרך מים, היאך המיתהּ אף ע"פ שבכתה? הרי הדמעות הן ממים! תיובתא!

דמעות בעין זה כגופו ממשטוביה2
כמו פצע פתוח בתוך הפה שלא שיך בו חשש אכילת דם
משקפיים לא מועיל, זה פשוט לא דומה לשארמוטיז

צריך לחשוב על גדר לחילוק...

רותי - משקפיים זה לא נחשב...נו"ש

זה לא מספיק עבה...

 

המשקפיים היו נקיים או שהם נפלו לה.חיב"ס
אבל היא גם בכתהאנונימי (פותח)

איך המשקפיים יהיהו נקיים

היא תמיד בוכה, זה לא נחשב ליכלוך.אביה_א
אז השאלה לא אמורה להיות על המשקפייםחיב"ס

השאלה אמורה להיות על הדמעות,

ויש לי עוד שאלה עליה:

איך מירטל היתה יכולה ללכת לחתונה של אח של הזאתי שהציקה לה היא אמורה ללכת רק איפה שהיא היתה??

מתבלבלת בספר אחר...ילדה123

רוחות רפאים יכולות להיות איפה שבא להם בספר הזה

 

היא לא ראתה בהשתקפות אלא ישירות..מישהי........


משקפיים משפרים את הראייה ולא להפךבינייש פתוח

כך שזו דווקא לא טעות. הטעות האמיתית היא למה האשימו את האגריד אם יכלו פשוט לשאול את מירטל איך מתה. ואז הייתה אומרת שראתה עיינים ומתה ואז היו מבינים שזה בסיליסק ולא אקרומנטולה (עכביש גדול)

וגם כאן זה ממש לא טעות. הוא היה בחדרו בזמן שאביו נרצח בסלון ואמו היתה בפתח למזדרון שמוביל לחדרו, בזמן שהתחננה לוולדרמורט. והרי אביו אמר לאמו לקחת אותו לחדרו כדי שילחם בו והוא לא יראה כידוע.

חופרים..רפ"א

חופר

מה ההקפצה הזאת אמורה להביע???אמונה..
שאלתי את השאלה הזאת בסופרים וספריםדניאל!!

לפני מלא זמן ...אבל יש לגיי קיי רולינג הרבה טעיות....

למה לזרוק האשמות?נחמד להכיר

תביא אחד אחד וננסה לפתור!

גרסא דינקותא אינה נחשבת בענייני חיים ומוותמאחורי הקו

 

אימו לא מתה, רק העבירה את נשמתה\<חגי>/
אז אין לזה שם ״מוות״.
עוד קשיאסיריוס בלק

כשהארי פוגש את מאלפוי בתחילת הראשון בחנות בגדים אז מאלפי אומר שאמא

שלו הלכה ליקנות לו שרביט, והרי השרביט בוחר את הקוסם!

 

^^^^^גמני חשבתי על זה..נץ1
וי"לנחמד להכיר

דהשרביט כבר בחר בו, וכל מה שהיה חסר זה מזומן, ולא היה על אימו אז היא הוציאה כסף והלכה לשלם...

אז למה הוא אמראנונימי (פותח)

אמא שלי הולכת לבחור לי שרביט לבחור לא לקנות

איכא למידקאביה_א

וי"ל דלא נראה שאמו של מאלפוי היתה בלי כסף מזומן. ואיכא למידק שאף שלכ"ע השרביט בוחר את הקוסם, לא מוכרח שיהיה הקוסם במקום החנות, ועוד, שהרי לאימו יש את אותו הדם הטהור והזך שיש לילד הנ"ל, ואפשר שתלך לקנות לבד

אבל לו ולאמא שלו אין את אותו סוג שרביט...אנונימי (פותח)

וגם אם תגיד שהיא הלכה לשלם שרביט עם נימי לב דרקון לא עולה כמו שרביט עם מקור היפוגרף פשוט...

 

ואם השרביט יכול לבחור את הקוסם גם בלי הקוסם למה הארי היה חייב להשתמש דווקא ביד שרביט?

 

איזה גבר אני עברו שלוש שנים מאז שקראתי ואנ' שולט בחומר כמו גדול

שולט בחומר?יבחוש חרצוליים

באיזה טעם הייתה הגלידה שהארי אכל בתחילת ספר הראשון?

מקור הפוגרף?! חשבתי שאתה שולט בחומר...אביה_א

חוצמזה, שלהארי לא היה אמא ואבא שיקנו בשבילו, אז אי אפשר לדעת... ומה אתה משווה חצי בוצדם מגריפינדור, לבעל דם טהור ממשפחה מכובדת כמו מאלפוי?!??!?

ואגב - לא קראתי את זה יותר משלוש שנים...

הי לא אמרתי שאני עד כדי כך... פטל/תות?אנונימי (פותח)

הארי לא היה חצוי דם..

ולאמא של מאפלוי ולמלפאוי אין את אותו שרביט...

חצי-בוצדם=בוצדםאנונימי (פותח)
שוקלד ואגוזים (נראה לי)יבחוש חרצוליים
אתה עושה פרסומת לרימון?פלש

לא משנה עזוב... קלטתי שנייה אחרי שכתבתי...

ריבת חלב וחמאת בוטנים..לוחמת תמורות
יש לי פירכה לקושיה זו!ender13

יש לומר שטעה המתרגם.

יש ביידי את הגרסא המקורית:

 

"My father's next door buying my books and mother's up the street
looking at wands,"
אם כן, יש לומר שהיא "התבוננה בשרביטים" אולי חיפשה ידית שרביט מפוארת עבור בעלה?
יש פיתה לקושיא הזו ?אנונימי (פותח)
אאה יפה מאודפלש

ואולי (עוד נסין תירוץ) שבמקרה של מאפלוי אם הוא היה  בוחר שרביט בעצמו ,היה יכול לצאת לו אורן קשיח עם תולעי עץ  ושרביט  כזה היה נחשב עלבון קשה לשושלת, לכן, כדי למנוע סיכון אמא של מאפלוי בחרה בשבילו

 

ד"א לשרביטים יש ידיות?

יש בזה הרבה חילוקים ...אנונימי (פותח)

כן אמר היצרן כאשר פגש את הארי בסוף השביעי כמדומה ע"ש ודו"ק וק"ל 

ואינו קשהטוביה2
ודוק׳ ותשכ"ח דבח"ז (הפו"ה) מבאר אותו גברה רבה בשרביטין שכפי אשר כבר הסביר לאותו חכם מרשעי העכו"ם - שת"ח גדול יכול לתעל את רצונו וכישוריו דרך כל שרביט. אבל מכול מקום עדיף משלו ולא משל אחרים
וי"להגיגים בע"מ

דמיכיון מאוכלי המוות הם, הם לא מאמינים בשרביט שבוחר את הקוסם, ועיינו בספר ז' ותראו נפלאות, ודו"ק.

ופשיטא:לוחמת תמורות

בס"ד

 

ותמה אני על שאלתיכם:

 

 

 

שהרי קטן לא נחשב. מכאו יש קשיא-הרי הארי הקטן לא נחשב, ואילו לונה הקטינה נחשבת כרואת המת. מתכוון להגיד לך- שאין ראיה בקטן,אישה או בשוטה, אך יש ראיה בשניהם, כגון מספר שלילי המועלה בריבוע ונהפך בגילול משלילי לחיובי, ומרמז על חזרה בתשובה.מכאן, הקשיא מתגברת- הרי הארי הקטן הינו גם קטן וגם שוטה, ואיך לא יראה? אלא ללמדך: קטן ושוטה חד המה, ועל כן יחשב לו כאחד, וד"ל.

    ואם מתכוון לאמר: , והארי אינו זוכר בעצמו את רגע המוות (הלורד וורד-דה-מורט {נשמע כמו מסעדה צרפתית,אה?!}מעלה האוב הוא הוא שגורם להארי להזכר ברגעי המוות),מה גם שהארי הקדוש היה ז"ל ונ"י, ובנוסף- בוודאי שסילון אור הירוקת העז כארי גורם לארי לצמצם עיניו לבלתי ראות, ואילו במות סדריק דיגורי ז"ל, לא הספיק העלם העדין לכסות עיניו.

 

 

 

ולענינו:

ברור שהגבירה החשובה מי(ר)טל המיללת על גורלנו הסירה משקפיה,לצורך מחיית דמעותיה.  
דבר אחר:משקפיה היו כחלק ממנה,ללא חשש חציצה, ועל כן לא נחשבו כראיה דרך עצם זר.

 

 

 

ואגיב על שאלת הקדוש ר' סיריוס בלק שזכיתי לראות כרגע: הרי בטיפוס מעין אדון מאלפוי אין שרביט שירצה לבוחרו, אז אין זה משנה מה אם הבחור תקנה למענו,שהרי אין השרביט יבחר בו ממילא.

לא נכון עובדה שבסוף שרביט בחר אותואנונימי (פותח)

ואם שרביט בחר בוולדמרוט למה שלא יבחר במאפלוי שעוד לא הכניס שום ילדים למאורה חשוכה

וברור לכולנו...לוחמת תמורות

 

כי בטום רידל (הוא הלורד וולדמורט) לא היתה לשרביט ברירה, שכן טום היה יתום, וע"כ החליט שרביט מסוים כי יש לתת לילד הזדמנות (תנו לו צ'אנס) כיוון שעשה מעשיו הרעים טרם התידע לעניין הקסמים, ולכן אין זאת אשמתו. ומאלפוי הרי ידע קסם מיום היוולדו, ולכן היו מעשיו מכוונים,  ולכן לא בחר בו עצמו שום שרביט. ויש שואלים- הרי גם לא נאמר על דראקו כי עשה דבר מה רע?! ועונים: הקב"ה מצרף מחשבה למעשה.

רגע אבל מאפלוי היה בן 11אנונימי (פותח)

כלומר עוד לא בר חטא...

ועוד יש להקשותאביה_א
עבר עריכה על ידי אביה_א בתאריך ז' תשרי תשע"ג 11:20
עבר עריכה על ידי אביה_א בתאריך ז' תשרי תשע"ג 10:12

דבר פשוט וברור הוא שיש חמישה בנים בגיל של הארי בגריפינדור.

נראה להניח שגם הבנות הן בערך חמש.

עוד יש לומר ששאר הבתים בערך אותו מספר.

חישוב פשוט מעלה - 5*2 = 10. בכל בית.

10* 4 בתים= 40 תלמידים בשכבה.

ולשאלה: איך יש 100 תלמידי שנה ראשונה כל פעם, אם רק 40 תלמידים בשכבה??

ועוד יש להקשות

הכישוף נגד הבוגארט

כשפ' לופין נמצא - צריך לכשף ואז לצחוק, ואז הוא מת.

כשפ' לופין לא נמצא - מספיק רק לכשף!

ועוד יש להקשות

למה לויזלי יש סוודרים אם כל הקוסמים הולכים עם גלימות?

ואני, יושב הייתי, מחכך בדעתי ומגרד בפדחתי, וכמעט הייתי קורא בספרים אחרים!

 

ובקשר לשאלתך האחרונה:

לא קשה כלל, שהרי "בן סורר ומורה נידון על שם סופו"

לא יש גם אקסטרנים...אנונימי (פותח)

 

 

ולשאלה השנייה-כשפרופ' לופין לימד אותם הם עוד ל היו מומחים כ"כ

 

לשלישית הגלימה מתחת לסוודר

 

ומאפלוי- לא היה בן סורר ומורה כי הלך בדרכיו של הוריו ואיך יגידו לקסמהדרין "בנינו זה איננו שומע בקולנו" הרי שומע בקולם, ואדרבה אילו היה נעשה בן צדיק היה סורר ומורה

ועוד אלו נידון על שם סופו הרי בסוף יצא צדיק (עיין בבא מצביע פרק  הכת חיים שבו מוכך שאפילו אם התנהג הבעל מקצוע בצורה ח'פרית, כל עוד לא דרש סכום מופקע הרי יצא צדיק כלומר נידון על שם סופו  ) 

אביה - תשובותנו"ש

ראשית כול, בספר לא מסופר שאין עוד בנים בגריפינדור מהשכבה של הארי, ומשתמע:היו עוד חדרים לגריפינדור, אך לא מסופר עליהם.

 

ובוודאי ניתן למצוא באחד הספרים (אך מוחי לא עובד כרגע כ"כ, ולכן איני מביאה הוכחה בכתב) עוד תלמידים מגריפינדור משכבתו של הארי. והוכחה לכך ניתן למצוא בסרט, שהרי בשיעור שינוי צורה רואים בסרט לפחות 30 תלמידים (ספרתי, הגעתי ל-30, ולא היה לי כוח יותר)והם רק גריפינדור וסליתרין (אולי מישהו אחר, אני לא כ"כ זוכרת כרגע)מהשכבה של הארי בלבד!

ומכאן ניתן ללמוד כי היו עוד חדרי שינה במגדלים. 

ובשאר אני מצטרפת לאנונימי...

 

 

מקבץ קושיות הבאות להרהר אחרי המחברטוביה2
אך אין בהם מצד עצמם כלום. ומשולות כעורבה פרח.

אין מבואר כי ישנם 5 בנים בכיתה - כי אם 5 בנים בחדר. ואפילו לדברי מר - עדין א"א מכיתה אחת על קבוצה שלמה ואולי באותה שנה נמנו מעטים באותה הפנמיה

באשר לשאלתו השניה של מר - רנ ועלועל לופין מסביר כיצד מנתקים מזיק זה מנקודת שורש חיותו - אבל כדי לסלקו לא צריך כי אם ללמדו כי אין הוא משאיר שום רושם על המגרש - ומיד מתמלא המזיק אימה והולך לו

שאלתו האחרונה הרי היא קנטרנות לשמה. מבואר בכל חלקי החיבור הנ"ל כי מתחת לבלימה לובשים בגדים רגילים (מכנס חולצה וכו׳) והרי אם כן נראה שמדובר בבגד עליון הנלבש גם בקיץ וכנרה שאינו חם מספיק להגן מפני צינת החורף בארצות ההן
והרי הקוסמים אינם מבינים כלל בבגדי מוגלגים?משועמם...
אם תאמר ש לובשים הקוסמים מתחת בגדיהם בגדי מוגלגים רגילים אז כיצד ישנם קוסמים הלובשים בגדים אשר לא יעלו על גבר מוגל רגיל כל עוד לא נטרפה עליו דעתו?
ראה את אותו קוסם שלבש כותונת לילה בספר ד' ואמר מה שאמר וגרם להרמיוני להתפוצץ מצחוק
הגבת לי?טוביה2


חבר'ה השרשור קצת ישן נער גבעות מצוי


אם שרשור כל כך ישן הגיע כל כך גבוהחוני המעגל פינות

כנראה שלא עשינו מלאכתינו נאמנה לשמור על הפרום ברעננותו

ולתת לא להעלם בתהום הנשיה

שלום לכם נכנסתי לכאן בטעותגליה...

ופי נפער בתדהמה,

על כל תגובה בשרשור המוצלח הזה,

ושאלתי את עצמי, הכיצד לא ידעתי על קיומו של פורום גדול זה???

(במיוחד בתור חולת הארי פוטר...)

 

קיצור, תמשיכו, העלתם לי כמה וכמה חיוכים..

אולי מאפלוי רצה לבחור צבע לשרביט שכבר קנהאנונימי (פותח)
צבע=סוג עץ אחר לשרביטאנונימי (פותח)
יש פורום שלם רק על הארי פוטר בתחתית מדור פנאיבינייש פתוח


עוד קשיאשיקי42784
עבר עריכה על ידי שיקי42784 בתאריך ט"ו באדר תשע"ו 17:54
העלמה הרמיוני עשתה בתחילת ה7 כישוף זיכרון להוריה, ואז במסעדה, אמרה שהיא יודעת בתיאוריה, אבל שהיא לא ניסתה לעשות אותו אף פעם
נראה שמדובר בכישוף שונהטוביה2
שהרי תכלית הכישוף במסעדה הוא להשכיח כמה שיותר על מנת שיראה מבולבל ולא יחשיד. ואילו הלחש שעל הוריה - יצ"ו - כל תכליתו הוא להשאיר דברים מסויימים בדוקה. דהינו השמות החדשים והמקום החדש וכדומה - כדי שניתן יהיה למוצאם אח"כ
הכישוף השונהאשה"ו

הכישוף השונה נראה לומר שהוא קונפונדוס המבלבל את המכושף ונוטע בו פרטים מטעים.

קודם כל,אי אי אי

את אבא שלו הוא בכלל לא ראה כשהוא מת הרי אביו היה למטה כדי לעקב את וולדמורט ונראלי שהוא עצם את העיניים שלו שאמו מתה ולכן לא ראה אותה 

אם מאלפויאנונימי (2)

לא קנה את השרביט בעצמו, אז איך אוליבנדר ידע בספר ה7 שהשרביט שהארי לקח שייך לדראקו?

כי בטח אמא שלו אמרה לו שזה בשביל הבן שלהאי אי אי


הוא לא היה כשר לעדות... (תינוק...)לפיד
ונראה דעצם עיניו בשעת הרצחשחר אורן
עבר עריכה על ידי שחר אורן בתאריך י"ב באב תשע"ו 12:01


ממש ממש לא טעותבינייש פתוח

הוא היה בחדרו בזמן שאביו נרצח בסלון ואמו היתה בפתח למזדרון שמוביל לחדרו, בזמן שהתחננה לוולדרמורט. והרי אביו אמר לאמו לקחת אותו לחדרו כדי שילחם בו והוא לא יראה כידוע.

מזתומרת, הוא שמר על העיניים, האר''י פוטר, דההאורות הכתובה

ועל פי פנימיות נ''ל שאמו קרקע עולם כיוון שמתה כדי להציל אותו וקרקע לא מעביר טומאה בהורקרוקסים

פשיטאהגיגים בע"מאחרונה

הן בספר א' נאמר שהוא זוכר הבזק אור ירוק, ולא דבר מלבד זאת.  והזוכר ושוכח הרינו כאילו לא זכר.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך