איך מבדיליםבת מלך!

בין חב"דניק שיודע שהרבי הוא משיח לבין חב"דניק שאינו מאמין ?

בקטע היותר חיצוני ..יש תמונות של הרבי בבית? כותבים באיגרות קודש? הולכים לפי הרבי? נוסעים בכלל ל 770? כי יש יחי אדוננו בגדול!

איך אני יכולה להבדיל?

ויש  רוב של חב"ד שאינו מאמין שהרבי מלך המשיח?

איך בכלל אפשר להיות חסיד חב"ד בלי להאמין שהרבי המשיח?!?! זה לא נשמע כ"כ הגינני..כי אם הרבי הוא האדמו"ר האחרון והרבי בעצמו אומר שהוא מלך המשיח איך אפשר לא ללכת לפי הרבי?

 

אשמח לקבל תשובות

שאלה חזקה...חשבשבת

תשובה כמעט ואין...

 

בקטע החיצוני את יכולה לראות: דיגלון, כיפה יחי כרטיסי משיח מחולקים

(זה לא אומר שאם אין אז הם לא כאלה)

 

בקטע של הדיבור- מדבר בהתלהבות סוחפת על הרבי מה"מ, נוסע ל770 לפחות פעם בשנה בתשרי/ יו"ד שבט/ י"א ניסן, מדבר על הרבי בלשון הווה

חדור בעניין של גאולה ומשיח- שמח מטבעו מנסה לנחדיר בכל דבר ועניין.

חדור בדבר מלכות

אלא שלא נחשבים לזה- בד"כ לא מדברים בהתלהבות על הרבי, אין להם סממנים חיצוניים, אם הם מדברים על הרבי אז זה בד"כ בלשון עבר וגם בלשון קצת שונה.

 

רוב חסידי חב"ד מאמינים שהרבי הוא מה"מ- רק שיש כאלה שאומרים שאין צורך לפרסם את זה

ויש כאלה שאומרים שצריך ובשיא השטורעם

וגם בהם יש מתונים יותר וקיצוניים יותר.

 

זה בכללי מה שידוע פה.

תשובה של 'אנטי':אנונימי (פותח)

אני, ככל חסידי חב"ד (הלא משיחיסטים), מאמין ויודע שהרבי יגאל אותנו.

 

חיצונית, תוכלי לזהות אותנו כי אנחנו עם כיפה שחורה, וחליפה נטולת סמלים.

 

רובנו אינם כותבים באגרות קודש (רק לומדים אותם), אלא שולחים את מכתבינו לאוהל הק'.

 

תמונה של הרבי, זה הדבר הראשון שתולים בבית.

 

נוסעים לרבי בהתלהבות, ל770 ולאוהל הק'. (זה עוד סימן זיהוי, המשיחיסטים נוסעים רק ל770).

 

כן מדברים על הרבי בהתלהבות, לומדים את תורתו בחיות ומקשיבים ורואים את התוועדויותיו בוידאו.

 

אחרי החתונה, יוצאים בשליחות הרבי (בדרכים שאמר לעשות זאת) לכל מקום בארץ ובעולם.

השאלה מה נקרא התלהבות וחיות...חשבשבת

סה"כ כולם עם אותה מטרה: להביא את הגאולה השלימה עכשיו נאו!

יש איזה מדד להתלהבות וחיות??+mp8

 

 

זה הנקודה שאיןחשבשבת

ולכן זה הגדרה עצמית זה כמו הגדרה של בחור  חסידי- כל אחד וההגדרים שלו

 

אבל דבר ברור הוא שחיות והתלהבות קיימת בצד החי יותר. (לא אמרתי שבצד השני אין אבל יותר יש בצד החי ) 

 

הנה משו מעניין שקצת קשור לעניין

 

פילוח האתרים של חב"ד:

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=59422

 

עוד משו- שני נאומים בכנסת של בחורים מישיבת חב"ד באה"ק

אחד משיחיסט ואחד לא- תעשי בעצמך את ההשוואה ותגלי גם מי זה מה:

 

  http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1768
 

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=2197

למשיחיסטים עוד סימן זיהוי: המיתוג...חשבשבת

ממתצוגים בדגלי משיח וצהוב בכל פינה

אכן אין מדדאנונימי (פותח)

להתלהבות וחיות. בכל אופן, כאן נשאלה השאלה "איך לזהות אותנו", ולא "מי יותר מתלהב".

 

עוד הבדלים לזיהוי:

 

אנחנו לא מנויים על "בית משיח", אלא על כפר חב"ד.

 

מחלקים במבצעים "שיחת השבוע".

 

בעיקרון אין הבדל...בת מלך!

לפי מה שאני שומעת פה.

איך הלא משיחיסטים מאמינים שהרבי יגאל אותנו וגם חושבים שהוא נפטר?

זה לא מסתדר.

ההבדל הוא כמו שאת רואה בסירטונים בתגובות למעלהחשבשבת
הנה קישור שוב לסירטונים תמצאי בעצמך את ההבדל הדקחשבשבת

אך המשמעותי מאוד

 

2 בחורים חבדיים נאמו בכנסת אחד משיחיסט אחד לא

 http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1768
 

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=2197

באמת שזה הבדל דקבת מלך!

המשיחיסט מדבר יותר בהתלהבות על הרבי מלך המשיח שליט"א ורואים מבחינה חיצונית כמובן.

והשני גם מדבר על הרבי אבל לא בהתלהבות כמו השני...ולא רואים כלום במראה החיצוני..

אז כל חסיד חב"ד שאני רואה בלי כיפת יחי או דגל משיח הוא לא משיחיסט?

אבל אם הם מאמינים שהרבי הוא זה שיגאל אותנו הם גם משיחיסטים!לא?

הכינוי משיחיסטים התקבל מידי האלה שנקראים אנטיםחשבשבת

הם החליטו לקרוא ככה למשיחיסיטים- למרות שבאמת כל יהודי רוצה משיח

 

זה כמו עם החסידים- מי שהדביק להם את הכינוי היה דווקא המתנגדים

זה רק מראה על המהות האמיתית.

אההחשבשבת

ולא תמיד מי שבלי כיפה או דיגלון הוא לא משיחיסט

 

יש כאלה שההורים שלהם מתנגדים

יש כאלה שאין להם ממש תנקודה

ויש כאלה שפשוט הולכים לפי החברים והישיבה בה הם לומדים

לא הבנתי עדיין, למה צריך להבדיל?מושיקו

כולם חסידים כולם מאמינן וכולם מפיצים יהדות וחסידות בעולם, ומי שלא אז יש לו זמן להבדלים מחלוקות וכו' וכו'

 

תמיד היה חילוקי דעות באיל להבים את דברי הרבי, ולא רק במשיח.

 

זקני החסידים למשל של הדור שעבר הסבירו את דברי הרבי על מבצע תפילין שזה ברוחניות, ויש כאלה שחלקו עליהם ואמרו שצריך ללכת בפועל ממש.

 

כשם שפרצופיהם אינם שווים כך דעותיהםאינם שוות, אבל לא צריך להדגיש וללבות את החילוקים.

העובדה שהרבי אמר שצריך ללכת למבצע תפילין בפועל ממשחשבשבת

ואף תמך בזה...

 

ראה את הוידאו הזה:http://chabad.info/newvideo/video.php?id=2212 

 

נשאלה פה שאלה- שענו עליה דווקא יפה מכל הכיוונים.

ובגוף ההודעה אתה כותב בעצמך שיש הבדל...

זה הבדל כמו אשכנזים וספרדיםמושיקו

יש הבדל וזה לא אמור לתפוס מקום לגבי כל דבר.

חשבשבתאלעד

לא יודע אם את צודקת או לא

לא יודע מה הרבי אמר

ומה לא אמר

ומה אמר שלא

 

אני רק מרגיש שהחשיבה שלך נורא נורא צרה, ושאת נתפסת לפרטים הקטנים הסטיגמטיים ומלבה אותם לגדי מחלוקת גדולה, שהרבי עצמו היה פותר בחיוך ותו לא

אלעד-כל מילה, דבשמושיקו

הוצאת לי את האותיות מהמקלדת

 

^^^^^^^^^^^^+mp8
האבחנה שלך קצת צרה...חשבשבת

בחורה שאלה שאלה- ענו לה בלי יותר מידי מחלוקת

 

אח"כ הביאו טענה שגדולי החסידות אמרו שמבצאע תפילין זה רק ברוחניות

הבאתי קטע וידאו של הרבי שאומר שממש לא.

 

ואני ממש לא סטיגמטית- ההיפך!!!

כי החוכמה היא...חשבשבת

שיש הבדל- אבל בכל זאת אוהבים

ולכולם מטרה אחת ברורה- להביא את הגאולה האמיתית והשלימה נאו!!

 

וידוע ההבדל בין אחידות לאחדות....

רבני חב"ד - אין משחיסטים ואנטים - הכנה לכז' אדרבן ציון גגולה

ב"ה

 

קריאת קודש: להקדיש את כ"ז אדר לזירוז הגאולה
דומה כי שנים רבות עברו מאז נצפתה בקהילת חב"ד בארץ הקודש אחדות מבורכת שכזאת: עשרות רבני חב"ד מכל רחבי הארץ, יוצאים בקריאה המקיפה את כלל אנ"ש והתמימים, להניח את חילוקי הדעות בצד, ולמרות הכל להתאחד למען מטרה אחת ברורה ומוסכמת ● להקדיש את יום כ"ז אדר א', לענין של "עשו כל אשר ביכולתכם", כאשר כמעט עשרים שנה חלפו מאותה שיחת קודש מרטיטה, ועדיין לא הצלחנו לפעול את הגאולה האמיתית והשלימה ● לסיפור המלא ולמכתבי הרבנים
דומה כי שנים רבות עברו מאז נצפתה בקהילת חב"ד בארץ הקודש אחדות מבורכת שכזאת: עשרות רבני ומשפיעי חב"ד מכל רחבי הארץ, יוצאים בקריאה המקיפה את כלל אנ"ש והתמימים, להניח את חילוקי הדעות בצד, ולמרות הכל להתאחד למען מטרה אחת ברורה ומוסכמת - להקדיש את יום כ"ז אדר א', להתעוררות באהבת ישראל בענין של "עשו כל אשר ביכולתכם", לאור המציאות הכואבת אשר כמעט עשרים שנה חלפו מאותה שיחת קודש מרטיטה, ועדיין לא הצלחנו לפעול את הגאולה האמיתית והשלימה.

לאחר שנים בהן התבצר כל צד בעמדתו, ולאחר שהיו רבים שחשבו כי המחלוקת בחב"ד הינה כורח המציאות ו"אחדות" הינה חלום רחוק, מוכיחים רבני ומשפיעי חב"ד כי כולנו בני אב אחד נחנו, וכי מטרת כולנו משותפת: לגרום נח"ר לרבי ולהביא להתגלותו המלאה. 

על פי הצעת הרבנים, יתקיימו התוועדויות בכל מקום ומקום ברוח הדברים שנאמרו בשיחה הנ"ל, "לטכס עצה יחדיו מה לעשות וכיצד לעשות להביא את הגאולה בפועל ממש", מתוך התוועדות רעים באהבת ישראל. קריאת הרבנים התקבלה בין אנ"ש בהתעוררות גדולה, ובערב שבת קודש נתלו ברבים מבתי הכנסת בארץ מכתבי רבני הקהילות המקומיות, כאשר בחלק מהמקומות כבר פורסמו מועדי ההתוועדויות שיתקיימו בעוד שבוע וחצי. למערכת האתר נודע כי במקביל להתעוררות בין אנ"ש, ייערכו פעילויות מיוחדות לנשי ובנות חב"ד וכן לחיילי צבאות ה', שישלימו את היוזמה, וכך יתאחדו כלל אנ"ש בטיכוס עצה ומחשבה אודות פעולות ממשיות להבאת הגאולה.

מכתבי הרבנים והמשפיעים שהגיעו עד לשעה זו ליוזמי המבצע (מסודרים לפי
הא"ב): 

 

 

אתר הגאולה

http://www.hageula.com/news/chabad/5994.html

חב"ד שטורם

http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=48269

http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=48241

חב"ד אינפו

http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59859

http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59799

http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59830

חב"ד און ליין

http://www.col.org.il/חדשות_חבד_רבני_ומשפיעי_חבד_להתאחד_בלימוד_משיח_60148.html 

סתם לידע כללי... מאיפה הגיע השם חסידים?אנונימי (פותח)אחרונה

הרבי הרייץ כותב שחסידים לא לוקחים שום דבר לעצמם, ואת השם חסידים הם קיבלו מהמתנגדים, שהעניקו לו אותם אחר כבוד... 

ב"ה, זכינו להקרא משיחסטים, ואנחנו לא מתביישים. אף אחד לא ערך קמפיין הסברתי להצבת שם האומה והתנועה... 

לשאלה השניה של בת מלך:אנונימי (פותח)

שאלת: איך זה שאנחנו גם אומרים שהוא הסתלק וגם אומרים שהוא יגאל אותנו.

 

תשובה: עייני בשיחת י"ג שבט תשי"א. לקראת סוף השיחה.

למה הורדת תמשפט בערבית?no name102

אולי ככה הוא המשיח יבוא יותר מהר..

מחקרים[חיצוניים] - האם הרבי אומר שהוא מלך המשיח?בן ציון גגולה

 

א. רב מהציבור הדתי לאומי - שעשה מחקר של 8 שנים בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172
ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302


ב. וכן עוד מחקר חדש [יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם

וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448

ג.מחקר שקובע כי בעל התניא עסק בגאולה והרבי אמר שהוא מלך המשיח

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52216 

אל תחשבו שח"ובת מלך!

יש לי ספקות שהרבי הוא המלך המשיח והוא חי בגוף גשמי.כי אני יודעת את זה טוב מאוד!.אבל סתם רציתי להתעניין מה זה בכלל הצד ה"מתנגד".

אני הצד שאת קוראת לו הצד ה'מתנגד'אנונימי (פותח)

וכל השאר כאן לא באמת יודעים מה ה'צד' הזה חושב. אני כן, כי אני שם.

 

בכלל, אני רואה שאת מבולבלת, ככה זה בהתחלה. גם אני בהתחלה לא ידעתי, ותאמיני לי, ישבתי עם אנשים גדולים משני הצדדים, בלי לפרט כאן שמות.

רק רציתי להגיד-שזה^^^^ לא מדוייק.חשבשבת
אני ממש לא מבובלת פה..אל תדאג :]בת מלך!
ממתי אתה שומע לרב דתי לאומי?no name102
חברים לא זה מה שהרבי רצה הרבי רצה שיה אחדות אז....מניי770

"הנה הנה משיח בא"

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך