ממש על הגבול...135792468

אמ..טוב..בלי הקדמות מיותרות..

 

מסכימים שלכל בן אדם יש בחירה אם ללכת בדרך כזאת/ או אחרת?

 

אז לדוגמא אם אני עומדת לפני בחירה של או-

 

*סמים,אלכוהול,סגריות,מסיבות,בנים וכ"ו-וכ"ו.

יענו..ה''? מי זה?

 

או-

 

לטוס לאומן,צניעות,לחזור להיות של ה' לגמרי..,תפילות, בלאגנים, הכל..

יענו..ה' אני שלך באש ובמים.

 

..כי עכשיו אני בשום מקום.

באמצע כלום.

סגריות כן. שתיה כן. אבל לא הרבה מעבר..

ולא כי אני לא יכולה...

פשוט שזה  ...אני דואגת כל הזמן להשאיר פתח קטן שיאפשר לי לחזור לה'..

במידה וארצה..

וזה צבוע-צבוע-צבוע. אני יודעת.

יענו..בואנה,בכנות דברי.. את רוצה להתפרק? יאללה לכי על זה..

אבל אל תשמרי לך מקום אצל ה'.. כי את כבר לא ראויה למקום הזה..

ואל תבואי לה' רק כדי לבקש טובות....כי זה טיפשי. וצבוע.

ככה אני חושבת.

אז  אנחנו לא כאן כדי לאסוף עבירות..לא ככה?!..

זתומרת שאם אני בוחרת באפשרות הראשונה, עדיף כבר למות?

(זה תאורטית כמובן. אני לא יתאבד. סבבה? הכל תאורטית לגמרי!!

פשוט הכל רץ לי בראש עם עוד אלפי מחשבות וזה הורג אותי לאללה.

גומר שחבזמן.)

 

הלואי ואכשהו הצלחתם לקלוט אותי...

זה לא מובן בעליל..אני יודעת.

לא התכוונתי לגרום למישהו הירהורי כפירה וכ"ו..

אם זה גרם אני מתנצלת. באמת באמת.

 

יש לי כ"כ הרבה לומר...הדריכני

ואני לא אוהבת לכתוב מגילות.. אז אנסה לענות בקצרה..

"..כי עכשיו אני בשום מקום.

באמצע כלום.

סגריות כן. שתיה כן. אבל לא הרבה מעבר.."

את מתייחסת לזה כאילו אדם הוא או פה או שם...

וזה לא ממש ככה..

את חושבת שמי שאסה לאומן, מתלבשת בצניעות ומתנהגת בצניעות, מתפללת, "בלאגנים" אין לה קצת מה שאצלך נקרא "סמים, אלכוהול, סגריות מסיבות"?..

אז אצלה זה מתבטא שהתלבטות היא אם להאריך את החצאית הקצרה או לא, אם לדבר בתפילה או לא, אם לדבר לשוה"ר או לא.. וכו' וכו' (לא שאני אומרת שאת לא מתמודדת מול זה, כן? פשוט לא הזכרת את זה...)

וזה כולנו ככה...

נמצאים באמצע, אבל ממש ממש לא "כלום".. ממש ממש לא!!

כי אנחנו פה, ואנחנו נאבקים, ונלחמים, ממש עם הראש מחוץ למיים עם היצר הזה...

וכולנו ככה, זה לא או זה או זה... זה אני פה באמצע, ואני רוצה להגיע הכי קרוב לבורא עולם שאפשר, ולפעמים קשה ויש דברים שאני עוד צריכה לעבוד עליהם.. 

"חייב אדם לראות עצמו חציו חייב וחציו זכאי"!

אני לא יודעת אם את מכירה את מאמר חז"ל הזה.. אבל הוא כ"כ קשור אלייך,

את יודעת למה הוא צריך לראות עצמו חציו זכאי??

בדיוק בשביל שלא יחשוב כמוך! שלא יחשוב שאין לו תקנה!!

וזה לא עיצה, "חייב" - זו חובה!! את חצי חצי, באיזו זכות את טוענת שאת יותר שם מפה???

 

[זה נהפך למגילות אבל רציתי גם על ההמשך של מה שכתבת..]

 

"אבל אל תשמרי לך מקום אצל ה'.. כי את כבר לא ראויה למקום הזה.."

בבקשה, אני ממש מתחננת אליך, בחיים, לעולם, NEVER אל תגידי כזה משפט!

אין כזה דבר לא ראויה למקום הזה, ה' מחכה לתפילה שלך, מחכה מחכה מחכה מחכה מחכה!!!

ואת ככה - פשוט לא מתפללת - כי אין לך מקום אצלו?

לא.. זה יותר מידי עצוב

תדברי איתו! הוא רוצה לשמוע ממך! מבטיחה לך!!

תגידי לו שקשה לך, ושאת לא יודעת מה לבחור, ושאת מרגישה באמצע וכלום, ושאת כבר לא יודעת אם הוא אוהב אותך ואם הוא שמר לך מקום או לא.. תגידי לו את זה, מה זאת אומרת צבוע??

זה מה שהוא מבקש ממך ורוצה ממך, את תלכי ותגידי לו שזה צבוע? הוא רוצה את זה, מה אכפת לך צבוע או לא??

 

"זתומרת שאם אני בוחרת באפשרות הראשונה, עדיף כבר למות?"

אני לא פוסקת, אבל נראלי שכן.. חוץ מהעובדה שיש סיכוי שתתפסי את עצמך באמצע ותחזרי בתשובה ואז ברור שלא.. אבל פה אדם נועד לעשות רצון ה', ולחזור בתשובה - לכן החיים הם מתנה כ"כ יקרה... ואם לא אז אני אישית לא רואה בהם כ"כ צורך...

אבל זה תאורתי

 

וואי בהצלחה נשמה!!! אני ממש מקווה שלא כתבתי ארוך מידי ושעזרתי אפילו קצת.. ואם את רוצה עוד הסבר או לדבר או משו אני פה באישי בכייף.

"ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המוותאביי

ובחרת בחיים"

אז למה הוא נותן לנו בחירה???

זהו! אז יש לכל בנ"א את הניסיונות שלו.

כל אחד עם השק שלו.

אז... 

בהצלחה!

מקווה שעזרתי...

וואי מהממת...מרב14

תקשיבי זה פשוט יצר הרע, לא שום שום צביעות...

את רוצה צניעות וללכת אחרי ה' באש ובמים, באיזשהו מקום קטן אצלך, כי עובדה שאת לא רוצה לאבד את האפשרות לחזור... אבל יש יצר הרע שרק מושך אותנו לצד השני, מושך אותנו למטה.. אבל זה שאת רוצה עדיין את האפשרות לחזור זה רק אומר שאת לא נכנעת ליצר הרע!!! וזה לא שום צביעות!!!

 

בהצלחה!!.. ובאמת ריגשת אותי איך שכתבת.. מוזמנת לאישי..נשיקה

הדריכני-135792468

במעשים יש אמצע..יש נפילות! יש, ואני מקבלת את זה.

אבל במטרה אין אמצע.

ברצון עצמו אין אמצע.

זה תבחר מטרה ולך עליה חזק.. תיפול תקום תישבר תבכה תשתגע מיצידי..

אבל אתה יודע שוואלה הכל זה רק הדרך ובסוף אני יגיע לאן שהחלטתי..

אבל אין אמצע במטרה או ברצון. לא.

 

ואני לא חושבת שה' לא אוהב אותי.

אני פשוט חושבת שאהבה זה יפה מאוד.אבל אהבה זה לא כל מה שהייתי רוצה שיהיה ביננו.

 

הבנת? זה החלטה של או ללכת על ה'- עם כל הפאשלות בדרך.

או לעזוב ודי. ודי. ודי.

וכבר עזבתי הרבה. בעיקר בלב. אבל זה כמובן מתבטא בחיצוניות.

 

יפה אמרת..באמת.

עדיף למות.

כן.

עדיף בהחלט למות.

אין לי נושא-- פשוט תיכנסיאספרנזה

אחותי, לא נכון. לא מסכימה.

יש גם דרך אמצע. את לקחת 2 דרכים קיצוניות בטירוף.

 

אחת -- "סמים,אלכוהול,סגריות,מסיבות,בנים וכ"ו-וכ"ו ..יענו..ה''? מי זה?"

ואחת-- "לטוס לאומן,צניעות,לחזור להיות של ה' לגמרי..,תפילות, בלאגנים, הכל.יענו..ה' אני שלך באש ובמים."

 

ומה עם כל האמצע?..

למה אין חילונים שכן יודעים שיש אלוקים?.. אין חילונים שלא עם סמים, אלכוהול וסיגריות?

ואין דתיים שכן קשורים לקב"ה – תפילות "באלאגים" והכל, אבל שמעשנים?.. שנופלים מדי פעם?..

למה את צריכה לבחור אחת מ2 הדרכים שהבאת?!

את יכולה גם באמצע. כמו שאת.

לא אומרת שזה הbest  , אבל לא אומרת שזה גם לא טוב.

כל דרך – היא דרך . (אוווו גאון אני, אה?)

כל אחד שואף להגיע למעלה – לשלמות. תמיד יש לאן להתקדם, לאן לשאוף.

אין בני אדם מושלמים. אם כן עולה לך אחד כזה לראש – הוא שהוא יודע לשחק אותה, או שאת בכלל לא מכירה אותו.

כן, גם אנחנו ה"דוסים", אלא שמתפללים, האלה עם החצאיות שמטאטות את הרצפה – את פשוט לא יודעת ת'בפנים – כי גם לנו יש נפילות ורצונות וחוסר מודעות לאני עצמי.

מה שעשית פה בעצם, זה השוות את עצמך לאחרים.

אפטת את עצמך ביחס לסביבה.

לא. זה לא עובד ככה.

הרב קוק מדבר על זה, על ה-אני העצמי. שבני אדם מפספסים את עצמם. כמו החטא של הירח. שהוא הסתכל על עצמו ביחס לשמש. שהוא אמר שלא יכול להיות ששניהם יהיו שווים בגודלם?.. הרב קוק אומר שהחטא שלו היה זה שהוא לא הסתכל על עצמו בתור – עצמו, אלא ביחס לאחרים. איך הוא צריך להיות כי שני ככה, או כי השני...

כנ"ל.

תסתכלי על עצמך.

להגיד שיש או דרך כזאת – או דרך כזאת (-כשבכלל אני אישית לא מסכימה כי הן 2 דרכים קיצוניות לגמרי..), לפי דעתי זו הכללה.

תסתכלי על עצמך. על איפה שאת נמצאת עכשיו. תעשי מה שא-ת חושבת, מה שא-ת רוצה, לא כי אין דרך האמצע או כי זאת צביעות.

כי זאת לא.\כל אחד קשור לקב"ה איפושהוא, ובדרך שלו.

אם ההוא זה לנסוע לאומן ולהפלל עם עיניים עצומות ולהתנדנד, או הקשר שלו עם הקב"ה זה לכתוב שירים, לנגן, או הקשר של זאתי – זה בעצם ללמוד תורה או..

מבינה אותי?

תסתכלי על עצמך בתור א-ת.

ו..אגב – אם את יודעת שיש אלוקים ואת רוצה להתקרב אליו ומשאירה לו פתח – למה מההתחלה להגיד או להתקרב אליו או להתרחק ולשבור הכל – אם את יודעת שזה לא טוב?!..

 

ו.. עדיף למות?!

ממש ממש ממש לא.

אם זה ככה, אז החילונים כביכול סתם חיים.. לא נכון בכלל!!

כל אחד – והדרך שלו, הדרך התקרבות שלו לקב"ה. כל אחד תמיד יכול לעלות, גם אם הוא עשה דברים שאלוקים יודע מה. (והוא יודע..)

לכל אחד יש דרך לחזור בתשובה – והקב"ה תמיד תמיד יקח אותו בחזרה.

לאף אחד לא מגיע למות. גם לא באופן תאורטי. חוץ מלרוצחים, אולי.. (וזה לא באופן תאורטי..)

אם הקב"ה ברא דרכים – יצר, פיתויים, ירידות, נפילות – הוא יודע מה הוא עושה, תאמיני לי. הוא לא ברא סתם.

כל דבר – זה דרך.

גם אם היא לא נראית מי יודע מה ממבט של מבחוץ – היא דרך.

ואנחנו לא יכולים להגיד אם היא טובה או לא כי אנחנו לא יודעים כלום. כ-ל-ו-ם.

 

אז אחותי,

אני לא חושבת שמישו כאן יוכל להגיד לך מה לבחור – כי שוב—את מול עצמך. לבד.

וכל דרך היא דרך, ומכל דרך אפשר להתחבר לקב"ה..

(למרות שיהיה לי קצת מוזר לראות מישו רוקד באיזה בר עם בנות, ויום אח"כ מתפל בדבקות אבל, נו.. מי יודעJ)

ושוב – אם אמרת שהדרך ש האלכובול והסיגריות והבנים לא טובה – למה מלכתחילה לבחור אותה וללכת בה?..

 

אז אחותי, בהצלחה ענקית. באמת.

ושתדעי – שהכל זה חלק מגיל ההתבגרות ה---- הזה.. אותי זה מרגיע משום מה

(ואם את צ'כה משו – באישי תמיד.)

גאאד כמה כתבתי!! סורי על זה!!..אספרנזה

עכשיו בטח אנשים לא יקראו.. |מבואס מעצמו|

אני דוקא קראתי..משהו טוב

ארוך אבל מלא בתוכן.. כל הכבוד!

אני בד"כ לא קוראת וקראתי!! ונהנתי מאד!!! הדריכני

ו.. פותחת השרשור המתוקה

את אומרת שברצון אין אמצע.. 

אממ... זה נכון.

חלקית..

זה נכון שהרצון הכללי שלך אמור להיות אחד ויחיד, מטרה שלשמה את חיה ואותה את רוצה, אבל בתוך המטרה הנעלה הזאת (אם בחרה בכזאת, כן? ), בתוך הרצון והשאיפה שלך בחיים, יכול להיות מקרים שפתאום תחשבי לעצמך - "הי! רגע, למה אני דווקא פה, למה לא שם?".

אם נגיד מישהו בחר לעצמו חיים "חופשיים", עושה מה שהוא רוצה - מסיבות אלכוהול וכו', יכול להיות שמידי פעם עולה לו מין מחשבה בראש "הי! למה אני פה? יש אלוקים? אין אלוקים? מה עם החיים שאח"כ?" וכו' וזה אומר שהרצון הכללי שלו הוא מוחלט, אבל לפעמים הוא מופרע ע"י מחשבות חיצוניות, ואז יכול להיות שהוא יתן לעצמו תשובות וימשיך עם הדרך שלו ויכול להיות שהוא ישתנה, נכון?

כנ"ל בעבודת ה' - בוחרים בדרך המיוחדת הזאת, ומידי פעם יכול להיות שעולה לאנשים מחשבה כזאת של "הי! מה אני עושה כאן? למה לא לחגוג קצת יותר?" וכו' ואז כנ"ל, או שהוא מיישב את השאלות או שהוא ח"ו פורק עול...

אז כן - את אמורה לבחור לעצמך דרך כללית, שאיפה אחת, מטרה בודדה שלמענה את חיה ולמענה תעשי הכל, ויכול להיות שמידי פעם הרצון הזה יתערר לך ותצטרכי להתמודד איתו..

ואיזה דרך תבחרי לעצמך? - זה כבר את תקבעי..

ופשוט תחשבי על זה, תחשבי על איך את רוצה לראות את עצמך עוד כמה שנים, תחשבי על איך שתרצי לראות את הילדים שלך, תחשבי על כל המטרה של החיים פה, ועל כמה טוב שיש פה או שם...

אני לא חושבת שיש פה עניין של שטיפת שכל, צריך פה שכל ישר ופשוט, להסביר על הכייף והאושר שבעבודת ה' ולהבין.. להבין את הזכות הענקית שטמונה שם, להבין שזה פשוט הפסד לעשות אחרת.. ואני מוכנה ממש בשמחה להסביר ולפרט לא סתם לחנטרש.. אם יש לך כוח.. 

 

"אני לא חושבת שה' לא אוהב אותי.

אני פשוט חושבת שאהבה זה יפה מאוד.אבל אהבה זה לא כל מה שהייתי רוצה שיהיה ביננו."

מה עוד היית רוצה בינכם?

ה' נותן הכל לכל מי שרק רוצה ומבקש..

 

ו"בדרך שאדם רוצה לילך שם מוליכים אותו"

בדוק ומנוסה!

 

אם את רוצה עוד הסבר או משו - אני ממש בשמחה ובכייפשלי...

 

בהצלחה רבה נשמה!! 

תגובה יפה, דיי מסכים לרוח הדברים..ender13
אני חושבת שזה מהיר מדי מכדי לומר ש'עדיף למות'דניאלה .ד.

תכל'ס.. לכי על זה.. לא רוצה קשר איתו.

עזבי נו לא בשבילך.. כנראה לא מתאים לך.

איך אומרים? יש אנשים שלא מתאים להם... אולי גם לא מתאים לי אז אני מצטרפת אלייך.!

סבבה?

 

 

לא לא לא!!!! אני שוב חושבת על זה, למה? למה לי לומר דברים כאלה? למה לחשוב את זה בכלל?

אבל.. אני צבועה.

איך ד' לא אוהב צבועים עדיף לי פשוט למכור הכל ולחזור לנתניה! אופס.. אילן מהפיג'מות דחף לי איזה משפט מוכר לפה

נסלח לו.!

 

אבל את חייבת להבין אצל ד' זה לא ככה.. הוא מכיר ת'בפנוכו של האדם.

הוא הרי יצר אותך לא?!

אז.. הוא יודע מה את חושבת, מה את מרגישה, מה את חשה, מה את רוצה, מי את באמת ולמה.!

והוא גם סולח.. ויודע שבך טמון פוטנציאל ענק של טוב טוב ועוד טוב.. וחיים שונים ממה שתארת שם.

 

זהו.. הטיימינג שלך ממש עכשיו.. זמן הבחירה! השעון מתקתק והזמן של המלחמה האמיתית החל...

כן כן.. נעים להכיר הגיל המשמעותי ביותר בחייך.

הגיל הזה שמתבגרים בו! שהבחירה בו היא משמעותית לחיים, לא שבמשך הזמן אין התמודדויות.

אבל תכל'ס? עכשיו זה ה-התמודדויות.

בתור אדם שמברר מי ד' ואיך כדאי לי לחיות..

 

עדיף לחיות עם מעט קושי בהחלטות, עם מעט בלבול בהתחלה מאשר לאבד ת'חיים ברגע ולדעת שאני לא עשיתי כלום.

הלך הכל לחינם! אין יותר, זהו, ע-ב-ר!

 

כל עוד אני פה, יש מה לעשות.. יש מה להשפתר, וזה אומר לי כמה ד' אוהב אותי ורוצה אותי למרות הצביעות/ הטעויות או איך שלא תקראי לזה.

 

באהבה והערכה...

 

 

הייתי שם (בערך)ender13אחרונה

החלטה כזו יכולה להיות משחררת, אם עדיף למות אז למה לא לתת סיכוי לחיים?

אם עברת את המשוכה של לוותר על הכל אז את יכולה להתקדם לאן שאת רוצה ולא להתחשב בכלום, מוות זה חידלון אז מה כבר יכול לעמוד מולך עכשיו?

את חופשיה, תבררי עם עצמך מי את ותזרמי עם זה יום אחרי יום (זה לוקח זמן)

את צודקת ,אך התשובה ברורה.ron9

על מקרה שונה (אך עם עקרון של צביעות מסויימת שמהדהת במידת מה גם כן) אמר אליהו הנביא "עד מתי תפסחו על שתי הסעיפים".

לא ניתן מצד אחד לרצות לקיים את מצות ה' בלבב שלם ולהאמין שהתורה היא תורת אמת ומהצד השני לעשות דברים המנוגדים לכך ,ולא רק שזה מעשה צבוע ועקום מבחינה עקרונית אלא הוא גם נותן לאדם תחושה של אי וודאות ובלבול מוחלט,וזה בדיוק מה שאת מרגישה לפי דברייך.


את מציעה דבר פשוט ומתקבל על הדעת ,אם ישנם שני דרכים שסותרים זה את זה צריך לבחור באחד מהם. אך אם נסתכל מקרוב ,את תראי שאין זה אמת. את הרי יודעת שתורת ישראל היא אמת ושה' הוא האלוקים ,אין פה באמת בחירה מבין השניים ,עומדים פה התאוות והיצרים שלנו כבני אדם מול האמת,אינך יכולה להעלים את האמת ולהגיד שאת בוחרת בדרך השניה משום שאת יודעת שזו האמת !, והדרך השניה אלא אינה אלא שקר וחוסר טעם... וכיהודיה זה ירדוף אותך(ואת צריכה לשמוח על מציאות כזאת ,שאם לא תבחרי בדרך הנכונה,יציק לך משהו שינטב אותה לחזור אליה ולשקול ללכת בדרך הנכונה שוב) כל זמן שתלכי בדרך השקר. ולכן אין פה בחירה של אמת אלא בחירה אם ללכת בדרך עקומה שלא מתאימה לך,לא תספק שום דבר מצרייך ושתגרום לך להרגשה רעה שלא בחרת בדרך האמת . מול בחירה דרך האמת ,סלילת דרכך כבת ישראל ומימוש החיים.

כל אדם בעלם שכל ידע איזהו דרך לבחור,וגם את יודעת איזו דרך את רוצה לבחור אחרת לא היית באה לפורום שכולו גולשים שומרי תורה ומצות.

אל תקטרגי על עצמך יותר מדי ברור שאת מחפשת דחיפה אך בליבך טוב ,ברור שאת דווקא רוצה להתנער מהצביעות וללכת בדרך האמת,את רוצה לקיים תורה ומצות ורוצה הכוונה,אני מקווה שקיבלת אותה כאן.

 

בהצלחה רבה !.

מסכימה איתך, בחלק. ממש בחלק..135792468

יודע מה? מסכימה איתך שלזרוק את התורה זה לא פיתרון.

כי אין מציאות כזאת,לזרוק אותה.

זה ירדוף אותי בלילה וביום..

ובכלל,

קשה להנות ממסיבות בפאב אחרי שנהנת מריקודים באיזה הילולא/ חתונה יהודית.

ולכן,

אם ללכת ולהיות חילונית- זאת לא אפשרות,

ולהיות קשורה לתורה- אני לא רוצה. אז זאת גם לא אפשרות.

אז לא נשארו אופציות בעולם.

אז יוצא, שתאורטית,עדיף עדיף עדיף למות.

למה לעזאזל אתם לא מוכנים להודות בזה?!

^סליחה.לא התכוונתי לצעוק.

 

תודה למי שהגיב. קראתי הכל. חשבתי על זה.

מדוע את לא רוצה להיות קשורה לתורה ?ron9

למות אינה פיתרון ואינה אופציה,זו בריחה שאין בה שום תועלת .....

מה גם שלפי היהדות הדבר אסור באופן מוחלט.

חח..קראתי מה שכתבתי-איזה פאדיחות.135792468

חח..וואי-איזה פאדיחות.

קראתי את מה שכתבתי, וניסחתי את זה ממש הזוי..

אני לא ילדה כזאת מוזרה כמו שזה נשמע אולי.

אקיצר...לא משנה..פאדיחות.

זה שאת רוצה להשאיר לך פתח קטןמאיר770

כדי שאם תרצי תוכלי לחזור.....

 

 

זה מראה שהרצון שלך כולו שם!!!!!!!!!!!

 

זה שיש יצר.........

 

לכל אחד יש יצר!!!!!!!!!!!!

 

"פיתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפיתחו של אולם"

 

הכוונה היא שצריך כשהכי קשה לשמור על הגחלת ועל הרצון שכביכול קטן ואז ממילא ה' פותח פתח גדול ומראה שלמרות שזה היה נראה קטן זה באמת עצום כי זה היה התפקיד באותו זמן...

 

תמשיכי להשאיר לפחות את הפתח הזה ואל תוותרי עליו בחיים וממילא תיראי איך ה' ישפיע עלייך שפע עצום בגשמיות וברוחניות ואח"כ לא תביני איך היו לך ספיקות בכלל....

להודות במשו שאנל'א מסכימה?דניאלה .ד.

למה לי?

אם זו העדפה שלך אז.. כמה חבל.

'חיים רק פעם 1'

ב"הצלחה!!

את כותבת יפה ! - לפי הכתיבה שלך את חכמה -אנונימי (פותח)

ולכן שייל בך מה שנאמר על קרח " קרח שחכם היה מה ראה לחטא זה " לענ"ד יש במשפט הזה המון אמת ( כוונתי אמת שאפילו אני הקטן רואה ) בהצלחה בחיים ( מוזמנת לאישי למרות שזה לא יעשה לי טוב )

קודם כל היתה לי טעטת כתיב אז סליחה -אנונימי (פותח)

בנוסף הדברים שלי לא ברורים מספיק ואני מודע לזה בכל אופן אם תתעמקי תגלי איזה משהו....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך