הפרדה באוטובוסים.הסנה-בוער

בזמן האחרון יצאו שלטים באוטובוסים של אגד, שמודיעים שלכל אדם יש זכות לשבת איפה שהוא רוצה באוטובוס, ולבקש ממנו לעבור ללא סיבה חוקית זו עבירה פלילית. זה יצא במטרה 'לשים קץ' להפרדה על בסיס מין באוטובוסים.

בציבור החרדי יצאו קריאות כועסות, ("האם זהו הסוף לשיתוף הפעולה בין אגד לבין ציבור שומרי התו"מ?").

מעבר להאם אנחנו מסכימים עם הפרדה באוטובוסים או לא, מה דעתכם בעניין בתור אזרחים דמוקרטיים?

(איפה כל השמיניסטים שניגשים פה לבגרות? אילו זכויות נפגעות פה? ).

אם נאמר להוריד את ההפרדה- זה פוגע בקיום הפולחן הדתי של הציבור החרדי. זה מתחיל בעירוב באוטובוסים, ואיפה זה יגמר?

ואם נאמר להשאיר הפרדה- זה פוגע בשאר הציבור. מה אנחנו פה, באיראן?

מה הוגן? איך אפשר לשלב?

האם הייתם מסכימים שיהיו אוטובוסים נפרדים באיזורים בהם נוסעים בהם בעיקר חרדים?

"פגיעה בפולחן הדתי"?בת שמש

במדינה דמוקרטית יש חופש לדת, אבל לא אם אתה פוגע באחרים ע"י זה.

סיימתי.

השאלה אם הדמוקרטיה זו הדת החדשה שלך.אנונימי (פותח)

או היהדות.

כאחד שמשתמש המון בקווי מהדריןצחקן

אם ננטרל כרגע אוטובוסים פניימים בראשון לציון ואת קו 164, עיקר נסיעותי הם בקווי מהדרין.

 

ראשית כל - אני בעד להפריד את הקווים של החילוניים. זה מה שנצרך, ואת כל הקווים בשעות העומס בלי קשר (סתם כי זה לא נעים להדחף). יצא לי מספר פעמים לנסוע באוטובוס, שלמזלי היו מושבים גבוהים, ויכולתי להרים את עיני בנסיעה מבלי לעבור על איסור תורה

 

(כן, זוגות יקרים - זה שאתם אוהבים זה לא עניין לאוטובוס. תודה. ואת - כאן זה לא חוף הים ולא מסיבה. מקרה אמיתי, ד"א.)

 

בתור אזרחים במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית, יש לי זכות שלא יביכו אותי באוטובוס. שלא ידחפו על אמא שלי ולא יגעו באחותי בתרוץ של עומס באוטובוס.

 

הפגיעה היא בכלל לא בפולחן. הפגיעה היא בצניעות בסיסית של בני האדם, וברצון שלהם שלא להיות מוטרדים כל הזמן בזוהמה המודרנית.

 

איך אפשר לשלב? ראשית להפריד את כל הקווים בשעות העומס, שנית - להפריד את אלו שמצויה בהם הטרדה מינית על רקע קבוע, בין של בנים לבנות ובין להפך. בשאר האוטובוסים אנחנו נסתדר, אחרי הכל יש לנו יצר הרע ויש לנו תורה תבלין. 

הסנה בוער...את בעצמיך מפלה...הסטלן הקטן

אני מצטט...

 

"(איפה כל השמיניסטים שניגשים פה לבגרות? אילו זכויות נפגעות פה? )."

 

זו גזענות...כיוון שאני שביעיסט ואני כבר אחרי הבגרות באזרחות...

אבקש את התנצלותך המיידית....צוחק

לענ"ד הבעיה היא לא ה"מהדרין" אלא הדוחק באוטובוסיםמשה

רק שבמגזר החרדי לגיטימי יותר לדבר על "צניעות" מאשר על סתם בקשות אנושיות של בני אדם שנוסעים באוטובוס, אז זה התפרץ ככה.

 

כנראה שצריך פיתרון יעיל יותר לכמות האדירה של נוסעים במגזר הזה, מאשר אוטובוסים שמטיילים בכל העיר ומפוצצים, אבל במדינה שלנו אין.

בשעות העומס, הדוחק קיים בכל מדינות העולם המערביצחקן

אא"כ אתה רוצה לשלם 12 שקל על כל ניסעה עירונית.

 

פתרון? יש. פשוט להפקיר את הנסיעות לשוק החופשי. הוא יודע לטפל בהכל. (תארו לכם שהיה מותר לאדם להסיע חבר שלו בתשלום  בהצגת תעודת ביטוח?)

..............................שפילבלעע

 - שיהיו אוטובוסים נפרדים במקומות שיש בהם בעיקר חרדים- ויאללה נגמר הסיפור...

בתור אחת שלא נוסעת בנפרדים-  זה ממש לא בעיה ורוב האנשים  לא מנסים ליפול עליך- ואם כן זה רק סבתות זקנות (לא שיש לי משו נגדם-אבל שישלטו ..חח) וזה לא כזה נורא.. סתם חבל  שלמשל יצאו  אוטובוסים חצי ריקים ... זיהום אוויר מיותר( לדעתי..)

למה נדחפים לחיים של החרדים???דוסית גאה!

הם רוצים נפרד אז שיהיה נפרד, זה אוטובוסים שמשרתים (עד כמה שאני מכירה) בשכונות חרדיות ודתיות שהתושבים בהם כן מעוניינים בהפרדה, ולאף אחד מהחילונים אין זכות להתמרמר על הנהגה שלא פוגעת בו.

 

ואני הכי שונאת שחילונים לפעמים כן בוחרים לעלות על "מהדרין" ובדווקא מתערבבים בין כולם....(ראיתי בעיניים מקרה כזה...)

 

שונאת את הטענות "הפליה" ו"כפיה דתית", כי זו בחירה אישית של הציבור החרדי, ודוקא החילונים שמתערבים ופוגעים כופים את דעתם על הציבור החרדי...

לא כל החרדים אוהבים את העניין הזהשירק
לדעתי...סיזר22

אני מסכימה שיהיו אוטובוסים של חרדים. אבל רק באזורים שלהם!!! כי אני לא סובלת לשבת מאחורה( כבר נסעתי פעם אחת באוטובוסים של החרדים וזה סיוט!! לא משנה שהם מסתכלים עלי כאילו נפלתי ממאדים!! !

 

וחוצמיזה אני לא חושבת שזה פוגע בי! אם טוב להם ככה אז שזה יהיה ככה!!

וואלה לא חשבתי שזה בגלל ההפרדה..סתם אחת

חשבתי שזה סתם בשביל האלה שיושבים על כל הספסל כשמלא אנשים עומדים ..

 

מיש'ו שלא כלכך מודע לנושא ההפרדה הזו (נראלי) , סיפר לי שפעם הוא עלה על אוטובוס,

והיה מקום רק ליד חרדיה, אז הוא בא לשבת לידה, היא ישבה ליד החלון , ואז היא עברה למושב החיצוני,

כאילו כדי שלא יכנס, והוא לא שם לב שהיא זזה והתיישב עליה בטעות .. די אאוץ'! ..

הסיוט הוא לסבול מהרדיו של הנהג.צחקן

והאוטובוסים שונים  בטיבם, ובמרבית הואטוובסים מאחורנית דווקא יותר נוח ("כל הקולים מאחורה!")

מה זה "איזורים שלהם"?!?! מה הם קנו את הרחוב!?!מאמע צאדיקה

סליחה

עיר זה מקום ציבורי

אוטובוס זה נסיעה ציבורית

אין דבר כזה "רחוב שלהם" או שכונה שלהם"

כי הם לא קנו את הרחוב או את השכונה

 

מי שרוצה הסדר פרטי למקום שלו- שיקח אוטובוס פרטי

באוטו ציבורי- יש להסדיר לפי דרישות הציבור

 

ולא נאי לא חרדית- אבל ה"הפרדה" מציקה לי

ואני רואה כמה משפחות חרדיות מסתבכות עם זה- על טפם, עגלותיהם, ושקיותיהם

<צחקן

בע"ה.

 

עיר היא מקום פרטי ששיך לתושבים בו (ע"ע  קו ישר > תכנון ונדל"ן,  רשויות מקומויות כנ"ל)

 

אוטובוס כנ"ל - שוק חופשי. זה בעיה של המדינה שהיאמ ממנמת אותו. היא לא צריכה לכפות על ההסדרים באוטבוס גם אם יחליטו שערבים נוסעים רק בתא מטען. זה פרטי של בנ"א וזכותם לא לנסוע..... (למשל.)

 

קווי המהדרין הם חרדים פרטיים, נקודה. זכותם לקבוע בהם (כ-80%  ומעלה מהנוסעים...) מה יהיה בהם.

 

משפחות לא מסתבכות. הם פשוטי ושבות באמצע.

עיר ואוטובוסים הם ציבוריים וכפופים למדינה!!אנונימי (פותח)

דבר ראשון, חוק במדינה, הוא חוק וכולם חייבים בו, פרטיים וציבוריים כאחד.

 

דבר שני, עיר לא "שייכת" לתושבים שלה, היא גם לא שייכת ל"רשות המקומית", הרשות המקומית סה"כ מנהלת אותה וכמובן שכפופה למדינה ולחוקיה.

 

קווי אוטובוס הם לא קווים פרטיים, אין דבר כזה בישראל קווים פרטיים. ואין לאף אחד זכות לקבוע חוקים ותקנות על קו זה או אחר חוץ מהמדינה. (שוק חופשי הוא מושג מכלכלה ולא קשור לנושא)

 

 

 

 

 

רואים שאת חיה במדינה טוטלטריתצחקן

שמכתיבה לך אפילו את מחיר הנסיעה וזמני האוטובוסים (אגד לא קובעת את זה, אם לא ידעת...), והמדינה שלך מחזיקה אשכרה מפקחים שיגזלו את כולנו (כן, קביעת המחירים על ידי המדינה היא גזל! זה שהמדינה מסבסדת את התח"צ - זה גזל!)

 

עיר, כמו שאני רואה את זה- צריכה להיות בבעלות התושבים שלה. צריך לבטל את הפיקיציה שנקראת רשות מקומית (הרחבה באתר קו ישר בנושא רשויות מקומויתhttp://www.kav.org.il/100994/811 ), והמדינה וחוקיה הם בדרך כלל גזל גמור (בערך 40% מתקציב המדינה הולך לגזל) (פרוט בנספח להודעה זו גם כן, מהאתר המעולה 'קו ישר') . המדינה, כיום, אוסרת על כל מי שרוצה להפעיל תחבורה ציבורית, ואם כן, עליה לאפשר במסגרת המפעילים הקיימים את קווי המהדרין.

בזריזות - היסטוריה התחבורה הציבורית בישראל:

איך מגיעים בנוחיות מדימונה לבאר שבע ?
תושב דימונה שחפץ לנסוע לבאר שבע בתחבורה ציבורית מצלצל לתחנת מוניות מקומית, מציין את שעת הנסיעה הרצויה ומספר הנוסעים המצטרפים. לפעמים הוא נשאל אם יוכל להקדים או לאחר במחצית השעה. בשעה המוסכמת ממתינה המונית בכניסה לביתו ואוספת בדרכה עוד מספר נוסעים שהזמינו שרות. מחיר הנסיעה לבאר שבע 10₪ (מחיר נסיעה באגד עמד ב- 2003 על 11 ש"ח וירד בעקבות התחרות ל-9.80 ₪). מחיר נסיעה מיוחדת (ספיישל) בתוך העיר לכל יעד עומד על 12 ₪. המחירים נכונים לנובמבר 2006. השירות מהבית קיים כבר מזה מספר שנים. המוניות בדימונה מציעות שרות ייחודי נוסף: נסיעה מיוחדת מכל כתובת אל כל יעד בעיר במחיר אחיד – 6 ₪ (הנהג רשאי לאסוף בדרך נוסעים נוספים). שרות האוטובוסים של אגד אינו יכול להתחרות במוניות בגלל המבנה הקשיח של קו אוטובוס. הקו הפנימי של אגד בדימונה סובל, כפי הנראה, מהפסדים ורק נוסעים בודדים נעזרים בו.

אין להניח שנהגי המוניות בדימונה מפסידים. זו פרנסתם. הם לא מקבלים סובסידיה כלשהי, נהפוך הוא – הם משלמים מסים. מידי מספר שנים עולה טענה מצד דוברי אגד. נגד שירותי הסעות "פירטיות" בגליל – בעלי מיניבוסים המתחרים קשות באגד ,66) חלקם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ובמחירי אוטובוס. גם נהגי השרות מתפרנסים בכבוד. הם לא מקבלים סובסידיה.

שלטון אגד ודן
קואופרטיבים נוסדו עוד לפני קום המדינה בתחומים שונים: תעשייה, צרכנות (סופרמרקטים) וגם תחבורה. קואופרטיב הוא עסק ששייך לחברים בו שבדרך כלל גם עובדים בו ומנהלים אותו. לכל חבר שותפות שווה בקואופרטיב (המניה). דומה לקיבוץ.

ראשי היישוב, חדורי אידיאולוגיה סוציאליסטית, הקימו את הקואופרטיבים (והקיבוצים) מתוך אמונה אידיאולוגית שזו הדרך הנכונה. התיאוריה קרסה, ומהר מאד הסתבר שחברי הקואופרטיבים בני אנוש נורמאליים ונוהגים כמו כל קפיטליסט – שומרים את המניות במשפחה, מסרבים לצרף חברים "מבחוץ", מעסיקים שכירים בשכר נמוך, ובראש מעיינם – רווח אישי.

בינתיים, צברו הקואופרטיבים לתחבורה כוח פוליטי – אלפי חברים, משפחות ואזרחים תלויים בהם לפרנסתם. לאחר קום המדינה גרסה האידיאולוגיה השלטת שהמדינה צריכה לדאוג לתחבורה וגם לפרנסה (של מקורביה). בחסות האידיאולוגיה זכו הקואופרטיבים לתחבורה להגנה מתחרות ולהעברה של משאבי מדינה אליהם.

במשך עשרות שנים שלטו בתחבורה בציבורית בישראל שני הקואופרטיבים הגדולים אגד ודן – הוענק להם זיכיון ממשלתי בלעדי להסעת רוב משתמשי התחבורה הציבורית. חלק קטן מקווי הקואופרטיבים הועבר במהלך 2002 למספר מתחרים אחרים, שגם בהם אסור להתחרות – יש להם "זיכיון".
בקואופרטיבים לתחבורה אלפי חברים וגמלאים אשר יחד עם משפחותיהם מהווים כוח אלקטורלי לא מבוטל שהשתייך בעבר, ברובו, למפלגות הפועלים ששלטו במדינה ביד רמה עד לסוף שנות השבעים. כוחם הפוליטי במרכז המפלגה ובמוסדותיה היה משמעותי ובתקופה מסויימת אף כיהן בכנסת ח"כ מטעם אגד. עד סוף שנות השבעים, כאשר לרוב המשפחות בישראל לא היה רכב פרטי, שביתה באגד ודן הייתה משתקת למעשה את המדינה. אפקט הדומה לאיום חברת החשמל "לסגור את השלטר".

 


 

נספח א'

שיטת המשטר הכלכלי-חברתי כגורם העיקרי לפשע
אם מחר יתקבל, לדוגמה, חוק האוסר על עישון סיגריות, ייצורן ומכירתן ייווצרו מאות אלפי עבריינים חדשים. החוק שבדוגמה יתקבל, מן הסתם, בדרך דמוקרטית, כוונתו תהיה טובה – הגנה על הציבור.

כתוצאה, ישולש מחיר הסיגריות וניתן יהיה לרוכשן בשוק השחור בלבד. פשע מאורגן יתפתח ויתמחה בייצור מחתרתי, הברחה ומסחר לא חוקיים. אלפי פושעים חדשים יעסקו במנגנון המכירה וההפצה, הגנה על מערך ההפצה וחיסול חשבונות עם מתחרים. אלפי שוטרים חדשים יגויסו להלחם בפשע הסיגריות הגואה ועשרות אלפי תביעות פליליות חדשות יוגשו מידי שנה.

התסריט אינו דמיוני – כך ארע בארצות הברית בשנות העשרים והשלושים – תקופת האיסור על מסחר במשקאות חריפים. המאפיה התבססה באותן שנים.

מעשן סיגריה, בהנחה שאינו מעשן במקום ציבורי סגור, גורם נזק לעצמו בלבד. אדם הגורם נזק לעצמו אינו פושע. גם מהמר בקזינו או מסומם קוקאין גורמים נזק לעצמם בלבד ולכן אינם פושעים, כל עוד לא פגעו בזולת.

צמצום חופש הפרט גורר עודף חקיקה
למדינת ישראל מסורת בולשביקית מימיה הראשונים. הקו האידיאולוגי והפוליטי של האבות המייסדים נבע מהמודל הרוסי-קומוניסטי של ראשית המאה העשרים, לפיו השלטון, הממסד הפוליטי והמפלגה הם הכוח המרכזי ולא האזרח וחופש הפרט. במילים אחרות: הפוליטיקאי והעסקן יודעים טוב מהאזרח מה נדרש לטובתו, אין לסמוך על האזרח ושיקוליו – הפקיד הממשלתי הוא שיחליט, יצווה יפקח. כך שקענו ברגולציה וחקיקה ענפה, מסובכת ומגבילה כמעט בכל תחום: מיסוי, בניה, חקלאות, תעשייה, תחבורה, תקשורת, בריאות ועוד.

כאשר הפילוסופיה השלטת היא עליונות הפקיד והשלטון מעל לחופש הפרט – נדרשת חקיקה ענפה ומגבילה בכל תחום. החקיקה העודפת היא זרועו הארוכה של הממסד להידוק התלות של האזרח בפקידי השלטון ועסקניו הפוליטים.

יפה מאודאנונימי (פותח)
ועוד משהוצחקן

המחשבה שלך - שזכות המדינה להתערב בכל העניינים היא לפחות מאשר פאשיסטית או טוטלטירת. עוד לא נולדה הסבתא של הפקיד שיודע לסדר את הכל בתכנון ממשלתי.

 

קווי האוטובוס הם לא פרטיים וזה דבר רע מאוד שהמדינה מסבסדת את התח"צ, ולא נותנת לשוק החופשי לקבוע את המחירים בעצמו. ההתערבות המיותרת הזאת גורמת לכולנו לשלם לסבסודיות כאלה ואחרות בתחום התחבורה מעלה 2.5 מילארד שקל בשנה (יותר מאחוז אחד מתקציב המדינה. אפשר לבנות בזה 2,500 דירות וישאר עודף..)

 

העיוות הגדול הוא המחשבה שלך, ושל  מדינת ישראל מאז הקמתה- קוראים לזה סוציאליזם (שזה סוג מעודן של קומוניזם, כלומר - סוג מעודן של גזל.)

 

לאף אחד אין זכות לקבוע חוקים ותקנות, גם לא למדינה. רק אם אין ברירה (חוקי תעבורה, מיסים בסיסים לאחזקת הצבא, משטרה, הוצאה לפועל, משפט צדק וכיוצא באלו). המדינה לא צריכה להתערב.

 

האתר "קו ישר" הוא קפיטלסיט קיצוני, אני לא מסכים עם הכל (אחרי הכל אמות המוסר שלי שונות משל איין ראנד..) אבל הוא אתר שיפתח לכם את השכל בעניין המדינה ובכלל.

 

 

תגובה לשתי התשובותאנונימי (פותח)

 אני בן ... אנסה לענות דבר דבר.

 

אני בקיא מעט בתחום התחבורה בציבורית בישראל ויודע את ההיסטוריה ואת המתנהל כיום. אך אני צריך לשאול קודם כל מי זו אותה מדינה שמחזיקה פקחים? המדינה היא אני, אתה וכל אחד בישראל. המדינה היא איננה פריץ ופריצים לא שולטים בה. והיא לא גוזלת אותנו, גם החוקים שלה. למדינה זכות גדולה לקבוע תקנות וחוקים, כי לא "המדינה" קובעת!!! אלא הכנסת שנבחרה על ידי העם.

 

לא כל דבר צריך להיות פרטי, כאשר אין פיקוח וכל אחד בונה בית חולים, בית ספר, משרד, מלון, מחצבה וכן גם קו אוטובוס איפה שבא לו, זה לא שוק חופשי זו אנרכיה! פיקוח על התחבורה הציבורית הוא דבר שנעשה בכל מדינה מתוקנת (כמו על נדל"ן ורישוי). היית רוצה שנהג יחתוך באמצע הדרך בקו כי נמאס לו? שיישובים מרוחקים וקטנים יפסיקו לקבל שירות? שאוטובסים יעשו תחרות בינהם מי מגיע ראשון לחתנה הבאה? שאוטובוס ריק יעצור כל תחנה וייסע לאט רק בשביל למצוא נוסעים? שתחכה שעה לאוטובוס, כי אין לו שעות אז לך תדע מתי הוא יגיע? שכל חור יהיה תחנה? - תחבורה ציבורית נורמלית לעולם תהיה מפוקחת מרמת המחיר ועד רמת הקו בשביל שתהיה נורמלית.

 

הסובסודיות נועדו בכדי שכרטיס הנסיעה לא יעלה יותר ממה שהוא עולה כיום, הנסיעה היום זולה מאשר היא הייתה אמורה להיות ללא הסובסודיות. זה כמו סבסוד של לחם וחלב. אפשר להעביר ביקורת האם זה נצרך אבל זה לגיטימי, מאוד הגיוני וכמובן וכמובן שלא גזל. כמובן שכך המדינה (וכיוצא בזה - האזרחים שלה) מעודדת את התחבורה בציבורית. חוץ מזה שהרבה יישובים ומקומות חלשים מקבלים קו אוטובוס רק בזכות הסובסדיות.

 

דן כבר מזמן חברה ולא קואופרטיב ואגד נמצאית בתהליכים. בעתיד מתוכננת כל הארץ להיות מחולקת לאזורים ומפעילים שונים יתפעלו אותם על פי זכיון (שזה עיקר התחרות). מוניות שירות הן דבר שנולד בחטא לדעתי והן פוגעות בתחבורה הציבורית.

 

ישראל היא מדינה דמוקרטית ונעה על שני העקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה - חרות ושיוויון, הדמוקרטיה היא איננה רק זכותו של הפרט. אתה מציע מדינה קפיטליסטית קיצונית, העניים מתים ברעב ובמחלות כי אין מנגנוני רווחה והבריאות היא בתשלום. אין מדינה כזו בעולם אפילו בארצות הברית יש בסיס של רווחה כלשהו. וישראל ממש לא ארצות הברית (וטוב שכך!) 

אני חייב להחמיא לך על הידע.צחקן

בע"ה.

 

יופי. מעולה. המדינה היא לא אתה, המדינה היא הפוליטקאים. המדינה היא פריץ מודרני שנותן לך חופש כלשהו דרך בחירות, וגם זה אחרי לחצים.... אתה פשוט לא מבין שצורת שלטון הכי מושלמת שבעולם לא יכולה לא להיות מושחתת כי כוח משחית (למעט כזו המושתת על יראת אלוקים). מה שהכנסת קבע בשם העם הוא שוד לאור היום, הגם שהעם מסכים לו (בלית ברירה. כמה בעד הורדת מחירי הדלק? איזה הורה של מישהו מהגולשים - אין לאבא שלו יועץ מס? על מי אתה עובד? אם אנשים היו מעוניינים במס הם לא היו לוקחים יועצי מס... אתה בעד שהסבסודיה תהיה על חשבון מישהו אחר.). המדינה היא זאת שקובעת, כי ההשפעה שלך על פוליטקאי היא לא ממש כמו ההשפעה של יזם שהוא חבר שלו, של איגוד מקצועי (עאלק) כלשהו, וכיותצ"ב.

 

הכל צריך להיות פרטי, כי מה שמתנהל מהקופה הציבורית לא יכול להתנהל באותה יעילות. לא צריך שום פיקוח על בית חולים, מלון, משרד, מחצבה וכו' - האדם בוחר את מה שטוב לו, בדיוק כמו שיש מליון תנורים בשוק ואתה בוחר למטבח דווקא את זה  היפה והחסכן בחשמל, בלי שהמדינה תתערב לך..

 

פיקוח על התח"צ יש בכל מדינה שגוזלת את אזרחיה, ולא מאפשרת להם אמצעי תחבורה יעילים. נהג לא יחתוך באמצע הקו כי נמאס לו, פשוט כי יפטרו אותו! המעסיק שלו יעסיק מפקחים (כפי שיש באגד... ד"א.) שיבררו שהוא באמת לא מדלג וכיוצ"

 

בישובים קטנים ומרוחקים, יהיו שאטלים על חשבון היישוב (בדיוק כמו במבואות יריחו... עם הסבסודיה אגד לא באה לשם) - או טרמפים עם אנשי היישוב. לא כל המדינה צריכה לממן נסיעה של שני אנשים, זה בעייתם  שהם גרו שם.

 

אוטובסים יעשו תחרות מי יתן שרות יותר טוב. החזק (והיעיל) ישרוד, הכלכלה תפרח וכו'. הוא לא יסע לאט בשביל נוסעים, אבל הקווים יהיו יעילים יותר ויתפחו לבד.

 

המפעיל הפרטי ידאג ללו"ז מסודר, כי אחרת לא יסעו בו!

 

הסבסודיות הן שוד לאור היום, וגם הסבסוד על לחם וחלב (יש פיקוח אגב, לא סבסוד.) המדינה היא מתערבת לשוק, מקימה וועדות מיותרות וגובה עליהן כסף מיותר (דרך המיסים).

הנסיעה לא תהיה יקרה יותר מאשר מה שהיא היום, כי מוניות השרות בלי סבסודיה מגיעים למחיר של אגד! ז"א, מישהו אוכל את הכסף של הסבסודיה! פרושה של הסבסודיה היא ניצול לא יעיל של משאבים (כי אתה משלם מחיר נמוך מהמחיר האמיתי.) לדוג', נסיעה מכאן לבי"ח בלינסון הלוך ושוב באוטו היא 4 שקלים, בעוד שבאוטובוס זה 5.80. ז"א, הרכב יותר יעיל (מחירו של משהו נקבע בהתאם לעמל שהושקע בו.)

 

הסבסודיה היא גניבת כסף ממי שעובד (דרך מס הכנסה ומע"מ וכו') והעברת למי שלא עובד (קוני הלחם), כי אין זהות אחידה בינהן. אתה יודע שבגלל סבסוד הלחם מאכילים אותו לתרנגולות?

לא צריך שמקומות חלשים יקבלו סבסודיה. בעידן החדש (עיין ב'קו ישר') יהיה מספיק כדאי להפעיל גם למקומות מרוחקים תחבורה ציבורית (אם תהיה לכך דרישה, ובאם לא -פשוט לא צריך להפעיל).

 

לך תלמד כלכלה, ד"א.

השיווין הוא לא עקרון. יהיו עניים ועשרים תמיד. מי שיש לו שיוויון ואין לו חרות - גם שיוויון לא יהיה לו (עיין רוסיה הקומנסטית), מי שיש לו חרות - גם שיווין יהיה לו (כי העניים ירוויחו יותר. 'עני' באמריקה זה מי שמרוויח פחות מ-100,000$ בשנה!).

 

טוב שאנחנו לא ארה"ב. גם הסוציאליזם וגם הקפיטלזים הם ערלים, אבל בהחלט התורה בעד כלכלה חופשית.

 

תקרא את האתר 'קו ישר' - www.kav.org.il ותבין על מה נאי מדבר.

תשובה ראשונהאנונימי (פותח)

ראשית תודה על המחמאה, האמת שגם בכלכלה אני מבין מעט...

 

תחבורה ציבורית - תחבורה ציבורית נורמלית היא דבר מחייב בדורנו, אין מומחה שלא יאמר זאת! בעתיד הלא רחוק כבישי ישראל לא יעמדו בעומס, גם עוד מאה מחלפים וכבישים מהירים לא יפתרו את הבעיה. הפתרון היחיד כיום הוא תחבורה ציבורית טובה וזולה. כזו שאנשים יזנחו את הרכב הנוח לטובתה.

 

תחבורה ציבורית טובה מחוייבת במערכת קווים מסודרת ומאורגנת, מתואמת בין הקווים (מה שנקרא מדלת לדלת) ומתואמת בין אמצעי תחבורה שונים (וגם מפעילים שונים כמו בישראל). הכרטוס הוא אחיד, ולעיתים הוא גם שעתי (קניית כרטיס מספיקה לזמן מסוים) - מערכת כזו מחוייבת ארגון על שיפקח, יארגן ויסדר. ככה זה בעולם, ולישראל יש הרבה מה ללמוד מהעולם בענייני התחבורה הציבורית.

 

ההגיון והתחרות שבשיטת הזכיון - נגיד שהתחרות היא רק בין המפעילים, הרי כולם יסיעו אוטובוסים בקווים הרווחיים יזנחו את אלו שלא, שלא לדבר על הפריפריה.. (רכבת פרטית לעולם לא תהיה רווחית, עלות קו עולה כספים רבים שלא מחזירים את עצמם, לפחות לא ברמת במיקרו).

 

בשיטת הזכיון מוציאים לזכיון אשכול של קווים, רווחיים יותר ופחות. הזכייה בזכיון היא על תנאים מוקדמים שהחברה מתחייבת לעמוד בהם - וכאן נכנס הפיקוח, הרי צריך לפקח שעומדים בזכיון.  

 

הסובסודיות נועדו להוזיל את התחבורה הציבורית כדי לעודד אותה. ותחבורה ציבורית טובה זה לא מותרות, זה הכרח לצמיחת ושגשוג המדינה!

 

אתה מניח כמה עובדות שהן לא נכונותצחקן

א. כמות הכבישים לא תספיק (לא מדויק בכלל.  תמיד אפשר לבנות על ומתחת לכביש עוד נתיבים. מכוער אבל קיים). גם לכמות האוטובוסים ישנו גבול.

 

 

ב. מערכת כזאת תצמח מאליה בכלכלה חופשית. בעולם הם לא חכמים (יש שם גם כן מחשבות טוטלטיריות כמו פה).

 

ג. בקיצור, אתה רוצה שנסבסד דבר שאין לו כדאיות כלכלית. זה לא חכם. מפעיל גדול ירצה להפעיל גם לפריפריה, ואם לא - מבחינתי שיהיו מוניות, סה"כ לציבור בלכלותו זה יותר זול.

רכבת פרטית תהיה רווחית איפה שכדאי להקים רכבת..

 

בשיטת הזכיון נבחרת החברה שקרובה לפוליטקאים, אם תרצה ראיה בשטח תקבל (בעלות צולבת בין החברות).

 

הסבסודיות נועדו לגזול את בעלי הממון (שזה כל מי שקונה אוכל בחנות, בעצם...) ושמסעודה משדרות תממן את קו הרכבת מת"א להרצליה. מאוד הוגן...

 

כיום אין תמחיר אמיתי לכל הדברים, וא"א לדעת אם כדאי או לא כדאי להפעיל אוטובוסים בפריפריה, או אם כדאי או לא כדאי לבנות רכבת ובמה לנסוע, כי המדינה קובעת באופן שרירותי את המחירים, וזאת התערבות שצריך להפסיק.

ועוד משהוצחקן

ישר כוח שלא ירדת לפסים אישיים. זה לא מובן מאליו בגלל שהאשמות שלי חזקות.

תגובהאנונימי (פותח)

א. על זה אני לא יכול להתווכח, אלא רק לומר דעה של מומחה ושל לא מומחה שסותרת את זה. חוץ מזה שהיא מאוד הגיונית, כי הרי נוצר מעגל עוד כבישים -> עוד מכוניות -> עוד כבישים... וכולם מתנקזים בסופו של דבר לתוך העיר.. עדיף תחבורה ציבורית שתוביל עשרות ומאות אנשים יחד מאשר כל אחד לחוד במכוניתו. זה גם ירוק יותר.

 

ב. מערכת כזו לא תצמח, כי מחויב מישהו שיארגן את המערכת למערכת משולבת ומתואמת. (שוב, בעולם יש מערכות תחבורה טובות מאוד וכך זה פועל שם).

 

ג. כולם משלמים מיסים וכולם ממנים את כולם. האינטרס של מסעודה הוא שיהיה קו רכבת מהרצליה לתל אביב, בסופו של דבר היא מרוויחה מזה בעקיפין.

 

ד. אני אישית לא מאמין שהכווווווווווול מושחת ושהחברה שנבחרת קרובה לפוליטיקאים, מה גם שיש מספר פוליטיקאים שונים שעוסקים בנושא לדוג' רשות מקומית, משרד התחבורה. ויש גם ביקרות של תקשורת והציבור עצמו.

 

ה. המדינה קובעת את המחירים, אבל זה לא נעשה שרירותית אלא בשיקול דעת. יש מצב שתחרות תהיה אפילו יותר יקרה.

>צחקן

לא ברור בכלל. השרות של מכונית הוא 24/5.80, מה שלא ניתן להגיד על התח"צ (ואולי גם לא יעיל). אולי מוניות יותר יעיל? כל מה שאתה אומר זה חישובים בעלמא, שאין להם יסוד במציאות (כי אין עלות אמיתית כיום לנסיעה בכבישים... הכל המדינה מממנת, על הדלק יש מס מטורף ויש סבסודיה לתח"צ).

 

אולי רק בערים זה עדיף? אני חושב ששוק חופשי יקבע מה עדיף בדרכיו שלו.

 

ב. יהיה. כמו שבאיטנרט יש תקנים וארגונים שקובעים אותם כמעט בלי התערבות של הממשלות.

(מה שבעולם לא מסתדר עם הקפיטליזם הקיצוני של קו ישר, ד"א. צריך לשאול אותם אם נעשה ניסוי במה שאני מציע).

 

ג. שטויות. השוק הפרטי היה עושה את אותו דבר, יות ביעילות, בלי מיסים בכלל. מסעודה היתה משלמת על זה דרך המשכורת של סמנכ"ל תנובה בקוטג' (שהוא נוסע ברכבת מהרצליה לת"א..), אבל לא היתה מעבירה את הכסף דרך רשות המיסים ושר האוצר = חסכון!

 

ד. שטויות. רק משרד התחבורה עוסק בזה, אין שום ביקורת (עפיפי צמח על חשבון אגד, יעקב שחר שולט בהמון מהשוק ואיתו מכשירי תנועה - מטרופלין. יש רק בעלות צולבת, העברה של כוח מאגד לאחרים בלא תועלת ממשית לציובר).

 

ה. שטויות. תחרות לא יכולה להיות יותר יקרה (כי אם אתה יותר יקר לא יסעו איתך). המדינה צריכה להפסיק להתערב.

תגובה..אנונימי (פותח)

בגלל שלמכונית יתרונות ברורים - צריך תחבורה ציבורית טובה ויעילה שתעודד אנשים לעבור אליה.

 

ולמה צריך שאנשים יעברו לתחבורה הציבורית? כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, כבישי ישראל, בדרך להיסתם, פשוטו כמשמעו. זה תרשים הזרימה - יותר כבישים, גם אם הם למעלה, למטה ומתחת לאדמה מעודד קניית מכוניות ונסיעה בהם וזה מעודד בנייה של עוד כבישים והלאה והלאה עד שהמדינה סתומה מפקקים ושטחים שלמים מכוסים באספלט.

 

הפתרון בעולם לבעיה (וכן, יש לנו הרבה מה ללמוד מהם בנושא) - זו תחבורה ציבורית יעילה. איכות החיים עולה!! וכמובן שיש השלכות כלכליות על מכוניות, המדינה מפסידה מילונים על גבי מיליונים של שקלים מהפקקים והפסד שעות העבודה. זיהום האוויר פוגע גם הוא, ומעבר לבריאות האזרחים, יש גם פגיעה כלכלית.

 

וכמו שאמרתי זה גם הרבה יותר ירוק, לא סתם ארגונים ירוקים מעודדים תחבורה ציבורית, זה מעודד אוויר נקי ויותר שטחים נשמרים.

 

ב. מערכת כזו יכולה לקום רק על ידי גוף מסודר ופורמלי, זה לא רק חוקים ותקנות, אלא סידור, תיאום ופיקוח!! 

 

ג. שוק פרטי לא עושה אותו דבר באותה יעילות, למעשה הוא לא היה עושה את זה, זה לא כלכלי בשבילו. אין לו הסתכלות מלאה, אלא הסתכלות קטנה ואישית. לממשלה יש הסתכלות מלאה ורוחבית על כל המדינה. 

 

וכן בשדרות מרוויחים שיגיעו בזמן לעבודה בהרצליה, כי המדינה מרוויחה מזה.

 

ד. לא רק משרד התחבורה עוסק בזה. יש מעורבות של הרשות המקומית עם ביקרות של התקשורת והציבור. (רק היום קראתי שבדימונה ראש העיר התנגד שאגד תעזוב את העיר).

 

ה. כיום יכול להיות שמחיר מסוים יהיה 16 ש"ח ובתחרות יהיה 37 ו- 34 זה עדיין תחרות, אבל יותר יקר מהיום.

 

 

 

תגובה שנייה אנונימי (פותח)

ועכשיו לעניין העקרוני:

 

קו ישר הם קפיטליזם קיצוני מאוד, לא ברמת השוק החופשי אלא ממש לרמת האידיאל, אין כיום מדינה מפותחת (אני חושב שאין בכלל אפילו) מדינה שנוהגת על פי הרעיון הזה.

 

אישית, אני ממש לא מתחבר לדעות האלו. אני בעד שוק חופשי אבל רמה מסוימת. ברור לי שביטחון, בריאות, חינוך רווחה וכדו' צריכים להתנהל על ידי המדינה.

 

לגבי המיסים: אף אחד לא אוהב לשלם מיסים, סתם כי זה מעצבן. אבל לכולם ברור שעם הכסף הזה המדינה מתפתחת. ברור שאעדיף שאת הכול ישלמו מכסף שלא שלי, אבל בתשלום ברור לי שזה לדבר טוב.

 

שחיתות: בכל מקום תהיה שחיתות, אין איך להימלט ממנה. אבל אפשר למגר אותה גם במדינת סוציאל דמוקרטית. דוגמאות טובות הן מדינות סקנדינביה.

 

עיקרון השיוויון - לדמוקרטיה שני עקרונות בסיסיים, שיוויון וחירות. זו עובדה! השאלה איזה עיקרון מקבל עדיפות גבוהה יותר.

 

ועוד תהייה קלה -

מה עם תכנון לטווח ארוך? מה עם סדר וארגון? יותר מזה באתר מתארים על ביטול וצמצום של משרדים רבים כמו תחבורה, תיירות, תעשייה וכדו'. מספיק להיכנס לאתר של אחד המשרדים האלו, לראות את תוכנית הפעולה שלו ולהבין שלא הכל מסתיים ומתחיל ביזמות! מה אם ראייה כוללת של התמונה??!

 

לדעתי מדינה מקבלת את החוסן הלאומי שלה דווקא מההתערבות, מהדבר המשותף שמחבר את כולם ונותן רווחה בריאות וחינוך. 

 

 

>צחקן

בע"ה.

 

א. מסכים מאוד. אני סובר שהקפיטלזים הוא מאוד גוי וערל.

 

ב. אני לא מבין אותך כלל. דווקא בגלל שבריאות, חינוך וכו' הם דברים כ"כ חשובים, צריך שהם יהיו בשוק החופשי. האם על המדינה לממן אותם זאת כבר שאלה אחרת.

לגבי סעד ורווחה - אני חושב שהדבר אמור לעבור לאחריות הקהילה, היא מטפלת בכך בצורה יותר יעילה מהמדינה (וגם היום זה שייך לרושויות המקומיות בעיקר).

 

ג. אתה בן אדם צדיק. מרבית בני האדם לא חושבים כמוך. במקביל, גדולי הכלכלנים חושבים שהמדינה אינה יכולה להתערב בכלכלה לטובה (ואני מסכים).

 

ד. מדינות סקנידביה כמעט שאינן צומוחת. יש על זה פסקה איפשהו בקו ישר. זה עובד רק בנורווגיה שהיא עשירה בנפט.

 

ה. השאלה אם אנחנו רוצים דמוקרטיה! מלבד זאת, יש מדיניות קפיטלסטיות לא דמוקרטיות ובטח שלא מוסריות.

 

ועוד תהייה קלה -

מה עם תכנון לטווח ארוך? מה עם סדר וארגון? יותר מזה באתר מתארים על ביטול וצמצום של משרדים רבים כמו תחבורה, תיירות, תעשייה וכדו'. מספיק להיכנס לאתר של אחד המשרדים האלו, לראות את תוכנית הפעולה שלו ולהבין שלא הכל מסתיים ומתחיל ביזמות! מה אם ראייה כוללת של התמונה??!

 

לדעתי מדינה מקבלת את החוסן הלאומי שלה דווקא מההתערבות, מהדבר המשותף שמחבר את כולם ונותן רווחה בריאות וחינוך. 

 

תכנן לטווח הארוך -האזרח יודע לתכנן בעצמו. חברות מסחריות מציבות יעדים, מי שלא עומד ביעדים - מפוטר/משפר הישיגו (מה שקשה להגיד על גוף ציבורי), והמשק מתקדם. אין צורך שהמדינה תתכנן משהו, היא לא יודעת (ולא יכולה) לעשות את זה, כי היא לא יכולה לחזות את צרכי הציבור (חברה פרטית כן יכולה, אם אתה רוצה פרוט על זה אפרט).

 

התעשייה, התחבורה ווכ' ימסרו לידי יזמים פרטיים. המדינה לא צריכה ליזום או להתערב, כי כשהמדינה מחלקת שקל בהכרח שהוא נלקח מאנשים שעמלו עליו וניתן לכאלה שלא ממש עמלו עליו.

 

יצחק.

 

=>אנונימי (פותח)

לדעתי, הדברים החשובים צריכים להיות מנוהלים ע"י המדינה. השוק החופשי הוא אכזר. סעד ורווחה כנ"ל, הנושא מאוד חשוב וצריך להיות במסגרת פורמלית ולא פילנתרופית.

 

רוב המדינות נוקטות בצורה זו או אחרת של התערבות המדינה גם בנושאים שיכולים להיות בשוק החופשי.

 

מדינות סקנדינביה הן מדינות מוצלחות מאוד. הן לא צריכות צמיחה גבוהה.

 

תכנון לטווח הארוך הכוונה לתכנון שהוא הסתכלות על התמונה הכוללת ברמת המאקרו, חברה לעולם תעסוק במיקרו - בהצלחתה.

 

 

השוק החופשי הוא אכזר ויעילמשה

מנכ"ל חברה לא ימנה מקורב אם הוא לא חושב שהוא מתאים לתפקידו (אם כן, זו זכותו). מנכ"ל משרד ממשלתי - כן.

 

מנכ"ל חברה מעוניין בסופו של דבר בכסף. אם העיר תיסתם במכוניות יהיה מי שירוויח כסף על הובלת נוסעים לעיר, למשל בכביש פרטי (על אדמה פרטית!) או במנהרה שפתח על חשבונו, או בנתיב נוסף, או ברכבת. אם טעה בשיקול הדעת - יפשוט את הרגל, אבל אנחנו לא נשלם את הפסדיו.

 

גם בתחום הרווחה, כ-40-50% לפחות (בהערכה אופטימית) מהכספים המיועדים לרווחה וסעד מתבזבזים בדרך, אם על אנשים לא ראויים, ואם על תפעול המנגנון המנופח והיקר של הביטוח הלאומי והעמותות.

 

אנחנו יהודים? נכון. אנחנו תורמים?

אני מנחש שבשוק חופשי יהיו עמותות חסד ותהיה "תחרות" בניהן על טיב השרות שהן נותנות, החל מסיוע לעניים ואברכים ועד לעמותות מתמחות בסוגים מסויימים של "מסכנים". אופיין של העמותות הללו יקשה (כנראה) על האפשרות לרמות אותן, שלא לדבר על הכסף הרב שיחסך לעניים מביטול עלויות התפעול "לטובתם".

 

כבר היום מסתבר שחלק גדול ורב מהטיפול בעניים ובנזקקים נעשה בגיוס כספים על ידי עמותות, שבתורן משלמות סכומי עתק על מיסוי של עובדיהן או מוצרי המזון שהן קונות עבור הנצרכים. "חסדי נעמי" חשפו לא מזמן כי עלות הדלק החודשית שלהם היא כמאה אלף שקל, כשכ-50% ממחיר הדלק הוא מיסים.

אין הצלחה בלי צמיחה.צחקן

 

לא,הם לא קנו את הרחוב,מישהו אחר קנה אותו-אבגדה

פרקי אבות ,פרק שישי:"חמשה קנינים קנה לו הקדוש ברוך הוא בעולמו...שמים וארץ קנין אחד...

שמים וארץ מנין, דכתיב:" כה אמר ה' השמים כסאי והארץ הדם רגלי אי זה בית אשר תבנו לי ואי זה מקום מנוחתי."."

 שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד שמים וארץ קנין אחד שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  שמים וארץ קנין אחד  
והוא חילק לשבטים וכו'צחקן
אממ.. הארה קטנה.מישי' מאפושו'

אולי כבר הזכירו את זה, לא קראתי את התגובות..

כל קו שפועל בו קו מהדרין, פועל במקביל קו לא מהדרין! זאת בחירה של הנוסע על איזה אוטובוס לעלות.

זה גם לא כל כך משנה......מאיר770

כי למרות הבג"ץ והמדבקות זה לא משנה כלום הכל ממשיך כרגיל...

 

והנהגים בעצמם אומרים לנשים לשבת רק מאחורה והגברים מקדימה

 

למרות שלפי בג"ץ הנהג הוא זה שאמור לאכוף את ביצוע ההחלטה....

אם הנהג בעצמו אומר- אתה אמור להתלונן עליו!!!מאמע צאדיקה
מישי' מאפושו' (ת'שם שלך באמת מסובך לכתוב...)עץ על מים

טעות!!!!

 

אני יתן לך דוג' באישי..

אני לא חושב שצריך לכפות על ישיבה נפרדת באוטובוסאלישע בן אבויה

בס"ד

 

אבל אם אנחנו כבר כאן אני חושב שהרבה יותר מגעיל לצאת להפגנות נגד קוים נפרדים, נגד ה'דיכוי' של הנשים, שהגברים משפילים אותן ויוצרים השוואה ברורה לנאצים בכך שהם מעיזים לא לשבת לידן או משהו.

מצטרפת לאלישעאבודה!

הלו אנחנו בשנות ה20 !

ענין ה"דמוקרטי'ה בארצינו!אנונימי (פותח)

תשמעו, עפ"י חוק בית המשפט שנקבע לפני מספר שבועות הוחלט אשר בקווי " אגד" יורד ענין הקווי "מהדרין"אשר נגרמו בעקבות הנוסעים החרידים בעיקר, ושומרי התורה ומצוות בכלל. ועצם העובדה שעד כה היו כאלה קווים היוו בשבילנו תקדים דמוקרטי אשר אגד, הממשלה וכול מי שעוסק בזה, הבין שבכדי שהנוסעים ששומרים תורה ומצוות יסעו בקוויהם יצטרכו לטפל בקטע הזה הנ"ל. ואכן עשו זאת, ואם כעת כאשר החליטו להוריד את הענין והרי זה ענין של נסיון עצום. אז ברגע שיש מחדל כמו בכול מקום נורמלי עושים שביתה .לענינו אם החוק הורד והקווים ממשיכים כרגיל איפה בעצם נקודת החילוק בנינו הדתיים ששומרים תורה ומצוות לאלו שלא זכו לענין צורת הישיבה באוטובסים(לאלו שנולדו תינקות שנישבו פשוט אף פעם לא לימדו אותם על ענינים אלו ואחרים) אז יוצא שהממשלה תתיחס לדתיים בצורה ששיך לעשות פשרות על עניני הדת וזה ממש לא! אבותינו מסרו את נפשם על ענינים חמורים פי כמה וכמה. האם אנו נישב בחיבוק ידים בזמן שהכול מתנהל תחת דעתם בלבד?! כי אם מתגמשים בקטע זה בזמן ההמשך חס ושלום יגמשו אותנו על דברים יותר רצינים. על כן אני חושב שצריך בדרך מסווימת להעיר את הנושא ה"ממש" חשוב הזה לפני שהיה באמת מאוחר!!

מסכימה עם דוסיתהללי נפשי
אני מסכימה שתהיה הפרדה..זאבה לבנה; )

שמעתי על מקרה שבגללו אני רוצה שתהיה הפרדה...

אבל מצד שני אם החרדים רוצים הפרדה שיקימו לעצמם אוטובוס לחרדים בלבד!!

אגב:אבא שלי עובד באגד..

זה בדיוק מה שהם עשו...צחקן

אבל זה לא חוקי להפעיל אוטובוס אם לא קיבלת רישיון (למה??)

 

אז הם מפעילים את זה דרך אגד.

 

זכותם, לא?

במרבית המאה ה-20 בלמעלה מ70% ממדינות העולםצחקן

נשים לא הצביעו.

 

ובמה שנקרא 'העולם השלישי' אפילו גברים לא מצביעים באמת.

 

הקידמה לא קשורה בשום דבר לזכויות, נאורות או משהו כזה .

סתם הערה בקשר לזכויות ושיעור אזרחות>>שמי תכלת2

אנחנו אמורים לחיות את החיים שלנו, ולפחות החיים הציבוריים, לפי הדרך של התורה.

וממש לא לפי מה הדמוקרטיה אומרת על זה.

השאלה שצריכה להשאל היא האם הפרדה כזאתי נכונה לפי התורה? ככה התורה רוצה שהחיים שלנו ייראו?

האמת שאני לא יודעת את התשובה, אבל זה לא ממש משנה..

 

וסתם שתדעו,

האוטובוסים של החרדים הם הכי טובים.

הכי מהירים, ישירים, בלי עצירות בכל תחנה בדרך.

הכי זולים. יוצאים מנק' נוחות (במקום להכנס לת"א עם כל הפקקים רק בשביל לקחת אוטובוס שאח"כ יצא מת"א, ורק להכנס לת"מ ת"א זה סיוט בפני עצמו)

וגם יותר נוח לי לשבת ליד איזה מאשר לשבת ליד גבר. (אני בת..)

 

 

*ליד אישה.. טעות הקלדה שמי תכלת2
................שירונת 2

אני גרה בשכונה חרדית-דתית למרות שיש לנו רק אוטובוס אחד "מהדרין" אבל אנחנו עולים חופשי כאילו זה אוטובוס רגיל לכל דבר...אני אישית חושבת שאין לי בעיה אם יש הפרדה בתנאי שזה לא אוטובוס קטן מפוצץ!!!!

ו... מי שקשקש פה על מדינה דמוקרטית וזכיות העם להחליט אז.. יש לו טעות כי בת'כלס שזה מגיע לפריצות אז זה לא הדמוקרטיה זה ההלכה!!! אני אישית לא רואה בעיה באוטובוסים לא כשרים הם לדעתי יותר מהירים ויותר נוחים (לפחות לי...) יש פסיכים על כל אוטובוס זה לא קשור אותם תמצא בכל מקום אז... צריך לא לשים לב אליהם!!!!

סורי על החפירות!!!

מחזק.צחקן
(סוד: באזרחות אני מחרטט בדר"כ...)<אריאל>

אבל הבג"ץ הזה נראה לי לא הגיוני בעליל. (קצת שפת עורכי-דין..)  

באוטובוסים ציבוריים רגילים הסיבה ברורה, לא יתכן שהעדפה של ציבור כלשהוא תשפיע על השאר,על רוב הציבור.

אבל מה שכן, באוטובוסים שיועדו לציבור החרדי,  לבוא ולומר לחרדים לקבוע חוקים שיתאימו לשאר הציבור, (שהוא גם מיעוט בהתחשב במספר הנוסעים בקווים הללו) זה פשוט פשע. (עקרון הרוב או משהו כזה).

 

לחילונים יש פחד מהתקדמות לכיוון "מדינת טאליבן" זו הסיסמא שהם זורקים, בלי להבין או להתעמק במקצת בעניין.

כנראה שהנאורות המפורסמת של השמאל לא הגיעה אל כל החילונים: נו באמת, הם לא יודעים שגם לטאליבן יש זכויות?  

זכות להתנהל באוטונומיה קהילתית איך שירצו? (שונא טאליבן? תתפוצץ...חושף שינייםהשעה - או שפשוט אל תתקרב לארגון הפנימי שלהם)

עזבו זה עוד כלום!אבודה!

יש רחובות שאסור לנשים ללכת על המדרכה!! יש שלטים שאומרים את זה!!

100 שערים?לירזושש
תמשכנה לפנטז כי במאה שערים זה לא קיים.דוסית גאה!
במאה שערים....מאיר770

זה אך ורק בלילות חול המועד סוכות - בגלל שכל העולם מגיע לשם לשמחות בית השואבה....

 

יש שם המון אנשים אז יש וצריך הפרדה - צד אחד של המדרכה לנשים וצד שני לגברים.

 

אם למישהו יש בעיה עם זה..............

 

 

אף אחד לא ביקש ממנו להגיע לשמחות בית השואבה במאה שערים!!!!

 

אם אתם רוצים להגיע - תתנהגו בהתאם!!

ב-100 שערים יש הפרדה במדרכות... יש להם סעיף....חחחשירונת 2
אף אחד לא הכריח אותך ללכת למאה שעריםשמי תכלת2

בשמחת בית השואבה..

יש מקומות הרבה יותר שווים (חחP)

 

בנות, אם יש לכן אפשרות לקחת אוטובו מהדרין או אוטובוס רגיל, מה אתן תעדיפו?

סתם מעניין..

רגיל.הרהור
רמב"ש ב'!אבודה!
בנות צריכות ללכת על הכבישאבודה!

טוב נו אצלם מדרכה וכביש זה אותו דבר(הם נוסעים וחונים על המדרכה) ככה שזה לא משנה...

ומאיר- אם אני צריכה ללכת שם?! למה שאני יסבול בגלל שהם חושבים שזה לפי ההלכה?! שיאכלו תלב אני ילך איפה שבא לי מצדי שירדו לכביש!

צאו רגע מהעניין של אם זה נכון בכלל לפי ההלכה,הסנה-בוער

זה נראה לכם הוגן לתת לציבור מסויים לעשות דבר שמקובל אצלו כשזה פוגע ברגשות של אחרים?

עוד נק': לפני כמה חודשים דברו בצרפת על לאסור על נשים ללכת עם בורקה (זה משהו קצת יותר מפחיד מרעלה.. ). היו שאמרו שזו גזענות לא לאפשר למוסלמיות חופש דת, והיו שאמרו שזה לגיטימי כי זה פוגע ברגשות הצרפתים. זה שונה מהמצב שלנו? למה?

בורקה מקשה על אכיפת החוקצחקן

ואל תשווי בין דתנו לדת האלה שבשרם בשר חמורים.

זה כל כך מגעיל שאין לי עניין בכלל לענות באמת.הסנה-בוער
צריך להפריד את כל הקוויםkrn

הרי רבות ההטרדות באוטובוסים וצריכה לקום צעקה של הבנות על זכותן לשבת בנחת ולא להדחף בין בנים או שכל מי שרוצה יוכל לגעת בהן.

במקום זה באות פמיניסטיות שחייבות לצעוק על משהו, אז במקום לעמוד על זכותן האמיתית - נסיעה בטוחה ונעימה - מקשקשות על זה שזה מפלה אותן לא לשבת ביחד עם הגברים.

מתי יעמדו כבר על הזכויות האמיתיות של הנשים???

מיותר לדעתי ...ע*נ2!ש

כייאלו לא צריך להגזיים !

ואם יש קו-מהדרין או רגיל אני יעלה על רגיל .

לא מפריע לי....~מישי~

אבל אני רוצה הבנה. פעם התישבתי מקדימה כדי שאני אדע מתי לרדת ובן בא וצעק עלי ואני ניסיתי להסביר לו והייתי ממש חסרת אונים וגם ככה האובוס כבר היה כמעט ריק וזה לא היה צריך להפריע לו וזה פגע בי. במיוחד בגלל שאני אישית מרגישה שאני כן מקפידה על צניעות ושומרת ומשתדלת מאוד על נגיעה ולא עשיתי משהו אסור. אפילו לא ישבתי ליד בן רק באיזור של הבנים.

הפוך על הפוךצורניקית

את ההפרדה צריך לדרוש בקווים החילוניים שם באמת ישנה כפייה אנטי דתית. קשה לנסוע באוטובוס בקיץ. בקווים הדתיים אין צורך בהפרדה בכלל. ובכלל מגזימים בנושא הזה. והנה כמה הצעות: מדרכות נפרדות, חנויות נפרדות, וגם תורים נפרדים בבנקים. ופקידות נפרדות. ואפשר גם לחשוב על קברים נפרדים. מה פתאום קוברים איש ליד אישתו. זה לא צנוע בכלל... 

אני מסכים שבזמני עומס צריכות להיות מדרכות נפרדות.צחקן

חנויות נפרדות - קיים במכולת בבית וגן (שעות לגברים ולנשים), כנ"ל גם תורים נפרדים בבנקים (מי רוצה פקיד צנוע במקום פקידה שלא נפרט מה..?).

 

בבית קברות זאת הלצה מיותרת שלך.

 

איזו הגזמה!!מירב!!

דעתי לעיניין,

שישמרו על עיניהם..כל אחד ואחת.

 

זה כבר הגזמה..חנויות נפרדות?

 

במכולת?שעות נפרדות??

 

תורים נפרדים בבנקים?

 

לא זה  פשוט...טוב עזבו עדיף שאני לא יגיב,

כי זה כבר ממש הגזמה.

 

        - המשך יומטוב,-

אל תקחו את זה אישיאנונימי (פותח)

ההפרדה היא לא נגד נשים, ולא בעד גברים.

תחשבו קצת, ותגיעו למסקנה שזה הרבה יותר נוח והגיוני, לשני הצדדים.

יש כמה ערים [אני גרה באחת מהן], שהחרדים ארגנו לעצמם קוים פרטיים, ואגד הציעה להפעיל את הקו באותם התנאים.

אז אל תתלוננו על קיפוח וכפיה....

ובתור כאלה ששומרים ושומרות נגיעה, הרבה יותר קל ונוח לשמור על עצמנו בקוי המהדרין.

>>צחקן

בע"ה.

 

זה לא הגזמה בכלל. זה נורמות הצניעות המקובלות שם. אני יותר מזדעזע מחוף מעורב, למשל. אה, וגם מפקידות לא צנועות בבנק.

זה כבר ממש כפיה דתיתלמען שמו!

אני לא בעד מעורב, אבל כשאני עולה לאוטובוס (מהדרין כראתם לו?..) ובטעות

התישבתי בבנים (לא הכרתי שיש דבר כזה.. סליחה על הבורות בעניין..)

צעקו עלי ממש  אז השאלה מה עדיף? להפריד או כבוד לזולת??

לא נעלבתי מזה, אבל סתם נקודה למחשבה- אם כבר העלו תנושא..

אני נוסעת הרבה במהדרין ובחיים לא צעקו עלי שעליתידוסית גאה!

מקדימה, רק בקשו יפה.

 

יכול להיות שיש וולגרים שצועקים, אבל זה מיעוט ולא צריך להתייחס...שילכו ללמוד "ואהבת לרעך כמוך" מלפני שהם מחמירים...

הצניעות היא הכבוד. אין סתירה.צחקן
מי שבורקה או רעלה פוגעת בה - צריכה ללכת לטיפול נפשאנונימי (פותח)

 

אומנם אני רק בכיתה ט' אבל...ענבל

מבחינת אזרחות חופש הדת וחופש התנועה מתנגשים פה אז עושים שקלול ואיזון ובגלל זה יש גם אוטובוסים לא נפרדים אם נורא קשה לכם לשבת נפרד לכו לאוטובוס לא נפרד יש מספיק אוטובוסים במדינה.

אישית אני מעדיפה מהדרין-דינוחה

כשאני נוסעת בתוך העיר אין לי אפשרות למהדרין אבל כשאני נוסעת הביתה יש לי רק מהדרין (אם לא סופרים את האוטובוס שיש פעם אחת ביום) וזה הרבה יותר נעים לסוע באוטובוס כזה, שבטוח שאישה תשב לידך.

אף פעם לא אמרו לי לעבור מקום!!!!!!!!!(וחצי מהפעמים אני עולה בתחנה ראשונה ומתיישבת 3-4 שורות מאחורי הנהג).

ד"א- רעיון לפתרון: אפשר לעשות קווי מהדרין ולכתוב על הדלת שלהם משהו כמו :קו זה הוא קו מהדרין. כשאתה עולה עליו אתה מתבקש לכבד את הנוסעים ולא לעבור על גדרי הצניעות (=לבוש צנוע פחות או יותר לחילוניות, לא לשבת גבר ואישה יחד אלא אם הם משפחה)

קצת לשנות את הנהלים, לבוא אחד לקראת השני ויהיה בסדר!

--דינוחה

תוספת: התכוונתי שלא יהיו אזורים. אם לא יושבים אחד ליד השני זה בסדר גמור.

סיפור אישיפונצ'יאחרונה

עליתי על קו שלא מהדרין למיטב ידיעתי (אח"כ ביררתי ואמרו לי שאסור לנשים לשבת ב-3 מקומות ראשונים שם).

התיישבתי בספסל הרביעי עם הילדה שלי- ואני לבושה בלבוש צנוע לכל הדעות - אולי החצאית שלי ארוכה מידי....(מידע חשוב- אני בהריון עם תינוקת, שאותה אני נושאת בסלקל- פשוט אין מקום על הברכיים עם כל הבטן הזו) פשוט משום שזה היה הספסל הזוגי הפנוי הראשון שראיתי. 

אחרי שהאוטובוס כבר די התמלא, ניגש אלי בחור חרדי (בערך בן 23?) ובקול כועס דרש ממני לעבור אחורה, "כי אי אפשר שאשה תשב כ"כ מקדימה." באמת אז שמתי לב שכל הנשים מרוכזות יחסית מאחור- והבנתי שזה כנראה מהדרין . רק מה, מאחורה כבר אין מקום! בטח שלא זוגי! 

שאלתי אותו  אם הוא שם לב שאני בהריון עם ילדה. כשהוא ענה שזה לא משנה התעצבנתי, והודעתי לו שמאחר שאני בהריון, עם בחילות, עם ילדה שקשה לי לסחוב עד לאחור (הכניסה לאוטובוס היתה רק מהדלת הקידמית) ולפי מה שאני רואה גם אין לי שם מקום לשבת, אני מחליטה על דעת עצמי שאני ממשיכה לשבת פה. ואם הוא רוצה, הוא מוזמן, כשאישתו תהיה בע"ה באותו מצב, לומרק לה לעשות אחרת.

הבחור החביב הכריז בקול גדול "ראיתם איזו חצופה?" וחזר למקומו...

 

בקיצור, שנראה לאן זה יכול להוביל, מה עם רגישות בסיסית למצב של הזולת?

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך