דווקא עכשיו, בפורים יש נק' מעניינת שארצה להראות לכם: (קצת ארוך, לענ"ד שווה לקרוא)
מה זה להיות יהודי? להיות יהודי זה לאהוב, את כולם, החל מהשמאלנים הכי קיצוניים עד לימניים במאחזים. חילונים, חרדים. כל העדות. בחו"ל, בארץ. זה הבסיס. הרב אבינר מרחיב על הפירוש של שה"ש (אין לי את הספר פה לציטוט) שהקב"ה, אוהב את ישראל, אהבה עצומה, חסרת גבולות ומעצורים- את כולם כלל ישראל. לפני קבלת עול מלכות שמיים, "שמע ישראל" בשחרית וערבית, אנחנו מברכים ברכות הקשורות לאהבתו של הקב"ה כלפינו, עמ"י.
הנק' היא, שאם אתה לא אוהב את עמ"י, את כולו, כמו הקב"ה- על אף החטאים, והדרכים השגויות, אתה לא יכול לקבל על עצמך עול מלכות שמים בלב שלם, פשוט לא.
תשמע, בטח המון מזבלים לך את השכל, כביכול, על "ראשית צמיחת גאולתנו". אני אנסה להראות נק' שאף-אחד לא הראה.
תאר לך שמישהו בא אליך, ואומר לך- תשמע אחי, כל הסיפור של פורים?! צירוף מקרים אחד גדול. היה טווח בעמלקים? סיבה למסיבה, לאלכהול וכד'...איכשהוא נעשה חג, איזה ניסים יש בכלל? נקרע הים? ירד מן מהשמיים? [אתה בטח חושב שהוא טיפש גמור..]
לא רק שתהיה לך תשובה, לכל חרדי תהיה תשובה, לכל דתי- אנטי ציוני מובהק תהיה את אותה התשובה.
הסיפור של פורים הוא סיפור שערך שבע שנים! אנחנו קוראים אותו בחצי שעה.
"..דלמא רבי חייא רבא ורבי שמעון בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתה (מעשה, ר' חייא רבה ור' שמעון בן חלפתא היו מהלכין בבקעת ארבל בעת הזריחה), וראו איילת השחר שבקע אורה. אמר רבי חייא רבה לר' שמעון בן חלפתא בי רבי כך היא גאולתן של ישראל בתחילה קימאה קימאה כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת. מאי טעמא "כי אשב בחושך ה' אור לי". כך בתחילה "ומרדכי יושב בשער המלך", ואחר כך "ויקח המן את הלבוש ואת הסוס", ואחר כך "וישב מרדכי אל שער המלך", ואחר כך "ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות", ואחר כך "ליהודים היתה אורה ושמחה...". (ירושלמי ברכותא',א')
הירושלמי מדבר פה על גאולת פורים- שהייתה כאיילת השחר- מה זאת אומרת איילת השחר? אני אחזור לשה"ש כדי להסביר:
קוֹל דּוֹדִי, הִנֵּה-זֶה בָּא; מְדַלֵּג, עַל-הֶהָרִים--מְקַפֵּץ, עַל-הַגְּבָעוֹת. דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי, אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים; הִנֵּה-זֶה עוֹמֵד, אַחַר כָּתְלֵנוּ--מַשְׁגִּיחַ מִן-הַחַלֹּנוֹת, מֵצִיץ מִן-הַחֲרַכִּים.
כשהקב"ה בא לגאול את עמ"י, בא להושיעם, הוא מדלג על ההרים, המכשולים, אאל"ט, ומקפץ מעל הגבעות, כנ"ל -כמו שצבי, עופר האיילים מדלג במהירות. באופן טבעי, הצבאים הם חיות שלעיתים נדירות זוכים לראות אותן, הם נחבאות- כך גם הקב"ה גואל את ישראל, בצורה מהירה, מדלג על המכשולים- אך בצורה נסתרת, רק חדי הבחנה יזכו לראות את הצבי, מבין השיחים, מתקדם לו במהירות.
הקב"ה, עומד ממש לייד! קרוב אלינו! לפעמים משגיח מן החלונות, מסתכל מלמעלה, ממקום שאם נסתכל ונתבונן נראה את פעולתו, את מעשיו כלפינו, ולפעמים משגיח מן החרכים, שגם אם נסתכל לא נבחין בהשגחתו.
הוא תמיד משגיח ותמיד השגיח, רחמיו על כל מעשיו- ורחמיו עלינו, רבים עוד יותר.
בפורים, הגאולה הייתה נסתרת, ממש. אנשים ללא הבחנה יהודית, היו אומרים שאין פה השגחה אלוקית כלל, אבל אנחנו יהודים, שיודעים שאין סתם צירופי-מקרים בעולם. לא יכול להיות, שאסתר הגיע למלכות, שמרדכי התאבל על הגזירה, ואיך שהוא, בתהליך ארוך וממושך נוצר מצב של "ליהודים הייתה אורה ושמחה..."
פתאום, לפני 83 שנה, מעצמה הצהירה על מדינה יהודית בא"י, יהודים עולים, מפריחים את השממה, מייבשים את הביצות- במהירות מטורפת בונים תשתית למדינה. ניצלנו מניסיון להשמדת עמנו. המדינה נקבעת לגבול קטן, הערבים תוקפים- אנחנו כובשים שטחים נוספים, מנצחים מלחמה אבודה.
כנ"ל במלחמת ששת הימים, מנצחים באופן טבעי, בלי מלאכים, שרפים ועמודי אש וענן את כל הצבאות שהקיפו אותנו.
מקימים מדינה מתקדמת, מדינה בעלת יכולות טכנולוגיות, צבאיות, ורפואיות מהמתקדמות בעולם. כל זה במינימום זמן.
אז אותו אחד, ששאל אותך, ההוא, הטיפש הגמור- לא כ"כ טיפש- מי שלא רואה את ההשגחה האלוקית פה, בדורנו, למה שיראה את ההשגחה האלוקית בפורים?
רבים האנשים שמתייאשים, שמאמינים בהשגחה ונופלים באמצע, אומרים ש"לא יכול להיות שזו ההשגחה של הקב"ה!"
כמו שאמרנו, הקב"ה: "משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים"
המדינה היא ראשית גאולתנו?..למעשה, היא חלק חשוב, תהליך עצום בגאולה, קשה להגדיר ראשית להשגחה של הקב"ה.
גם אם קשה, אסור להתייאש, מהקב"ה ומאיתנו, מעמ"י.
נשפיע, נסביר, נקבע, נשנה את המפה הפוליטית, נהפוך החלטות הזויות, יש המון, שמגבילות אותנו בצורה מטורפת.
[בניגוד לתחילת ההתיישבות ביו"ש, היום מאחזים לא מעודדים ע"י הממשלה- למה לא להחזיר עטרה ליושנה במקום להכנס ראש בקיר!]
(זה החלק של המחשבה) וככה, בעז"ה, בצעד- צעד, קימאה קימאה, נתקדם לעבר הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.