האם קיים איסור נגיעה בתמונה של חבר שלי באייפון????


ולא כאן המקום לפרט. 
קורעת... 
"כל הנוגע מתחייב בנפשו" (שם,שם)
והרי אין שום משמעות בין אם הנגיעה היא במציאות או רק על תמונה הרי כל מתרת מסך המגע הוא להעביר את חווית הנגיעה ולכן בהוראה מפורשת נאמר שאסור באיסור חמור לגעת
(עיין שו"ת "ותשלח את אמתה" לגביי הדין בפיקוח נפש..)
ולמקלים כתוב "ובנוגעו בו יטמא עד הערב"
אז רק תזכרי ללכת אחר כך למקווה או משהו כזה,
אני אישית מעדיפה פשוט ליטול ידיים ולרוחצן בתחליב רחצה בנינוח מלפפון מלון.
אולם כאשר נגיעה זו גורמת למחשבות אסורות חל איסור לגעת.
שהרי ברור שאין זו נגיעה של חיבה, כי אם להפך. שהרי בעצם הנגיעה בתמונה והגלשת האצבע מס' מילימטרים לכאן או לכאן נוצרת פעולתה של גלישת התמונה אל מיחוץ למסך והופעת התמונה הבאה. וזאת הוכחה שאין מדובר בנגיעה של חיבה, כי אם היתה מחבבת התמונה- לא היתה מעלימתה.
והופיעה שאלה דומה בשו"ת "חברים וחברות- נגועים ונגיעות" וכן היה כתוב:
ש. האם קיים איסור נגיעה בתמונה של חברה שלי באייפוד????
ת. אסור. משום התפתחות הטכנולוגיה. ואין לו לאדם הידע עד כמה מפותחת ומשוכללת טכנולוגית המגע, ואינו יכול להיות בטוח אם המצולם מרגיש או לא את עצם הנגיעה. ויש חשש שהמצולם בתמונה מרגיש כי הוא "נגוע" ואולי אף ירגיש זאת האדם במציאות. ולכן יש להימנע מנגיעה בתמונות מסויימות.
(עד כאן)
ובמקה שלנו יש מקלים בכל זאת, כי הרי נשים פטורות ממצוות שהזמן גרמן, ולכן פטורות ממצוות והלכות הקשורות להתפתחותה של הטכנולוגיה. וכי מדובר באייפון, שהוא מכשיר הכולל בתוכו טלפון, והשימוש בו תדיר יותר מהשימוש באייפוד.
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.