אגררררר... די!! כבר נמאס!! |מעוצבן ממש|אווזה.

למה למורות מותר ה-כ-ל ולנו אסור מאום?

המורות יכולות לאחר לשיעור כמה שבא להם (אוי, סליחה, שכחתי, הם לא מאחרות. הם "מתעכבות"), אבל אם אני נכנסת לכיתה שניה אחרי שהמורה סגרה ת'דלת היא מעיפה אותי מהשיעור?

למה כל היום מורות מעירות לנו על זה שלא עשינו שיעורי בית, אבל הם באות עם מערך שיעור לא מוכן בגרוש? (מזל שלפחות הם יודעות מה נושא השיעור.. כי פעם גם גם היה לי מורה שלא ידעה, ופשוט שאלה אותנו.)

למה לנו אסור להביא פלאפון לבצפר, ואם מורה רואה / שומעת פלאפון מצלצל היא מחרימה אותו, אבל לה מותלר לדבר עם בעלה / הילד שבדיוק...(תשלימו לבד) /  ההורים שלה / אנלא יודעת מי?

והכי מעצבן - למה למורות מותר להגיד לנו כל מה שהם רוצות? היום למשל מורה אמרה לבת מהכיתה שלי "תסתמי ת'פה שלך", אבל אם היא תגיד לה את זה בחזרה...מה יעשו לה... למה מורה יכולה להגיד לי "קפצי לי בזיגזג", אבל כשאני אמרתי את זה למורה העיפו אותי הביתה?

די!!! אני בחיים אל ילך להיות מורה... בשביל מה? כדי שכל בוקר כשאני קמה הולכת לעבודה, אני יראה את כל הבנות עושות לי פרצוף? פשוט נורא..

לנו יש מורה כזו בסמינר..בעע...דוסית גאה!

היא פשוט רודפת כבוד...

ואאיי אוריק7, אני פשוט מסכימה איתך!!!!בובי שלי=]

באמת!! נמאס..

זה שהמורות יותר גדולות ממנו בכמה שנים זה לא אומר שהן יכולות להגיד לנו מה שבא להן בלי לצפות שנענה..

אווווףף.. זה מעצבן!!!

הבצפר שלי זה אותו דבר ב 100 % !!טובי =][=

פשוט מעצבן !! אבל ב"ה יש גם מורות נורמאלית ובשבילם אולי כדי שתהייא מורה ..

בדיוק בגלל זה את כן צ'כה ללכת להיות מורה.אספרנזה

בשביל לתקן, להראות שמורים זה לא דבר כ"כ נורא..

וזה באמת לא נורא.

זה הדבר הכי אדיר, הכי חכם שקיים

יש משפט כזה אפילו, לוזוכרת איך הוא הולך - שצריך לכבד את המורים יותר מאת ההורים שלך כי ההורים הביאו אותך לעולם הזה אבל המורים מביאים לעולם הבא..

תכלס, תחשבי על זה -- כמה אנחנו חייבים למורים שלנו.

הם בדוגרי, פותחים לנו דלתות, פותחים לנו חיים. בתכלס חיים!

 

סתם נק' למחשבה..

סורי אבל אני ממש נגד המשפט הזה^^!!!!!!!תן חיוך....=)

נראה למורה שאני "יכבד" אותה ?!

ז"א תלוי איזה מורה....

אבל יותר מההורים שלי????ממש לאאאאאאאאא!!!!!!!!!!!!!!!!

היי, לא אני המצאתי ת'משפט!! חיפשתי בגוגל:אספרנזה

"כשם שאדם מצווה בכבוד אביו ויראתו, כך הוא חייב בכבוד רבו ויראתו יתר מאביו, שאביו מביאו לחיי העולם הזה ורבו שלימדו חכמה מביאו לחיי העולם הבא"

^^הרמב"ם כתב, מהלכות תלמוד תורה.

 

אז זה לא ממני

וחוץ מזה, כן, למה לא? למה לא לכבד את המורים יותר מאת ההורים?

ברור שזה קשה, אבל למה לא לפחות לנסות כמעט כמו ההורים?

את קולטת מה מורים נותנים לך? תחשבי על זה דקה.

בסדר, הם מעצבנים, חשים, דופקים מגנים, ולפעמים אפילו חוצפנים -- וזאת הכללה גסה, אבל מעבר לזה,

תנסי להסתכל.. הרי נורא קל לשפוט אדם לפי הדברים ה"רעים" שיש בו.

לא?

 

למיטב ידעתי יש גם משנה שמתבססת על המשפט הזהניגונים

רק הערה

אמממ בקשר למשפט של הכיבוד-מרב.

לא יודעת מה איתכם, אבל ההורים שלי הם אלה שמחנכים אותי להיות מי שאני.

המורים [בעיקר מורה מקצועי] בא לפה כדי ללמד אותי נטו. אולי גם שיהיה לי כיף כשאני לומדת, או לפחות לנסות להעביר לי איזשהו ערך, אבל תכל'ס-

אני דתיה לא כי המורה שלי חינכה אותי להיות דתיה ולהאמין, אלא כי ההורים שלי חינכו אותי להיות דתיה ולהאמין. אני עם ערכים מוסיימים לא כי המורה שלי חינכה אותי אליהם, אלא כי ההורים שלי חינכו אותי אליהם.

נכון שהמורה עוזר/ת לבנאדם להוציא אותו ממקום אפל למקום מלא אור לפעמים. אבל [וכאן מגיע האבל הגדול]- לפעמים הם פשוט מפילים אותו חזק יותר, ולפעמים גם אם הבנאדם יוצא- זה בגלל שהוא עצמו רצה לצאת ולגדול [לא דווקא מ"מקום אפל", גם פשוט לצמוח מאיפה שהוא עכשיו..], ולא בגלל שהמורה חינך אותו לצאת מזה, אלא כי המורה עזר לו בזה.

המורה חופר על הערכים. ההורים פשוט משרישים את זה בך.

"שתלתם ניגונים בי אימי ואבי..."

לא "מורי ורבי"..

נקודה למחשבה...

[לא סותר את זה שצריך לכבד מורים!!!]

שכחת גם: המורה לעולם לא טועה, הוא רק בודק תערנותמתו"ש

בס"ד

 

של התלמידים..........

לפחות לי באולפנה אין את זה, פה אם המורה מעיזה להרים טיפה את הקול על מישי מיד כל הכיתה צועקת עליה בחזרה "למה מי את חושבת שאת?!??" (בדר"כ זה מגיע בתוספת של משו כמו "תגידי בעלך עיצבן אותך הבוקר שאת מוציאה את זה  עלינו?!" בתחילת השנה גם נכנס למנהל ג'וק מוזר לראש-הוא רצה שנעמוד כשהוא נכנס לכיתה (!!). בוקר אחד הוא נכנס ואומר לנו לעמוד..... איזה צרחות הוא חטף!!!! "למה מי נראלך שאתה?!?? למה רק בגלל שאתה מנהל תאולפנה מותרך לדרוש כבוד?!?? נראלך שאתה שאתה יותר טוב מאיתנו, אה? יאללה סע סע" ועוד צרחות בסגנון פשוט אף אחת, אבל אף אחת, לא קמה

מתו"ש, זה רק באול' של שרוטות יכול לקרות.. zehavawize

אצלנו היום המורה העמידה אותנו רבע שעה בתחילת השיעור בגלל שדיברנו... בכללי הייתי מתעצבנת אבל המורה הזאתי כזאתי שפיצית שעמדתי בשבילה 15 דק'...

שריטות זה לא מילה..חחח המורה היתה חולמת לעשות דברמתו"ש

בס"ד

 

כזה אצלנו!!

ואוי המחנכת שלי ה' יעזור לינשמה שלי!!=]

אני רק שומעת את הקול שלה יש לי צמרומורת...

היא קרציה אני שונאת אותה!!!!!!!!!

 

יש לה קטע כזה גם שכשהיא נכנסת לכיתה אז עומדים ואז אסור לשבת עד שהיא לא אומרת קיצור אנחנו עומדות היא בנתיים מדברת עם מישהי הולכת לשתות מביאה דברים ואם התיישבנו לרגע איזה צרחות חטפנו.....

 

יש לה גם קטע כזה שהיא לא יודעת להודות היא רק תבדוק שהיינו ערניות וזה מחרפן באמת..

או שנגיד היא חייבת להיות שותפה להכל לתקוע ת'אף שלה!!!!

 

אווף גי אני שונאת אותה ונראלי היא גם שונאת אותי...

אבל למה לנו יש מורה מעפנה ולכיתה השנייה יש מורה שפיצית ומתוקה.???

למרות ש...ענבל

נכון שזה מעצבן כשמורים מתנשאים אבל מפה ועד לצעוק עליהם את כל מה שמתו"ש אמרה יש דרך ארוכה הם בכל זאת המורים והמחנכים שלנו חוץ מזה שיש הלכה שאומרת שצריך לעמוד כשהמורה נכנס\ת

הי הי הי!! זאת לא אני ככה, זה האולפנה....מתו"ש

בס"ד

 

אני לומדת במקום חייזרי, מצחיק אותי להזכר שיש עדיין מקומות נורמליים שמורה מורה בו והתלמיד תלמיד.....

את לא עושה את זה?ענבל
זה מה שאמרתי.מתו"ש
טוב אז דיברתי בכללי כי אני לא מכירה אותךענבלאחרונה

ואת האולפנה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך