בירה להשכיר.ורד=)

בארץ יפה, בין יישובים וכפרים, עומדת לה עיר מוקפת הרים.

ומי גר בעיר?

ברובע היהודי, בסמוך אל הכותל, מתגוררת חרדיה ומחלקת אוכל.
שומרת מסורת ושוטפת סירים, מחכה תמיד לבוא הנכדים.

במריה מגדלנה, כנסיית הבצלים, הנזירה נטשה מהלכת בצללים.
לצווארה שרשרת ועליה צלב, והיא מתפללת לבן ולאב.

בשוק הערבי בין הרבה דוכנים יושב לו עבדאללה ומוכר תבלינים.
בבית נשותיו מכוסות ברעלה, והן מגדלות לו את כל החמולה.

בבית וגן משפחה לתפארה – הבנים בישל"צ, הבנות ב"אור תורה".
בכל בוקר אבא הולך לעבודה, ואמה בבית (לא מזמן היא ילדה.)

בבניין הכנסת ישבה ממשלה, אך לפני שבוע לקחה את התיקים ונסעה. איש לא יודע לאן ומדוע.
(לפי השמועה הם עברו לתל-אביב, ככה סתם, כי זה מקום די חביב.)

כתבו דיירי העיר שלט, תקעו מסמר מעל הדלת, וקבעו שלט בקיר:

בירה להשכיר.

 

והנה בדרכים, בשבילים, בכבישים, אל העיר מגיעים דיירים חדשים.
ראשון בא שניר, תל אביבי צעיר – קוצים על הראש ועגיל בגבה, אל משכן הכנסת ממהר הוא ובא.

באים מכל העיר השכנים, עומדים מסביבו, מסבירים לו פנים.

-הנאה טחנת הקמח בעיניך?

-נאה.

-הנאה הכותל בעיניך?

-נאה.

-הנאה מוזיאון ישראל בעיניך?

-נאה.

-אם כן, שב אתנו, שניר!

-לא, לא אשב.

-למה?

-התושבים אינם טובים בעיני. איך אשב אני, תל אביבי נאור, ליד חרדיה לבושה בשחור? מה, מסורת? איזה קשקוש! מה זה השוני בדיבור, בלבוש? ובכלל, את שטיפת הכלים כדאי להניח, הרי למחוזותינו כבר הגיע מדיח!

                                                                                                                                             נעלבה החרדיה, ושניר הלך לו.

 

הלך שניר, בא יצחק מ"יד לאחים".

חיש קל בא אל הכנסת, קורא את השלט, פותח הדלת, עומד ומסתכל בדירה, בכתלים, בתקרה.

באים מכל העיר השכנים, עומדים מסביבו, מסבירים לו פנים:

-הנאה טחנת הקמח בעיניך?

-נאה.

-הנאה הכותל בעיניך?

-נאה.

-הנאה מוזיאון ישראל בעיניך?

-נאה.

-אם כן, שב אתנו!

-לא, לא אשב.

-למה?

-התושבים אינם טובים בעיני. איך אשב אני, הלוחם במסיון, בעיר מלאה כנסיות כרימון? אסע מפה למרחקים, להציל משמד את ילדי ישראל הרכים.

                                                                                    נעלבה נטשה, ויצחק הלך.

 

הלך יצחק – באה מוריה, לבושה בכתום.

קוראה את השלט, פותחת הדלת, עומדת בפנים ומסתכלת. באים מכל העיר השכנים, עומדים מסביבה, מסבירים לה פנים:

-הנאה טחנת הקמח בעינייך?

-נאה.

-הנאה הכותל בעינייך?

-נאה.

-הנאה מוזיאון ישראל בעינייך?

-נאה.

-אם כן, שבי אתנו!

-לא, לא אשב.

-למה?

-התושבים אינם טובים בעיני. איך אשב אני, מגורשת מנצרים, בכפיפה אחת עם ערבי טובח יהודים?! הר הבית ליהודים, מכה לערבים! אולי הערבי הזה חביב, אך שילך לארצותיו הפזורות סביב!

                                                                                    נעלב עבדאללה ומוריה הלכה.

 

הלכה מוריה, בא אבו-סעד.

בא אל הכנסת, קורא את השלט, פותח הדלת, עומד ומסתכל בעיניו הקטנות בכתלים, בתקרה, בחלונות. באים מכל העיר השכנים, עומדים מסביבו, מסבירים לו פנים:

-הנאה טחנת הקמח בעיניך?

-נאה.

-הנאה הכותל בעיניך?

-נחמד כשיש אחד בנמצא, אך זה לא משתווה למסגד אל-אקצה!

-הנאה מוזיאון ישראל בעיניך?

-נאה.

-אם כן, שב אתנו!

-לא, לא אשב. התושבים אינם טובים בעיני. איך אשב אני, ערבי הגון מיש"ע, ליד משפחה ציונית? אח, איזה פשע! אטבח אל יהוד! יהודי רע הוא יהודי חי! אני אלך מפה – ודי. לא נאה לי ולא יאה לי.

-לך לך, שאהיד! גם לנו לא נאה ולא יאה! – קראו התושבים פה אחד, ורק עבדאללה שתק בצד.

 

הלך אבו-סעד, בא אדם מזוקן, רכוב בהדר על חמור לבן. רוכב היישר אל משכן הכנסת, עולה במדרגות, קורא את השלט, מחנה החמור ופותח הדלת.

באים מכל העיר השכנים, מביטים בזר בפנים נדהמים:

-מה, אתה המשיח? – שואלים ביראה,

-לא. – עונה הזקן, -אנו ידידים ותיקים. נפגשים תמיד בבריתות, בחגים. אני אני אליהו, הנביא המזהיר, אינני משיח, אני רק המזכיר!

נבוכים השכנים, אך מתעשתים מיד וקוראים כולם כאיש אחד:

-הנאה בעיניך הטחנה?

-נאה? היא כל כך עלובה וישנה!

-הנאה הכותל בעיניך?

-נו, באמת! חורבה של ממש! יש לבנות במהירות בית חדש!

-הנאה, בעיניך, מוזיאון ישראל?

-רחמנא ליצלן! הוא פתוח בשבת! בכל שבע השבת מחלל, ועל זה גומרים אתם את ההלל?

-ובכן, לא תשב אתנו? – שואלים בצער ופניהם נפולות.

-אשב ואשב, בחפץ לב! כי התושבים טובים בעיני! החרדיה צדיקה, מקיימת צדקה, הילדות מבית וגן לובשות חצאיות, והבן זה-עתה הגיע למצוות. נטשה תתגייר או תחזור לרוסיה, ואמא של עבדאללה היא בכלל יהודיה. יותר לא יקרה מה שקרה היום. ירושלים תהיה לעיר של שלום. המשיח יקבץ כל נדחי ישראל, יבנה המקדש – ובא לציון גואל.

 

וכך בארץ יפה, בין יישובים וכפרים, עומדת לה עיר מוקפת הרים. ובעיר גרים, תחת הדגל, תושבים צדיקים ועולי רגל.

 

***אם מישהו הגיע עד כאן ולא זיהה - מבוסס על "דירה להשכיר" של לאה גולדברג...

כל כך נהנתי, איזה כיף לקרוא אותך!! מקסים. אנונימי (פותח)
ענק!רעות =)

אני בד"כ מסתכלת בעיקר על יצירות בקטגוריה של ויזואלי, אבל ראיתי שזה על דירה להשכיר ושזה קשור למשפחת לוין, פתחתי ונשפכתי.. (זה כנראה משפחתי אצלכם הסיפור הזה..)

(חשבתי שאילה כתבה את זה, היא מדקלמת את הסיפור הזה בע"פ..)

ושוב מעולה! יש לך את זה!

כן, אילה עשתה את זה אתי בצוותא =)ורד=)
למשל הקטע עם מסגד אל-אקצה - זה היא, לא אני...
כמה צפוי..רעות =)

מגמת ארץ....

 

מוכשרות שכמותכן!

מקסים!שוברת גלים
כתוב היטב!
חמוד וקולע אנונימי (פותח)
איזה חמוד!העמק הנעלם
ממש יפה!!
האא. חזק ביותר. אבל..אנונימי (פותח)

- "..בבית וגן משפחה לתפארה – הבנים בישל"צ, הבנות ב"אור תורה".

אני חייבת לציין שבתור אחת מ"אור- תורה" זה לא ממש הופך את המשפחה למשפחה לתפארת

סתאא. אחלה בצפר. פשוט כל קשר בינו לבין השיוך אליו פה למעלה הזוי בהחלט.

חמוד,יהודה ו.
כתוב לא רע, החריזה לא משהו, וכמויות פארודיות על היצירה הזו כבר מתחילות לעצבן - אבל בכל זאת נחמד.
נחמד בדולח
גדול!!!!אנונימי (פותח)
ב"ה
יצירה חמודה ומדהימה. בקרוב בימנו...
מקסים! פשוט אהבתי משה
ישר כח
גדול!שירה חדשה

בס"ד.

ממש חמוד!
שכוייח!!

פשוט נפלא ! בכל קנה מידהיונה
וכל מילה נוספת מיותרת.
חמוד וד וד וד וד..חמסית
קצת חרוש.. אבל ביצוע טוב.
יפה מאוד מאוד מאוד!!!תכלת דומה לים
וכ"כ משקף את המצב כיום!
חח... רואים שאני מושפעת מהמשימה בשב"ג... ורד=)
אחד מה"דירות להשכיר" המוצלחים ביותר שקראתי עד היוםאנונימי (פותח)
!
התגובה הראשונה הייתהאנונימי (פותח)

"אוי לא, לא עוד חיקוי של דירה להשכיר!"

כשהגעתי לחלק של הכנסת, כבר חייכתי.

כשעברנו את התל-אביבי ונפרדנו ממוריה, כבר לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

כשאליהו החליט להחנות את החמור שלו לתמיד, כבר היה לי חיוך נוגה על הפנים.

הכתיבה שלך מעולה, החריזה יוצאת מן הכלל, ההומור שופע...

והקונספט מרעיד את מיתרי הלב. ישר כח אדיר!

-גבריאלה

טובאנונימי (פותח)אחרונה
גם את היצירה הזאת קראתי כבר בביכורים
אבל נהנתי לקרוא שוב.
חמוד.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך