אם תראו-135792468

את תראו בת מעשנת סתם ככה ברחוב,

אתם תחשבו עליה שהיא מושפלת?

שהיא..אני שונאת לומר תמילים האלו. אז אני לא יגיד.

 

אבל זה די מתסכל שאנשים כאילו חושבים שכשבנים מעשנים,

זה איכשהו בסדר.

אבל כשבנות.....אהה, זה כבר הופך אותם ללויודעת מה.

זה לא הופך אותם לכלום.

פסדר?

זה לא הופך אותם לכלום. והם לא מושפלות. ואין הבדל.

אז פשוט תפסיקו להתייחס לזה ככה.

(בעקבות מקרה מבבבביך....)

 

 

(ובואו לא לא לא נתחיל דיון על הסגריות עצמם.

אני יכתוב את זה במקומכם-

לא בריא, לא שייך, יקר, בריחה.

זהו. נגמר הדיון הקבוע.)

זה העולם נשמה..הסנה-בוער

אם 'תטרפי' שני המבורגרים (זלזול), לעומת בן (קרוע)

אם תצעקי ברחוב, אם תצחקי בקול ברחוב (היא כל כל דורשת צומי!)(כנראה קרה לו משהו מצחיק).

זו דרך העולם. מבת מצפים להיות צנועה יותר, מופנמת יותר, מקבלת מהעולם. ומהבן להיות המוחצן יותר, הנותן לעולם.

אפשר להריחב ע"ז עוד הרבה..

יאאאאאה135792468

אבל זה הורג אותי.

כי אני לא רוצה להיות כזאת. ואני לא סובלת בנות שמושכות צומי ברחוב.

ואני לא רוצה שיחשבו עלי את זה בטעות.

וחצמיזה, אז הוצאתי סגריה, אז עישנתי,

מה החצנתי פה? מה הוצאתי מעצמי שעד עכשיו לא ידעת עלי?

איפה עשיתי רעש ובלאגן?

מה זה לעזאזל העניין של אנשים ברחוב?

את יודעת איך כמה בנים קראו לי שראו אותי מעשנת?

זה עיצבן אותי!

הם לא מזיזים לי, ואני לא מכירה אותם.

אבל עצם זה שזה השדר שהם קבלו ממני..זה מעצבן.

דדדדדי.

שפשוט יקפצו לי בזיגזג כל הבנות העדינווות האלללההה.

אני גם רוצה.

אני לא רוצה.

אני לא יודעת מה אני רוצה.

קצת בעייתי להתעלם מהדיון=]=]ד"ר אריק

בס"ד

בעיקרון, שאני רואה בן מעשן אני חושבת עד כמה הוא דופק לעצמו ת'חיים, ככה שאצלי זה לא משנה אם זה בן או בת מעשנים, מבחינתי-זה מגעיל=]

--נושי104

מסתכלים על זה ככה, כי אצל בנים זה יותר מקובל, למרות שהיום, גם זה שבנות מעשנות כבר מתחיל להיכנס..

וגם בת יותר עדינה, זה נראה מוזר קצת..

אבל אם אני יראה בת מעשנת זה לא יגיד לי עליה כלום!!!! ואני לא יחשוב עליה כלום..

אוף. נוג"ה-135792468

בואנה..אתה פשוט שרוט ולא קשור בכלל.

ותדבר במילים שלך, סבבה? זה מעיק.

אוקיי,

מי, אבל מי קבע שזה הטבע של בנים לעשן?

הם נולדו ככה?

הסגריה הראשונה יוצרה בפה של בן?

מה אתה רוצה?

אתה לא יכול להשוות את זה לאיפור.

כי זה פשוט חסר הקשר בעליל.

סגריה זה משהו נטרלי.

אז תפסיקו לחשוב שלכם מותר ולבנות זה אוי לא.

 

אני ייתן הוכחה?

יום אחד שמעתי איזה אחד מעשן שאמר-

"וואלה, אם אח שלי יתחיל לעשן..סבבה על הכפאק...אני אפילו אולי ייתן לו סגריות.

אבל אם אחותי תעיז להתחיל לעשן..אני יכפכף אותה...זה מגעיל..איכס...בנות מעשנות"

ושעות תהיתי מה מבחינתו ההבדל.

אבל בסוף לא שאלתי אותו. כי הוא במקרה אח שלי. כל הבעסה.

 

מושפלת? אף פעם לא העלתי על דעתי.<אריאל>
עבר עריכה על ידי <אריאל> בתאריך ג' אדר ב תשע"א 21:28

אני אישית צועק על כל החברים שלי שמעשנים, אפילו שזה לא יעיל- מסביר להם מחדש כמה זה לא טוב אפ' שזה לא עוזר- אף פעם לא נכנסתי עמוק לסיבה שהם מעשנים והסקנתי מסקנות שערוריות. 

 

דוגרי, לעשן זה מצהיר משהו, בעיקר בגיל ההתבגרות- ממש לא משנה אם זה בן או בת, יש את אותה הצהרה. לא שפלות, לא חוסר כבוד(עצמי, וכלפי הזולת) , אבל יש איזו הצהרה. (וזה לא רק עישון, זה גם שירים, סרטים, לבוש, הכל! פשוט הכל)  

אם מישהו החליט לעשן, הוא בטח ידע שהוא יהיה חשוף גם להשפעות האלה.

אריאל-135792468

אז אתה באמת מלך אם זה לא עלה בדעתך.

זה להצהיר הרבה דברים.

זה לא להצהיר- "אני זולה." צאו מיזה.

זה לא מצהיר כלום פשוט רואים יותר בנים מעשניםענבל

מאשר בנות וזה סתם נראה מוזר אבל בטח בעוד חמש שנים זה כבר יהיה ב"אופנה" אז זה לא יהיה מוזר

יש לי רעיון למה זה ככהטינטין

אם אני אראה בחורה חילוניה מעשנת זה לא יהיה בכלל מוזר, נכון? רק אם רואים דתיה שמעשנת זה מוזר. אצל בנים אין הרבה הבדל בין חילוני לדתי לכן זה פחות מוזר כשדתי מעשן כי אין כ"כ הבדל אבל אם בת דתיה מעשנת זה מוזר כי למרות שהיא עם שמלה ובגדים ארוכים, אז אם היא מעשנת זה מוזר.

הבנתם?

(זה סתם רעיון שחלף לי בראש כשחשבתי על זה, אז אם לא נראה לכם אתם יכולים להתעלם)

יכול להיות שאתה צודק אבל...ענבל

אני חושבת שלראות בחורה חילוניה מעשנת זה גם מוזר כי יש דברים שמתאימים יותר לבנים מאשר לבנות אבל אם מישהי רוצה לעשן שיהיה לה בהנאה רק שתדע שהיא הורסת את הגוף שלה

הסיבה היא...הסטלן הקטן

כמנו שאמרו רבים לפני שזה פחות נפוץ....

ובאמת,עישון משדר משו(וזה נכון גם לבנים בקטע הזה....)זה קצת מחצין את הבן אדם...

אממ...אביבאחרונה

האמת שאני מזדהה איתך, כי כשהייתי הולכת לעשן נרגילה הבנים כבר חשבו שאני.. לוידעת מה... וכמעט אין בנות שמעשנות, אז בכלל. בחורות חילוניות - הרבה פעמים אלה שמעשנות זה הבחורות הזולות - את רואה את זה דרך האיפור וההתנהגות שלהן.. אלה הבחורות הכי גסות, הכי.. איך לומר.. אולי פחות נשיות, למרות שהן כ"כ מתאמצות (.....).

אולי בגלל זה בנים עלולים לראות דתייה מעשנת ולחשוב שהיא זולה - כי הם רגילים שהרבה פעמים הבנות שמעשנות הן זולות - בניגוד לאצל בנים, שבן הוא לא "זול".. ;)

ובכללי, נראלי שבנות יותר קשה להכניס לעולם הזה של העישון, הן ינסו פעם, פעמייים, פה ושם קצת וזה, אבל לא יותר.

אני יכולה לפרט מה הסיבה לדעתי אח"כ.. אני ממהרת..

אני אישית מרחמת על היופי של הבחורה - כי זה ממש הורס ת'עור והכל... לא חבל?..

 

שבת שלום!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך