וואו, משעשע. דיון על שמות לילדים. כנסו.אביב

"למען השם

שכוייח השבוע מוענק למגיש-הצעות-החוק הבלתי נלאה, הלא הוא ח"כ זבולון אורלב. ברפרטואר של אורלב יש כבר הרבה הצעות חוק לתועלת החברה, אבל עכשיו הוא עובד על אחת ההצעות החשובות ביותר שלו (לפחות על פי טעמו האישי של המדור): להגביל את נתינת השמות החריגים לילדים. לטענת אורלב, שאליה הצטרף גם מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן, כשהורים מחליטים לתת לבנם שם תמוה - זה יכול להרוס לו את החיים. לפי ההצעה, פקידי משרד הפנים שרושמים את שמות הילדים לא יסתפקו יותר בהרמת גבה, אלא גם יעבירו את השמות יוצאי-הדופן לוועדה שתחליט אם לאשר אותם. זכותו של ההורה לתת שם לילדו, אך גם לילד יש זכות לגדול בכבוד. אמנם התלונות שהתקבלו לכנסת, שבעקבותיהן החליט אורלב לשים קץ לתופעה, הגיעו מפי אומללים כמו חמורה, אשכולית ולא-עלינו אפילו אדולף, אבל מן הסתם החוק לא יטפל רק בהם; ההורים של הוויה, נחליאל, זיו-השכינה ואור-אינסוף - ראו הוזהרתם."

(מתוך אתר כיפה: http://www.kipa.co.il/now/show.asp?id=43783)

 

מה אתם אומרים?

מצד אחד, מרגיז ששוללים להורים את זכות הבחירה בנוגע לשמות של ילדים, ואני יכולה להבין מצוקה של ילדים שנקראו בשמות מזעזעים. 

א-ב-ל, גם שמות כמו השם שלי, שהוא יחסית נורמלי, יכולים להרוס למישהו ת'חיים. אני שונאת את השם שלי, ולא ממש בגלל שצחקו עלי בגללו או משו. אהבה של שם זה עניין סובייקטיבי. מי יקבע להורים איך לקרוא לילדיהם? זה קצת הוזי. קצת הרבה הזוי.

 

אני הייתי מציעה למתן את זה. אולי להפוך את האפשרות של שינוי שם למשהו זמין ומתקבל. לא למשהו שמותר לעשות רק מגיל 18..

לא נראלי שצריך לעשות משו'...מישי' מאפושו'

א. בקשר להצעה שלו.. זה ממש תלוי במקום שבו בילדים גדלים. בסביבה החברתית וכו'....

ב. בקשר למה את אמרת (לא בקשר לאהבת השם.. בקשר לשינוי..) לא נראלי שזה מאים... (כמעט) כל מתבגר דונא ת'שם שלו. ורוצה לעשות דווקא להורים, וזה מתקשר לפעמים לשם ("מי אתם שתחליטו????" וכו'...) אבל שם זה לא דבר שככה פשוט לשנות, שם זה גם גורל. יש בזה הרבה צדדים ועניינים לא פשוט בכלל....

 

אני אישית לא ממש התחברתי לשם שלי, אבל הגעתי למסקנה שזה לא משנה מה אני חושבת, זה השם שלי, אז אני פשוט מתרגלת אליו....

גם אני שונאת את השם שלי ..טובי =][=

אבל זה הזכות של ההורים ! ולומדים לחיות עם זה .. 

אהמ..נושי104

למרות שיש לי שם לא משו', אינלי בעייה איתו.. כאילו זה השם שלי, יעזור שאני יתלונן עליו? ות'אמת, כבר התרגלתי..[[=

 

ובקשר להצעת חוק - למרות שהיא הצעה ממש הזויה, זה נראלי דיי נצרך, כי הורים התחילו ממש להיסחף..[חמורה? אשכולית? >> באיזה סרט הם חיים??] ואם לילד אין ביטחון עצמי, זה יכול להרוס לו ת'חיים..

>><אריאל>

יש שמות ההזויים,ממש לא חסר שמות כאלו.

השאלה היא איפה עובר הגבול, מתי שם מוגדר כ-"חריג" והורס ילדות, ומתי הוא מוגדר כשם מקורי. זה נושא נורא בעייתי להעלות על דפי ספר החוקים- גמיש מדי.

 

אני חושב, שהורה רגיל לא צריך לקבל איזו שהיא הגבלה בנוגע לבחירת שם ילדיו- הורה רגיל מכיר את החברה ויודע את ההשלכות של שם הזוי בה.  עכשיו לך תגדיר הורה לא רגיל. 

 

בעייתי, ללא ספק.

אני עשיתי רשימה של שמות מוזרים, קבלו אותה:דורשת קרבתך

טוב זב חלק ממנה:

-קידה

-ישרה תפארת

- היכל שמחה

-אהבת ישראל

-יהודי מאיר

-צהלי מולדת

ווווווווווו........... שפרינצה שינדל!!!!!

                                              אם יש פה אנשים שיש להם שמות כאלה

                                            שידעו שלא התכוונתי לצחוק או משו כזה!!

                                                סליחה אם פגעתי זו לא הכוונה!

אני לא חושב ששמות מוזרים הורסים את החייםידיד
למה להיות מקובעים רק עם מה שקיים??תל-אביבית

מה רע בלחדש? מה, תמיד יישארו אותם השמות?

וכמו שקראתי עכשיו בבשבע (בטור הזה לנשים..) שגם אימותינו נתנו לילדים שלהם לפי ההרגשה- ראבן, יהודה, ועוד... יש לכל שם הסבר כזה על ההרגשה או משהו שהאמא מבטאת בשם...

אני כן מעדיפה שמות מוכרים ולא דברים הזויים, אבל זה לא נראה לי כ"כ רע...

בעוד כמה שנים, להרבה אנשים יהיו שמות מקוריים וזה לא יהיה נורא בכלל...

רק אולי בשמות שנחשבים ממש מכוערים כמו באמת "חמורה" או "בהמה" או "זרובבלה", אבל אשכולית לדוגמא זה מקורי, אבל לא מכוער.. לפי דעתי...

זה לא קשור למקובעים,נושי104

פשוט הורים נותנים לילדים שלהם שמות בלי משמעות.. כאילו שמות מקוריים עם משמעות נורמאלית - אחלה..

שהמדינה תפסיק להתערב לאזרחים בחיים.צחקן
המדינה עם כל הכבוד לרגשות ההומים כלפיה יש לה זכותטליה

יש לה זכות לתת זכות לילד, לתת לו זכות שההורים שלו לא יקראו לו בשמות

לא לא מקובלים, בשמות חריגים.

עם כל הכבוד להורים היקרים של צלילי גאולה, זמן שחרית וברכת המזון

יש גבול למקוריות ו'התדבקות' ההורה היקר והצדיק בריבונו של עולם.

תתארו לכם שבלי החוק הזה הרשימת נוכחות של הכיתה תהיה פשוט ספר קריאה עם בעיות תחביריות

חושבני שהצד המגזים פה הפעם הם ההורים.

 

ודרך אגב אין לי בעיה עם השם שלי שגם בו יש מעט מן החריגות והרבה מן האסוסיאציה

השלילית למכירי התנ"ך ומוקיריו.

(עתליה)

מי יחליט מה ראוי ומה לא? את?צחקן

המדינה לא קבועת מוסר אף פעם.

 

לילד יש אפשרות להחליף את שמו.

 

למה שוועדהת חליט? מי יממן את חברי הוועדה? מי יבחר אותם? על חשבון מי תבוא משכורתם??

המדינה לא קבועת מוסר?טליה

לילד גם עכשיו יש אפשרות להחליף את שמו,

במידה והשם אותו הוא רוצה כתחליף עובר את התקנון אם אפשר לקרוא לזה כך.

ומה זאת אומרת מי ממן את הוועדת? מי יבחר אותם? על חשבון מי תבוא משכורתם?

(את השאלה הראשונה לא הבנתי)

את הוועדות אנו האזרחים (בלית ברירה) נממן, כמו שאנו ממנים את הכיסא של כל אחד ואחד מהשרים החכ"ים בין אם הם באפוזיציה ובין אם הם בקואליציה, כמו שאנו ממנים המון דברים שמבחינה השקפתית לא בטוח מסכימים להם.

מי שבוחר את הוועדות הוא יו"ר הכנסת אאל"ט

ועל חשבון מי תבוא משכורתם על חשבון האזרח הקטן |אנחנו במקרה הזה|

שמות הם דבר עם משמעות ענקית.אור הלילה

הם יכולים לשנות אדם מן הקצה אל הקצה.
שמות מביכים ומוזרים ושלילים, אכן עלולים להרוס חיים.
אני חושבת שבאמת צריך להיות חוק לשמות מביכים, מוזרים, ומוגזמים כגון: אכזבה, מוזרה וכדומ'
 

להיתראות ויומטוב!! |

כרגע אין לי זמן לכתוב תגובה מפורטת אבלבת-ישראל-וציון

רק דבר 1 (לבינתיים..): נעמונת- שפרינצה זה שם אם משמעות ממש יפה (וזה לא אומר שאני אקרא לבת שלי ככה)!

אז את יכולה להסביר לי מה המשמעות של השם???דורשת קרבתך
אוקי...עכבר הכפר

יש שמות מממשממש מזעזעים כמו: אשכולית (גם אם זה טעים, זה לא אומר שיטעמו מתישהו את הילדה!! )
זיו השכינה (אנחנו קרובים, אבל לא להסחף!! )

 בקיצור.... הבנתם....

אבל יש שמות עם המונמון משמעות, למרות שהם נשמעים מוזרים... (למרות שלזיו השכינה יש המון משמעות, אני לא מציעה להורים לקרוא ככה לילדיהם!!)

בקשר להחלפת השמות-

לדעתי, עצם זה שהחוק מתיר להחליף שם רק בגיל 18 הוא מצוין. אם היו מתירים להחליף שם מתי שרוצים, זה היה יוצר בעיה גדולה. (כל פעם מישו אחר מחליף שם וכו'...)

בקיצור, לדעתי כן צריך להגביל, אבל בלי הגזמות!!!

דרך אגב- אביב זה שם ממש יפה עכבר הכפר
לפי דעתיענבלאחרונה

אולי אפשר לאסור על הורים לקרוא לילד\ה שלהם אכזבה, בהמה וכדומה אבל אי אפשר לאסור על  הורים לקרוא לילדה שלהם בכל השמות שאמרו פה. בקיצור כל עוד לשם אין משמעות שלילית לא צריך לאסור לפי דעתי.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך