אמרתי שלפה זה אולי יתאים..ארי צלוב
אחרי שהגדלתי את התמונותשלום 22
נראה לי שכתב ידי ב"ה אינו נופל מכתב זה, ואשמח ג"כ לכתוב מגילה ולמכרה במחיר גבוה יותר...
רק שהלקוחות שקונים ממני מגילות, בד"כ ההלכה מעניינת אותם יותר, ומה לעשות, מגילה ללא ציורים מהודרת יותר הלכתית (וגם בד"כ לקהל היעד שלי אין כ"כ כסף- ב"ה!).
בהצלחה רבה לסופר (וכדאי לשפר את המ' ולהגביה ראש הל', ולהתרגל לכתוב בשרטוט רגיל, ולא כפול- שמגביל את הסופר, ולא כ"כ מוסיף יופי).
עם איזה צבעים מצירים על קלף ?haim770
ציורים מאוד יפים...אות והדר
כתב גם יפה.
ובכל זאת נדמה לי שהמחיר מדומיין.
עם איזה צבעים אפשר לצייר?
צבע שמן וצבע גואז'
הקטע הכי מצחיק זה ששמעתי ת'סופר..ארי צלוב
אומר לרבי דוד ותראה איזה ציורים אז הוא אמר עזוב אותך אני לא אוהב ת'ציורים!..
ואם כבר אני יוסיף ידעתם שלחזון איש מגילה שתפרו אותה וגם הדביקו אותה פסולה.. כי יש דין בתפירה והוא אומר שההדבקה מבטלת את התפירה.. ככה שמעתי גם שם מתי שהוא דיבר איתו על המגילה..
דווקא הציורים מדהימים!אות והדר
כמובן רבנים לא מתעסקים עם מילי דעלמא כמו אסטתיקה.
האמת, מי שקונה דבר כזה צריך להיות מאוד מאוד עשיר ואנין טעם כדי לשלם כזה סכום. הרי זה לא איזה תמונה שאתה יכול לתלות אותה בקיר כל השנה. גם נראה לי שזה די היסח הדעת לקרוא ממגילה כזאת...לענ"ד כאלה ציורים מרשימים אולי גם מאבדים קצת מהתוכן של המגילה.
ארי צלוב, מה קשר שלך לבית הרב עובדיה?
א' באמת גם לי זה לא נראה הגיוני..ארי צלוב
אז בואו נוריד את זה ל-40,000 ש"ח (למרות שאני בטוח שהוא אמר דולר אבל יכול להיות שאני או הוא התבלבלנו..
)
ב' חבר טוב שלי התארס עם נכדה של הרב עובדיה (הבת של הרב משה)
אכן, יש דעות שאין לציר ע''ג מגילהאלעדאחרונה
בד"כ צבעי גואשאות והדר
אפשר גם צבעי שמן ואקריליק, אבל זה מורכב יותר (צריך להרכיב כל מני "בסיסים" ולמרוח אותם על הקלף לפני הצביעה. לא מבינה בזה מספיק)
<אשתו של אות והדר>
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.




