פרויעקט השו"ט ח"טהאריאלניקהנאמן

לכבוד מו"ר הקדוש והגדול  שאלה לי אל כבוד קדושת תורתו הק' במה שנהגו אישי הציבור <הנקראים פוליעטיעקאי"ן בלע"ז>שנהגו לאחר כל כשלון אשר הם עושים למנות ועידה קדושה הנקר' ועידת חקירה, האם זהו מנהג טוב(כועדת 'וינעגראד'), או שמא מנהג זה הוא מנהג למפרע(מנהג אותיו גהנם כידוע.) 

תשובה: לתלמידי היקר החביב שאלה פשוטה שאלת ואכן תשובה רבתי מצאתי על כך בספרים הק', וז"ל ספר 'שא"סניקים':מה שנהגו אישי הציבור בועדות החקירה טוב הוא לכ"ע" וכן כתבו בעלי האגודה ובעלי המפלגה הדבוקה לכסאות, שיש למנות ועדת חקירה על כל עניין ועניין.

וחלקו עליהם, בעל ספר 'דיני קדימה' וז"ל: המנהג הרע שנהגו למנות ועדת חקירה, שכן הדבר מפחיד את ראשי הממשלה הקדושים, ומה עוד שהרי ידוע ש'וינוגרד' גימטריה מדויקת 'עבודה בעיניים' וד"ל." והסכימו איתו בעל השינוי, ומח"ס העבודה והאחרונים אף הוסיפו וז"ל: "איננו אשמים, הרי ידוע שהכל הולך אחר הראש וגם ידוע ש'עמיר פרץ' בגימטריה 'ערבים מסריחים' מכאן שהדבר השווה שבהם. וד"ל" ואין נראין דברי האחרונים כלל, אלא העיקר כמו שכתבו הגאונים בעל הש"סניקים, וחבריהם וכן נראה לדינא! (ומה עוד שאין מסתמכים על גמאטריות להלכה!)

כרגיל - מצוין.אנונימי (פותח)
ב"ה
אך סלח לי, גם ש"ס לא צדיקים תמימים ונדבקים לכסאות...
תגובה ר-צינית...עמישב

בס"ד לק"י

לרב החשוב המקובל האלוקי עוקר ישיבות וטוחנן זו בזו, הרב החשוב האריאלניקהנאמן שליט"א זצוקללללללההה"ה זיע"א.

אחדשה"ט,

ברצוני לסייג דברי מדברי כבוד תורתו הקדושה והאלוקית, על דבר היות דבריך טעות ליחיד ומכשול לרבים. נחענ"ד השפלה, הנמוכה והנבזית דאין לקרוא ליהודים קדושים חשובים כהאי גברא עמיר פרץ ושאר חבר מרעיו, ערבים מסריחים, נראה בעיני השפלות כי אין זה מכבוד תורתו לכתוב כן, (ובוודאי שלא מכבוד תורתי...). אלא וודאי שצריך לכנותם בכינוי האהוב על כולנו, על אשר היותם נחמדים מזהב ומופז רב (אלוף), הלא הוא הכינוי ערב-רב, או בלשון הממלכתים, רב ערב (סדר בקיאות). ועוד שמקובלנו שגי' כן נסמכת להלכה כדמצינן בסיפא דפרק כהן גדול במסכת סנהדרין (דף כב דפסקו, לעניין סתם נזירות 30 יום, דכתיב:"קדוש יהיה", ו"יהיה" גמטריא 30. [אגב, ציטוט זה אמיתי, עיינו שם]. אך כבר ראינו בפירוש הכסף משנה לרמב"ם שם שאמר שזה מדברי קבלה, וגימטריא רק אסמכתא בעלמא, על-כן נראה דיש מקום לדבריך ואין הם הבל ורעות רוח גמורים, אלא רק דברים שאין בהם ממש כלל ועיקר (ביזיון מספר חמש בסולם הרוגצ'ובר, ומספר עשר בסולם הראב"ד [עיין דבריו על "בעל המאור" מסכת סוכה, דף ו' בדפי הרי"ף] ‏{גם ציטוט זה אמיתי, עיינו שם}).

ובכן, הריני לאשר, לצערי הרב, את פסקך האיום והנמהר, על דבר ועדת וינוגרד, זיילר, שוחט, גרנ"ט (ר"ת: גאון ר' נפתלי טרופ, ראש ישיבת ראדזין, נולד בסביבות שנת תר"ל, בעל "חידושי הגרנ"ט"), שקופ, יתרו, ויזנר, ויטנאם ועוד רבים וטובים, אשר מפאת גילי המופלג (אין הברכה שורה אלא על דבר הסמוי מן העין...), כבר שכחתים זה שנות דור ודור לעולם הללוי-ה.

החותם לכבוד התורה לומדיה ומבטליה הרבים,

הגרנ"ד קניון

גנובים שניכםאנונימי (פותח)

בינישים!

אצלנו זה לא עובד ככה..
חמוד.

אהבתי. את שניכם ! משה
אבל יש מה לשפר, הרבה. אפילו הרבה מאוד...
אוהויונה

קם כאן מתחרה

רציני

לאריאלניק.

גם מוח קודח בתחרות.אנונימי (פותח)
ב"ה
פוריקט השטו"ת כבר בדרך. בעז"ה ושנזכה...
 
עכשיו שמתי לבמשה
"החשוב האריאלניקהנאמן שליט"א זצוקללללללההה"ה זיע"א"
 
אתה רוצה להרוג אותו ? מעבר לסתירה הלוגית שבדבריך.
חחחעמישבאחרונה

בס"ד לק"י

לא, חביבי (על אף שאינך דודי, עיין מסכת מכות דף ג:, בדברי רב, ורש"י שם), זה היה מכוון, כדי לרדת על הקללות (..קלללללההה חחח) של הרבה יהודים...

בברכה

עמישב

טוב...עמישב

בס"ד לק"י

נראה לי שאעביר את תגובתי ליצירה נפרדת, וכך תחל הדיינות רבתי בעולמה של תורה... חחחחח

עמישב

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך