תגובה לפרה-יקה-ית הבכו"ת ח"י(לוני)עמישב

בס"ד לק"י

לרב החשוב האריאלניקהנאמן שליט"א, העוזר לקיים בכל יום תמיד, פעמים בשמחה, מאמר אבטליון (אבות, א', י'):"אבטליון אומר... ושנא את הרבנות"... וק"ל.

שלום וכל טוב סלה.

אחדשה"ט, של הרב החשוב ישגה לעד...

ראו ראיתי מכתבך מיום הנ"ל. ופלוא הופלאתי, הכיצד יצתה שיגגה כזו מבין עיניך וגבותיך?

שכן, כתבת במכתבך הארוך כמו ציפורניי, שהנני רב דקהילות אשכנז וספרד גם יחד! ותדהמי נפלה על ליבי, הכיצד העלית על לוח לבך, שיגגה רעה וחולה כזו, שהרי מקובלנו מרבותינו שאין לערב בין בשר לחלב כלל, ואני איך אעבור על דברי חז"לינו המהוללים?

וא"ת שרבנן דכל ישראל הצבי ישראל, ר' יצחק לוריא (האר"י [=בלשון עמישב זוכמיר]), דהוא נצר לעירוב דמים, ובן לשילוב בשר וחלב, ונראה ל"י (על משקל, "ונראה לר"י) לתרץ דשם עדיין לא נחלקו כולי האי בין ספרדים לאשכנזים, דהוא חי לפני 500 שנה, כשלוש מאות שנה לרבינו הרמב"ם, דההוא פרענק דהתקבל בכל קהילות היהדות וחצרותיה החסידיים, או שלא. ועוד ששכן איתו כבוד בעיה"ק צפת תובב"א מרן (נא לקרוא עם רי"ש מתגלגלת- מרררן...) הבית יוסף, הלא הוא ר' יוסף קארו (מחה"ס: כסף משנה [על הרמב"ם], בית יוסף [על ארבע טורים], שו"ע, שו"ת אבקת רוכל [אם זכרוני אינו מטעני] ועוד.), דאף הוא התקבל כהתקבל המקובלים שהתקבלו קבלה מקובלת בקבלת הקבלות שקבלו המקובלים לקבל (על משקל פירוש ה"אור החיים" לערך שכל, עיין שם, ופותח בלשון:"ובהתבונן בהשכלת המושכל ישכיל ההשכלות דהמושכל מושלל ההשכל..." וכו'). ועל-כן בזמנו נראה דשהוא שנה אחת בין הבשר לחלב, ואז נולד הילד. אך בזמננו שנהגו שש שעות (דכתב הרמב"ם: "שהוא כמו שש שעות", ונחלקו הראשונים מה זה "כמו", רוב, או חלק וכו') לא שייך כולי האי.

ועל-כן, ע"מ שלא תיפול המכשלה על בני ישראל, צאן קדושים, תמימי דרך ההולכים בתורת ה', או בשוליים, הריני להבהיר קבל עם ועדה (עדת אשכנז וספרד גם יחד), כי בבוקר, עם האיר השחר, רב אני דקהילות אשכנז, שהם לבנים וטובים לאור, כמו שיתבאר, בע"ה, להלן. ולאחר שש שעות, מחצות היום ואילך רב אני דקהילות ספרד. ומהי הקהילה אותה מעדיף אני? לכך רומז הפסוק:"יקו לאור ואין..." (איוב)... אך יש לסתור מן הפס':"ואומר אך חושך ישופני ולילה אור בעדני" (תהילים), ואז"ג וק"ל...

ועכשיו לתוכן תשובתך החדשנית. במו עיני ראיתי כי הבאת ראיה מהספר "בעל המחלוקות". ושם הספר יעיד על תוכנו כי אין זה שייך לצורת היהדות. כמאמר:"יהי שלום בחילך" וכדכתיב:"עוד יבוא שלום עלינו ועל כולם, סלאם". ובוודאי כי זה מרמז על אחדות האומה אל שורשה השורשי היותר כללי בהתהוותו הישראלית-כללית-עולמית, שהיא כאורם של ישראל והאומות היונקים משורש אחדות הבורא, יתברך, שהוא שורש השורשים של כל שורשי האומות וישראל המאוחדת, ועל-כן ביארנו עניין איש הישראלי, והוא להלביש השלום בשורשו הכללי, אף אם פרטיו אינם כן, והם מתושבי גב ההר, יהודים ושאינם כאחד, שלוחמי שלום לבושים בשלבושי שרד, מודל M-16, ונוהגים בדרכי מלחמה, אך בהביטך אל סגולת נפשם וחפץ צורם, הרי שדורשי שלום המה כמו שהתבאר.

ועל-כן אין להביא ראיה מדבריך ולא נשארה אבן אחת על חברתה בתשובתך (כמו בגב ההר, והבן.).

ועליך יאמר כמאמר הרמב"ן [מח"ס מלחמות ה' על הרי"ף] (סוכה דף ו' בדפי הרי"ף) על רבינו המאור הקטן (רבי זרחיה הלוי [כמדומני]): "אך זה כלל גדול כי מעולם לא הצליח בחידושיו"... והבן.

הדורש בשלומך (המלחמתי) תמיד.

החותם בשם כל עדת ישראל,

לזכר הרב זצ"ל,

הרב הי"ד

רבינו, רבך ועוד...

הגר"ר מהגשש, דקהילת החיוור. (כמאמר הכתוב [שם, שם]: מה? לא הבאת גר"ר?!).

עיין תגובתייונהאחרונה
קצת שפצרתי את הניסוחיערות לוריין
בס"S
באמת ששווה להשקיע בדברים כאלו קצת יותר
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך