פרויעקט השו"ט חי"אהאריאלניקהנאמן

לכבוד מורנו ורבנו שכל קצווי הארץ באים לנשק את קצה גלימותיו עברתי בין בתריו ומצאתי כמה דברים להערותי(ו)

שלומך ישגא לעד ולעולמי עולמים אומן!

תמה אני תמיהה גדולה על חידושי כבודו בהשגה על השגתי, ולצערי לא הבנתי מה עניין גבותי אצל עיניך?! וע"כ החלטתי להביא באמתחתי סחורה היקרה מכל טוב מדברי הפוסקים ראשונים ואחרונים וז"ל:

הנה בספר הק' 'חידושי הפרענקים' על הש"ס ראיתי בזו הלשון: 'הנה לא מצאתי בעיה בהיות רב לספרדים ולאשכנזים גם יחד, ואין צריך לחכות שש שעות כלל, וכן כתב בעל 'לוחמי התמורות, וכן כתוב בשו"ת אלנקם, ובספר האגדה 'כיפה אדומה' גם כן ולא מצאתי סימוכין להחמרתך המשונה לחכות כשש שעות זמניות בין שימושך אצל ק"ק דפרענקים לבין ק"ק דאשכנזים, וכל מי שמחמיר כהחמרתך אינו אלא מן המתמיהים! ועל כן יש לבטל את דבריך מכל וכול.

ועתה לגוף התשובה: ומה שכתב נגד הספר הק' בעל המחלוקות הכל הבל ורעות רוח ואין מכבודו של כבוד הרב לכתוב כך כלל, שכן בעל המחולקות גימטרייא מדויקת של 'ברית מילה' ואיזו אחדות יש בעם ישראל יותר מברית המילה וזה מה שהסמיך המחבר זצ"ל את שם ספרו על הגמטרייא הזו.

וולפי אשר אין לכת"ר הק' תשובה נהורא על תשובתי אשר עניתי על תשובתו, לפיכך אני רואה לגזור שפסיקתי היא הנכונה ואין לחלוק עלי כלל!

בכבוד רב ונהורא מעלייא הצב"י אשר מאריאל

אוי אתם גדוליםיונה

איזו תגובה מושקעת אני אמורה לשים כאן?

שנזכה לקבל תורה מתוך שמחה

"כאיש אחד בלב אחד"

מהalyanni

זה?

אנא

פרט

נמק

 והסבר...

או שאלה גדולה שאלתהאריאלניקהנאמןאחרונה
הדבר הזה נקרא פרויעקט השו"ט כאן זיכנו השי"ת לברר אליבא דהלכתא, סוגיות העומדות ברומו של עולם
זהיונה

תגובה לזה :

/Mosaic/Read/5279

שהוא תגובה לזה:

/Mosaic/Read/5235

שהוא תגובה לזה:

/Mosaic/Read/5231

שהוא תגובה לזה:

/Mosaic/Read/5208

 

 

אתה מוזמן להצטרף לדיון ההלכתי,אלייני  ,נשמח מאד !

פשששש יונה..בת מלך

בעזרתו יתברך

ממש עבודת שורשים עשית לנו כאן. יפה.
ואני שואלת-
מתי תגיע הבת שתגיב לזאת?
אני עוד מחכה להיא שתתחיל...
וזו לא תהי'ה אני, בל"נ.

אראליקינאמן,נאמן למקור אשרייך !ester317
חכם ולא אמוותר,על דעותיך .יפה   
לכבוד כבוד נציג תנועתנו הקדושה נ"י:שירה חדשה

בס"ד.

בעקבות פניתך אלינו בה' לחודש סיוון, ערב חג השבועות (שעבר עלינו לטובה), ראיתי לנכון להגיד-
(-עצור! זה לא יצא נוסח כמו של האגרות קודש? ||. ניסיון חוזר- )

"גדול! אתה חייב להמשיך את הסדרה... אני פשוט נהנת לקרוא... "



(טוב, אני רואה שלא הולך, נשאיר את זה לישיבע-בוחר שביננו...)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
תודו תגובה מושקעת,
שילוב של סלנג עם קודש...

 

להרה"ח האריאלניק הנאמן ידידי ומרעי משכבר הימיםעמישב

בס"ד לק"י

אחדשה"ט, (למי שאינו יודע, פירוש ראשי התיבות הללו הוא: אחרי דרישת שלומו הטוב. כך נהגו גדולי ישראל [להבדיל ממני] לפתוח את מכתביהם [ראה אגרות חזו"א])

הנה כי כן, הגיעני יקרתך מיום יומיים, אך מאת קוצר הזמן והתכלית לא מצאתי סיפק בנפשי לענותך במהירות, כפי הנדרש (מכון תקינות הרבנים תקנה 753, לשנת התשכ"ז).

ובכן, עברתי בין גליונות תשובתך וראיתי להדיא כי תשובה נכוחה נפלה לעת עתה על פיך, והרי לכך אתה ראוי לשבחים, חן חן. (בברכה, דודה חנה...).

אך מעט מן המעט חזיתי לכך שדורשת תשובתך הגיה קלה ובירור נכון. שהרי כתבת והבאת מגדולי רבני ישראל, הספרדים, (בעל המחלוקות, לוחמי התמורות, שו"ת אלנקם, שו"ת עזרא, שו"ת יכין, שו"ת בועז שו"ת רות, שו"ת עובד ושו"ת דוד עבדי), שכידוע באו ממואב, הלא היא ירדן של היום, ובוודאי היא ארץ ספרדים טהורי דם. אך ודאי כי יש לחלק בין פוסקי הספרדים לרבני האשכנזים. שכן, לא מצינו כן, שמותר להיות רב דאשכנז ורב דספרד, בסמוך ללא הפסקה כדבעי. ועוד, כן נראה מסתימת הפוסקים שם, שיש להחמיר ואף המתחיל בסעודה עליו להפסיק, (בין ערבי שבתות ובין ערבי פסחים [עיין פסחים דף ק' עמ' א']) ובוודאי שאין לעשות כן מדעת תחילה. וכן ראיתי בשו"ת אחרונים, למשפחת סופר, שו"ת חתם סופר, שו"ת כתב סופר ושו"ת טעות סופר. ועוד אמר לי ידיד נפשי, ראש ישיבת העור השזוף, הבבא באלי, וסגנו בתפקיד הרב נח שמקל, שכן כתב בעל המגילת סתרים (לא אין כוונתי לספר של ר' נחמן שיצא לאחרונה ע"י ד"ר צבי מרק, כי אם לספר שכתב רבינו ניסים, מראשוני הראשונים [וי"א מאחרוני הגאונים] שנקרא מגילת סתרים, וספר זה אבד לנו, אך הוא מוזכר בתוס' ובעוד מספר ראשונים, [עיין תוס' פרק ערבי פסחים] והרי יצא, דיש לי מספר אחרונים ועוד ראשון, ולך אין אלא מספר ספרדים, וודאי הלכה כמותי!!

ועוד, כפי שציינתי במכתבי הקודם, דהרמב"ם כתב "כמו שש שעות". והנה עוד מראשוני הספרדים אומר כמותי, וק"ל.

ובאשר למחדש המחלוקות, הרב עמנו א-ל, הרי שאמרת זה מכבר כי בגי' עולה למנין ברית-מילה, ואני נפליתי עד מאוד, אדרבה, הרי זו הוכחה לטובתי, שכן מצינו בתורה מספר פעמים שכבר תירגם אונקלוס "ברית-מילה" קיים גזירי, ומילה לשון גזירה וריב ומדון, ולא כדקאמרת שזהו אחדות ישראל, דהרי הוא זה שגרם למכבים לעלות בחומה ולצאת נגד מלכות יוון, שעליה כבר אמרו רבותינו במעמד הר-סיני- "אלה א-לוקיך ישראל", ואל תפרוך מהרב צוריאל דקאמר "המליכו ולא ממני", דהאי נאמר על מלכות הציונים, כמאמר:"הציבי לך ציונים", אך המלכות יוון, כבר אמר הרמב"ם, ריש הלכות חנוכה, ד"חזרה מלכות לישראל למשך מאתיים שנה", והוכח להדיא דאין להחזיק כלל ממחרחר הריב הידוע, עוקר ישיבות וטוחנן זו בזו, כמאמר:"לעולם ליגרוס איניש והדר ליסבר" (תרגום חופשי: לעולם ישנה אדם ואחר כך יחזור ויפלפל), ועליו כבר נאמר (מכות י', עמוד א'): "חרב אל הבדים ונואלו"-'חרב על שונאיהם של תלמידי חכמים שיושבים ועוסקים בתורה בד בבד'. הרי זה בעל הספר "בעל המחלוקות", ואין להביא ראיה מדבריו, שהרי לעשות מלחמה בעולם בא, והנה גם זה מעיד עליו כי אין הוא תלמיד חכמים (כן הוא בלשון הרמב"ם, ולא, כמקובל, לאמר: תלמיד חכם), דכבר נאמר:"אמר ר' אלעזר אמר ר' חנינא תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם שנאמר 'וכל בניך לימודי ה' ורב שלום...", אל תקרי בניך, אלא בונייך", ואז"ג.

המצפה לעלייתך לדרגה "יש ממש בדבריו" (סנהדרין), דהוא מעל דרגת נשים עבדים וקטנים (עיין פסחים דף ד' עמ' ב'-"ואמירה דהני דלמא מששא אית ביה"...)....

החותם לרצוני, דהוא רצון ה' בוודאי (כמאמר:"עשה רצונך כרצונו כדי שיעשה רצונו כרצונך [אבות, ב']),

הגרי"ז טנק

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך