מותר או אסור ?
מותר להרוג בהנחה שהילד יהפך למחבל ?
התורה שלנו מסכמה לדבר כזה ?!
מבולבלת
אשמח לקבל תגובות יותר רציניות מ"שיחנקו כל הערבים"
מותר או אסור ?
מותר להרוג בהנחה שהילד יהפך למחבל ?
התורה שלנו מסכמה לדבר כזה ?!
מבולבלת
אשמח לקבל תגובות יותר רציניות מ"שיחנקו כל הערבים"
ה' ברא אותם.
הם יצריו ,אסור. וגם סתם לידע כללי - הערבים מתפללים לאותו אלוקים כמונו.
וגם יש לי משהו להגיד לך באישי [מחילה משאר הפורום ,אני משתדלת לא לעשות את זה אבל הפעם זה באמת משהו אישי.]
בסיעתא דשמיא.
לא יודעת. אני לא רב.
אבל תשאלי רב.
אולי הוא יתן לך תשובה ומספקת והסבר.
אנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה.
באופן תאורטי - גם את מחבלת בפוטנציה. וגם גנבת ואמא מתעללת, או כל דבר נורא אחר.
אבל דנים אדם לפי מה שהוא עכשיו, ולא לפי מה שיהיה, כי יש לו בחירה, והוא יוכל להחליט להיות טוב.
סתם ד"א, אם זה מענין אותך, אז אחד התירוצים של המחבלים להרוג תינוקות יהודיים הוא גם כן- הוא יגדל ויהיה חייל ויהרוג אותנו.
חוצמזה,אנחנו רואים שאלוקים יכל גם לא להציל את ישמעאל, כי ממילא הוא יהיה פרא אדם וכו', אבל הוא הציל אותו כי אז הוא היה בסדר. וכתוב 'כי שמע אלוקים אל קול הנער באשר הוא שם' והמפרשים אומרים שהכוונה שה' מציל אותו, כי כרגע,במצב הנוכחי מגיע לו להינצל, אפי' שהוא עוד יעשה דברים רעים בעתיד, ויצאו ממנו רוצחים וכו.
בכ"מ, באופן עקרוני אדם מוחזק כשר אלא אם הוכח אחרת.
בס"ד
מותר על פי הפסוק:"הבא להורגך השקם להורגו" למרות שיש רבנים שפוסקים שזה לא רלוונטי לימינו...
תחפשי קצת ברב גוגל...
וזה כתוב בהלכה ולפי הידוע לי על זה אין מחלוקת " הטוב שבגויים הרוג" זה אומר שבזמן מלחמה אפילו את האויב הכי טוב שלא עושה לך שום דבר מותר להרוג. השאלה היום אם זה זמן מלחמה יש כאלה אומרים שלא אבל לדעתי ולדעת הרבה רבנים זה כן.
וסתאם שאלה מה הקשר שה' ברא אותם גם את הנאצים ואת המחבל שרצח בירושלים ובאיתמר ה' ברא אז אסור להרוג אותם?
אבל אם זה "הקם להרגך" אז "השכם להרגו".
וזו מצווה.. (זה לענ"ד)
אם להיות ערבי מחבל או לא מחבל...
לכן לא הורגים ככה סתם, הם לא סתם נבראו... שלא ישמע שאני נגד הריגת ערבים.
מצידי תביאו לי עכשיו אחד נראה לו מזה 
לישועתך קיוותי ה'.
אבל "הבא להורגך השקם להורגו" - בעקרון אנחנו בסוג של מחלמה.
מלחמת קיום רצינית על הארץ שלנו.
מכאן והלאה תלכי עם זה לנגד ענייך.
לשאלת רב או לתג מחיר או לעשות שלום עם הערבים - החלטה שלך לאן ללכת עם זה. <<<<
הרבה הצלחה אחותי.
טוב בנפש האדם כשהוא יודע שהוא הרג או רצח...
אבל להגיד ש"ימותו הערבים" ברור שמותר כי אמא שלי אמרה לי שרב אמר שמותר לקלל את אריאל שרון...והוא יהודי...אז להגיד שימותו הערבים ברור שמותר...=]]
ותנסו להכנס לראש שלהם- אם היה בא צבא וכובש אתכם ונותן לכם הגבלות כמו בדיקות מחסומים וכו(זה מוצדק כמובן) לא הייתם רוצים להעיף אותו??!! ולכן כל ערבי הוא בחזקת אשם אא"כ הוכחה חפותו וחוצמזה- עדיף להרוג כמה חפים מפשע ולחסוך לנו דם רב בנוגע לתן חיוך הלוואי עלי אמא עם כאלה דעות אבל אם אמאאמרה זה אומרשזה נכון?! (בכללי).
ליצבוע בכחול וליזרוק לים
איפשרר היום להגיד דבר כזה..אחותי נשמה , אחריי כל מה שהם עושים לנו אנחנו לא יכולים לשתוקק!!
וחוצמיזה יש מצוווה!! למחות את זכר עמלק!
יש הרבה מה להאריך בנושא הזה.
אמא של העמלקיים!!! לא כ'פת ליי אם הם סבא של העמלקים גם כל עוד יש להם צאצא מהעמלקים צריך למחו'צ להם ת'אמאמא של הצורה שלהם..!!
אין היום עמלק שלם כי נבוכדנצר בלבל את כולם והם התערבבו עם שאר העמים.
לגבי הערבים, זה ברור שאם אני יהרוג חף מפשע ובכך אני יציל את עצמי זה ברור שמותר, לגבי סתם ערבי ברחוב, יש דין בארץ ישראל שמי שלא מקיים את שלושת התנאים מצווה להרוג אותו (אם אפשר) ואף ערבי היום לא מקיים אפי, אחד!! אני זוכר 2 מהם: א. לקבל את זה שאנחנו שולטים פה ולהיות כפוף לנו. ב. להאמין באלוקים אחד! ולא לעבוד ע"ז...
שאם אתה רואה גוי שלא מקיים אחת מהן אתה צריך להורגו.
והם ב"ה מקיימים את כולם.
הם ממש לא מקיממים את כל 7 מצוות בני נח
אם אתה לא סתם מדבר באוויר
הם לא גוזלים?
הם מקמים בתי דינים (ע"פ התורה)?
הם לא רוצחים?
ואם כן - יש להם גם בתי דין.
ואם תאמר שבתי הדין שלהם לא פועלים על פי תורת ישראל -
אגיד לך שגם שלנו לא.
כאילו בחלק מהם כן אבל צריך עדים והתראה
(ובקיצור זה הרבה יותר מסובך)
אבל רובן כן
ואם את רוצה יש את ספר תורת המלך של הרב יצחק שפירא את מוזמנת ללמוד
לא יודעת אם הייתי מעונינת לילמוד ..
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...