בס"ד לק"י
לכבוד הרה"ח מיודדי ומרעי משכבר הימים, אשר הולכתני שולל בכל אשר הלכתי והושבתני במושבי ליצים עד אשר הגעתי לגדולתי זו, הרב יצחק לץ שליט"א.
אחדשה"ט,
הגיעתני יקרתך מיום הראשון לחודש אפריל, לטעותם, הלא הוא יום התשיעי לחודש אב לבכי הליטואקים, ובחמישה עשר בו להוללות החסידים (וכבר אמר הפס' "ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו והבדלינו מן הליטואים...", ואומר "מוח ליטאי" [מושג רפואי למוח האחורי, שאחראי על הרפלקסים וכדו'], והבן.), ובה עסקת בשאלה החשובה לדברי קהלת (סוף פרק ג') "ומותר הבהמה מן האדם אין", ויצאת חוצץ נגד הפס' הנ"ל וטענת כי יש תורה ויש שכרה, ואיך אפשר שלא יהיה הבדל כלל בין האדם המובחר מכל, לבין הבהמה הבזויה שכל רצונה הוא באוכל, כמאמר הפרה:"מווו" [וודאי שהיא מתכוונת להגיד "מוס" רק שאינה יודעת להגות נכונה...].
ובכן, רצוני לחלוק על כבוד מלכותו ועושר יקר חוכמתו, שהרי כבר אמרו חז"ל בתפילת שבת: "וטועמיה חיים זכו", ושבת היא נמשלה לתורה, ובוודאי כי הבהמה רוצה לטעום קצת מוס, שהוא בחינת שמו"ס, ואומר "סטירת זקנים בניין", וק"ל.
ועוד ראינו שחותמו של הקב"ה אמת, ו"באמת" תרגומו בְּהֵימֶסְ בלא"ז (בלשון אשכנז). וכן מצינו בגמ' (ברכות י"ד ע"א) שדרשו חז"ל את הפס' (ישעיה ב' כ"ב):" חִדְלוּ לָכֶם מִן הָאָדָם אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְּאַפּוֹ כִּי בַמֶּה נֶחְשָׁב הוּא" ודרשו את המילה:"בָּמֶה", כ"בָּמָה", כלומר במות לע"ז, ו"במָה" נוטריקון בהמה. ועוד מצינו בפסחים (ג' ע"ב) מעשה ב"הנהו תרי תלמידי...", שישבו שניהם לפני רב ולמדו, חד אמר ששבע מהסוגיא כ"גדי מסנקן" (מסנקן=עייף/שׂבע), ואילו השני אמר כ"דבר-אחר מסנקן", וכוונתו היתה ל...חזיר, ה' ישמור ויציל. ובהמשך אותה סוגיא (סוגיית לשון נקייה) מביאים סיפור נוסף, נקצר בו, שבסופו מצאו בכהן אחד שמץ פסול ואמר התוס' (שם, ד"ה "שמץ פסול"): "דבר אחר פירוש לע"ז" [חשוב לציין, הוצאתי מעט את דברי התוס' מהקשרם, עיינו שם], ובכן, מצינו לדבר אחר, שפירושו בסתמא הוא חזיר, שהוא גם עבודה זרה. ולאור האמור כאן הוכחנו להדיא ד"במֶה" הוא "במָה", והיא עבודה זרה, שהיא משולה ל"דבר-אחר" שפירושו הוא חזיר, ובוודאי דחזיר בהמה הוא, ואף אפשר דהינו בהמה גסה.
וכן מצינו שאמר הפס' "כבהמות נידמו", ואף דתוכל לדייק מהכא דרק "נדמו", אך אינם ממש. אך פשוט שאין לאמר כן כדמצינן בתהילים שאמר דוד "ואנוכי תולעת ולא איש", והלא הוא מלך, ואנו, דאנשים פשוטים אנחנו, בוודאי שנהיה בהמה גדולה טובא מ"תולעת", והבן.
וניכרים דברי אמת.
החותם לכבוד הבהמה,
הגרא"ס נאה

