תשובה בעניין "ומותר האדם מן הבהמה אין"עמישב

בס"ד לק"י

 

לכבוד הרה"ח מיודדי ומרעי משכבר הימים, אשר הולכתני שולל בכל אשר הלכתי והושבתני במושבי ליצים עד אשר הגעתי לגדולתי זו, הרב יצחק לץ שליט"א.

 

אחדשה"ט,

 

הגיעתני יקרתך מיום הראשון לחודש אפריל, לטעותם, הלא הוא יום התשיעי לחודש אב לבכי הליטואקים, ובחמישה עשר בו להוללות החסידים (וכבר אמר הפס' "ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו והבדלינו מן הליטואים...", ואומר "מוח ליטאי" [מושג רפואי למוח האחורי, שאחראי על הרפלקסים וכדו'], והבן.), ובה עסקת בשאלה החשובה לדברי קהלת (סוף פרק ג') "ומותר הבהמה מן האדם אין", ויצאת חוצץ נגד הפס' הנ"ל וטענת כי יש תורה ויש שכרה, ואיך אפשר שלא יהיה הבדל כלל בין האדם המובחר מכל, לבין הבהמה הבזויה שכל רצונה הוא באוכל, כמאמר הפרה:"מווו" [וודאי שהיא מתכוונת להגיד "מוס" רק שאינה יודעת להגות נכונה...].

 

ובכן, רצוני לחלוק על כבוד מלכותו ועושר יקר חוכמתו, שהרי כבר אמרו חז"ל בתפילת שבת: "וטועמיה חיים זכו", ושבת היא נמשלה לתורה, ובוודאי כי הבהמה רוצה לטעום קצת מוס, שהוא בחינת שמו"ס, ואומר "סטירת זקנים בניין", וק"ל.

 

ועוד ראינו שחותמו של הקב"ה אמת, ו"באמת" תרגומו בְּהֵימֶסְ בלא"ז (בלשון אשכנז). וכן מצינו בגמ' (ברכות י"ד ע"א) שדרשו חז"ל את הפס' (ישעיה ב' כ"ב):" חִדְלוּ לָכֶם מִן הָאָדָם אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְּאַפּוֹ כִּי בַמֶּה נֶחְשָׁב הוּא" ודרשו את המילה:"בָּמֶה", כ"בָּמָה", כלומר במות לע"ז, ו"במָה" נוטריקון בהמה. ועוד מצינו בפסחים (ג' ע"ב) מעשה ב"הנהו תרי תלמידי...", שישבו שניהם לפני רב ולמדו, חד אמר ששבע מהסוגיא כ"גדי מסנקן" (מסנקן=עייף/שׂבע), ואילו השני אמר כ"דבר-אחר מסנקן", וכוונתו היתה ל...חזיר, ה' ישמור ויציל. ובהמשך אותה סוגיא (סוגיית לשון נקייה) מביאים סיפור נוסף, נקצר בו, שבסופו מצאו בכהן אחד שמץ פסול ואמר התוס' (שם, ד"ה "שמץ פסול"): "דבר אחר פירוש לע"ז" [חשוב לציין, הוצאתי מעט את דברי התוס' מהקשרם, עיינו שם], ובכן, מצינו לדבר אחר, שפירושו בסתמא הוא חזיר, שהוא גם עבודה זרה. ולאור האמור כאן הוכחנו להדיא ד"במֶה" הוא "במָה", והיא עבודה זרה, שהיא משולה ל"דבר-אחר" שפירושו הוא חזיר, ובוודאי דחזיר בהמה הוא, ואף אפשר דהינו בהמה גסה.

 

וכן מצינו שאמר הפס' "כבהמות נידמו", ואף דתוכל לדייק מהכא דרק "נדמו", אך אינם ממש. אך פשוט שאין לאמר כן כדמצינן בתהילים שאמר דוד "ואנוכי תולעת ולא איש", והלא הוא מלך, ואנו, דאנשים פשוטים אנחנו, בוודאי שנהיה בהמה גדולה טובא מ"תולעת", והבן.

 

וניכרים דברי אמת.

 

החותם לכבוד הבהמה,

 

הגרא"ס נאה

יפה !יונה

סוף סוף משהו מקורי שלך (ולא רק תגובות נפלאות)

עוד משהו על בהמה (בשם הרב דב ליאור שליטא):

 MA(תואר ראשון) + BA(תואר שני) = בהמה

 

חחחעמישב

בס"ד לק"י

תודה.

קטע שנון מהרב דב ליאור, תודה גם על זה, חחח.

בברכה,

עמישב

שאלה לגרא"ס נאה- מה מידת המנה שאתה לוקח כל יום?אנונימי (פותח)
ב"ה
בלוג, פורום או אמה מעוקבת?
 
אנא אמור לנו.
יצחק.
חחחחחבדולח

מצחיק אחד

התפוצצץי מצחוק

מה ההסבר לראשי התבותבדולח

תוהה

אפשר הסבר לבורה כמוני

של מה?עמישב

בס"ד לק"י

של "הגרא"ס נאה"?

אם כן, אז אין ראשי תיבות. פשוט היה גדול ישראל אחד שקראו לו הגר"ח נאה, ואני עיוותתי את זה בכוונה...

שבת-שלום לכל בית ישראל,

עמישב

גדול!שירה חדשה

בס"ד.

אתם פשוט אנשים הזויים...

אהבתי במיוחד את: בלא"ז (בלשון אשכנז). [תודו שאני אובייקטיבית...]

חחחחחחחחחחחח...גייטל רייזלאחרונה

בס"ד

בנאדם!!!

קרעת אותי!!!

חח איזה גזור אתה!!!!

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך