בעזהי"ת
למה אוזני המן הם בצורת משולש?
ע"מ שלא נבוא לידי חיוב ארבע כנפות.
ואם כך, מדוע המצה הינה מרובעת?
מפני שאין נוהגים ארבע כנפות בלילה..
בעזהי"ת
למה אוזני המן הם בצורת משולש?
ע"מ שלא נבוא לידי חיוב ארבע כנפות.
ואם כך, מדוע המצה הינה מרובעת?
מפני שאין נוהגים ארבע כנפות בלילה..
כתב הר"י מיגאש בשם רבינו גרשום שלמד אצל רבי שלמה יצחקי בבית מדרשו שבלובלין, חברותא עם הבן של האדמו"ר מסאטלין, שהיה תלמיד של...
שאם הנחת תפילין של חב"ד- אכלת אותה מעתה ועד עולם תהיה חבדניק לדור ודור ולנצח נצחים,
על כן אנו מתחייבים, בלי נדר ובלי נדבה שנגנבה או שאבדה, לא לקבל הלכות מאת הרבי שליטאזצ"ל מכיוון שע"י זה לא נוכל ח"ו לישון בסוכה הק', לאכול מצה בפסח, להשתכר בפורים, להתפלל בראש השנה, לצום ביוה"כ, לא לישון בשבועות וכו'...
ומכאן הביא הר"י מיגאש בשם רבינו וכו'... לא לקבל את תורת חב"ד וכו'...
הכל בצחוק וברוח שטות כמובן.....!
יש חוששים על פי צוואת ר' יהודה החסיד שהעיר עליו בעל התוי"ט שא"ת וי"ל וכו' וע"י זישרב"הע וכו'...
הרב האדמו"ר הרי"ל מחי"ל זקולל"ה אמר שהב"י סג"ד לצח"כ מכלל המוצי ארבע כנפות ומביא ראיה בספר הדורות שהגאון דול"ל בר"ח התיר ספקא זו.
את זה לא ראיתי... תוכלי לתת לי מקור מדוייק ?
כי אני יודע שבמבואות שלמה סי' ק"ל הביא בשם הגרי"ז שלמד חבורעס עם המהר"ם מרוטנבורג בנושא מחלוקת מלחמות ה' והרמב"ם. ושם כתב להיפיך!!!
הוא כותב שעא"פ שיש היתר לאכול שרוייה בפסח נהגנו שלא משום מראית עין כמ"ש האדמור הכ"ק צמח צדק זצוקללה"ה וכו'. עיי"ש
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.