סטופסח! עצירה קטנה למלא תנשמה במשו שהוא לא אבק.ניגונים

(או בעות סבון, או אקנומיקה )

 

טוב, אז זה סוג של לימוד יומי והגעתי למסקנה שהקטעים ממש יפים-אז באלי לשתף אם מוצא חן בעינכם-תגידו ואני אמשיך לכתוב קטעים בשבועיים הקרובים.

 

מה נשתנה--

 

הגמרא במסכת פסחים אומרת: "חכם-בנו שואלו, ואם אינו חכם-אשתו שואלתו, ואם לאו-הוא שואל לעצמו, ואפילו שני תלמידי חכמים שיודעין בהלכות פסח שואלין זה לזה"

 

מדוע חז''ל תיקנו לנו שסיפור יציאת מצריים יהיה בדרך שאלה ותשובה? מה ההגיון בכך שאדם שואל את עצמו?

 

בליל הסדר אנו לא שואלים את השאלות רק כדי לקבל תשובות, ואפילו תלמידי חכמים שיודעים את הלכות פסח צריכים לשאול. חז''ל רוצים ללמדנו שעצם זה שיש שאלות זה דבר גדול מאוד. אם האדם שואל-סימן שהוא חושב שיש תשובה. סימן שיש מישהו שיודע למה הדברים מתנהלים בעולם באופן כזה. עוד לפני התשובה, עצם השאלה מעיד שיש מי שעונה. אדם שמיואש-ואינו מאמין לאף אחד--לא ישאל!

 

עם ישראל שאל שאלות בכל ההיסטוריה, אברהם אבינו שאל על החרבת סדום : "השופט כל ארץ לא יעשה משפט?" משה רבינו שאל: "למה הרעות לעם הזה?" וגם הגמרא מלאה בשאלות. עם ישראל הוא עם ששואל. הוא עם שמאמין שיש רבינו של עולם שמנווט הכול, ולכן אפשר לשאול כי מתוך כך יש תשובות להכול. בליל הסדר, הלילה שבו נגאלנו, חובה לשאול. השאלות מעידות על כך שאנחנו עם מיוחד, עם שמאמין שיש בורא עולם.

 

שנזכה להמשיך לשאול תוך אמונה!

פשש.. גדוללל!דניאלה .ד.

כל הכבוד אחותינו..

את מחזקת את החפירות שלי בשיעור ..טובי =][=

צוחק המורות כבר שואלות עם קרה משהו עם טובי לא שואלת  צוחק

 

שכויח ! תודה

מקפץ על ההרים, מדלג על הגבעות! ניגונים
קולה כבוד!!!!כישוף כושל
מקפיצה שוב ניגונים
חזק!- אני בדרך כלל לא מהאלה שקוראים את הדברים האלהסתם אחד חפרן

אבל הפעם היה ממש!!!!!!!!!!!!!!!!! יפה!

נ.ב אני ישמח אם למישהו יש עוד רעיונות כאלה (לסדר)סתם אחד חפרן
יש לי חמישים ד''תים כאלו יש לי אפילו יותר קצריםניגונים

אבל אותו אהבתי במיוחד.

יש מצב שתעלי כמה?סתם אחד חפרן


אחותי, מטורף לגמרי.135792468

 

תודה רבה לךדינדין
עוד ד"ת קטן..(בשביל מה אני בייני"ש)ביניי"ש

כתוב ביציאת מצרים "ויתן ה' את חן העם בעיני מצרים".לכאורה,היינו מצפים שההפך,שהמצרים ישנאו את עמ"י אחרי כל המכות שהם חטפו,אז איך הם אהבו אותם?

 

אלא,ככל שעמ"י יותר מודע לעצמיות שלו,ולגודל מעלתו בהיותו עם ה',שכל תפקידו הוא להעלות את העולם,ואינו מתכחש לעצמיותו-כך גם עולה חינו בעיני הגויים,כי הם מבינים שיש פה משהו גדול.ואמיתי.

ולכן,בשעת יציאת מצרים,שאז כביכול "נלד"עמ"י,ומופיע בשיא תפארתו-אפילו המצרים אוהבים אותו.

וראינו לדוג',(_ואני לא בא להגיד שהשואה הייתה בגלל זה-נפלאות דרכי ה')שבשעת השואה היו המון יהודים מתבוללים..

 

ולכן,אנחנו צריכים לזכור מי אנחנו,ולהופיע את שם ה' בעולם.ללא להתכחש לעצמיותנו,כמו שלצערנו יש הרבה יהודים שעושים כך.שנזכה.

 

מקווה שלא חפרתי..

תודה ביניי''ש! בכיף. מחר אני אעלה עוד אחד.ניגונים

בעזרת ה'.

וואו.. כ"כ נכון.. תודה ביניי"שתמר ב
תודה בייני"ש.. ממש יפהדניאלה .ד.

א' אתה לא הכי זקן פה

ב' אתה לא היחיד מהמרכז

ג' ברוך הבא למרות שזה קצת בא באיחור.

אתה באמת לא היחיד מהמרכז......איל!לי
סטופסח יום 2!! עצירה קטנה למלא את הנשמהניגונים

במשו שהוא לא אבק, או מנקה חלנות בצבע ירוק

 

זה קצת אוך, אבל העיקר זה סיפור

 

מעשה--

 

פעם אחת הלכו קבצן יהודי וקבצן גרמני יחד נדוד. לימד היהודי את הגרמני שיעשה עצמו כיהודי. (שגרמנית ויידיש שפות דומן הן.) והיהודים הרחמנים ירחמו עליו. כיוון שהגיע הזמן סמוך לפסח, לימדו איך יתנהג כשיוזמן לליל הסדר. שעושין קידוש ורוחצים הידיים, רק שכח לומר לו שאוכלים מרור.

 

כשהגיע לסדר היה הגרמני רעב מכל היום ומצפה חאכול הדברים  הטובים שסיפר לו עליהם חברו היהודי. אבל במקום זאת קיבל חתיכת כרפס במי מלח ושאר דברים הנהוגים בסדר. אמרו ההגדה-והוא, עיניו כלות לאכול!

 

שמח כשאכלו כבר המצה, אך פתאום הביאו מרור, ונעשה לו מר בפיו. חשב שזה רק הסעודה, שרק זה יאכלו. ברח תיכף במרירות ורעבון, וחשב לעצמו:

"היהודים ארורים. אחרי כל הטקס-זה מה שהם נותנים לאכול.." בא לבית המדרש והלך לישון.

 

אחר כך בא היהודי בפנים שמחות, שבע מאכילה ומשתיה, ושאלו:" איך היה לך הסדר?" סיפר לו הגרמני בכעס את שעבר עליו. אמר לו היהודי:" הוי גרמני שוטה, אם רק היית מחכה עוד מעט היית אוכל את כל הטוב כמוני.."

 

וכאן נגמר הסיפור

 

בדור של כאן ועכשיו חשוב לזכור מידי פעם, שלדברים טובים לוקח זמן להגיע.  וסבלנות היא מילת הקסם שכולנו צריכים להוסיף לפנמיות. אותו סיפור היה לאבותינו במצריים, כשהגאולה הגיע לאט לאט. צעד אחרי צעד, עשר מכות ולא בום טראח.

וממש כבימים ההם בזמן הזה-כל אחד והסיפור שלו. זה בלימודים, זה בעבודת המידות, וזה בסניף. אז גם אם עכשיו אנו מוצאים את עצמו אוכלים מרור, עם קצת תקווה ואמונה יום אחד נקום ונראה מול העיניים צלחת מלאה בכל טוב!

 

סורי אם לא דייקתי במילים המקוריות של הסיפור..  שנזכה!

וואו. יפה ממש. שיחקת אותה! (:נושי104
כזה יפה! כל הכבוד..דניאלה .ד.
תודה... (עוד?..)סתם אחד חפרן
יפה!!וכמיטב המסורת,עוד אחד ממני..קריאה מהנה!ביניי"ש

קרבן הפסח, בא להטביע בנו ובעולם את תודעת האחדות.ה' אחד ושמו אחד".אחדות הנשמה והגוף,בניגוד לגויים(כולל הנוצרים,בקשר לדיון שהיה..)שחושבים שזה סותר,ובלתי אפשרי.

כל המלחמות נובעות מחוסר אחדות.החטא – זה חוסר יכולת של האדם לאחד את רצונותיו לעבודת ה'.כל המושג חטא הוא במהותו הפרדה,ולכם המושג אחדות במובן העמוק-תיקון של הכל.

 

הקרבן,חייב להיאכל בחבורה-אחדות.

אנחנו מאחדים את המרור עם המצה(מרירות+גאולה,שאנחנו מתחילים לזכות בה,ויודעים שהכל זה תהליך לקראת הגאולה השלימה,כולל כל המכשולים שעוברים בדרך-הכל ה' עושה לטובתינו.)

נאכל דווקא צלי,כי בישול זה מרחיב את האוכל,וצלוי-מצמצם,וחייבים שהכל יהיה צלוי,עוד פעם- אחדות.

 

כמו כן קרבן הפסח לא נחתך,בניגוד לשאר הקרבנות.

 

שנזכה ל"ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"!

 

ולפני זה אולי,לאחדות בתוכנו..

 

נראה לי שאני אשבור את המסורתענבל

אבל לא לגמרי כי מה שאני הולכת לכתוב זה לא ממש דבר תורה אלא יותר דברי חיזוק וברכה:

"והיא שעמדה"

כל פסח אנו שרים "והיא שעמדה לאבותינו ולנו" אבל מה זה בעצם "והיא", מה עמד לנו ולאבותינו בכל דור ודור?

ניזכר ברעיון מוכר.     והיא= ו'- 6 סדרי משנה

                                    ה'- 5 חומשי תורה

                                    י'- 10 הדברות

                                    א'- אנוכי ה', ה' הוא אחד ויחיד

אם נשים לב לצורת המגדל בה נכתבו הדברים נוכל לראות שהכל בעצם בנוי על האמונה, אפשר לראות זאת גם בסדר קבלתם\ כתיבתם של הדברים. בהתחלה נצטווינו אך ורק להאמין בקב"ה ואז הגענו למעמד הר סיני וקיבלנו את עשרת הדיברות. לאחר מכן הסתיימו חמישה חומשי תורה שכתב משה ואז אחרונה הייתה חתימת המשנה על ידי רבי יהודה הנשיא. אבל בסופו של דבר הכל נבע מהאמונה כי לולא האמונה לא היינו יוצאים ממצרים, לא היינו מקבלים את התורה ובטח שלא היה את חמישה חומשי תורה ואת התושב"ע. מכאן אפשר לראות שאין קיום מצוות באמת בלי אמונה כי בלי האמונה היינו מתמוטטים בכל המצבים הקשים שבהם היינו, לא היינו ממשיכים להתקיים כעם והיינו מניחים את המצוות ומפסיקים לקיימם.

גם כיום לאחר כל מה שעברנו פיגועים, שריפות, מלחמות ועוד, מה שהחזיק אותנו היה האמונה, האמונה ש"כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד"- כל מה שה' עושה הכל לטובה. האמונה מחזיקה אותנו כי היא שורש נשמתו של העם היהודי והיא זאת שעליה מתבססים כל הדברים האחרים כי בלי אמונה שה' הוא אחד ויחיד ושאין עוד מלבדו היינו עד היום עבדים.

 

יהיה החג לנו לברכה

שנזכה להמשיך להאמין באמונה שלמה

ללמוד את התורה ולקיימה

הלוואי שיגיע משיח במהרה

שכל המתים יקומו לתחייה

ושימחה ה' מעל כל פנים, דמעה

פסח כשר ושמח מלא באורה ובקדושה!

 

אשמח לקבל תגובות ביקורת כי כתבתי את זה להגדה של הבית ספר שלי ואני רוצה לדעת אם זה טוב (לא משנה שזה כבר מופיע בהגדה של הבית ספר)

מבקשת סליחה מביניש וניגונים =)ענבל
אני בעד שנהפוך את זה לשרושר ד''תים לכבוד פסח.ניגונים

מי שיש לו איזשהו דבר תורה-שיכתוב כאן! נשמח לשמוע!

למה? אתם יכולים להמשיך עם המסורתענבל
ממש דברים יפים! ישר כוח...רעות :)
*דברי תורה....רעות :)
אני בעד....סתם אחד חפרן
סטופסח3! משו קצרצר! שלוש שורות! שווה לראות ניגונים

זה אחד הד''תים שהכי התחברתי אליהם

 

"מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו" (מתוך ההגדה)

 

חכמינו קבעו כי מבנה ההגדה מתחיל בגנות ומסתיים בשבח. מתחילים בתיאור שפלותנו, בתחילת דרכנו כעובדי ע''ז וכעבדים המשעובדים למצריים, ולבסוף מספרים על מעלותינו ביציאת מצריים, אמונתנו בהק''בה ובמשה עבדו.

 

שואל המהר''ל: מדוע יש צורך לגלות לבנינו את עברנו מתקופת הגנות, הרי אי אפשר להסתפק רק בשבח?

(ומתוך כך, לא יכולנו להגיד את זה בסוף בהחלקה? דווקא בהתחלה?)

 

ומסביר המהר''ל, שאין אדם שלם ללא חסרונות, אבל אם בסוף האדם מתרומם, נחשב לו חסרונו הקודם כמעלתו ואומרים עליו:"ראה איך זה, שהיה לפנים מלא חסרונות, שיפר את מידותיו!"

 

שנזכה לשיפור המידות תוך אמונה בהק''בה!

מהמם!!!סולמנדרהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך