סיפור ליוה"כאריאל דל"ת

נכון, עכשיו לא הזמן אבל שלחתי את זה לפסיפס והם לא קיבלו- לפי דעתי זה סיפור נחמד, אבל אשמח לקבל ביקורת בונה

תודה רבה!

 

 

 

 

אולי קצת מוקדם מדי, אבל רק עכשיו עלה לי רעיון ולא רציתי לשכוח.
 
 
ישבתי לי בפינתי הקטנה וכוססתי את פרסותיי בלחץ שרק גבר מרגע לרגע.
באמת שאני לא יודע למה אני פה, ואני גם לא רוצה לדעת. בתוך הדיר הנקי להפליא שאני נוכח בו כעת נמצאו עוד כ-100 עיזים ,כבשים ושעירים. 
חלקם הגדול כרסם עשב, וחלקם נחו על הערמות חציר שהיו בצד. הגעתי לכאן אתמול, אני ותום, ביחד. שנינו אחים תאומים, בני שנה אחת בדיוק, אנו דומים כשני טיפות מים, ואת שנינו קנו באותו סכום בדיוק, שלושים ושישה מטבעות כסף, מחיר קצת גבוה, אבל הכהן שרצה אותנו לא התפשר וקנה אותנו בכסף מלא.
אני יודע שתום מסתיר ממני משהו, ואני יודע שהמשהו הזה לא בהכרח טוב. אבל אין לי מושג מה זה!
הדלת נפתחה וכהן לבוש לבן הוביל אותנו לכיוון היציאה, העזתי לשאול את תום בלחש: "מה עושים איתנו?" אך הוא לא ענה לי ונעץ את מבטו בקרקע.
המשכנו ללכת דוממים, עד שהגענו לכהן הגדול. ישר ידעתי שזה הוא לפי ההדרת פנים שלו ועוד כל מיני סימנים.
הגענו.
הכהן שאחז בי עד עתה העביר אותי לכהן אחר, משמאל לכהן הגדול, הכהן המונה, לפי דעתי.
הכול מסביב היה אפוף בחרדת קודש, אף אחד לא פצה פה, אף תינוק לא בכה ואף כבש לא געה. הכהן הגדול פשפש ב"קלפי" -מן תיבת עץ שבה היו שני פתקאות.- והרים פתק אחד, מיד שמעתי את הכהן שאחז בתום, ככל הנראה סגנו של הכהן הגדול, אומר: "אדוני כהן גדול! הגבה ימינך!"
הכהן הגדול הרים את יד ימינו , וכול העם פרץ התשועות רמות. מיד לקחו מין סרטים אדומים וקשרו לי על הקרניים ולתום על הצוואר, הספקתי לראות את תום כשהכהן הגדול סמך עליו את ידיו, ואז חצץ בינינו ההמון הנרגש.
הכהן שנשא אותי הוציא אותי אל מחוץ לבית המקדש, ולקח אותי ברגל, במדבר, מרחק של 12 מייל (כ-20 קמ').
בדרך עברנו בכל מיני סוכות שבהם הציעו לכהן שנשא אותי לאכול או לשתות, אך הוא סרב. רק לי הוא הסכים ללחך מעט חציר ולשתות מעט מים. אך הוא, כפי שהזכרנו, לא נגע אפילו באוכל.
לאחר מרחק של 12 מייל הגענו לצוק גבוה. הכהן הוריד לי את החבל האדום וקרע אותו לשניים חלק אחד השאיר על קרניי ואת החלק השני קשר על סלע קטן בצד.
הספקתי לראות איך החבל ("לשון", כך הוא קרא לה) הופך ללבן, לפני שהרגשתי שהוא דוחף אותי לכיוון המצוק, ניסיתי להתנגד, אך הוא היה חזק ממני.
ובעוד אני נופל לאחורי, שמעתי אותו ממלמל לו משהו, והרגשתי את אברי עוזבים את גופי. בעוד אני חושב 'למה אני שעיר? לעזאזל!'.
וואו! יפה!נושי104

אני אחרי המשפט הראשון לא יכלתי כמעט להמשיך לקרוא, נקרעתי מצחוק..

[או שזה בגלל שאני נקרעת מצחוק מכל דבר, או בגלל שציפיתי למשו אחר..]

ראיתי פעם את הריון כתוב קצת אחרתיושב בדד

שוב, ממבטו של השעיר. אבל ככה:

 

הוא רואה איך שוחטים את אחיו, והוא מת מפחד, ואז לוקחים אותו משם, ולאט לאט הוא נרגע, אפילו הריח של הדם נעלם, והוא מתרגש, כי כולם נותנים לו כזה כבוד, ולוקחים אותו ממקום גבוה, ויש לו כזה נוף נחמד והכל, והוא ממש מחזיק מעצמו, עד שהוא מקבל בעיטה מאחוריים.

 

 

*הרעיוןיושב בדד
טוב תודה,אריאל דל"ת

בכל מקרה הוא לא אמור לקבל כבוד- הוא רק מכפר על החטאים של בנ"י

לפחות ככה אני רואה את זה, מדבריך אני מבין שזה המסר שעבר בסיפור ...

 

יפה!דוסית גאה!

אבל למה הציעו לכהן אוכל?

יומכיפורים כאילו???

??אני17

זה ידוע(לי לפחות).

מציעים לו אוכל כדי שלא יתעלף/ימות בדרך

כן,אריאל דל"ת

זה כתוב במס' יומא

וגם אומרים שהוא לא היה לוקח אף פעם אבל בכל זאת היו מציעים לו.

הוא עושה חתיכת דרךיושב בדד

יש עוד כמה דברים שנועדו להקל עליו ביום הזה (יש לו המון עבודה) אפילו דברים קטנים כמו מחתה עם ידית ארוכה.

זה בכלל לא הכהן הגדול*^שלמה-בת-ים^*

הכהן הגדול מתעסק עם השעיר ל-ה', ומישהו אחר (אפילו לאו דווקא כהן) מתעסק עם השעיר לעזאזל.

 

והיו מציעים למי שהיה לוקח את השעיר לעזאזל אוכל ושתיה בדך אם הוא רוצה (כי יש לו עבודה קצת קשה).

 

הדברים שנועדו להקל- זה לכהן גדול (כמו מחתה עם ידית ארוכה וכו'...)

ממש יפה!בין השורות
אהבתי שיראל.
תודה לכולם!!! אבל אולי יש מישהו עם ביקורת???אריאל דל"ת
כן, אני (עם ביקורת) למה אתה שואל???טליה
כדי שאני ידע מה כדאי לתקן ולשפר...אריאל דל"ת
זאת היית סתם שאלה, כמו 'יש לך שעון?, -כן למה...טליה

כשאני אתרצן אני אגיב בביקורתיות

מה?.???????אריאל דל"ת

הכל טוב?

 

היא התכוונה שהיא שאלה שאלה רטורית..נושי104

כאילו אם אתה שואל מישו אם יש לו שעון, והוא אומר לך- כן למה?- אז מה היציאה? למה שסתם תשאל אותו אם יש לו שעון? מינסתם שאתה רוצה לדעת מה השעה..

קיצר, היא תגיב לך אח"כ בביקורת..

טוב כנראה שאני מטומטם... דיין לא הבנתי, עזבו...אריאל דל"ת
לי יש.. ביקורת.135792468

סיפור ממש יפה. באמת.

 

אבל הוא משאיר אותך עם כזה- אוו'ץ.. מסכנה החיה.. איזה תורה אכזרית..

לא היה לי כוח לפרט. מקווה שהבנת.

כן, אבל זאת האמת....אריאל דל"ת

אני לא יכול להמציא פרטים כדי שהסיפור יהיה יפה ונחמד........

>>טליה

נילך שורה שורה אוקי, כי אני קוראת ומה שיולה לי אני אכתוב, ככה שתיקח כל מילה שכתובה בעירבון מוגבל.

 

ישבתי לי בפינתי הקטנה וכוססתי (יש כאן שגיאת הקלדה כססתי)את פרסותיי בלחץ שרק גבר מרגע לרגע.
באמת שאני לא יודע למה אני פה, ואני גם לא רוצה לדעת. בתוך הדיר הנקי להפליא שאני נוכח בו כעת (פסיק) נמצאו עוד כ-100 עיזים ,כבשים ושעירים. 
חלקם הגדול כרסם (אולי לעס? הרי בהמות הן לא מכרסמות) עשב, וחלקם נחו על הערמות חציר שהיו בצד. הגעתי לכאן אתמול, אני ותום, ביחד. שנינו אחים תאומים, בני שנה אחת בדיוק, אנו דומים כשני טיפות מים, ואת שנינו קנו באותו סכום בדיוק, שלושים ושישה מטבעות כסף, מחיר קצת גבוה, אבל הכהן שרצה אותנו לא התפשר וקנה אותנו בכסף מלא.
אני יודע שתום מסתיר ממני משהו, ואני יודע שהמשהו הזה לא בהכרח טוב. אבל אין לי מושג מה זה! (תמוה בעיניי מאיפה תום ידע מה שידע, מה גם שהקורא בסופו של סיפור לא יודע מה תום ידע)
הדלת נפתחה וכהן לבוש לבן (רק הכהן גדול לבוש בגדי לבן? אולי אני טועה) הוביל אותנו לכיוון היציאה, העזתי לשאול את תום בלחש: "מה עושים איתנו?" אך הוא לא ענה לי ונעץ את מבטו בקרקע.
המשכנו ללכת דוממים, עד שהגענו לכהן הגדול. ישר ידעתי שזה הוא (פסיק) לפי ההדרת פנים שלו ועוד כל מיני סימנים.
הגענו. (זה תקוע קצת כי כבר אמרת לעיל 'עד שהגענו' חזרה מיותר אולי תחליף למשו אחר שמבטא את העצירה את ההתקרבות לכ"ג בחיל ורעד) 
הכהן שאחז בי עד עתה העביר אותי לכהן אחר, משמאל לכהן הגדול, הכהן המונה, לפי דעתי.
הכול מסביב היה אפוף בחרדת קודש, אף אחד לא פצה פה, אף תינוק לא בכה ואף כבש לא געה. הכהן הגדול פשפש ב"קלפי" -מן תיבת עץ שבה היו שני פתקאות.- והרים פתק אחד, מיד שמעתי את הכהן שאחז בתום, ככל הנראה סגנו של הכהן הגדול, אומר: "אדוני  (אדוני? אולי רבי או מורי, אחרי הכל הוא לא אדונו) כהן גדול! הגבה ימינך!"
הכהן הגדול הרים את יד ימינו , וכול העם פרץ התשועות רמות. מיד לקחו מין סרטים אדומים וקשרו לי על הקרניים ולתום על הצוואר, הספקתי לראות את תום כשהכהן הגדול סמך עליו את ידיו, ואז חצץ בינינו ההמון הנרגש.
הכהן שנשא אותי הוציא אותי אל מחוץ לבית המקדש, ולקח אותי ברגל, במדבר, מרחק של 12 מייל (כ-20 קמ').
בדרך עברנו בכל מיני סוכות שבהם הציעו לכהן שנשא אותי לאכול או לשתות, אך הוא סרב. רק לי הוא הסכים ללחך מעט חציר ולשתות מעט מים. אך הוא, כפי שהזכרנו, לא נגע אפילו באוכל. (קטע חזק!!)
לאחר מרחק של 12 מייל הגענו לצוק גבוה. הכהן הוריד לי את החבל האדום וקרע אותו לשניים חלק אחד השאיר על קרניי ואת החלק השני קשר על סלע קטן בצד.
הספקתי לראות איך החבל ("לשון", כך הוא קרא לה) הופך ללבן, לפני שהרגשתי שהוא דוחף אותי לכיוון המצוק, ניסיתי להתנגד, אך הוא היה חזק ממני.
ובעוד אני נופל לאחורי, שמעתי אותו ממלמל לו משהו, והרגשתי את אברי עוזבים את גופי. בעוד אני חושב 'למה אני שעיר? לעזאזל!'.    ק

קטע מדהים קורע ומקורי!! אתה חיברת אותו?

וואו! תודה רבה!אריאל דל"ת

ישבתי לי בפינתי הקטנה וכוססתי (יש כאן שגיאת הקלדה כססתי)(נכון...)את פרסותיי בלחץ שרק גבר מרגע לרגע.
באמת שאני לא יודע למה אני פה, ואני גם לא רוצה לדעת. בתוך הדיר הנקי להפליא שאני נוכח בו כעת (פסיק) נמצאו עוד כ-100 עיזים ,כבשים ושעירים. 
חלקם הגדול כרסם (אולי לעס? הרי בהמות הן לא מכרסמות) עשב, וחלקם נחו על הערמות חציר שהיו בצד. הגעתי לכאן אתמול, אני ותום, ביחד. שנינו אחים תאומים, בני שנה אחת בדיוק, אנו דומים כשני טיפות מים, ואת שנינו קנו באותו סכום בדיוק, שלושים ושישה מטבעות כסף, מחיר קצת גבוה, אבל הכהן שרצה אותנו לא התפשר וקנה אותנו בכסף מלא.
אני יודע שתום מסתיר ממני משהו, ואני יודע שהמשהו הזה לא בהכרח טוב. אבל אין לי מושג מה זה! (תמוה בעיניי מאיפה תום ידע מה שידע, מה גם שהקורא בסופו של סיפור לא יודע מה תום ידע) (תום פשוט ידע שאחד מהם הולך למות...)
הדלת נפתחה וכהן לבוש לבן (רק הכהן גדול לבוש בגדי לבן? אולי אני טועה)(לא, אבל מי אמר שזה הכהן גדול?) הוביל אותנו לכיוון היציאה, העזתי לשאול את תום בלחש: "מה עושים איתנו?" אך הוא לא ענה לי ונעץ את מבטו בקרקע.
המשכנו ללכת דוממים, עד שהגענו לכהן הגדול. ישר ידעתי שזה הוא (פסיק) לפי ההדרת פנים שלו ועוד כל מיני סימנים.
הגענו. (זה תקוע קצת כי כבר אמרת לעיל 'עד שהגענו' חזרה מיותר אולי תחליף למשו אחר שמבטא את העצירה את ההתקרבות לכ"ג בחיל ורעד) (צודקת...)
הכהן שאחז בי עד עתה העביר אותי לכהן אחר, משמאל לכהן הגדול, הכהן המונה, לפי דעתי.
הכול מסביב היה אפוף בחרדת קודש, אף אחד לא פצה פה, אף תינוק לא בכה ואף כבש לא געה. הכהן הגדול פשפש ב"קלפי" -מן תיבת עץ שבה היו שני פתקאות.- והרים פתק אחד, מיד שמעתי את הכהן שאחז בתום, ככל הנראה סגנו של הכהן הגדול, אומר: "אדוני  (אדוני? אולי רבי או מורי, אחרי הכל הוא לא אדונו) (ככה כתוב במשנה...) כהן גדול! הגבה ימינך!"
הכהן הגדול הרים את יד ימינו , וכול העם פרץ התשועות רמות. מיד לקחו מין סרטים אדומים וקשרו לי על הקרניים ולתום על הצוואר, הספקתי לראות את תום כשהכהן הגדול סמך עליו את ידיו, ואז חצץ בינינו ההמון הנרגש.
הכהן שנשא אותי הוציא אותי אל מחוץ לבית המקדש, ולקח אותי ברגל, במדבר, מרחק של 12 מייל (כ-20 קמ').
בדרך עברנו בכל מיני סוכות שבהם הציעו לכהן שנשא אותי לאכול או לשתות, אך הוא סרב. רק לי הוא הסכים ללחך מעט חציר ולשתות מעט מים. אך הוא, כפי שהזכרנו, לא נגע אפילו באוכל. (קטע חזק!!)
לאחר מרחק של 12 מייל הגענו לצוק גבוה. הכהן הוריד לי את החבל האדום וקרע אותו לשניים חלק אחד השאיר על קרניי ואת החלק השני קשר על סלע קטן בצד.
הספקתי לראות איך החבל ("לשון", כך הוא קרא לה) הופך ללבן, לפני שהרגשתי שהוא דוחף אותי לכיוון המצוק, ניסיתי להתנגד, אך הוא היה חזק ממני.
ובעוד אני נופל לאחורי, שמעתי אותו ממלמל לו משהו, והרגשתי את אברי עוזבים את גופי. בעוד אני חושב 'למה אני שעיר? לעזאזל!'.    ק

קטע מדהים קורע ומקורי!! אתה חיברת אותו? (עליו בניתי את הסיפור......)

במשנה כתוב אישי כהן גדול ולא אדוניקשקשן

יומא לט עמוד א

אתה יכול לתאר את ההרגשה הנפלאה של השעירקשקשן

במקום לכתוב "למה אני שעיר? לעזאזל". אני מניח שהוא די מתלהב מהעובדה שהוא נבחר להיות זה שמכפר על כולנו, כמו איזה צדיק שלוקחים אותו כדי לכפר עלינו. נראה לך שהוא מתבעס מזה?

נכון, כתוב אישי, התבלבלתי- סורי...אריאל דל"תאחרונה

אבל המשפט האחרון הוא "למה אני שעיר? לעזאזל!!!"

שזה משחק מילים של "למה אני 'שעיר לעזאזל?' "....

הוא יענתו מתבאס על זה שהוא מת בצורה כ"כ מוזרה... ואם הוא לא היה שעיר אז הוא אולי היה נשחט בצורה רגילה....

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך