נמאס לי לאכול כל הפסח מצה ותפוח אדמה!!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 
נראלי שאין עוד חג כמו פסח, שממש מרגישים שהוא מגיע איזה חודש לפני.
צריך לנקות את כל הבית, לגמור את כל החמץ ממשלוחי המנות, ובדרך יש גם איזה מיליון שיעורי בית לחופש..
אבל תכל'ס, בינינו?
עם כל ההכנות - כמה מאיתנו באמת משקיעים ולומדים על הצד הרוחני של פסח?
ממ.. אני לא בטוחה שהרבה.
אז יאללה, חבר'ס - בואו נשקיע עכשיו 2 דקות בשביל לקרוא ככה משהו לנשמה, לקראת ליל הסדר.
לא לשכוח להקפיץ, כדי שכווולם יוכלו להכין את עצמם טוב לליל הסדר 
---
 
 
חשבתם פעם למה דווקא בפסח, שזה חג שמסמל את החירות שלנו, את זה שאנחנו כבר לא עבדים -
אנחנו אוכלים 'לחם עוני', שזה מצות?
אם אני הייתי אחראית על החגים, הייתי מביאה לנו לאכול בפסח אחלה אוכל, ממש ארוחות מלכים,
ולא רק תפוחי אדמה ומצה כל היום..

בעצם, חג הפסח בא להראות לנו שה' הוא האלוקים היחיד, והוא זה שגאל אותנו ממצרים.
אבל הוא לא 'סתם' גאל אותנו ממצרים - יש לזה סיבה.
הסיבה היא שנעבוד אותו, שנראה לכל העולם שה' הוא האלוקים, 
שנקדש את שם ה' בעולם.
 
בגלל זה לפני פסח אנחנו לא צריכים לבער רק את החמץ הגשמי -
אלא גם להוציא מתוכנו את החמץ הרוחני,
ז'תומרת, את כל הדברים שמפריעים לנו בעבודת ה'.
ואחד מהדברים האלה זה לרצות כל הזמן פידבק מהסביבה על מה שאנחנו עושים.
 
מלא פעמים אנחנו לא עושים מצוות, כי אנחנו מפחדים מאיך שהסביבה תתייחס אל זה.
לדוגמה, יש בנות שפוחדות להתחיל להתלבש צנוע כי הן פוחדות מה יגידו עליהן.
או שיש בנים שפוחדים להתחיל ללכת עם ציציות בחוץ, כי יחשבו שהם עכשיו דוסים.
 
אבל אם באמת נדע שוואלה, אנחנו לא צריכים אישורים חיצוניים -
אנחנו עושים באמת מה שטוב לנו, באמת מה שאנחנו רוצים -
נהייה חופשיים באמת.
כי תכל'ס אם אנחנו מנסים כלך הזמן לרצות את הסביבה, ולא עושים מה שאנחנו באמת רוצים -
אנחנו משועבדים לסביבה שלנו.
במקום לעשות מה שאנחנו באמת צריכים, את מה שאנחנו יודעים שזה האמת -
אנחנו 'עובדים את הסביבה', ועושים מה שאחרים מכתיבים לנו.
 
מצה זה רק קמח ומים. בלי כל מיני שמרים, אבקת אפייה וכו',
ותמיד המצה שטוחה כזאת - אסור שהיא תתפח אפילו טיפונת.
היא מסמלת את מי שבאמת לא אכפת לו מה יגידו עליו -
מי שעושה באמת מה שהוא חושב שנכון,
ומצדו - שיתפוצץ העולם!
בגלל זה אנחנו אוכלים דווקא מצה בליל הסדר,
כי מצה תמיד בכל העולם נראית אותו דבר, אין לה קטע לעשות 'פוזות' על הסביבה,
אלא היא צנועה ועדינה.
ככה גם אנחנו צריכים להיות -
אנחנו צריכים להיות נאמנים לעצמנו, לאמת הפנימית שלנו -
בלי לנסות לעשות פוזות על כל העולם, ולנסות לרצות את הסביבה.

אחח.. כמה שזה קשה, ככה זה מספק.

שנזכה בעז"ה להפסיק לנסות להרשים אחרים, ובאמת להיות נאמנים לעצמנו ולה'.
פסח כשר ושמח לכל עמ"י! 

ועכשיו וורט קצר ממש על ההגדה,מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!

 

שיהיה לכם מה לומר בליל הסדר  >>

"רשע מה הוא אומר?
מה העבודה הזאת לכם?
לכם - ולא לו.

ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר, ואף אתה הקהה את שניו, ואמר לו -
בעבור זה עשה ה' לי בצאתי ממצרים.
לי - ולא לו. אלו היה שם לא היה נגאל".


תכל'ס, זה לא הכי יפה להתייחס ככה לבן הרשע.
כי בכל זאת הוא בא ויושב בליל הסדר, למרות שכנראה הוא לא הכי מאמין.
והוא אפילו משתף פעולה ושואל שאלות.
אז למה צריך ככה להיכנס בו ו'להקהות את שיניו'?

הופה, תשמעו איזה חידוש מקסים אומר על זה הבעלז >>
המילה 'רשע' מורכבת משלוש אותיות -
האותיות החיצוניות הן ר' ו-ע', שיוצרות את המילה 'רע'.
והאות האמצעית היא ש'.
האות ש' מורכבת משלושה קווים. הקווים האלו מסמלים את שלושת האבות שלנו - אברהם יצחק ויעקב.
זה בעצם אומר לנו שבתכל'ס, בתוך כל יהודי - גם מי שנראה שיא הרשע - יש נשמה טובה וטהורה.
אבל הוא הלביש על עצמו את הסטיגמה הזאת של ה'רע', ולכן, הוא לא מראה כלפי חוץ את הטוב שבו.
התפקיד שלנו זה 'להקהות את שיניו'. 
כלומר, להדגיש את הקשר שלו אלינו ואל כל עם ישראל, להדגיש את הצד הטוב שבו.

 

שנזכה בעז"ה לדעת לראות את הטוב, מתחת לכל הקליפות של האנשים סביבנו.
חג שמח וכשר בעז"ה לכל עם ישראל הצדיקים!! 

איזה יפה הוורט תודה!כישוף כושל
שכוייח!!יעל =)

בע"ה

 

בדיוק חיפשתי דבר תורה כזה..
תודה רבה!

תודה! חג שמח לכולם..סולמנדרה
שכוייח! חג כשר ושמח לכולם! =)~מישי~
תודה רבה על התגובות! מתוק מדבש
ממש יפה יישר כח!ענבל
נשמה אשרייך, זיכית...עץ על מים
אמנם ראיתי רק עכשיו אבל שווה כל מילהדניאלה .ד.אחרונה

שכוייח ע-נ-ק אחותי!

חג שמח!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך