שאלם חכם: חבר שלי שביעיסטמוח קודח

בס"ד

לכבוד מכובדי, ידידי, רעי, חברי, אהוב נפשי, מוקירי, הנכבד כ"ק אאמו"ר סטלנ"א קדיש"א געציל סטעייל זצוקלללל"ה תובב"א שליט"א, חתנו של גדול הדור, הרב נח (נוחי) שמייקל, אשר כל הארץ תחרד למשמע אמרי פיו הסתומים (תרתי משמע), אשרי, למנצח, ובא לציון גואל:
יש לי בעיה. יש לי חבר. לחבר שלי קוראים שמוליק (שם בדוי, אל תדאג), הוא גבוה (1.80), מנומש, בעל משקפיים ללא מסגרת, ועם חולצת טי שירט עם כתובות בשפה זרה (נראה לי קזאחסטנית, לא בטוח).
בגלל החופש הגדול שמוליק נעשה עכשיו שביעיסט, והתחיל לעשות כל מיני שטויות. הקטין את הכיפה, את הפאות (ז"ל), מבריז משיעורים, מגיע לישיבה מאוחר (כשהוא מגיע), אפילו בערב, וכשאני שואל אותו איפה היית, הוא אומר לי בפה רחב (מפהק, כמנהג הסטלנים) "ישנתי". הוא התחיל לעשן... כשאני מוכיח אותו, הוא מזמזם שהרב נח שמייקל (חותנו של כבוד הסטלן, כמבואר לעיל) מתיר, ואין מה לעשות בנידון. כשאני אומר לו שלא יחפש היתרים, הוא פולט "ה' מתיר איסורים, לא?" (התאפקתי לא לענות לו מברכי נפשי (ה' מקיץ נרדמים"). מה הסטלן מציע לכבודי לעשות? אני מיואש.

תשובה: לכבוד הבזוי, השפל, העלוב, כלום שבכלום, אשר אין לו מוח בקודקודו (לפחות לא קודח. מ.ק.), איך שלא קוראים לך:
דבר ראשון, הזכרת ששאול (זה שמו המקורי, אני יודע) בשביעית, ולפי גודל מעלת דעתי אני חושב שהוא מקשקש בשכל (שאין לך), והרי כבר נאמר "וקשקוש בשביעית... אסור" (מו"ק ג',א').
עיינתי רבות בקשר למקרה של הפוחז, וזה אשר העלתי בחכתי:
"אלו דברים שאין להם שיעור: הפאה, והבכורים, והראיון, וגמ"ח, וגמילות חסדים, ותלמוד תורה" (פאה א',א').
מכאן אפשר לדייק כדבריו, שגזז את פאותיו, שהרי אין שיעור לפאה (ובלבד שיתן לכהן את ראשית הגז), וכן שדופק ברז משיעורים, שגם כן אין שיעור לתלמוד תורה.
וכן בכיפה, למדנו ברש"י (יומא יא',ב', ד"ה וחכמים פוטרין), "וכל כיפה מתקצרת בראשה לפחות מארבעה (ס"מ/מ"מ,תלוי את מי שואלים)".
בעניין העישון, יש משנה מפורשת כדבריו, במסכת שביעית, כפי שהוא, כדבריך, שביעיסט, אשר כנראה נעלמה מעינייך- "אוכלין ברגילה (טחינת מזון) עד שיכלו סגריות (סוף הפקט)" (שביעית ט',ה').
ועל אשר תמהת על כך שמגיע בערבים לישיבה, יש לי קושי גדול עליך, הרי כבר שנינו  "אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא... ושהכמת בית המדרש שחרית וערבית" (רינת ישראל, עמ' 17), ומפה רואים שדבר גדול הוא לקום בערב וללכת לישיבה.  
על כן אין מה להאריך, וחפץ ה' בידו יצלח, וה' יעשה כטוב בעיניו.

קישור לשאלת חכם הבאה /Mosaic/Read/6011

לקודמת /Mosaic/Read/4828

 

 

כטוב בעיני מי?אנונימי (פותח)
ב"ה
ואני חשבתי שששיזם זו מחלה...\
(היע"ר ,שם שם)
 
חחחחבדולח

הי"ער הוציא ספר כתובות כבר?

 

לא דוקא מתוך נסיוןבדולח

חחחחחחח

שבת שלום ומבורך

לשאלה הצטרפו שורות חדשות. כנסו ותהנו.מוח קודח
חחחחחחחחחחחחחגייטל רייזל

בס"ד

משמ ממש חמוווד!

כתוב בצורה פשוט מצחיקה.

תודה לך

 

חמוד!שירה חדשה

בס"ד.

מעלה חיוך...
(ברצינות- זה פשוט תענוג לקרוא אתכם, צדיקים...)

מצטרפת לשירהיונה

כיף לקרוא אתכם

ועל כגון דא נאמר:

"הקם להשכימך- השכם להורגו "

בתשובה לשאלת המתחכם הכסילעמישב

בס"ד לק"י

לכבוד הרב הסטלן האלוקי, עוקר מיטות וטוחנן זו בזו הגרו"ע באדם זוקלל"ה (יש לעשות רווח בין זו ל-קללה...).

ראו ראיתי תשובתך מיום האחרון לשנת הלימודים, הוא גם הראשון בקהילתכם הקדושה.

והנה גדלה פליאתי עד למאוד למראהה, שכן כיצד תוכל לפסוק כך ולאמר כן כדבריך הנוראים, ולא ראיתי תשובה נוראית כזו מימי, ואפי' אצל ידידי ומרעי משכבר הימים האריאלניקהנאמן שליט"א!! והשגותי על דבריך הן כדלהלן:

ראשית, כתבת על קישקוש השביעית, וקשה לי מאוד שכן כבר מצינו בתורה פעמים רבות שנכתב על "קדושת השביעית", וכן "ובשביעית נגילה" (ואין כוונת הדברים כפי שמבינים הריקנים הפוחזים שכל מה שעושים בשנה השביעית זה רק לשמוח ולרקוד, אלא אדרבה בשביעית, הווי אומר בשביעיסטים, אנו, כלומר שאר בני-אדם, נגילה...). והנה גיליתי שאכן הועפת על כנפי-נשרים מישיבת האור הגנוז אל ישיבת העור השזוף בשנה השביעית, ונדמה בעיני ששם מקורה של הטעראאמה שפקדה אותך שהובילה אותך לקשקש את דבריך (התקשר ל"דבר כפי יכולתך-התא קולי מאזין", ארגון לפסיכולוגים קלינים מומחים, 02-1652440 [גימטריא-אוהב דם, ללא קידומת]).

שנית, ניכר לעין כי טעות טעית בהבנת המשנה בריש מסכת פאה. דברי המשנה ש"אלו דברים שאין להם שיעור הפאה... ותלמוד תורה", ודאי כי אין הכוונה ש"אין שיעור", כי זה לא מתקיים, כהבנתך הנלוזה והנמוכה, אלא אדרבה לפאה אין שיעור כי צריך להאריכה עד אין קץ, וכבר מובא במדרש שיוסף סילסל בשערותיו. ומדוע לת"ת אין שיעור? זה ודאי, כי צריך ללמוד לבד, ולא שצריך לישון בזמן השיעור (ובאמת מצינו שהחזון-איש ישב כל היום ולמד לבד, ומתוך כך היה למה שהיה [ועיינו בספר אוהלי תורה לפרופ' מרדכי ברויאר זצ"ל שיצא לפני מעט זמן בסביבות עמ' 400-500 שמביא עוד מספר דוג' של ענקי תורה בדורות האחרונים שלא למדו בישיבות כלל כמו החזו"א, כדי למצוא את העמ' המדויק הסתכלו באינדקס בערך "חזון-איש"])...

ומה שאמר כבוד טפשותו על הכיפה, כבר מצינו אצל חכמינו בדורות הקודמים וכן בדורנו (פנינה הלכה [=פניני הלכה] ובעל ה"איך ודעת" [שו"ת יחוה דעת של הגר"ע יוסף שליט"א]) שצריכה הכיפה לכסות רוב הראש, וכן שתראה מכל הצדדים, לפחות בק"ש, שמ"ע וברהמ"ז. ואין זה כדברי מר הנמהר.

ובעניין מה שאמרת על השכמת ביה"מ, יש לי שתי הבנות שהן סותרות דבריך. ראשונה- כאשר משכים בשחרית יכול גם לישון בצהריים ולקום לערבית (כפי שמצינו בהפסקת הצהריים של הישיבות הגבוהות). שנייה- להשכים מלשון שכם (העיר שכם, בשומרון), והכוונה לבוא להתפלל על קברו של יוסף הצדיק שחרית וערבית בעיר שכם, ועל זה- "אדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא"...

ואל יפלא באוזניך על התבטאיותי החמורות כנגדך, שכן כבר כתב החזון-איש (אגרות חזו"א, חלק ג', אגרת ס"א) ש:"אין באוהבי תורה ומצוה אהבה לאמצעיות ושנאה לקיצוניות.." ע"ש. (אגב, אין הדברים מוצאים מהקשרם כלל, הציטוט אמיתי, אתם מוזמנים להסתכל).

החותם לכבוד התורה ומקנאיה,

הגרו"ן כואב, ראש דקהילת "והבדילנו מן הליטוֹאים ונתן לנו תורת אמת".

הבל הבלים אמר קהלת. הבל הבלים- הכל הבל (שם, שם)מוח קודחאחרונה

בס"ד

אל כבוהחדאטחילנמ"ת ק" עמיש"ב שלי"ט

מה לידידי בביתי? אם הייתי יודע כדבר הזה, אשר כבוד קדחנותו מפנה זמן מסדר יומו העמוס (כתיבת דרשות קדחנות ושינה) למען אשר יוכל לקרוא מעט דמעט מהגיגי סטלנותי, אז ירווח לי (עיינו לעיל, ריש פיסקא, מה למילים אלה כאן).

אחרי דרישת קרבתך, בכל ליבי קראתיך, אהה, אהה, וכו' וכו' וכבר האריכו למעניתם, יש לי לחלוק עליך במספר מצוצמצם מאוד של הגהות ותיקונים.

לילה טוב.

נ.ב. הוספתי עוד קטע חביב לקדיחה.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך