שאלהאלעד

למה חב"דניקים מפחדים מהמצה?

שתחמיץמושיקו

בפסח אין את הכלל 'כל המוסיף גורע' בחומרות, כל אחד לפי כוחו.

 

 

ובמיוחד במאכל שיש סיכוי שיש עליו איזה פירורון של קמח.

 

ואם החומרא מביאה לידי קולא?אלעד

[קולא הלכתית, וגם עקרונית-רוחנית]

לאיזו קולא זה מביא??+mp8
כמה:אלעד

אכילה לתיאבון, אכילה מתוך הרחבה והסבה כבני מלכים, וזה רק על הדרך

ובאשר למשמעות הרוחנית, אין בכלל מה לדבר..

 

אז תוחבים את הזקן בניילון, ממהרים ללעוס את ה"כזית" ומדקדקים שהמצה לא תוותר כל השלחן חלילה. כך לא אכלו אבותינו במצרים, כך לא נהגו בזמן המקדש וכך ודאי לא התכוון הקב"ה כשהורה על אכילת מצה "לחם האמונה". 2000 שנות גלות השכיחו מאיתנו את עיקרו של החג- החרותיות והקרבן, והפכו את המהות לניקיונות וחששות דקות וזוטות. הטפל הפך לעיקר והגולם קם על יוצרו, ומחג החרות יצאנו לחג העבדות והקטנות.

 

או בקיצור: חברים- נסחפתם.

 

דווקא מי שנסחף פה זה אתהחשבשבת

כתוב: מי שנזהר מחמץ בפסח מובטח שלא יחטא כל השנה כולה

 

על חומרות של פסח לא שואלים שאלות- כל אחד ומה שהוא מקפיד עליו

 

ודווקא את הכזית הראשון אוכלים מתוך חיפזון- כי זה הילכתי-אכילה תוך כדי פרס, כל השאר אוכלים בניחותא מדברים על ענייני החג, מרחיבים את ביאור המצוות שקשורות בחג ומספרים סיפורים ובעיקר מקשיבים אחד לשני.

 

ואח"כ יושבים לאכול את שאר האוכל כבני מלכים ותאמין לי המצה ממש לא חסרה שם- לפחות לנו לא.

וזה ממש לא עבודות זה חרות אמיתית שאת יודע שהסיכוי שתיכשל בחמץ קטן ומיזערי

 

פסח כשר ושמח

 

שעשעת אותי+mp8

ולא שהתיאור שלך לא נכון- רק שהפרשנות שאתה נותן לו- מפליגת לכת....

 

הלוואי שהשמחה של חב"ד תחלחל לשאר המגזרים בעמ"י, שאוכלים שרויה מתוך שמחת חג אמיתית..... 

 

ואני אוהבת את היצירתיות, לעשות מכל הנ"ל "קולא", ולא אחת.......

בכלל לא הבנתם אותיאלעד

מעניין אם ניסיתם..

אני מרגיש כאילו אני מדבר במקבילית. אולי אנשים שבגלות לא יוכלו להבין ריחות של גאולה והתחדשות

 

בכל אופן קבעתי להפגש עם אדון מושיקו וללבן את הסוגיא

אם רק תסביר תמשפט:חשבשבת

אנשים שבגלות לא יוכלו להבין ריחות של גאולה והתחדשות

 ואת הקשר לנושא.

 

אני בטוחה שמושיקו יסביר לך תעניין בצורה הטובה ביותר .

 

לצערנו, אנחנו אכן עדיין בגלות+mp8

ומייחלים לגאולה שלמה.

 

אולי אם תסביר לנו- נבין (להריח קצת קשה דרך המחשב.....    גולש)

אם יש ניילון גדול אז הזקן נכנס בקלות מושיקו

תבוא אלינו לליל הסדר בשנה הבאה ותראה שזה שזה לא מפריע לשום דבר ממה שכתבת למעלה

 

כל כזית מצה זה מצוה.מעשיה נאה

חבל שבגלל חשש אסטרונומי שהסיכויים שזה יקרה אפילו לא אחד ממליון (ובעצם אפס), בשביל חשש כזה מאבדים הרבה מצוות יקרות. ולא שמחים בחג.

למה לא שמחים בחג? בגלל שאוכלים בשקית??בת מלך!
אההה...חשבשבת

פעם שאלו את אדמו"ר הצ"צ: מדוע נזהרים כ"כ בפסח מחששות שהם ממש מזעריים של אחת למיליון??

ענה הצ"צ:

בשאלה: כמה חנויות יש בלובאוויטש??

ענו לו 12

וכמה גנבים יש בלוביאוויטש?? חזר ושאל

אמרו לו: שלושה גנבים.

אמר הצ"צ: אם יש רק שלושה גנבים אז למה יש כ"כ הרבה שומרים?? הרי זה לא ביחס.

אמרו לו: כי לא יודעים מאיפה הגנב יבוא.

אמר הצ"צ: אההה ככה גם בפסח- לא יודעים מאיפה יבוא ה"גנב" (חמץ) ע"כ נזהרים מאוד אפילו בדברים שנראים ממש עם סיכויים קלושים.

 

שבוע טוב

רשימת הידורי חב"ד בפסחמושיקו

 

בפסח נוהגים להדר ככל האפשר1

·         אין אוכלים מצות מכונה, ואין נותנים אותן אפילו לילדים2.

·         נזהרים ביותר ממצה שרויה. ולכן המצות שעל השולחן מכוסות [בפועל: כל אחד ואחד אוכל לעצמו מתוך שקית. אוכלים את המצה לפני הבאת התבשילים על השולחן, מסלקים את השקיות ואז שותים ואוכלים את הסעודה. למעשה, אף אין מטגנים מצה במי-פירות], שמא תיפול עליהן טיפת מים, וכן שלא יפלו מפירורי המצה למים או למרק. קודם ששופכים מים, או משקאות שמים מעורבים בהם, לכוס או לקערה, בודקים שלא יהיו בכלי פירורי מצה [כלי עם דבר לח שנפל בו פירור מצה, נמנעים מלהשתמש בו בפסח זה]3.

·         מצד החינוך – גם הקטנים צריכים להיזהר ממצה שרויה4.

·         נזהרים משתיית יי"ש בפסח5.

·         כשהסירו את החותמות מבקבוקי היין, נזהרו שה'פותחן' (שבאמצעותו פותחים את הבקבוק) לא ייגע ביין עצמו6.

·         הרבנית רבקה נ"ע אמרה שאצלם לא שטפו את הביצים לפני פסח7.

·         זה כמה שנים מנהגנו לא לקחת קידה וקינמון לחרוסת [וכן לא להשתמש בתבלינים בכלל] מחשש תערובת חמץ8.

·         רבנו הזקן אמר: "בפסח אין צריך לכבד זה את זה באכילה ושתייה, אבל מותר ליטול בעצמו"9. נזהרים לאכול רק בבית ולא אצל אחרים, גם אם יודעים שהזולת נזהר (לכל הפחות) כמותו.

·         הצמח-צדק אסר אכילת צנון בפסח, ללא מתן טעם10.

·         רבותינו היו אוכלים דגים בפסח11.

·         כנראה, הרבי לא היה שותה תה בפסח (אבל בכלל, הקלו בזה גם רבותינו)12.

·         הרבי היה אוכל מאכלי חלב בפסח13.

·         בין כלי הפסח של רבותינו נשיאינו היו גם צלחות עם פסי זהב בשפתן14.

·         אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע היה צריך לאכול בפסח שקדים מתוקים לרפואה, והקפיד שיקנו אותם (קודם הפסח) בחנות שאינה מוכרת כלל מוצרי חמץ15.

·         בדבר 'דירת פסח' או מטבח מיוחד לפסח – "לא ראיתי ולא שמעתי רבותינו נשיאינו נוהגים כן"16.

·         אחד החסידים נהג להכין לעצמו מים לכל החג, ואחר-כך, כשהיה קשה עליו, רצה לבטל המנהג על-ידי התרת-נדרים, והורה לו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב שלא לבטלו, אף שאדמו"ר בעצמו לא נהג בזה, מכיוון שמנהג זה הוא מהנהגות הבעש"ט17.

·         יש המניחים בד וכדומה בראש הברז, לסינון המים18.

·         בס' 'תשבי' ועוד מובא, שיש הנמנעים מלהזכיר שם 'לחם' בפסח. על הרבי מסופר שכשאמרו לו על חדר מסויים שיש בו 'חמץ', הגיב ואמר: לא כדאי להזכירו בפסח19.

·         אין נמנעים מלהכין בפסח מיני מאכל (ומאפה) הדומים למאכלי חמץ20.

·         לפני פסח מבשלים ומסננים בבד את הסוכר המיועד לפסח, כדי לוודא שאין בו לכלוך כלשהו. יש שנוהגים כמנהג רבותינו נשיאינו עצמם, ואינם אוכלים כלל סוכר או מוצרים המכילים אותו בפסח, אך הרבי אמר שאינו יודע אם זו הוראה לרבים21.

·         נזהרים ממאכל שנפל על הרצפה, ולכתחילה אף אין משתמשים בכלים שנפלו על הרצפה22.

·         אוכלים רק פרי או ירק בעל קליפה23, ומקלפים אותו לפני האכילה (אפילו עגבניות ותמרים) בסכין המיוחדת לכך, שאין משתמשים בה לחיתוך מאכלים.

·         נוהגים שלא לאכול דגים מלוחים ('הרינג') בפסח24.

 

מקור: http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?CategoryID=348&ArticleID=564

שאלהמאמע צאדיקה

כיצד נהגו- לפני שהיו שקיות ניילון?

 

(בכלל אני תוהה איך העולם היה נראה בלי ניילון.... אבל זה דיון אחר)

מני, יש מצבים שזה מחמיץ יותר מהרמושיקו

חוצמזה שדיברת על המצה ולא על הפירורים שלה

חמץ לא בטל, הוא אסור ב'משהו'אנונימי (פותח)

אלעד, אם היה חשש קטן קטנטן, שיש שם אולי סיכוי קטן שיהיה באוכל שלך רעל - היית מחמיר יותר מהחבדניקים...

וסיפור אמיתי מהבוקר:+mp8

לבעלי ניגש אברך יר"ש דת"ל, וסיפר לו שבין העוגות הכשרות לפסח שקנה- גילה, תוך כדי שהילדים אוכלים- שאחת העוגות היתה חמץ....

 

(ולפני שנתיים שמענו סיפור זהה ממישהו אחר...)

 

אז הזהירות היא מוגזמת???

אצל חרדי זה לא היה קורה.מעשיה נאה
מי נתן לך ערבות לזה??חשבשבת

 

הזהירות אינה מיותרת+mp8

זה מה שאני מנסה לומר, לכל המזלזלים בזהירות היתרה מחמץ.

 

וביטוח אין לאף אחד מאיתנו.

היא לא מיותרת. אמת.אלעד

אבל כשמתמקדים בעיקר בה והופכים אותה לעיקר ומהות החג,

עשויים לאבד ערכים אחרים חשובים לא פחות, וחלקם אף יותר, ויוצרים מציאות חדשה של ענייני חג שכלל לא תפסו חלק חשוב בו, כמו היום, כאשר מנגד נמחו ונטשטשו כמעט לחלוטין עניינים ומטרות אחרות של החג

 

אם לא הבנת אותי, לא נורא. זה סימן שאת מידי שקועה בתוך זה.

צאי מעט החוצה, תקראי את התורה כפשטה, וכן את מדרשי חז"ל, משניות וגמרות, ונסי להבין לאיזה כיוון התקדמנו ומה הפלנו בדרך

עיקר ומהות החג??+mp8

הלוואי שעוד חלקים מעם ישראל היו יוצאים מעצמם, וממשים מטרות של החג הזה, בקרב קהלים נרחבים כל כך מהעם- כמו חב"ד.

 

אני שקועה בתוך זה? נו, אולי.

מה שבטוח, שאני השקועה- לעומת אחרים שלא היו שקועים כל כך- דאגו שעוד יהודים רבים בחג הזה יקיימו את מצוות הפסח כפי שהם כתובים ומופיעים בתורה, במשנה ובמדרשי חז"ל.

 

ואני יוצאת הרבה החוצה, הרבה יותר ממה שהציבור הדת"ל יוצא מעצמו בשביל מישהו אחר......

 

מה הקטע ללכלך על ציבור אחר בעמ"י כדיקחו עמכם דברים

להוכיח שאת והציבור אליו את משתייכת שווים יותר??

 

כנראהאלעד
מי המלכלך??+mp8אחרונה
וחי בהם...אנונימי (פותח)

יש לי דודים חבדניקי"ם ואני יודע מה קורה אצלם בפסח... אז אל תגידו לי שזה לא שיגעון, כמובן שהם כבר רגילים והם לא יודו שזה מעצבן שאי אפשר לבשל שום דבר עם מצה ושצריך לקלף את העגבניות....

כתוב "וחי בהם", התורה היא תורת חיים אז תתחילו לחיות כמו בני אדם ותפסיקו להשתגע!!!

 

 

 

כי זה באמת לא מעצבן וכמו שאמרת מתרגלים..בת מלך!

 

קפץ..בת מלך!

וזה בכלל לא שיגעון....וחיים יופי עם זה וגם הפסח שומר לך על כל השנה שלא תעשה חטאים אם אתה לא תאכל חמץ כמובן וחבד עושים הכל כדי שח"ו לא יהיה שום חשש של חמץ.. אז אשריהם!

בת מלךאלחי

אני חייב להגיד שאת פשוט תותחית כאילו איזה תשובות יעני חחח מורידות לי תקושיות אחת אחרי השניה אבל עם זה שאני יודע את האמת קשה לי.

 

כאילו היה מעצבן שאסור למרוח שום דבר על המצה... טוב מרחתי בכל זאת קצת אבוקדו זה מותר 

בגלל שזה לא נוזלים..

בקיצור הסתיים החג אין על מה להתווכח כבר חחחחח

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך