במה ת'כלס חצאית יותר צנועה ממכנסים?
חברה שלי שמתעניינת ביהדות אמרה לי שלפי דעתה מכנסיים הרבה יותר צנועים מחצאית שיכולה להתעופף ברוח שהיא לא תמיד גם ארוכה מספיק וכו..
ועניתי לה תשובה אבל קצת מצ'וקמקת..
אז.. למה?
במה ת'כלס חצאית יותר צנועה ממכנסים?
חברה שלי שמתעניינת ביהדות אמרה לי שלפי דעתה מכנסיים הרבה יותר צנועים מחצאית שיכולה להתעופף ברוח שהיא לא תמיד גם ארוכה מספיק וכו..
ועניתי לה תשובה אבל קצת מצ'וקמקת..
אז.. למה?
אדאג שיכניסו אותך..=]
לא היה לי מה לענות!!
ברור שצריך לדעת איזו חצאית...שהיא לא תחשוב שאם עדיף חצאית ממכנסיים אז אפשר להסתובב עם מיני...~
כל הרעיון של החצאית הוא לטשטש את צורת הרגל מה שהמכנסיים לא עושות.
(הגבתי כאן למרות שאני חושבת ששרשור כזה יותר מתאים ל"בת מלך"! - מנהלים, אם תגובתי לא ראויה לנוג"ה, תמחקו..)
בהצלוחס'..
בס"ד
הרבה יותר צנועה ממכנסים, פשוט מה שקורה היום זה שהחצאיות ממש לא לפי ההלכה המקורית.
חצאית לא אמורה להנופף ברוח, היא לא אמורה להגיע עד אמצע הברך אלא עד אמצע השוק (בין הברך לכף הרגל) וגם זה אאל"ט ההלכה המקילה יותר..
אפשר למחוק תשירשור אם זה כזה...
אז אפשר להכניס אותי לפורום של הבנות?
פשוט אני צריכה תשובה עד שבת וחיפשתי הרבה זמן עכשיו אפילו באתר של חברים מקשיבים ואין שם שום תשובה טובה באמת...
לא זוכרת אפילו באיזה ספר זה היה....אני יכולה לנסות לברר אצל חברות שלי אם הן זוכרות- אם זה חשוב..
קיצור-
כעיקרון לפי ההלכה מכנס רחב כמו מכנס חצאית הוא מותר, כי לא רואים את הרגל. [יש מצב שזה יותר צנוע מחצאית- אין לי מושג...]
חז"ל אסרו זאת כי ככה לאט-לאט כמו שהחצאית מתקצרת, המכנס יהיה יותר ויותר צר...
ולפי ההלכה אנו מצווים לשמוע לדברי חז"ל... ולכן נאסרו מכנסיים. ואין לנו אישור (שוב- מבחינת ההלכה) להתיר לעצמנו גדרות שחז"ל שמו ואסרו עלינו.
זה אסור גם בגלל "לא ילבש" מכנסיים- זה לבוש של בנים, וחצאית של בנות...
בדיוק בגלל זה לבן אסור ללבוש חצאית....
זה צמוד, ומראה יותר תצורה של הרגל..
ולכן זה לא צנוע.. מחקווה שהסברתי טוב..
ובאמת כמו שאמרו פה אם זה מיני זה לא עוזר באמת צריך שזה יהיה עד כף הרגל ואז זה מטשטש את הצורת הליכה
(שגם בנים בגלל זה היו הולכים עם ג'לביות וחסדים הולכים עם חליפה ארוכה)
יש הרבה סיבות למה ואיך וכמה, והרבה דעות בעניין.
דלא ילבש- לא כ"כ תופס פה כי בימנו נשים כן לובשות מכנסיים.
מה שכן המראה של זה מושך ולא צנוע.
ד"א, מכנסיים רחבים- השאלה עד כמה רחבים וכו'.. לא לזרוק פה "מותר". אסור שיראו את הצורה של הרגל, העניין הוא לא רק לכסות.
ולהבא כדאי מאוד לשאול שאלות כאלו בפורום בנות, ככה אפשר בשמחה לענות לך בצורה הרבה יותר פתוחה ומפורטת. 
מותר ללכת עם חצאית קצרה כאילו ממש קצרה ומכנס רחב מתחת..לטיולים למשל?
זה נראלי הרבה יותר צנוע....
ברה אבינר אומר (נראה לי, ממש לא בטוחה שזה הוא!) שעקרונית, מותר ללכת עם מכנסיים רחבים מאווד שהם של בנות (כי אין פה עניין של 'לא ילבש') , אבל בגלל שאי אפשר להגדיר בדיוק מה זה רחב וכדי לא לתת לזה פתח- אז אסור !
אישית , אני לפעמים הולכת עם טוניקה שהיא מעל הברך ומכנסיים רחבים מתחת.
ואני נחשבת דוסית.. ; )
יש הרבה דעות בעניין, ואחרי שקצת למדתי את זה, זה מה שנראה לי..
אגב, אפשר להכניס אותי לפורום של הבנות.. ? ;)
תודה!! =] =]
זה שנשים הולכות היום עם מכנסיים זה לא מפחית את "לא ילבש"... ואם עוד כמה שנים בנים ילכו עם חצאית אז גם לבנים יהיה מותר? להיפך מה שאתה אומר זה משום "חוקות הגויים"...
זה שבנות הולכות עם מכנסים זה כן משנה עין שו"ת שאילת שלמה
בדיוק כמו שלך מותר היום ללבוש מכנסיים כי זה מה שמותר... אני לא חושבת שאברהם אבינו הלך ככה. :/
לכן חצאיות סקיני לא צנועות ומכנסיים רחבים ממש או מכנסי אלדין צנועים מבחינת ההלכה.
אם החצאית עוברת את הברך מותר לך מכנסיים מתחת.
קודם כל סורי שאני מתחברת מהניק הזה (זה פשוט מסיבות אישיות)
לפי דעתי היא התכוונה לשאול את זה מראייה לוגית.. (את ההלכה היא מן הסתם יודעת)
אז לגבי העניין, יותר צנוע זה מכנס כי אפשר לומר שיש יותר בנות שלובשות חצאיות מעל הקרסול מאשר מתחת
ולכן זה הרבה יותר צנוע...
אבל מצד שני, אם הולכים לפי ההלכה והכל אז יש מצב שיהיה יותר צנוע חצאית..אבל גם זה לא בטוח, כי ההלכה היום מתירה ללכת 10 ס''מ מתחת לברך וזה לא כזה ארוך והסיכויים הגיוניים שיראו לי הכל..
אא''כ אני הולכת כמו בת ישראל אמיתית עם חצאיות מהקרסול..
ואז הכל בסדר..
עפ"י ההלכה, רק אם החצאית עוברת את הברך כיוון שרבנים אסרו עלינו מכנסיים- ולכן איננו יכולים להרשות לעצמנו לשים לנו גבולות לפי הדעה האישית של כל אחד.
__________________________________
ואין לכן מושג כמה אני [לפחות] מעריך מישהי שהולכת בחצאית לעומת הזילזול במי שהולכת לא צנועה
א-ם קשה לי ללכת עם חצאית אז קבעת שאני מזלזלת?
זה קשה חמוד. זה לא ככה.
שזה נורא לא צנוע..וכמובן בחצאית יש הלכות..לא לעבור את הברך בכל המקרים ולא צמוד ולא שסע וכ"ו...ונזהרים שלא תתעופף..כמובן
השאלה היא מה צנוע במכנסיים??
תעשו לי טובה.
לא יודעת איך להסביר.
זה אישי, שלי, פרטי, קדוש. זו הצניעות. ולמה שבן, שאני לא מכירה, ידבר איתי על זה?
אוך! לא יודעת איך להסביר. זה כמו.. זה כמו שאנשים יקחו אותך, את הפנימיות שבך, ויתווכחו אם יש בך מידה כזאת או אחרת.
זה כזה.. לא יודעת, חושפני ברמה לא צנועה.
וזה אחד היתרונות בפורום, בחיים לא הייתי אומר כזה דבר למישהי בפרצוף.
לא שייך בכלל.
מנהלים, תעשו את העבודה שלכם. תמחקו/תנעלו.
כנראה שלא הבנת אותי כי אני מדבר על שאר העולם שזה לא רלוונטי לגבינו....
הסיבה ברורה...
שים לב: מכנסיים עדיפים מחצאית שמעל הברך אבל מה אם היא מתחת?
התשובה ההלכתית הברורה היא ש"לא ילבש איש בגדי אישה וכן להיפך". מה שאומר שאישה לא תלבש מכנסיים (לםחות לא בלבד. נקודה. בנוגע לטעם הספציפי, כמו שכבר אמרו, זה כדי שלא להדגיש את צורת הגוף של האישה שאיך לומר, די מחמיאה לה כשהיא במכנסיים, ומדגישה דברים שההלכה לא מתירה להדגיש בגלל הצניעות, הפנימית (שלך כלפי אלוקים) והחיצונית (שלך כלפי מאות הבנים שיכשלו בגללך בהירהורים כתעברי ברחוב...)
ולגבי הטענה שמכנסיים זה יותר צנוע מחצאית, מצטער, אבל זה לא נכון - אם הולכים עם חצאית באורך שקבעו חכמים, החצאית מספיק צנועה, כי היא גם מטשטשת את צורת הגוף, וגם מסתירה באופן מושלם - בכל מצב, גם בישיבה - את גוף האישה. הבעייה מתחילה עם קיצור החצאית יותר ויותר, עד שמגיעים למצב שבו במצבים רבים החצאית כבר לא מספיקה כדי להסתיר הכל בכל מצב (כלומר, בעיקר כשיושבים...) - במקרה כזה כן, חצאית היא לא צנועה מספיק - מצד שני, היא גם לא החצאית שההלכה רוצה...
אז מי שרוצה להיות צנועה לחלוטין, יכולה ללבוש חצאית באורך המתאים - כמובן, לא חייב דווקא חצאית או שמלה שעוזרת למנקה הרחובות בעבודתו, אבל צריך חצאית/שמלה שאת יודעת על עצמך שלא משנה באיזה מצב את יושבת וכו', הכל מוסתר וצנוע.
עד כאן...
ואנא, בנות, קריאה נרגשת מצד הבנים: אני יודע שאתן לפעמים שונאות את זה, אבל תנסו לחשוב קצת יותר עלינו הבנים שלא רוצים שתפגעו לנו בקדושה שלנו. ואל תגידו אנחנו לא אשמות, אתם אלא שמסתכלים - האם אנחנו אשמים שה' ברא אתכן בתור המין היפה? את היופי שלכן תשמרו לבעל שלכן, תאמיני לי שהוא יעריך אותך בטירוף על זה...אותנו,בבקשה, תשאירי עם עיניים לא עלייך ועל הבגדים שלך. בבקשה. תודה. (זה מכוון לבנות שלא מספיק חזקות בקטע של צניעות כלפי פנים, אז שלפחות תהיינה צנועות בגלל הבנים, גם זה משהו - מתוך שלא לשמה בא לשמה...)
חג שמח לכולם/כולן, ותהנו בו, וגם במימונא - אח שלי חוגג שנה מחר בלילה!!!
מצטערת, אבל אני לא הולכת ללכת עם חצאית ארוכה ו"צנועה" כדי שלא יהיו לכם כל מיני "הרהורים"... סליחה אם זה נשמע אגואיסטי אבל יש גבול למחירים שמשלמים.
עוד פעם אחת שמישהו אומר שבנות צריכות להיות צנועות בשביל הבנים- אני שוברת לו את המוח.
אני צנועה בשבילי, בשביל הגוף והנשמה ש ל י, ולא בשבילך או בשביל בעלי העתידי, בכלל.
!!
אנחנו עושות את זה גם בשביל הבנים כי אנחנו חיות בעם שבו כולנו אחים ואף אחד מאיתנו לא רוצה להכשיל את השני אז נכון שזה בשבילנו בשביל הגוף שלנו ובשביל הנשמה שלנו אבל זה גם בשביל הבנים למרות שזה מעצבן בנות מסוימות
א"א לדרוש מהבנים לא להגיב וחוץ מזה שהרבה פעמים הבנים עוזרים
אני בהחלט לא ילד ואני לא חושב שהגבת בצורה ראויה.
גם בנים הולכים בצניעות בשביל בנות ,ובהחלט יש בצניעות מרכיב אישי של רוחניות שאינו קשור לאחרים.
לא צריך להפוך את כל הסיפור הזה "לבנים בנות" ,יש את "עם ישראל" והוא מתפקד בצורה מסויימת כדי שכל הפרטים בו יוכלו לחיות בשלום ולהתעלות ברוחניות.
ואני מצטט מההודעה המקורית:
(זה מכוון לבנות שלא מספיק חזקות בקטע של צניעות כלפי פנים, אז שלפחות תהיינה צנועות בגלל הבנים, גם זה משהו - מתוך שלא לשמה בא לשמה...)
כלומר, גם אני מסכים שהצניעות היא קודם כל בשבילך, וזאת צריכה להיות נקודת ההסתכלות של כל בת, כלפי עצמה. אבל אין להכחיש שבצניעות הבנות, הן מצילות בנים רבים מהירהורים, ואי אפ/שר לחמוק מהעניין בתואנה שזה לא אשמתי - לפני עיוור לא תיתן מכשול זה מצווה דאורייתא, אפילו לא דרבנן...וזה המכשול הכי גדול שקקיים כיום אצל בנים, עד כמה שזה אולי נשמע אבסולוטי. אזז בששביל בנות שהתודעה העצמית שלהן לא מספיק מפותחת, כתבתי אתהבקשה הזאת, שלפחות ישמרו על צניעות בשביל הצד השני - אבל את, צנועה בשביל עצמך, ברור.
ובבקשה אל תשברי לי את המוח, מספיק כבר פתחו לי אותו פעמיים...
אה, והערתאגב: למה את אומרת שאת לא צנועה בשביל בעלך לעתיד? לדעתי זה הדבר הכי מקסים בעולם, שכל אחד ישמור את עצמו כי הוא יודע שהוא חלק ממשהו אחר יותר גדול, חלק מהוויה הכוללת גם בן/בת זוג מהמין האחר, הכלול בתוך נשמתך מאז בריאת העולם ויתכן שעוד קודם (לא ניכנס לזה כאן...)... זה מראה שאת/ה מבין/ה את מהות הקשר העמוק שיש בנשמתך אפילו זזמן רב לפני שהוא מתגלה בגשמיות...אז לא על זזה צריך להישען הבסיס לצניעות, אבל לדעתי גם לזה יש חלק מכובד בהחלט בנושא.
לשיקולך...
מוצ"ח שמח לכולם, ושבוע טוב...
בס"ד
למה דתיים מרגישים שאם הם מדברים עם חילוני הם חייבים לספק לו את כל התשובות?? מה רע בלהגיד "אני לא יודע למה, אבל אני בטוח שאם אמרו את זה יש לזה סיבה ואפשר לברר אם זה באמת מעניין אותך" ? ...
ולשאלה שלך (בטח כבר ענו, אני בכל זאת בערך ה50 שעונה אבל בא לי גם..):
הרבה פעמים מכנסיים באמת יותר צנועות מחצאית ! לא כל מה משוגדר כחצאית הוא צנוע ולא כל מה שמוגדר כמכנסיים לא צנוע ! האידיאל זה ללבוש חצאית רחבה ארוכה ומכנס שלא רואים מתחת
נגיד ששני חיילים יוצאים למשימה, כן?
שטח אויב מסוכן, צריכים להיות מאוד עירניים, התפקיד של כל אחד זה לשמור על השני, לחפות עליו.
נגיד שהם במבנה חיפוי כזה - כשאחד מתקדם השני מחפה עליו וכו'
אבל באחת המשמרות, החייל שאמור לשמור מתחיל לנמנם, או לחלום, להסתובב, לא יודע מה.. הוא מחפף, בקיצור.
והחייל השני נהרג.
אז מה החייל שאמור היה לשמור יכול לומר?
היה לי לא נוח? קשה? מציק?
אתה בשטח! מה זה התלונות האלו?! נכון, לא בחרת להיכנס למלחמה, אבל נולדת אליה, ואתה אמור לשמור על חבר לנשק, לא להפקיר אותו ובטח לא לירות לו בגב.
אני מקווה שהמשל הובן.
בנות
מתו"שבס"ד
אז רק אגיד ש- ראית פעם בן ערום? אני מאמינה שלא. ולמה? כי זה לא צנוע!! (טוב, לא חושבת שאם היית נתקלת בדבר כזה ברחוב זה היה עושה לך משו אבל... 

)
אל תחשובנה שהבנים יושבים רגל על רגל כל היום ומשחקים שש-בש עם היצר הרע.
הצניעות שלנו זה עניין שלנו, בבקשה תפסיקו להרגיש צורך להתערב כל הזמן! תודה.
השרשור הזה מיצה את עצמו לגמרי,
והדיון העקרי הועבר לפורום בנות.
הצניעות שלכן היא גם העיניין שלי כי היא משפיעה עלי לא פחות.
זה דבר שכולם מכירים בו, למה בכל מדינות המערב יש חוק שאוסר להסתובב בציבור בחוסר צניעות [סטנדרטים אחרים, אבל עדיין..]?
דבר ראשון, בדיוק בגלל זה הולכים עם חצאית ארוכה.
דבר שני, מכנסיים זה צמוד...
אם אני הייתי שואלת כזה דבר הייתי רוצה שהבנים יענו הכי הרבה!!!!
לי זה יותר עוזר מכל ההלכות שכותבים פה שאני יודעת מאז שאני
בת 7..
בשבילי צניעות זה גם הרבה בשביל שאני ייזכה בבעל טוב וצדיק
ושאני שומעת שהבנים באמת מעריכים אותנו על זה זה מממששששש מחזק!!!!!!
כי סתם ככה בנים אני לא ישאל אני מתביישת למרות שנראלי שאני יעשה את זהץ..
יושב בדד תודה רבהההההה!!!!!!!
אתה הכיי עוזר..
אם זה לא מגיע לדברים שהצניעות באמת יפה להן אז מה הבעיה?
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...