"חופשי", זו המילה שהכי 'משחקת' אצלנו בפסח. אבל...אח..

 

אנחנו באמת יודעים מה זה 'בן חורין' אמיתי?
לא, אני לא מתכוון לציטוט מהכוזרי 'עבד ה' הוא לבדו חופשי',
את זה כולנו יודעים לצטט, אבל נו, הלכה למעשה,
מהמחשב, ת'כלס, לאיפה קמים...?

 
2 נקודות, חשובות ממש.
מאוד.

עשו טובה - הפעם כולם קוראים. "חול המועד",
זה יום שמותר להשתמש בחול - במחשב, בשביל קודש - למועד.
דקותיים לנשמה, מגיע לה קצת להרגיש נעים בחג, שלה.




התמונה - שאחרי הקטע שווה יותר
מאלף מילים -
 נמצאת בסוף הקטע.





"אמר ריב"ל, בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת -
"אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" וכו', אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה".


ו - אני שואל, מישהו פה פעם שמע בחיים שלו 'בת קול'? ובכלל,
כל יום מחדש? מה זה, מה אנחנו ילדים קטנים? מה זה הסיפורים האלו...?!
ב) מי, מי אתה אומר בן חורין? מי שעוסק בתלמוד תורה?
אוי נו. בוא תראה בחור ישיבה בגיל 16, רק סובל מללמוד תורה, ואנחנו רואים
בדיוק מה הוא עושה בשעות הפנויות שלו - וזה ל-א ללמוד תורה, ממש לא...

נתחיל דווקא בשאלה האחרונה.
נכנסתי פעם למכון כושר. ווא ווא, אל תשאלו איך יצאתי משם.
תשמעו, יש לבחור שרירים, אבל בואנה, כאב. פשוט כאב.
נגנתי פעם בגיטרה של חבר. ווא ווא, הזיופים חגגו, אבל הנורא
ביותר היה שהאצבע שלי פשוט כ-א-ב-ה.
אז עזבתי. גם את הגיטרה, וגם את הכושר. השרירים לא גדלו
וחוש המוזיקה שלי לא התפתח, אבל שמעו, קבלתי חופש.
חופש? כן. מה זאת אומרת חופש?
הרי לנגן רצית, להתאמן רצית, מה עכשיו? אתה כלום.
אבל סליחה?! שאני אשבור ת'אבצע שלי בשביל לנגן? שהגוף
שלי יתפרק בשביל לחזק שרירים?! בחיים לא.
מ-ו-ו-ת-ר על המטרה. נקודה.


מאוחר יותר, שאלתי חבר לגבי הגיטרה, שאלתי את המאמן לגבי הכושר,
לשניהם הייתה תשובה חד משמעית -
"תתאמן, בהתחלה 'תשבור ת'ראש', אבל אח"כ אתה כבר תריץ".
בהתחלה לשבור ת'ראש?! אולי שלכם, אבל שלי לא הולך להשבר,
בכל מקרה, אני אסתפק בשמיעת דיסקים והליכה בערב.
בקיצור, מ-ו-ו-ת-ר על המטרה. נקודה.

===

אחלה. עד כאן 'טוב', שמדובר בתחביבים.
אבל מה שמדובר בחיים? מה שמדובר ב...
נגיד תינוק, קם - נופל. קם - נופל. קם ו - פתאום הוא אומר לנו -
"ראבק, לא קם יותר. מה, אתה נורמלים?! שאני שוב אפול?
עזבו, תנו להשאר פה על הרצפה, נמאס לי לקום"...
או נגיד אתם רואים אדם ה' ירחם חולה במחלה קשה,
נאבק על חייו שנים. פתאום הוא אומר לכם -
"די. היה נחמד איתכם, אבל אני נראה לי אפסיק להתמודד,
יש מצב אני פשוט לא בנוי לזה, ניתן לחיים לזרום, למוות"...
הרי במקרים כאלה, בחיים לא נראה ויתור על המטרה.
גם אם בהתחלה מאוד קשה, אז...
שוברים ת'ראש, משקיעים מליונים, נופלים ו - מנסים לקום.
ואם נראה אדם כזה שבדבר של 'חיים' הוא מוותר כי קשה,
זה פשוט, פשוט...
לא נורמלי. כולנו לא נוותר אף פעם, גם אם יהיה מאוד קשה.


=====

אז למה? פשוט ל-מ-ה...? זו השאלה.
הרי כולנו מכירים את הגמרא הזו - "מניין שאין דברי תורה מתקיימין אלא במי שממית עצמו עליה?
שנאמר 'זאת התורה, אדם כי ימות באהל'"
. כלומר, שצריך הרבה עמל ויגיעה בלימוד התורה,
שבתחילת הלימוד יכאב הראש, לא תבין כלום, תהיה מבולבל בריבוע, תרגיש קושי מטורף..
כולנו יודעים ש-ר-ק ככה, מתוך עמל זוכים למתיקות התורה, ר-ק ככה, ושמענו על זה כבר מליוני שיחות.
וגם כולנו יודעים שתורה היא - "הם חיינו ואורך ימינו", ובלי תורה לא שווים החיים, כי מי שלא מקיים
את רצון בוראו, באמת לבכות עליו, על הבזבוז שהוא עושה בנשמתו.
אז למה? למה אנחנו מוותרים על התורה כ"כ בקלות?
"למדתי כבר בישיבה וראיתי שאני לא בנוי ללמוד תורה"...
או - "אני לא אוהב ללמוד גמרא, לא מתחבר אליה"...

אתם יודעים למה אנחנו לא מתחברים לתורה, לגמרא וכו'...?!
כי..
תגיד, חשבת פעם אם אתה 'מתחבר' לאויר שאתה נושם ממש כל שנייה?
האא, ובכל זאת אתה ממשיך לנשום אותו כל רגע, למרות שאין בניכם
איזשהו 'קליל' מיוחד, ויעיז מישהו לנתק אותך מהאויר לנשימה.
כי בחיים - לא משחקים - ופשוט עושים כפי ההוראות, עד שיהיה טוב.
אבל בתורה - מה שקורה לצערינו - משחקים. ההוראות אומרות 'שבור ת'ראש ואח"כ תראה פירות',
אבל מי שם על ההוראות? כמו שלא בא לי לנגן בגיטרה אם זה דורש הרבה,
ככה גם לא בא לי ללמוד תורה אם חכמים אומרים שזה דורש הרבה עמל...
ו - "תבינו", יגיד לנו הבחור, "זה לא שאני לא מאמין לחכמים, הם בטח צודקים
שמי שישבור את הראש בתחילת הלימוד - יזכה אח"כ למתיקות,
א-ב-ל - והנה, פה שורש הבעיה - אפשר לחיות גם בלי ללמוד תורה בעמל, הנה, עובדה"...


כולנו יודעים שמתיקות התורה תגיע רק אחרי עמל,
כולנו יודעים שבן חורין יהיה רק אדם שלומד את התורה,
אז למה אנחנו לא ח-ש-י-ם את הידיעה?
בגלל, שעוד לא החדרנו עמוק עמוק לראש,
ש - "אדם בלי תורה, כדג בלי מים"...
חד משמעית. לא משנה מה אתה. גם אם אתה חיל בצבא ה',
או את בת שירות שעוסקת בחסד, "אדם בלי תורה",
מ-ת.


שנחדיר את הידיעה הזו פנימה ללב,
שנניח אותה על הלב שתחדור פנימה באמת,
אז, רק אז נזכה לדעת באמת ולא רק לצטט, שה - 'חירות'
האמיתית בעולם, היא רק להיות עסוק בלימוד התורה הקדושה.

===

לגבי 'בת קול שיוצאת בכל יום', נדבר בעז"ה בפעם הבאה,
ושם נגע בנקודה קצת יותר פנימית, במיוחד לנו.

רק, שאלה קטנה לי אלייך נערה יקרה.
את הרי בת בערך בת 16 או קרובה ל - 20 משני הכיוונים,
את לא מתביישת שאת שולטת בפייסבוק (או בלימוד לתואר..) יותר מאשר בהלכות ברכות?
את לא מתביישת שאת בעצם במצב 'מתה' כל הזמן?
לא מתוך תוכחה, קטונתי מלהוכיח, אבל באמת, מתוך...
אחי, אתה לא מתבייש שאתה דתי רק בגלל שאבא שלך כזה,
או שלא פתחת גמרא כבר כמה שבועות טובים...?
לא מתחבר? לא נמשך ללמוד תורה? לא מצליח להבין?
אז תשב, תשבור ת'ראש בלי להתחבר, תבכה, תבקש, תשלם, תעמול,
בלי שום חשבונות של זמן או רווח, אלא תעשה הכל, להתחבר.
בחיים שלך - אין 'לא בא לי' או 'לא מתחבר', שם פשוט עושים.
כי מדובר פה בין חיים למוות. חיים, למוות.



כשנחדיר את זה באמת עמוק ללב ש -
"אדם בלי תורה כדג בלי מים",
אז, נרגיש את מתיקות לימוד התורה,
את מתיקות החיים, את החופש האמיתי בעולם.



משעבוד,
לחירות. אמיתית.

 



הרב אליהו זצ"ל. רוצה לחיות.






אשמח אם תקפיצו את השרשור. אפילו רק לכתוב
נקודה בתגובה, שעוד אחים שלנו יקראו, לנשמה.




========


הוספת חיבור לשביעי של פסח:

ממש עוד 'רגע' אנחנו בתוך 'שביעי של פסח'. בואו נראה, איך היסוד הזה ממש נמצא במה שנקרא בו:
"וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים",
- דורשי רשומות אמרו אין מים אלא תורה(בבא קמא פב' עמוד א')

"וַיּוֹרֵהוּ ה' עֵץ וַיַּשְׁלֵךְ אֶל הַמַּיִם וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם".
- יש דעה בחז"ל, שהעץ היה של זית. מסביר בעל ה - 'כלי יקר',
"למשל על דברי תורה שתחילתה מרה, כזית זה שתחילתו מר וסופו מתוק".

עוד שואלים, ע"י זריקת עץ - שהוא מר, לתוך מים, הם נהיים מתוקים?!
אם אתה רוצה שיהיו מתוקים, זרוק סוכר או איזה שוקולד, למה דווקא עץ?..
התשובה - תלמד אותנו בדיוק איך ה' רוצה שנמתיק את לימוד התורה שלנו. לא ע"י שום דבר אחר,
אלא רק ע"י הלימוד - ה-מ-ר בהתחלה, הקשה, המעיק, עם העמל, הלא נחמד - בהתחלה.
רק כך, בלי לחפש שום תירוצים, מתוך הלימוד המר, המר ימתיק את המר, להיות בבחינת -
"וימתקו המים", מתיקות התורה.


אז, נזכור את היסוד שרצינו להדגיש במיוחד.
'אין מים אלא תורה'. "אדם בלי תורה - כדג בלי מים".
אדם בלי תורה, 
מ-ת.













 

 

אחינו, אשריך!!!! שנזכה......עץ על מים

קראתי באמייל לכן כבר גמרתי..

שכוייחנועוש=]]!!
יש גירסה לביינישים?שרון.
שרון, אין ....עץ על מים
יישר כח! יפה כמו תמידענבל
אפשר שתיהיה? במיוחד בשבילי?שרון.
מקפיצה^^^תל-אביבית
תודה רבה! חג שמח! (:נושי104
זה נראה יפה אבל אינלי עצבים לקרוא....תהילול

אם תיהיה גרסה מקוצרת אני יקרא...

וואי, מדהים!!יעל =)

בע"ה

 

תודה רבה, אח..!

שווה ממש כלולם לקרוא, זה אחד הקטעים היפים שקראתי פה!!

סלייחה אבל ארוך בישבליידיד
כל הכבוד. חג שמח..בת מלך.
פעם ראשונה שקראתי הכלL ענק

אח יקר אבל בשיא הכנות לא אני לא מתבייש לא מתבייש שחצי שנה לא למדתי גמרא..

בלי תורה אין חיים אבל לפחות אני ראיתי אנשים שחיים

ולא אני לא מתכוון חיים במובן של פריצות וכל אלה.אנשים חילונים לגמרי חיים חיי רוח..

ומהצד השני אנשים ששוברים את ההראש על הגמרא אבל באמת שהם לא חיים..

 

בתורה אנחנו  משחקים אבל אני חושב שזה חלק גדול מהיופי מי שלומד גמרא בגיל 20 זה כי הוא בחר בזה..

אתה רוצה שכולם ישבו וילמדו? זאת התורה? לשבת וללמוד גמרא? ללמוד חסידות?

אז נוכן לא פתחית גמרא אבל אח יקר אני חי תורה

אז בעצם אני מת? כי לא פתחתי ספר?

הם חיים "חיים מזוייפים"אנונימי (פותח)

כל עולמם מלא בהסחות דעת ורק מי שגדל ביניהם יכול להבין את דברי. אינני בא לקטרג על יהודים חלילה אלא לספר את המציאות העצובה שלא תפיל עוד יהודי תמים ברשת.

"לפתוח ספר" ? הקצנת את מהות העניין,העניין הוא לפתוח ספר וללמוד ולא "לפתוח ספר" ,כמובן שזה מה שהתכוונת אך כתיבת הדברים בצורה הזאת "מגחיכה" את העניין ושלא בצדק .

הגמרא היא יצירה מדהימה ולא פשוטה (שמעתי פרופ' חילוני{לפי הופעתו החיצונים} שהגדיר את הגמרא כיצירה המדהימה ביותר בתולדות האנושות) אך בכל זאת צריך להשקיע ולנסות ואם צריך אז גם ללמוד עם תלמוד שטיינזלץ ששמעתי שסייע לרבים,זה רחוק מלהיות "בושה"... רחוק מרחק כביר.

 

http://kipa.co.il/ask/show/30070

להגיד הם חיים מזופים זה ממש לא נכון..L ענק

כי לפי מה אתה אומר שהם חיים חיים מזויפים? אני כשלמדתי בישיבה גם חייתי חיים מזויפים

הגמרא היא יצירה מדהימה אבל תמיד שמעתי אנשים שצוחיקם על יצירות גדולות או על אומנות מודרנית

והם פשוט לא מבינים את העומק שלה.. את המ שעומד מאחורי זה..

אז אתה טוען שזה יצירה מדהימה ולא פשוטה

זה כי אתה מכיר את זה.. יודע מה ערך הגמרא מי שמכיר יודע שזה לא פשוט אבל מה עם השאר?

אפשר לחיות בלי..

וכן לחיות חיים

מה עניין שמיטה להר סיני ?yair1112

אלא שכמו שבהר סיני נתנה שמיטה עם כל פרטותיה ודקדוקיה (והתר מכירה הדחוק שהותר רק בשעת דחק גדולה) כך כל מצוה ומצוה ניתנה כלליה פרטותיה ודיקדוקיה.

 

שאלה ראשונה לאנא-קל. למה לפרופסורים החילוניים אתה מאמין לכל מילה ולחכמי ישראל לא ??

 

אח סחתיין על העניין נהנתי לקרוא

המממהמהמה המסקנות המסקנות...

 

העניין פשוט ולא פשוט..

הוא פשוט בעניין שהקב"ה ברא את העולם ולכן אנחנו מחוייבים לעשות רצונו - והוא נתן לנו את התורה כי היא חיינו - גם אם אנחנו לא מבינים בדיוק למה הוא ברא - ולמה התורה היא החיים בדיוק (יש כאלה שמבינים)

 

מה שלא פשוט הוא איך עושים את זה? יש דרך פלא ? יש דרך קיצור ??

 

כל פעם שאני בא לדבר עם בנאדם אני אומר תברכה הבאה "ברוך אתה ד' חכם הרזים" (בלי שם השם) - הברכה הזאת ניתקנה על אדם שרואה 60 ריבוא ישראל - טעם הברכה- שכל אחד עם דעה מישלו ובכל זאת הקב"ה יודע כל אחד ואחד מה הוא חושב ומה טוב לו..

 

כל אדם יש לו דעה כמעט בכל עניין דבר שאני מסתכל עליו מזווית של 90 מעלות יש אדם שמסתכל על זה מ640 מעלות - יענתו מוסיף עוד דברים שאחרים לא העלו בדעתם מעולם...

 

לכן החוכמה היא לבדוק ולבקש את ד' זה הדבר היחיד [ולא להיות עדר] (כמובן גם לעשות את הטוב- לא חוכמה לדבר בלי לעשות)... לקרוא עוד ללמוד עוד לדעת עוד ולהיות אדם יותר טוב כמאמר הרב'ה מקוצק אדם לא יכול להיות יהודי טוב אם הוא לא גוי טוב קודם...

 

אני אישית קראתי ספר שנקרא ספר הברית השלם כתב אותו רבי פנחס אליהו מווילנא (לא הגר"א) והוא כותב שם איך יהודי צריך להיות- באמת מי שמעוניין להרחיב אופקים בין גברים ובין נשים מוזמן לקרוא - ספר כבד וכתוב בלשון מלפני 300 שנה אבל שווווווה מאוד.

 

"כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו"

 

חיים מזוייפים . אמיתיים. כן חיים לא חיים. אין לי זמן כרגע להתייחס לזה רק אכתוב פתגם סיני עתיק

"אנשים מאבדים את בריאותם בשביל לצבור כסף, ואז אם מאבדים את כספם בשביל לשמור על בריאותם, בשביל מחשבותיהם על העתיד, הם שוכחים את ההווה, וכך אינם חיים לא למען ההווה, ולא למען העתיד, ובה בשעה שהם חיים כאילו לעולם לא ימותו, הם מתים כאילו מעולם לא חיו."

 

חג שמח ושנזכה לעשות רצון ד' ומהרה נזכה לגאולה שלמה

רן, לא ממש מסכימה.להבת-כוח
הרב קוק במאמר הדור מדבר על זה שבדור שלנו ישנן נשמות גדולות מאוד שחיות חיי תורה גם בלי התורה עצמה.
הם חיים תורה רק לא קוראים לזה תורה. והתפקיד שלנו זה לזהות את הניצוץ שמניע אותם, להבין שיש להם תורה ולקדם אותם. בעבר מי שהיה כופר היה אדם רע לגמרי שהוא לא עבד את הקב״ה והקריב את ילדיו למולך ועשה חטאים גדולים מאוד.
בימינו אפשר להיות חילוני ולהיות אדם ערכי וטוב. יש לנו דור אידאליסטי שמוכן להקריב את חייו למען ארץ ישראל ודור שטוב מאוד בבן אדם לחברו. ואנחנו דור שלא יחזור בתשובה מסיבתיות כי שווה להיות דתי או שיחזור מיראה אלא תשובה מאהבה. וצריך להבין את זה כדי שנוכל לקבל את החילוניים.
אני כן חושבת שצריך ללמוד תורה, התבלין הזה שמעלה אותנו ומקדם אותנו לדרגה שבלעדי התורה לא היינו מגיעים. כמו שקשוקה היא משהו שרק עמ״י יכול להגיע אליו ע״י שהקב״ה משפיע עלינו. אומות העולם יכולים לחיות בצורה טובה אבל רק בהתעלות טבעית לא יהיה להם את ההתעלות שהקב״ה משפיע( זה לא בדיוק קשור אבל זה התקשר לי).
לאו דווקא גמרא, אבל יגיעה ועמל של לימוד הם חשובים. גם לבנות, אבל גם אדם שלא לומד יכול להתקדם ולמצוא דרכים אחרות ללימוד.
כולנו מכירים את הסיפור על הילד שלא ידע קרוא וכתוב והתפלל ע״י שריקה.
אני כן חושבת שהתורה הדריכה אותנו ללימוד, ויש מצווה של לימוד תורה. אבל אי אפשר להגיד שאין דרך אחרת להתחבר ולעסוק בתורה.
שמעתי ביום עיון של אריאל פעם שאישה אחת נעמדה בשיחה של רב ואמרה
שהיא לא מבינה למה לנשים אין מצוה של לימוד תורה. והרב ענה לה שהיא לא מבינה שנשים עיסוקן הוא תורה. אם הן מחוברות למהותן הפנימית גם כשהן תשתופנה כלים זה יהיה תורה. גם כשהן תלכנה לגן משחקים עם הילדים זה יהיה תורה. 
אנא-קל,אח..

בא אחי נפתח את הנושא, פעם אחת ולתמיד.

האמת שאני לא יודע כמה זמן יהיה לי, אבל מה שאפשר.

 

 

דברת על לימוד תורה - וכמובן, העלת את הטענה שכולנו שומעים לא פעם.

סוג של 'לא כולם צריכים להיות גדולי הדור'. זה נכון - אגב - כמובן עם סייגים וכו',

אבל בכללי הטענה הזו נכונה. אבל המילה אחריה שאנחנו אומרים, כבר ממש לא נכונה.

כ-ן, כ-ו-ל-נ-ו חייבים ללמוד תורה. יהיה מה שיהיה - כולנו.

חד משמעית, חותך, בלי שום ספק.

אולי יש כאלה שעכשיו מרימים גבה וחושבים שאת זה רק 'אח..' חושב, כי מי יודע מאיזה

זרם הוא, ואולי הוא בכלל 'דוס', אז שלא יבלבל לנו את המוח, אז לכן, בנוסף לקטע הזה -

מבוגר חרדי נגש לבחורה לא צנועה בתחנה,

שנכתב בנושא, אביא פשוט רמב"ם ידוע לכולנו. חותך, בלי שום ספק, נותן תשובה -

רמב"ם, הלכות תלמוד תורה:

ח) כל איש מישראל חייב בתלמוד תורה בין עני בין עשיר בין שלם בגופו בין בעל יסורין בין בחור בין שהיה זקן גדול שתשש כחו אפילו היה עני המתפרנס מן הצדקה ומחזר על הפתחים ואפילו בעל אשה ובנים חייב לקבוע לו זמן לתלמוד תורה ביום ובלילה שנאמר והגית בו יומם ולילה.

 

-- שים לב, לא כתוב 'חייב לחיות חיי תורה', אלא -  חייב בתלמוד תורה.

עוד מטע, גם אנסה להסביר את הסיבה.

 

הלאה,

י) עד אימתי חייב ללמוד תורה? עד יום מותו שנאמר ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך וכל זמן שלא יעסוק בלימוד הוא שוכח.

 

מממ, אם תגיד שזה רק 'שניים מקרא' ללמוד, אז אומר הרמב"ם -

יא) וחייב לשלש את זמן למידתו שליש בתורה שבכתב ושליש בתורה שבעל פה ושליש יבין וישכיל אחרית דבר מראשיתו ויוציא דבר מדבר וידמה דבר לדבר ויבין במדות שהתורה נדרשת בהן עד שידע היאך הוא עיקר המדות והיאך יוציא האסור והמותר וכיוצא בהן מדברים שלמד מפי השמועה וענין זה הוא הנקרא גמרא.

 

 

=======

 

הסיבה הפשוטה שכל אדם חייב בלימוד תורה היא -

כי בלי לימוד תורה, אין גם שום 'חי חיי תורה', והכל סוג של בלוף אחד גדול.

א-י א-פ-ש-ר לחיות חיי תורה אמיתיים בלי לימוד תורה.

ו - יודע את זה, מי שלומד תורה...

 

אז נכון. יש דרגות בלימוד תורה, יש הלכה, גמרא, משנה, מוסר וכו',

אבל - כן, חד משמעית -

חובה על כל אדם מישראל ללמוד תורה.

ומי שלא לומד תורה, שידע שאין לו שום אפשרות לחיות חיי תורה אמיתיים באמת.

למה? מהסיבה הפשוטה, מי שלא למד את החוקים, גם לא יכול לקיים את גזירות המלך.

אז נכון - הוא לא נוסע בשבת ואפילו משתדל לשמור נגיעה,

אבל זה רק 'פיפס' קטן מהתורה. או בקיצור - מי שיתחיל ללמוד, יבין שאי אפשר לחיות

חיי תורה בלי לימוד תורה. מי שלא יתחיל ללמוד, מסתבר שעדיין יחשוב שהוא נשען על 'עץ גבוה',

ויש לו השקפה אמיתית, אבל הבסיס, הבסיס שלו לא שווה כלום.

 

 

אגב, אני מביא פה שוב קישור לקטע שכתבתי פעם, שלא תחשוב שאני דוגל בשיטה

שאף אחד בעולם לא יצא לעבוד, אלא ---->

מבוגר חרדי נגש לבחורה לא צנועה בתחנה,

 

 

 

 

אחי, אם יש להרחיב, בשמחה רבה. יישר כח על הדיון.

שנזכה בעז"ה לחג שמח מלא אור של תורה בעז"ה, אמן!

 

 

 

 

אני רוצה לחזק את דבריךדניאלה .ד.

אנשים יכולים לטעון שהם חיים חי רוח.. יכולים לטעון.. מי שברא לעצמו מציאות יכול להשלים איתה כפי שהיא.

 

אנא-קל יצא לי לדבר עם חייל בעבר.. שטען הרבה הרבה דברים כמו שיתכן שהמפץ הגדול זה דבר שהיה באמת.

יצא לי לשמוע עוד הרבה שטוענים שהם חיים חיי רוח והחיים שלהם דבש לא תורה.

בדבר אחד עיקרי אתה צודק.. שיש כאלה שלא יודעים לחיות את התורה גם אם ילמדו אותה.

זו בעיה!

וזו בעצם העבודה שלנו... ללמוד לחיות את התורה ב-א-מ-ת!!

 

אנשים טובים יודעים לומר בחיוך בטוח "אני כבר ניסתי הכל.. אני יודע מי מה.. מה אמיתי מה לא"

אבל הם לא יכולים להודות בחיוך מלא "שלא חיפשתי מספיק"

 

השאר שחיים ללא תורה, לא באמת פגשו חיים אמיתיים  מתישהו זה יגמר.. גוף- בתוך עפר ותולעים עליו. ואז כלום!

 

אולי מה שאני כותבת פה הוא לא יהיה הכי מובן בעולם אבל תנסה..

 

אומר ר' נחמן שהמחמאה הכי גדולה שהוא יכול לתת לאדם זה שהוא אדם מחפש!

 

להיות אדם שמחפש את התורה בכל מקום. חב"ד ברסלב.. לקחת מכל דבר מכל מקום וללמוד כמובן שצריך להיות במקום אחד אבל עדיין לקבל מאחרים.

אנשים שחיפשו והגיעו לנק' שהם יודעים באמת שחיפשו טוב הם יעידו שבאמת אין חיים ללא תורה.

 

כולנו צריכים להיות אנשים מחפשים.. לחפש... מהם חיים אמיתיים.

מהי מציאות אמיתית. מהי מציאות..

 

זה לענ"ד.. מקווה שהובנתי.

 

דניאלה יאיר ואח.L ענק

אתם יכולים להגיד  שאתם חיים חיים אמיתיים?

אני חושב, לא בטוח, לא בדקתי. שיש אחרים שחושבים שגם להם טוב אני לא מדבר על הדרך היהודית אלא על הדרכים בתוך היהדות מה יביא לי את האור? יותר מזה מתי אני אפגוש בשלווה? מתי אני לא אצטרך לחפש..

כי אם אין שלווה אין למה לחפש..

אין לי עניין לצאת לאור להשרף לגלות כמה אני חסר ואז להתחיל בתיקון מתמיד שלעולם לא יעזור

סליחה לא יהיה מספיק טוב בשבילי.

 

מצאת שלווה? מצאתה את המקום שלך? יש לך מקום תראה לנו את הדרך אליו .

אל תתיאשו מהשאלות ה"אידיוטית" שלנו..

אני יכולה לומר שב"ה הדרך שאני הולכת בהדניאלה .ד.

היא נכונה.. הדרך היא דרך אמת!

השלווה נמצאת ממש קרוב, לפעמים צריך לפתוח ת'לב כדי לקבל אותה.. לפעמים צריך לנשום כדי להרגיש אותה

לפעמים הדחף של הריצה אחר החיים ממלא אותנו בחסר שגורם להרגיש שאין שלווה.

 

דרכים בתוך היהדות אמרת.. זה מה שבעצם צריך לחפש, ת'דרך בתוך היהדות שתביא אותנו למקום הזה

למקום שמתאים לנשמה שלנו!

למה בעצם אתה קורא שלווה? שלווה היא החיפוש בעצם, השלווה היא הידיעה שיש לי מאיפה לקבל.. גם אם זה לא 'המקום של הנשמה שלי' בזמן החיפוש עצמו.

 

חלקים רבים מאיתנו (מהנשמה)

התפזרו במקומות שונים.. ולכן חשוב לעבור דרכם, ולהרגיש דברים, להכיר דברים!

דרך המקומות והמסלולים השונים בחיינו.

 

כמו שאמרתי לעיל על השלווה שהיא עצמה החיפוש, הקבלה מעוד מקומות אין כאן שום שאלה 'אידיוטית'

אצל כל אחד השלווה מתבטאת בצורה שונה.

אני ארגיש אותה כאן ואתה תרגיש אותה שם.

ולכן גם החיפוש של כל אחד ש-ו-נ-ה!!!!

 

כי לכל אחד יש חלקים מהנשמה במקומות אחרים, שונים משלי ושלך.. נו.. עולם שכזה.

 

אין באמת עיניין לגלות כמה אתה חסר ולהתחיל בתיקון אלא להשלים עם העובדה "בעל כרחי נבראתי"

ואקח את המציאות הזאת לעיניים נכונות, לעיניים של תקווה ורצון שיובילו באמת להצלחה.ל

הצלחה שתבוא אחרי טרחה ושתדע שעמלת עליה באמת.

 

התיקון הזה זה לא בא לייאש אותנו, זה בא לחזק אותנו, ללמד אותנו, ליצור אצלנו עולמות משלנו.

 

אני מקווה שהבנתי אותך.. כי יכול להיות שבכלל לא.. מקווה שאתה מבין אותי.. כי יכול להיות שלא.

 

אנא-קל- ברגע שתחליט שאתה יוצא ממסך המחשב....בת מלך.

..שזה הפורום / הפייסבוק / מייל או כל דבר אחר, ותחליט לחיות באמת, לא, לא רק להחליט בעצם, אלא גם ליישם, רק אז תוכל להתקדם עוד.

לפעמים אנשים חיים בסרט בפורום - הם צומחים, מתקדמים, משנים תפיסה, מושפעים, אבל כשנגמר התור שלהם במחשב הם מפהקים וחוזרים למיטה לישון.

הי! תשימו לב מה ניהיה פה!! מחשב זה לא חיים, זה תיאוריות באוויר, זה הכל וירטואלי, לא אמיתי. כשבנאדם תופס שהוא מבזבז את זמנו כאן, מול...מחשב!!! אז פתאום הוא מבין שהוא רוצה בעצם להרגיש באמת, לחוות באמת, להנות באמת, לצמוח באמת. לא, לא בפורומים למיניהם!!

אתה שואל שאלות מפוצצות - לראות את האור, להרגיש שלווה, לחיות באמת, להיות שמח ועוד ועוד.

ואם אתה חושב שהתשובות לשאלות האלו יהיו מכאן, טעות בידך. התשובות הם במעשים. תחיה. תחווה באמת. תקום מהמחשב ותלך לשיעורי תורה, לשיחות, להתנדב. ולא דרך המסך!!!

אני יודעת שהרבה ממכם יתקוממו, יחשבו שזה לא נכון, או שיש לי אינטרס להוציא אתכם מהפורום. אבל אני אומרת לך באמת - לא. זה בא ממקום אמיתי אמיתי שחווה את זה. ומדהים שם - מעבר למסך. אני מבטיחה לך, מנסיון. צא מהמחשב לכמה חודשים טובים. אבל לא סתם לצאת, אלא להיות עסוק בדברים כדי שזה לא יהיה חסר לך, ואז תתחיל להרגיש, לצמוח. להיות שמח ושליו.

 

ב"הצלחה לכולנו

זה יעזור^^ כאן זה מקום לשמועדניאלה .ד.

דעות.. להכיר אולי קצת סוגי אנשים. אבל לא כתחליף לחיים אמיתיים ולא כעיקר

 

אבל כדי להגיע לדרך האמצע...בת מלך.

צריך להתנתק לגמרי לגמרי. ואז אחרי שכבר מרגישים שאנחנו לא פה, לגמרי. אפשר לחזור פעם ב..

אבל - לנסות לשלב יחד, לחפש תירוצים, להמשיך לחיות את הוירטואליות הזאת - זה לא ילך. פשוט לא.

בת מלך ^^^מדבראחרונה

מסכימה עם כל מילה!

 

במיוחד עכשיו שכזה יפה בחוץ... אז צאו!!! (וגם אם זה הגינה הציבורית...) תתחילו אפילו ב5 דקות ביום. ובאמת תראו שהכל נראה אחרת.

בהצלחה!

ת ה נ ו חיוך גדול

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך