בתשובה לשאלת המתחכם הכסילעמישב

בס"ד לק"י

(קטע זה הוא תגובה ליצירתו של מוח קודח- "שאלת חכם: חבר שלי שביעיסט")

לכבוד הרב הסטלן האלוקי, עוקר מיטות וטוחנן זו בזו הגרו"ע באדם זוקלל"ה (יש לעשות רווח בין זו ל-קללה...).

ראו ראיתי תשובתך מיום האחרון לשנת הלימודים, הוא גם הראשון בקהילתכם הקדושה.

והנה גדלה פליאתי עד למאוד למראהה, שכן כיצד תוכל לפסוק כך ולאמר כן כדבריך הנוראים, ולא ראיתי תשובה נוראית כזו מימי, ואפי' אצל ידידי ומרעי משכבר הימים האריאלניקהנאמן שליט"א!! והשגותי על דבריך הן כדלהלן:

ראשית, כתבת על קישקוש השביעית, וקשה לי מאוד שכן כבר מצינו בתורה פעמים רבות שנכתב על "קדושת השביעית", וכן "ובשביעית נגילה" (ואין כוונת הדברים כפי שמבינים הריקנים הפוחזים שכל מה שעושים בשנה השביעית זה רק לשמוח ולרקוד, אלא אדרבה בשביעית, הווי אומר בשביעיסטים, אנו, כלומר שאר בני-אדם, נגילה...). והנה גיליתי שאכן הועפת על כנפי-נשרים מישיבת האור הגנוז אל ישיבת העור השזוף בשנה השביעית, ונדמה בעיני ששם מקורה של הטעראאמה שפקדה אותך שהובילה אותך לקשקש את דבריך (התקשר ל"דבר כפי יכולתך-התא קולי מאזין", ארגון לפסיכולוגים קלינים מומחים, 02-1652440 [גימטריא-אוהב דם, ללא קידומת]).

שנית, ניכר לעין כי טעות טעית בהבנת המשנה בריש מסכת פאה. דברי המשנה ש"אלו דברים שאין להם שיעור הפאה... ותלמוד תורה", ודאי כי אין הכוונה ש"אין שיעור", כי זה לא מתקיים, כהבנתך הנלוזה והנמוכה, אלא אדרבה לפאה אין שיעור כי צריך להאריכה עד אין קץ, וכבר מובא במדרש שיוסף סילסל בשערותיו. ומדוע לת"ת אין שיעור? זה ודאי, כי צריך ללמוד לבד, ולא שצריך לישון בזמן השיעור (ובאמת מצינו שהחזון-איש ישב כל היום ולמד לבד, ומתוך כך היה למה שהיה [ועיינו בספר אוהלי תורה לפרופ' מרדכי ברויאר זצ"ל שיצא לפני מעט זמן בסביבות עמ' 400-500 שמביא עוד מספר דוג' של ענקי תורה בדורות האחרונים שלא למדו בישיבות כלל כמו החזו"א, כדי למצוא את העמ' המדויק הסתכלו באינדקס בערך "חזון-איש"])...

ומה שאמר כבוד טפשותו על הכיפה, כבר מצינו אצל חכמינו בדורות הקודמים וכן בדורנו (פנינה הלכה [=פניני הלכה] ובעל ה"איך ודעת" [שו"ת יחוה דעת של הגר"ע יוסף שליט"א]) שצריכה הכיפה לכסות רוב הראש, וכן שתראה מכל הצדדים, לפחות בק"ש, שמ"ע וברהמ"ז. ואין זה כדברי מר הנמהר.

ובעניין מה שאמרת על השכמת ביה"מ, יש לי שתי הבנות שהן סותרות דבריך. ראשונה- כאשר משכים בשחרית יכול גם לישון בצהריים ולקום לערבית (כפי שמצינו בהפסקת הצהריים של הישיבות הגבוהות). שנייה- להשכים מלשון שכם (העיר שכם, בשומרון), והכוונה לבוא להתפלל על קברו של יוסף הצדיק שחרית וערבית בעיר שכם, ועל זה- "אדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא"...

ואל יפלא באוזניך על התבטאיותי החמורות כנגדך, שכן כבר כתב החזון-איש (אגרות חזו"א, חלק ג', אגרת ס"א) ש:"אין באוהבי תורה ומצוה אהבה לאמצעיות ושנאה לקיצוניות.." ע"ש. (אגב, אין הדברים מוצאים מהקשרם כלל, הציטוט אמיתי, אתם מוזמנים להסתכל).

החותם לכבוד התורה ומקנאיה,

הגרו"ן כואב, ראש דקהילת "והבדילנו מן הליטוֹאים ונתן לנו תורת אמת".

הגרון כואביונה

ואיך נדע ואיך נדע

מה כאן אמת ומה בדיה ?

 

(הכנסת בין ההבל לבין רעות הרוח כמה דברי תורה אמיתיים,כמדומני,איך אפשר להבדיל ביניהם?)

הצדק עמךעמישבאחרונה

בס"ד לק"י

אכן, הצדק עמך ואני עירבתי דברי תורה קדושים עם דברי הבל ושטות ורעות רוח, ללא היכר והשאר סימן.

והרי דרך ההבחנה-

בעניין ובשביעית נגילה, ודאי שהדברים אינם אמיתיים, אלא הכוונה האמיתית של המשורר היא יום השבת, שעליו נאמר-"וביום השביעי".

ובעניין מה שכתבתי על מסכת פאה (המש' הראשונה, שנוהגים לאמר אותה בכל בוקר לאחר ברכות התורה, בכדי שלא תהיה ברכה לבטלה, אז לומדים תורה מיד אחריה, ויש שם פס' [ברכת כוהנים], מש' [מסכת פאה] וברייתא {או גמ', אני לא זוכר} [אלו דברים שאדם אוכל פרותיהם...]), ודאי ששם כשאומרים "אלו דברים שאין להם שיעור הפאה... ותלמוד תורה", בפאה הכוונה למצוות פאה-"לא תכלה פאת שדך" (ויקרא כ"ג, כ"ב), שהיא אין לה שיעור, רק שלא יקצור את קצה שדהו, וכל המוסיף-מוסיפין לו מן השמים. אותו הדבר גם בת"ת, לא כמו שכתבתי, שאין עניין להיכנס לשיעור חלילה, אלא כוונת המילה שיעור היא לכמות, מידה וכדו', שגם כאן כל המוסיף מוסיפין לו מן השמים, ואין אדם יכול לאמר, כפי שטועים הרבה:"גמרתי את ההספק", או יותר נורא:"גמרתי את החומר", ה' ירחם, מה זה חומר? מתמטיקה? אנגלית? מה זה??, זה תורה, בתורה אין לגמור (טוב, אומנם אמר שמואל שהוא גמר את התורה, וכן אחד מתלמידי הגר"א תיעד סיפור יפה מאוד, שבו הוא כותב שהגר"א הזמין אותו וחברו לבדם ל"סיום" על התורה כולה [אין הכוונה לחומש...], ושם הוא אמר שאת כל התורה הוא יודע, כולל כל הרטים, שורשי הדברים, והיוצא מהם וכן כיצד מתקשר כל דבר לחבירו, כך זה בהכל, חוץ משתי קושיות בלבד שיש לו בזוהר שהוא לא מבין!!!!!), בתורה אין הספק, גמרת את מה שהמורה ביקש? יש מי שקדם למורה, הוא הבורא, והוא אמר לך תמשיך, או תחזור, רק אל תתבטל!!!

ובעניין החזו"א (גם דרך לימודו לבד, וגם הציטוט מהאיגרות) הכל אמיתי, וכן מה שכתב פרופ' מרדכי ברויאר זצ"ל בספרו "אוהלי תורה" (ספר מעניין מאוד על הישיבות מלפני אלף שנה [רש"י וחבריו, ואחרוני אחרוני הגאונים]עד לפני השואה, ספר עב כרס, שווה קריאה) הכל אמיתי.

וכן מה שכתבתי בעניין הכיפה, ראיתי את זה לפני מספר שנים, לכן יכול להיות שאני לא מדייק, אבל עיקרי הדברים ודאי נכונים [בשו"ת יחוה דעת בטוח נמצאים דברים ברוח אלו, אך בפניני הלכה אינני בטוח, תחפשו...].

מובן מאליו שבכותבי על שתי ההבנות בהשכמת ביה"מ, הרי זה דברי גיחוך ושטות.

וכאמור לעיל, מה שכתב החזו"א זה אמיתי, תעיינו באיגרות (האיגרות מאוד מעניינות, כתובות בשפה עשירה ומתוקה, ועוד שמדובר באיגרות של גדול תורה כזה שלא הופיע כבר הרבה זמן... אין לנו תפישה כמעט בגדולתו ומעלתו של החזו"א, אם תקראו בספרים עליו [פאר הדור ועוד] אתם תצאו המומים, וכן אם תנסו לקרוא את חידושיו, תצטרכו להתאמץ רבות!!!!).

 

שבת שלום,

עמישב

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך