בס"ד לק"י
(קטע זה הוא תגובה ליצירתו של מוח קודח- "שאלת חכם: חבר שלי שביעיסט")
לכבוד הרב הסטלן האלוקי, עוקר מיטות וטוחנן זו בזו הגרו"ע באדם זוקלל"ה (יש לעשות רווח בין זו ל-קללה...).
ראו ראיתי תשובתך מיום האחרון לשנת הלימודים, הוא גם הראשון בקהילתכם הקדושה.
והנה גדלה פליאתי עד למאוד למראהה, שכן כיצד תוכל לפסוק כך ולאמר כן כדבריך הנוראים, ולא ראיתי תשובה נוראית כזו מימי, ואפי' אצל ידידי ומרעי משכבר הימים האריאלניקהנאמן שליט"א!! והשגותי על דבריך הן כדלהלן:
ראשית, כתבת על קישקוש השביעית, וקשה לי מאוד שכן כבר מצינו בתורה פעמים רבות שנכתב על "קדושת השביעית", וכן "ובשביעית נגילה" (ואין כוונת הדברים כפי שמבינים הריקנים הפוחזים שכל מה שעושים בשנה השביעית זה רק לשמוח ולרקוד, אלא אדרבה בשביעית, הווי אומר בשביעיסטים, אנו, כלומר שאר בני-אדם, נגילה...). והנה גיליתי שאכן הועפת על כנפי-נשרים מישיבת האור הגנוז אל ישיבת העור השזוף בשנה השביעית, ונדמה בעיני ששם מקורה של הטעראאמה שפקדה אותך שהובילה אותך לקשקש את דבריך (התקשר ל"דבר כפי יכולתך-התא קולי מאזין", ארגון לפסיכולוגים קלינים מומחים, 02-1652440 [גימטריא-אוהב דם, ללא קידומת]).
שנית, ניכר לעין כי טעות טעית בהבנת המשנה בריש מסכת פאה. דברי המשנה ש"אלו דברים שאין להם שיעור הפאה... ותלמוד תורה", ודאי כי אין הכוונה ש"אין שיעור", כי זה לא מתקיים, כהבנתך הנלוזה והנמוכה, אלא אדרבה לפאה אין שיעור כי צריך להאריכה עד אין קץ, וכבר מובא במדרש שיוסף סילסל בשערותיו. ומדוע לת"ת אין שיעור? זה ודאי, כי צריך ללמוד לבד, ולא שצריך לישון בזמן השיעור (ובאמת מצינו שהחזון-איש ישב כל היום ולמד לבד, ומתוך כך היה למה שהיה [ועיינו בספר אוהלי תורה לפרופ' מרדכי ברויאר זצ"ל שיצא לפני מעט זמן בסביבות עמ' 400-500 שמביא עוד מספר דוג' של ענקי תורה בדורות האחרונים שלא למדו בישיבות כלל כמו החזו"א, כדי למצוא את העמ' המדויק הסתכלו באינדקס בערך "חזון-איש"])...
ומה שאמר כבוד טפשותו על הכיפה, כבר מצינו אצל חכמינו בדורות הקודמים וכן בדורנו (פנינה הלכה [=פניני הלכה] ובעל ה"איך ודעת" [שו"ת יחוה דעת של הגר"ע יוסף שליט"א]) שצריכה הכיפה לכסות רוב הראש, וכן שתראה מכל הצדדים, לפחות בק"ש, שמ"ע וברהמ"ז. ואין זה כדברי מר הנמהר.
ובעניין מה שאמרת על השכמת ביה"מ, יש לי שתי הבנות שהן סותרות דבריך. ראשונה- כאשר משכים בשחרית יכול גם לישון בצהריים ולקום לערבית (כפי שמצינו בהפסקת הצהריים של הישיבות הגבוהות). שנייה- להשכים מלשון שכם (העיר שכם, בשומרון), והכוונה לבוא להתפלל על קברו של יוסף הצדיק שחרית וערבית בעיר שכם, ועל זה- "אדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא"...
ואל יפלא באוזניך על התבטאיותי החמורות כנגדך, שכן כבר כתב החזון-איש (אגרות חזו"א, חלק ג', אגרת ס"א) ש:"אין באוהבי תורה ומצוה אהבה לאמצעיות ושנאה לקיצוניות.." ע"ש. (אגב, אין הדברים מוצאים מהקשרם כלל, הציטוט אמיתי, אתם מוזמנים להסתכל).
החותם לכבוד התורה ומקנאיה,
הגרו"ן כואב, ראש דקהילת "והבדילנו מן הליטוֹאים ונתן לנו תורת אמת".

))))