איך אתם לומדים למבחנים?חרותה

אני שמה לעצמי מוזיקה שאני אוהבת, מסתגרת בחדר, ולומדת, זה מזה מרכז אותי....

חברות שלי מתחרפנות ממני, הם חושבות שאני מוזרה.......

הם פשוט יושבות ומכריחות את עצמם ללמוד, ולא תמיד זה מצליח להם והם לא מצליחות להתרכז, והשיטה שלי עובדת (לפחות לי..) ממש טוב...

סתם מעניין אותי לדעת, מה אתם עושים כדי ללמוד?

מקריאה לעצמי את החומר ואח"כ מסכמת אותו בכתב..~H.L~

החומר נכנס לי טוב יותר לראש כשאני כותבת..

אני שומעת שירים באם פימעפר אני באה

ולומדת בחדר שלי אבל זה לא עוזר!!

אני חולמת כל הזמן...

 

(:נושי104

לא לומדת..

אין לי את הסבלנות הזאת לשבת, נמאס לי אחרי שנייה..

ואם אני רק עוברת על החומר-אז עם מוזיקה..

אני למשל...חרותיק

אני צריכה שמישהו יקריא לי כי זה נכנס לי יותר טוב משמיעה.

 

אבל תוך כדי אני צריכה להתעסק במשהו שלא דורש הרבה ריכוז,

 

כי זה עוזר לי לא לרחף למחוזות אחרים....

חחח... בובי שלי=]

הולכת לחברה ודורשת שתלמד אותי..

כמה דרכים-בין השורות

נשארת עם חברה בבצפר ולא יוצאת משם עד שאני גומרת ללמוד.

נשכבת על המיטה/ספה עם המחברת וקוראת עד שאני נרדמת...אחרי כמה זמן אני מתעוררת אבל אז אני כבר עייפה אז אני חוזרת לישון...במיטה,כמו בנאדם.

לומדת עם חברה בבית שלה/שלי.

יושבת ליד שולחן עם דף,עט ומחברת ומסכמת את החומר פעם שניה תוך כדי למידה(נראה לי הכי טוב בשבילי).

 

הבעיה היא שעכשיו אני חייבת ללמוד מלא ואין לי כח! אני כל היום על המחשב או מכינה אוכל(שיא השווה)וטוחנת.

העיקר שלא לומדת....

לקרוא בקול-ממש עוזר!~מישי~

ויש אנשים שעוזר להם לסכם ובמיוחד לסכם בתרשימים וטבלאות... 

אם לומדים..אנונימי (פותח)

אז סתם קוראים...

לא לומד!-גיטריסט-

קשב וריכוז...

אני הייתי חייב שקט בשביל ללמוד למבחנים..ביניי"ש

ואז הייתי קורא,בד"כ בשכיבה על מיטה..

נכון!!כישוף כושל

אני נגיד מסכמת את החומר

לומדת אותו כמעט בעל פה

(לא מילה במילה ...אבל את הרעיון)

ואז יושבת מול מראה ומסביר לעצמי את החומר

או שאני לומדת אם חברה

ואנחנו מסכמות יחד

ואז היא שואלת אותי שאלות

ואני עונה לה(בדרך כלל אני יותר שולטת בחומר)

וכשיש קטעים לקריאה

היא קוראת ואני מציירת

תוך כדי שאני מקשיבה

(זה עוזר לי להתרכז ולא לחלום..) 

הלוואי והייתה לי דרך ללמוד....הסטלן הקטן
האמת היא...עץ על מים

שטוב נספר לכם מההתחלה

 

בכתה א' לא הזדקקתי כמובן ללמוד לשום מבחן, כנ"ל ב' וג' כאילו היו פעמים שטיפה בתנ"ך הייתי עוברת בקטנה על החומר אבל רוב החזרה שלי על החומר הייתה מהדבר הבא:

לפני כל מבחן, בהסעה הבנות מהכתה שלי היו באות לשאול אותי את כל השאלות שהם לא יודעות... שבמקרה כמעט תמיד ידעתי את התשובות שלהם, חוץ מזה הם צעקו בכל ההסעה תשאלות ותשובות כל הזמן שכל ההסעה ידעה את החומר למבחן של הכתה שלי..... נחמד אה?

 

כיתה ד' הייתי צכה ללמוד לפעמים אבל שמתי עלזה פס וכמו ג' פשוט ההסעה למדה אותי חלק, ומה שלא נחשתי הציונים היו גבוהים ברוב המקצועות

כנ"ל ה' וברוב ו'...

כיתה ז', לא למדתי כלום היו מקצועות שלא הצטרכתי ללמוד גם היו כאלה שכן אבל לא למדתי למבחן כמובן... למה מי מת שאני אקדיש על זה זמן? טוב כאילו היו מבחנים שכן מעט טיפה... הרוב לא..

ציונים? בדר"כ סבבה... מעל 80 אני חושבת כמעט כמעט כולם.... 

 

כיתה ח' זה כבר סיפור אחר..

אם בכתה ז' עוד נחשבתי לאחת שמקישבה בשיעור מעט... אז בכתה ח' הייתי בסטלה עשיתי מה באלי, מעולם לא הפרעתי למורות, אבל גם לא טרחתי ללמוד, (מי שישמע כמה הכתה שלי טרחה ללמוד אבל פסדר...)

כאילו אשכרה לא למדתי כלום, ושוב רוב הציונים היו סבבה. היו כאלה שלא ממש....

אבל מה המורה המדהימה שלי, המחנכת, פשוט דאגה לכך שכל התעודה שלי תהיה ציונים מעולים שהיה מגיע לי הרבה פחות, ת'אמת ביום האחרון הייתי על סף לבוא אליה ולומר לה תקשיבי זאת לא התעודה שלי! מגיע לי ציונים הרבה יותר נמוכים, אבל לא יחסתי לתעודה חשיבות וגם אם הציונים היו אחרים זה היה ככה... אבל הם היו סבבה

בעצם אם עד עכשיו כולם נתנו לי כל הזמן ציונים טובים וכו' זה היה בגלל ש... טוב היא חכמה, כאילו הכירו אותי בתור אחת כזאת (לצערי הרב, ואני לא כזאת ממש, אולי יש לי שכל אבל מעולם לא טרחתי לנצל אפ' לא מעט ממנו)

 

אז השנה, אהממ דיי נדפקתי, אפחד (בערך) לא הכיר אותי כמו שהכירו קודם, ובעצם מרוב אהבתי הרבה לקמום למודי (בעעעעעע שנאת חיי) לא טרחתי ללמוד כלום, וכלום זה כלוווווווווווווום 

כל מי שפותח ת'קלסר שלי מתסתכל עלי במבט של תגידי הכל טוב?

פשוט במקום להיות מלא בחומר לימודי כלשהו הוא מלא בקשקושים שאני טורחת לעשות במהלך השיעור, מבחנים מעניינים מישו? ממוצע של המבחנים בסביבות 60 אולי פחות...

אחרי כל מבחן אני כועסת על עצמי, אני באמת לא לומדת, אני לא מפריעה אבל גם לא לומדת!!

כך שהשאלה איך אני לומדת למבחנים לא קיימת...

 

ולמי שהיה כח לקרוא את כל החפירה והפריקה המאד נחמדה שלי,

יש לכם רעיונות איך ללמוד בכל זאת? למרות שאני שונאת ת'מקום הזה (המבין יבין)

ושלא למדתי כבר שנה וחצי כלום, ושהמבחנים בדר"כ זה ניחושים וכן הלאה...

ובאמת שאין לי כח ללמוד...

גם שהחלטתי כן לנסות ללמוד,

למדתי שעה וחצי למבחן באנגלית (אחרי שמעולם לא למדתי!!! ועוד יותר לא ככה) ולא למדת חרשתי, הגעתי למבחן שכחתי ה-כ-ל בכיתי כמו לא יודעת מה... וקבלתי 45 איך לומדים?? באמת כאילו שאלה תמימה וחשובה!!

פליז אם יש לכם עצות לאנשים כמוני שבאמת אין להם הרבה סבלנות ללמוד וגם לא טיפה....

אבל פוחדים לא ללמוד...

??

מישו??

משו??...

יש?? 

שומעת מוזיקה וקוראת לעצמי את החומר.ניגונים

אחר כך הולכת לחברה ואז אנחנו לומדת את זה בדרך לא משעממת

 

פעם אחרונה עשינו שאלון, ותוך כדי השאלה זורקים כדור, אם עד שהכדור מגיעה אלייך את לא באמצע לענות תשובה-אז יורדים לרגל אחד, כמו חי גוסס מת. עד שנפסלים

 

שיטה מצויינת!

יש לי כמה שיטות בשיבילך.....כישוף כושל

1.ללמוד אם חברה ולבקש שתקריא לך את החומר (לפי מה שהבנתי הקליטה של השימעה חזקה אצלך{הבנתי לפי הקטע שאמרת שזכרת מה שאמרו בהסעה שלך...]אם זה לא נכון אז סורי)

2.אם חברה לא יכולה ללמוד איתך תקריאי לעצמך את החומר מול מראה (או אפילו בלי מראה לי זה עובד יותר אם מראה...)כמה שזה נשמע מוזר...לי זה עוזר בטרוף.....

3.(אם טעתי הקטע שקל לך יותר לקלוט כשאת שומעת..)תנסי לסכם את החומר כסיפור(אולי סיפורים יהיה לך יותר קל לזכור....)

4. אם את טיפוס מסודר יותר כדי לך לכתוב בנקודות....

5.תנסי להדגיש חלקים חשובים בסיכום שלך במרקרים(אני לא נסיתי אף פעם אבל בשיעור אסטרטגיות למידה{שיעור שחיובו אותנו להיות בו בכיתה ז'}אמרו שזה עוזר)אם מדגשים במרקרים זה יותר עוזר בקטע של הזיכרון החזותי....

 

 

(ואאאווו אני קוראת את זה עכשיו ונראה לי שלא חידשתי לך כולם אבל לא נורא אולי זה יעזור והחיפרה תהיה שווה את זה....)

 

אחרון חביב בקשר למבחן באנגלית אני חושבת שידעת את החומר אבל מרוב שהלחצת את עצמך בקשר למבחן הזה וזה שלמדת כנראה שכחת......כבר קרה לי פעם....

מקווה שעזרתי...!!!

בת של הקב"ה כנסי...עץ על מיםאחרונה

יש לי זיכרון, תלוי למה.... 

בעבר הייתי שומעת משו פעם אחת וזוכרת אותו לכל החיים עד עכשיו, התערבתי עם חברה אם אני יזכור תטל' של הבית שלה בכתה ד' היא אמרה לי פעם אחת ועד היום אני יודעת אותו בע"פ... הזוי ומוזר אה? ואני לא מתקשרת אליה כמעט...

לפעמים יש לי יותר זיכרון חזותי.. אני רואה דברים וזוכרת איך הם היו נראים כאילו....

 

לא הבעיה איך ללמוד, הבעיה שפשוט אין לי כח ללמוד, אני יושבת שנייה אחת ומתייאשת...

 

במבחן באנגלית, יכולתי להגיד לך באיזה מיקום בדף כתובה כל תשובה בחומר למבחן, אבל לא ידעתי מה התשובה ידעתי באיזה חלק בדף היא כתובה... (זיכרון חזותי או לא?)

וזה היה אחד המבאסים...

 

אווף אני לא יודעת מה לעשות..

כאילו תכל'ס אני לא לומדת כלום מעצלנות...

אררר

לא ממש לומדת ...האלי גאלי

אם כבר אז קוראת את החומר עם מוזיקה  בפווול ווליום!!!!!!!!!!

או מסבירה את החומר לחברות ...(בפרצוף מרוצה מעצמי!!!!!!!!!!!!!!  חיוך גדוליאמיבלון))

הנקודה היא ש....הסטלן הקטן

יש ראש ואין תחת.....

 

 

יש שכל ואין כוח לשבת ללמוד....

^בדיוק! נושי104
עם חברהאנונימי (פותח)
פעם היה שרשור של כל השיטות ללמוד למבחנים...אילה שלוחה

 

פורום עזרה בלימודים (פורום קצת ז"ל)

 

 

קישור לשרשור:

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t88306#860697

 

תלוי לאיזה מבחן....כפרעלייך!!=)

יש מבחנים שטוב לי ללמוד עם חברה שלי, אבל הרוב אני מסתגרת בחדר לבד ולומדת... בד"כ עם מוזיקה ברקע

 

 

 

אני מדברת לעצמי..חחחח..עם שיריםאיל!לי

ברקע מדברת כאילו זה סיפור...בדר"כ חברה או שתיים מקשיבות לי כי אני די יודעת ללמד טוב..

אין סוף למקוריותטליה

אני מושיבה את אחים שלי מולי ומתחילה להרצות להם את החומר עד שהם  נרדמים (או אני)

ואם לא הצלחתי להושיב אותם איתי אני מסבירה לעצמי בקול ומקליטה את עצמי תוך כדי,

אחר כך עד המבחן אני שומעת את עצמי באוזניות כל הזמן.

או כמובן עם חברה או שתים מה שבדרך כלל לא נהפך ללימוד רציני.

אבל כל זה תאוריות כי בתכלס אני לא ממש מצליחה ללמוד עם הרגשה של לימוד וסיפוק מהלמידה

 

אני לומדת רק מהחומר של חברה שלי!אנונימי (פותח)

אחרת אני לא מצליחה!!...

לפעמים אני לומדת איתה ולפעמים עם חברות אחרות(אבל בחומר שלה)

ולפעמים לבד!!!

וואי אני... ישלי שיטה הזוייהה..מרב.

כאילו, השיטה שהכי טובה לי- לשבת במרפסת של הבית שלי, במקום שאני רואה את כל הרחוב והוא לא רואה אותי, מסביבי דשא, פרחים, ציפורים, פרפרים... ומסכמת ת'חומר במחברת קטנה ונוחה. 

[בזכות זה עברתי ת'בגרות בהסיטוריה שנה שעברה...]

 

אבל בגדול איך אני לומדת-- כל חומר והדפקים שלו...

מ"מ- מכריחה ת'צמי לשבת ולעשות תרגילים עם חברה, עם אוכל טוב, שתיה טובה...

אנגלית- לא לומדת...

כל השאר- פשוט שוכבת במיטה וקוראת חומר שאני סיכמתי/מישי סיכמה ואני העתקתי. אני לא מסוגלת ללמוד בכתב מודפס/לא שלי. אני חייבת בכתב המבולגן והכיפי שלי...

ממש קשה לי להתרכז עם מוזיקה..lior3

אני בעיקר אומרת את החומר לעצמי - זה הכי עוזר לי!

קוראת סיכומים ועונה על שאלות..

אני...אנונימי (פותח)

1. מסתגרת בחדר שקט, עם טישו, שתיה, אוכל, מחברת שלי, מחברת של חברה(רב הפעמים,) ספר, עט, ודפדפת.

2.תלוי במקצוע:

מתמטיקה:  ברגע שאני יודעת את העקרון אני מתרגלת תרגילים, עושה 1 קל, 1 בינוני, 1 קשה, ואת ההכי קשה, בשלב שלפני השלב בו אני נתקעת/מתקשה, אני מתרגלת, ואז ממשיכה.

תנ"ך: בקיאות: לא לומדת למבחנים. (אני יודעת את החומר מהלמידה לחידון תנ"ך.)

         עיון:      לוקחת מחברות ועוברת עליהם, וקוראת בקול. על הדפדת אני כותבת מלים מרכזיות/מסכמות. כמו כן                                    מוצאת שאלות, ופותרת.

תושב"ע:עוברת על החומר, ומסכמת אותו על הדפדפת, (סיכום מינימלי.) אח"כ אני פותרת שאלות.

ספרות:קוראת בקול את המחברת. אח"כ מוצאת שאלות בגרות על האנטרנט ופותרת עד הסוף (לפחות חצי עמוד דפדפת לשאלה.)

לשון:לומדת (ומבינה) את העקרון, ומתרגלת.

הסטוריה: קוראת בקול, שואלת את עצמי בע"פ (בסגנון של מהם הגורמים לעליה השניה?), ועונה בקול (את כולם - כולל פירוט.)

 

לגבי הבעיה של בת של אבא:אני ממש מזדהה אתך, ביחוד עם הנפילה בכיתה ח'. מה שאני עשיתי זה לקחתי את עצמי בידיים בכתה ט' והחלטתי שאין מנוס מללמוד איך ללמוד, והצלחתי. כיום, אני מסוגלת ללמוד להכל, ובאמת לומדת די והותר.

לדעתי, זה שבכלל לא למדת שנה וחצי איננה בעיה כלל, לאו דוקא צריך להית בשיעורים כדי להצליח במבחנים.

לדעתי כדאי לך לקחת מקצועות שאת אוהבת/טובה בהם/מאוד חשובים לשנה הבאה, ולהחליט שבמבחן הזה תקבלי מעל 95, וגם משלימה את כל החומר שלמבחן, ובאמת מקבלת 95, או יותר. קחי מחברת של חברה, או של מישהיא בכיתה שלך, ותלמדי ממנה.

גם כן, תעברי בית ספר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

את תצליחי הרבה פחות ממה שהיית מצליחה בבית ספר שאת אוהבת. (מנסיון.) 

אם את רוצה עוד, את מוזמנת באישי...

בהצלחה...פרח

 

 

בהצלחה לכולם, ויהי רצון שכולנו נצליח בבגרויותנו ובמבחננו פרח

סליחה על החפירות.

אהמ...ע*נ2!ש

אני מכינה לעצמי צלחת כזאת עם כמה דברים שאני אוהבת לאכוול..

וכל פעם שאני גומרת ללמוד על נושא, אני לוקחת אחד (:

ישלי בעיות קשב נורא קשה ! לא אוהבת עזרה !אנונימי (פותח)

אם לומדת זה רק כדי לעבור ביס לפנימיה !

לא כיף שיושבים לך על הראש כדי ללמוד 

אז רוצה פנימיה שפשוט זה יהיה המצב ... ! !

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך