ד"ת לספירת העומר!כל הזמן שמח

    בס"ד

                                             נתיבות שלום ספירת העומר.

 

(אם אין לך כח להכל אז שווה לך לפחות לקרוא את הסוף-את החלק המודגש)

 

"וספרתם לכם ממחרת השבת" יש לדקדק מהפסוק שכתב את יו"ט ראשון של פסח בלשון של שבת וצריך ביאור עניינו.

 

כתוב בספרים הקד' על הפסוק "תספרו חמישים יום" שימי הספירה כוללים גם את יו"ט ראשון של פסח עד שנחשב לחטיבה אחת של חמישים יום וצריך ביאור בזה.

 

ועוד יש לדקדק בזה שהכתוב משתמש בלשון של שבת על ימי הספירה-"וספרתם לכם ממחרת השבת", "שבע שבתות תמימות תהיינה", "עד ממחרת השבת השביעית", וצריך להבין מדוע השתמש לימי הספירה בלשון של שבת.

 

וי"ל שבשבת יש שתי בחינות: "זכור" ו"שמור": "זכור את יום השבת לקדשו"-כנגד עשה טוב ו"שמור את יום השבת לקדשו"-כנגד סור מרע.דהיינו שבשבת יש שתי בחינות של קדושה-קדושת עשה טוב כנגד זכור וקדושת סור מרע כנגד שמור וז"ש "את שבתותי תשמרו" מרמז שיש בשבת קודש ב' בחינות-עשה טוב וסור מרע.

וכן בימי הספירה שהם הכנה לקבלת התורה יש שני סוגים של הכנה -סור מרע ועשה טוב-בהתחלה זה בחינת יצ"מ שצריך לצאת ממ"ט שערי טומאה דהיינו סור מרע ואח"כ עד שמגיעים למתן תורה שאז זה כבר עשה טוב.

כמו שכתוב בתפילה אחרי הספירה"לטהרנו מקליפתנו ומטומאותינו,ולטהרנו ולקדשנו בקדושתך העליונה" שיש בזה את שני העניינים-סור מרע ועשה טוב.

 

ושייכות ימי הספירה לשבת היא שכל ענייני קדושה נמשכים משב"ק כמו שכתוב בראשית חכמה עה"פ "ויברך א-לוקים את יום השביעי ויקדש אותו" ששבת היא מקור הקדושה וכל יהודי שרוצה להתקדש יכול להמשיך ממנה קדושה על עצמו,גם כך בימי הספירה שהכול נמשך מהימים האלו כמו בשבת שהכול נמשך ממנה-שתחילת ימי הספירה זה יצ"מ לצאת ממ"ט שערי טומאה ולהתקדש ולהגיע עד לקבלת התורה וזה עניינה של ספירת העומר לזרוק את הטומאה ואח"כ למשוך את הקדושה עד שנגיע אל מקור הקדושה שזה שבועות שמשם הכל נמשך על ימי השנה בב' בחינות של סור מרע ועשה טוב.

 

והביאור בהא דפסח נקרא שבת משום שהארת יו"ט ראשון של פסח זה היה התעוררות של מעלה וכן גם שבת זה התעוררות של מעלה ובזה שונה יו"ט ראשון של פסח מכל שאר החגים ומשאר ימי הפסח גופו שהם. התעוררות של מטה כמ"ש "מקדש ישראל והזמנים"-שע"י עבודה של ישראל הם זוכים לקדש את הזמנים.

 

וכמו שכתוב באר"י ז"ל שכאשר הקב"ה היה חפץ להוציא את ישראל ממצרים אז האיר להם באור גדול ונורא ולאחר מכן התחילו ימי הספירה שבהם ישראל עוררו עצמם כדי להגיע לקבלת התורה דהיינו שיגיעו ע"י העבודה שלהם לשבועות כמו בהתעוררות של מעלה שהייתה ביו"ט ראשון של פסח.

 

ועל דרך זה שיו"ט ראשון של פסח הוא התעוררות של מעלה אפשר לבאר למה היו"ט הראשון של פסח הוא חלק מהחמישים יום על פי דברי הס"ק מסלונים שפעם בא אליו אדם ושאל אותו למה בפעם הראשונה שהוא הגיע אליו זה היה לו כל כך קל ובפעם השנייה ששוב רצה לבוא אליו היה לו הרבה קשיים בדרך. והשיב לו בדרך משל-לקחו בן אדם אחד ושמו אותו למעלה ביער יפה עם עצים מעינות ונוף מקסימים והוא הרגיש וראה את כל היופי והאוויר שיש למעלה ורצה לבוא לגור שם ואח"כ הורידו אותו ואמרו לו אם אתה רוצה לגור פה אתה צריך לעלות בכוחות עצמך ברור שאחרי שהאדם ראה את כל הנוף והאוויר שיש שם למעלה יעלה בכוחות עצמו אבל אם לא היו מעלים אותו למעלה ומראים לו את הנוף והאוויר שיש שם למעלה אז היה מתייאש כבר בהתחלה כי לא היה יודע כמה יפה שם.וכן גם בעבודתו יתברך שבהתחלה נותנים לאדם כוחות של מעל הטבע דהיינו שמקבל את הכל בקלות כמעט בלי מאמץ והאדם מרגיש את העונג שיש בזה בבחינת "טעמו וראו כי טוב ה'" ואח"כ לוקחים לו את זה ואומרים לו עכשיו תעשה את זה בכוחות שלך אחרי שאתה יודע למה תגיע אז אתה תתאמץ אפילו שקשה,ולפי זה מתבאר לנו למה יו"ט ראשון של פסח הוא גם חלק מימי הספירה-שביו"ט יש התעוררות של מעלה-שריבונו של עולם אומר לנו אני רוצה מעכשיו שתתאמצו עד שבועות בכוחות שלכם עד שתגיעו למדרגה שאני נתתי לכם כמו של יו"ט ראשון של פסח.ולפי דברינו מובן שיו"ט ראשון של פסח הוא חלק בלתי נפרד מימי הספירה שהוא נותן לנו את כל הכח שיש בספירת העומר.

 

שבוע טוב!!!

 

לע"נ הקד' בן יוסף בן נעם.

 

            

מקפיץ^^כל הזמן שמחאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך