מחפשת תשובות.......קטנטנה=)

בזמן האחרון ממש קשה לי עם כל הקטע של האמונה...... אני חושבת על זה הרבה ולא מוצאת לעצמי תשובות

אז חשבתי אולי לכתוב את זה פה- ואני ממש ישמח אם יהיה לכם תשובות בשבילי.....

למשל הרבה פעמים כשאני מתפללת אני חושבת לעצמי שתכלס- למה אנחנו מתפללים לקב"ה? ה' הוא כל כך גדול ועצום- למה הוא צריך את התפילה שלי? אז יגידו לי שזה בשבילנו- אז אם זה בשבילנו אז למה אנחנו מחויבים?

תפילה צריכה לבא מהלב- ולא ממילים שכתובות בספר ואני כבר מקריאה בעל-פה!

הקב"ה הוא לא כמו בשר ודם- אין לו לב אנושי ורגשות, אז למה הוא צריך את כל המילים, התשבחות והתודות שלנו?

את כל השבחים שלנו, הקב"ה יודע מה אני חושבת! אם אני מודהה לו ומשבחת אותו בלב הוא ידע את זה גם בלי שאני יאמר את זה מתוך חובה.

ואם לקב"ה אין רגשות, אז איך הוא רחמן? למה הקב"ה מחייב אותנו להגיד כל יום כמה הוא גדול, רחמן, עניו וכו'?

אם זה מה שאני חושבת- אז אני יחשוב את זה ממילא ואם לא- אז לא!

למה הקב"ה עשה את זוועות השואה? (זה בלי קשר לעיתוי....) זאת הרחמנות הגדולה שלו על עם ישראל?

לקב"ה אין גאווה, אז למה הוא צריך שאנחנו נעבוד אותו?

למה כל הצדיקים, הצדיקות והילדים נרצחו בשואה? 

הקב"ה אומר שמי שמאמין בו לא יהיה לו כל רע, שהוא ישמור עליו, יהיה לו חיים טובים גם בעולם הזה

וגם בעולם הבא, אז למה לא רואים את זה? למה זה לא נכון?

למה להמון צדיקים וצדיקות יש חיים כל כך קשים? גם כשהם מאמינים בקב"ה?

למה אנחנו מחוייבים ללמוד תורה- לקרא על כל הניסים והנפלאות וכו'- למה מחייבים אותי? למשל יציאת מצרים-

התורה מפרטת ומספרת על כל הניסים והנפלאות שעשה הקב"ה לעמ"י (ואני חס וחלילה לא מזלזלת.....)

הקשיב לצרתם וברחמיו הגדולים נענה להם- למה הוא בכלל הכניס אותם לשם? אם הוא לא היה מכניס אותם הוא לא היה צריך לרחם עליהם, אם הוא היה מרחם על עמ"י הוא לא היה מכניס אותם......

ואם הוא כברה הכניס אותם- למה לקח לו 200 שנה להציל אותם?

למה הקב"ה צריך את ההכרה של כל העולם בגדולתו ועוצמתו?

ועוד שאלה לא כ"כ קשורה- למה הקב"ה צריך שנקריב לו כ"כ הרבה קורבנות,

אני מבינה את הקורבם אשם- להראות לאדם מה שהיו צריכים לעשות בו ולזעזע אותו, 

אבל מה הקשר לשאר הקורבנות- למה הקב"ה צריך אותם?

מקווה שלא תחשבו שאני איזה כופרת

אני פשוט רוצה להאמין בקב"ה בלב שלם ולא לעשות הכל כמו איזה תוכי כי ככה חינכו אותי....

אני ממש ממש אשמח לתגובות ולתשובות אם אפשר....

תודה רבהחיוךחיוךחיוך

אני ממש אשמח לעזור באישי...ב.ש.
וואו שאלות טובות.. לא בטוחה שאצליח לענות עכשיו עלדניאלה .ד.

הכל אבל באופן כללי אענה:

 

אנחנו חייבים להבין ולזכור באמת את ההבדלים בינינו לבורא עולם.. כעיקרון את ההבדל העיקרי שאנחנו

בשר ודם ומוגבלים במחשבותינו ויכולותינו.

 

את הקב"ה לא ממש נצליח להבין אפילו לא מ"מ קצה של הבדל..

אני אתן לך דוג':

 

להקב"ה אין רגשות.. אנחנו כדי לשבר ת'אוזן שלנו קוראים למה שמתחולל בעולמות עליונים "רחמן, מבין, שומע"

וכ'.

הקב"ה לא צריך ת'תפילות שלנו, הקב"ה רוצה לראות עד כמה אנחנו מוכנים להקריב בשבילו במאמץ הפרטי שלנו

עד כמה אנחנו מאמינים בו במעשי!

 

אמנם.. הוא יודע שתא מאמינה בו ושאת אוהבת אותו והכל.. אבל תחשבי לך שלא תודי לו יותר לעולם

ותאמיני בלב ולא במעשים.

 

יום אחד "וישמן ישורון ויבעט" תשכחי הכל.. כמה הוא טוב וכמה הוא נתן לך וכמה וכמה חסדים....

כי ככה זה האדם.. מטבעו שוכח.

וזה חלק של היסורים גם מידי פעם להזכיר לנו. "אני ד' אוהב אותך, בראתיך כדי לעבוד אותי"

"אני ד' רחמן ואני המנהל ת'עולם ואל תבטחי בבשר ודם"

 

לא מתוך 'גאוה' אלא מתוך לדעת את ד' באמת...

למה שהקב"ה ירצה להתגאות מעל מי שהוא יצר? הרי הקב"ה יודע שהוא יצר אותנו והוא יודע מי אנחנו

מה הטעם בכלל להתגאות?

להבדיל הכי טיפשי בעולם זה שיצרן שיצר רובוטים יתגאה מעליהם "אני יותר טוב ממכם"

 

החובה שלך היא באמת להודות לו וזו חובה שהיא זכות.. בלעדיה הקיום שלך לא יהיה קיום נכון ויציב.

גם במתן תורה כפה הקב"ה את הר סיני כגיגית מעל עמ"י שלא יברחו מרוב פחד ויותרו על מתן תורה.

הסכמתם? אז לא לברוח מההסכמה.

 

השואה זה הנושא שהכי קשה לענות עליו וזה חלק מאוד מיוחד באמונה שצריך לשבת וללמוד אותו בנפרד.

אמנם אנחנו לא במאת יודעים למה קרתה השואה הנוראה ואיך זה שמידת הדין שררה כ"כ בעולם.

 

אבל שאלה לי אלייך- למה את לא שואלת על יציאת מצריים למה היא קרתה? למה לא מתייחסים לניסים שקרו שם?

ל10 מכות שהיו שם?

 

הצדיקים בשואה? אני חותמת לך שהם לא חשבו על חיי העולם הזה כמו שציפו לחיי העולם הבא בכיליון עיניים

הסבל שלהם היה שונה.. חוסר הקדושה בשבילהם היה גיהנום.

 

(אני מדברת כביכול מהצד ה'מבקר' אבל באמת נצא מנקודת הנחה שאני לא הייתי שם ובאמת אני לא יכולה לשפוט אף אדם בשואה לרגע אחד אפילו)

 

עוד שאלה.. למה קבעת שהמציאות היא כל הזמן 'טוב' צריכה להיות? אולי ההפך? אולי המציאות אמורה להיות רעה ואנחנו בעצם משיגים ת'טוב ע"י תפילות ובקשות?

 

ואיך זה שהצדיקים האלה לא מתלוננים כמה רע להם וכמה הם סובלים? אבל אמרת הרגע שהם סובלים.

אבל הם צדיקים.. הם על בשרם יודעים מה המבט הנכון על החיים.

 

מה הם יסורים ומה המתיקות בחיים.. והם העדיפו מה שנכון לחיות איתו.. גם אם לא נהיה צדיקים נסבול איכשהו

השאלה איזה סבל זה יהיה...

סבל של יאוש/ גאוה או סבל של כוח ותקווה להצלחה אחרי הקושי.. של קימה מנפילה וכוחות חדשים עם אמונה גדולה.

 

אהה עכשיו אני רואה שכן שאלת על יציאת מצריים :פ חכמים גדולים אנחנו.. רוצים לדעת ה-כ-ל...

אנחנ ראש גדול.. שואפים לדעת את דרכי הקל.

אנחנו חכמים מאוד.. למה לא?

אז אולי היה מוטב שיברא אותנו ונשב אולי כמו פדלעות בלי לעשות כלום בעולם.. אבל מציאות קרתה וחשבונות שמיים היו.. ועדיין ישנם.

בורא עולם ידע שיום אחד נשאל שאלות כאלו "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין"

 

נצטרך לפתוח ת'ספר ולברר באמת ת'תשובות לשאולת שלנו מהמקום המברר...

ולהתודע למציאות הנכונה.

 

הקורבנות אהמ.. פעם חשבתי שלד' צריך להקריב ת'קורבנות כדי שיהיה לו ריח ניחוח בשמיים.. ואז קצת צחקו עלי

כי מעבר למעשה יש את הלב..

המעשים שלנו הם הוצאה לפועל של החשיבה, הרעיונות שבשכל אם לא נוציא אותם החוצה הם יקברו בתוכינו ואז לא שוה כל עבודת ד' שלנו.

 

הקורנות הם למעשה דבר סימלי שיש בו כל כך הרבה טעמים למה עושים אותם.

הקב"ה לא צריך עוף או בשר.. שוב- ההשתדלות שלנו כמה באמת אנחנו מוכנים להקריב למענו.

מ-א-ה-ב-ה!

 

מקווה שהבנת שהכל נכתב אלייך מאהבה גדולה שיהיה ב"הצלחה.. לעוד שאלות אשמח גם באישי.

למה באישי??(סורי שאני נדחפת...)פשוטכישוף כושל

 אני חושבת שזה מעניין לא רק אותה....

אני אישית מאוד רוצה לדעת גם כן בקשר לתפילה....

אז את מוזמנת גם לאישי בשמחה!!ענבל

זה פשוט יותר קל ונוח שם

איני גם יכולה באישי? זה מציק גם לי.....אוהבת את אמא

תודהחיוך גדול

כל מי שהזמין לאישי נראה לי שהתכוון לכל מי שרוצהענבל

זה לפחות מה שאני התכוונתי אז כל מי שרוצה מוזמן!

כל מי שמעוניין מוזמן לאישי..ב.ש.
הכתובת לשאלות באמונה :שואף לאור

לחצי על "שאל שאלה" ותעתיקי את מה שכתבת פה

 

http://www.makshivim.org.il/

 

 

ישנן תשובות לשאלותייך ,אך תשובות יכולות להיות גם שאיננו מבינים חשבונות שמיים כי אנחנו בני אדם (כמובן שלא לכל שאלה התשובה תהיה שאיננו מבינים חבונות שמיים אך יש נושאים שאין האדם יכול לברר אותם כי הם הרבה מעליו)

 

 

אני יכולה לנסות לעזור באישיענבל
קפץענבל

אני לא מבטיחה את כל התשובות אבל מהשאני יכולה ממה שאני יודעת

מקפיצהקטנטנה=)
רק שתדעי שיש עוד הרבה כמוך.דוסית גאה!

בהצלחה!

 

לא קראתי ת'תגובות אז אם כבר אמרו,מנהלים-תמחקו..נטע=]

זה אולי קצת משפט חפור אבל- הקב"ה מדקדק עם צדיקים!!-פשוטו כמשמעו.. הקב"ה בוחן בצורה יותר מדוקדקת ומכוונת על הצדיקים. וגם, רשעים נהנים בעולם הזה וצדיקים נהנים בעולם הבא..

וגם- אם הקב"ה לא יתן לנו נסיונות אז העולם לא יתקיים!!! כי אם לא תכנס זקנה לאוטובוס ותצתרכי לפנות לה ת'מקום, אז לא תהיה לך מצוה ואם לא תהיה לך מצוה אז איך תגיעי לעולם הבא?! זה מן גלגל כזה.. אנחנו כאן בשביל לתקן ת'עולם וכדי לתקן אותו צריך נסיונות, קשיים, משברים וכו'..

 

 ב"הצלחה

אם את צ'כה משו-אפשר באישי

יום טוב ושמח

תודה על המאמר המופלא הזהחנן.לב

אל תגיד לקב"ה כמה גדולות הצרות שלך, ספר למרות שלך כמה גדול הקב"ה (בחסדיו וטבו, לטעום את חצי הכוס המלאה, לא רק לראות אותה, להריח את היין בחצי הכוס המלאה שאינה רק מים).

 

מאיפה לקוח לך המאמר הזה?

כבר אמרתי - אין שאלות כפירה, יש רק תשובות כפירהיושב בדד
.....מרב14

התפילה- הקב"ה לא צריך את התפילה שלנו!! התפילה היא צורך טבעי לאדם שיודע שיש משהו גדול שיכול לעזור לו בכל צרה- המעשה הטבעי והאמיתי והנכון של האדם זה לבקש ממנו מה שהוא רוצה. בלי תיאוריות והסברים ומטרות... ישנה, לא ישנה, צריך לא צריך- זה בא טבעי.

למה טקסטים קבועים? כי אנחנו בתור בני אדם  מבולבלים, מדמיינים, ורוב הסיכויים שמהר מאוד אנחנו נבקש מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים, ולא מה שאנחנו רוצים באמת. אם בנאדם מאמין בצורה נכונה- הוא יתחבר לכל מילה מהטקסטים האלה.

 

עכשיו משהו חשוב- את לא חייבת שום דבר!! לא רוצה, לא צריך. כל הקטע הזה של הדת וזה... את לא חייבת כלום!! למה את חייבת? למה החלטת שאת חייבת? רבי נחמן אומר שהתורה היא ספר עצות- זה עצה, את לא חייבת לקיים כלום. אבל בשבילך, ורק בשבילך- לא בשביל ה', כדאי לך לקבל את העצות האלה.

 

שואה, שעבוד מצרים, סתם אנשים שקשה להם- כאן זה מבחן ענווה שלי מול הקב"ה. אם אני יכולה להגיד שאני מאמינה בה' , גם כשזה נראה לי אכזרי, ורע... אם אני מסוגלת לקבל את זה- שאני פשוט לא מבינה. ואני בכוונה מדברת על עצמי- כי זה המבחן שלי גם. המבחן לסמוך על ה' שהוא מנהל את העולם הזה איך שצריך, וזה לא ענייני. וזה כולל צדיק ורע לו, תהליכים שקורים כאן... הכל.

 

הקב"ה לא צריך את ההכרה של העולם בגודלו ועוצמתו- העולם צריך את ההכרה הזאת. א-ת צריכה את ההכרה הזאת. הקב"ה לא צריך ממנו כלום. כלום. כלום.

 

 

אני ממש ישמח אם תבואי לאישי...

 

מסכימה עם יושב בדד... אין כזה דבר שאלות כפירה....כפרעלייך!!=)
ממ...קטנטנה,אוסקר

בס"ד

 

אז שאלת הרבה שאלות שיש עליהן תשובות ארוכות, אז אם יש כוח :

 

spam:0

 

א. התפילה היא בשבילנו ואף על פי כן אנו מחוייבים בה, כמו כל שאר המצוות, שהן בשבילנו, ככתוב [דברים ו, כד] ויצוונו ה' לעשׂות את כל החוקים האלה ליראה את ה' אלהינו לטוב לנו כל הימים להחיותינו כעת היום הזה, ובכל זאת הן חובה.
בנוגע לכך שהתפילה צריכה להיות מהלב ולא בנוס קבוע, כבר עמד על כך הרמב"ם בתחילת הלכות תפילה וזה לשונו:
 
הלכה א
מצות עשה להתפלל בכל יום שנאמר ועבדתם את ה' אלהיכם, מפי השמועה למדו שעבודה זו היא תפלה שנאמר ולעבדו בכל לבבכם אמרו חכמים אי זו היא עבודה שבלב זו תפלה, ואין מנין התפלות מן התורה, ואין משנה התפלה הזאת מן התורה, ואין לתפלה זמן קבוע מן התורה.
 
הלכה ב
ולפיכך נשים ועבדים חייבין בתפלה לפי שהיא מצות עשה שלא הזמן גרמא אלא חיוב מצוה זו כך הוא שיהא אדם מתחנן ומתפלל בכל יום ומגיד שבחו של הקדוש ברוך הוא ואחר כך שואל צרכיו שהוא צריך להם בבקשה ובתחנה ואחר כך נותן שבח והודיה לה' על הטובה שהשפיע לו כל אחד לפי כחו.
 
הלכה ג
אם היה רגיל מרבה בתחנה ובקשה ואם היה ערל שפתים מדבר כפי יכלתו ובכל עת שירצה, וכן מנין התפלות כל אחד כפי יכלתו, יש מתפלל פעם אחת ביום, ויש מתפללין פעמים הרבה, והכל יהיו מתפללין נכח המקדש בכל מקום שיהיה, וכן היה הדבר תמיד ממשה רבינו ועד עזרא.
 
הלכה ד
כיון שגלו ישראל בימי נבוכדנצר הרשע נתערבו בפרס ויון ושאר האומות ונולדו להם בנים בארצות הגוים ואותן הבנים נתבלבלו שפתם והיתה שפת כל אחד ואחד מעורבת מלשונות הרבה וכיון שהיה מדבר אינו יכול לדבר כל צורכו בלשון אחת אלא בשיבוש שנאמר ובניהם חצי מדבר אשדודית וגו' ואינם מכירים לדבר יהודית וכלשון עם ועם ומפני זה כשהיה אחד מהן מתפלל תקצר לשונו לשאול חפציו או להגיד שבח הקדוש ברוך הוא בלשון הקדש עד שיערבו עמה לשונות אחרות, וכיון שראה עזרא ובית דינו כך עמדו ותקנו להם שמנה עשרה ברכות על א הסדר, שלש ראשונות שבח לה' ושלש אחרונות הודיה, ואמצעיות יש בהן שאלת כל הדברים שהן כמו אבות לכל חפצי איש ואיש ולצרכי הציבור כולן, כדי שיהיו ערוכות בפי הכל וילמדו אותן ותהיה תפלת אלו העלגים תפלה שלימה כתפלת בעלי הלשון הצחה, ומפני ענין זה תקנו כל הברכות והתפלות מסודרות בפי כל ישראל כדי שיהא ענין כל ברכה ערוך בפי העלג.
 
שימי לב במיוחד לקטעים המודגשים.
 
ב. בעניין שאלתך על אם אין לקב"ה רגשות איך הוא נקרא רחמן, כבר נתקשו בזה כל ההוגיים ובעלי המחשבה. הרמב"ם במורה נבוכים תירץ שכל תוארי הקדוש ברוך הוא הם שליליים, דהיינו שכשאנו אומרים שהוא רחמן, מתכוונים רק לומר שאין בו את החסרון של מידת האכזריות, אך לא תואר חיובי בתור רחמן. המקובלים תירצו שהתארים אינם עצמיים לקב"ה אלא מסמלים את הנהגתו עם העולם, שהוא מתנהג עם עולמו ברחמנות על ידי התלבשות בספירת החסד [אחת מעשר הספירות]. אלו דברים עמוקים מאד וצריכים לימוד רב, אז יתכן שהדברים לא יהיו מספיק ברורים בשלב זה.
הקב"ה מחייב אותנו לומר כמה הוא רחמן וכו' כדי לחנך אותנו להיות רחמנים כמוהו, כמו שכתוב בגמרא "מה הוא רחום אף אתה רחום".
 
ג.בנוגע לשואה, כבר   נתקשו בזה כל חכמי המחשבה בדור הקודם, אין תשובה ברורה, ככל הנראה זה "ניקוי כללי" של כל החשבונות של עוונות שנשארו מכל תקופת הגלות, כדי שנהיה ראויים לגאולה. כמו אדם שלפני שעובר דירה מחסל את כל החשבונות שלו במכולת, ירקן וכדומה כדי שיוכל לפתוח דף חדש נקי.
אין לקב"ה גאווה והוא ציווה אותנו לעובדו לטובתנו, כדי שנקבל שכר טוב בעקבות מעשינו.
בנוגע לצדיקים וילדים שנרצחו בשואה, ככל הנראה הם היו נשמות שנשארו להם תיקונים של חובות מגלגולים קודמים, כמו בני ישראל במצריים שנשתעבדו כיון שהיו גלגול של דור המבול והפלגה, כמו שכתב האר"י.
בעניין הבטחת הקב"ה שישמור את מי שמאמין בו, לפעמים כשיש גזרה כללית ומידת הדין בעולם זה לא מתקיים, כי זו אינה הבטחה מוחלטת, ויש לה יוצאים מן הכלל.וזו סיבת היסורים של הצדיקים, כי גם להם יש תיקוניפ שהם צריכים לתקן כאן בעולם הזה, ועוונות קלים מגלגול זה או מגלגולים קודמים.
 
בנוגע לירידת ישראל למצרים, כבר כתבתי שהאר"י אומר שהם היו גלגול של דורות קדומים שחטאו, ונתמרקו על ידי היסורים בחומר ובלבנים. הניסים ביציאת מצרים היו כדי שהם וכל העולם יראו את כוחו ויאמינו בו.הוא לא צריך את ההכרה בגדולתו אלא לטובתנו, שאנחנו נכיר בו, נעבוד אותו ונקבל שכר, כנ"ל.
גם הקרבנות אינם בשבילו, ככתוב בתהלים [ נ, יג] האוכל בשר אבירים ודם עתודים אשתה. והם תיקון נפלא לטובתנו.ואעתיק פה דברי הרמב"ן בפרשת ויקרא בטעם הקרבנות:
והנה בכתוב הזה טעם הקרבנות שהם אשה ריח ניחוח לה'. ואמר הרב במורה הנבוכים (ג מו) כי טעם הקרבנות, בעבור שהמצרים והכשדים, אשר היו ישראל גרים ותושבים בארצם מעולם, היו עובדים לבקר ולצאן, כי המצרים עובדים לטלה והכשדים עובדים לשדים אשר יראו להם בדמות שעירים, ואנשי הודו עד היום לא ישחטו בקר לעולם. בעבור כן צוה לשחוט אלה השלשה מינין לשם הנכבד כדי שיודע כי הדבר שהיו חושבים כי הם בתכלית העבירה הוא אשר יקריבו לבורא, ובו יתכפרו העונות. כי כן יתרפאו האמונות הרעות שהם מדוי הנפש, כי כל מדוה וכל חולי לא יתרפא כי אם בהפכו. אלה דבריו ובהם האריך:
והנה הם דברי הבאי, ירפאו שבר גדול וקושיא רבה על נקלה, יעשו שולחן ה' מגואל שאיננו רק להוציא מלבן של רשעים וטפשי עולם, והכתוב אמר כי הם לחם אשה לריח ניחוח:
וגם כי לפי שטותם של מצרים לא תתרפא מחלתם בזה, אבל תוסיף מכאוב, כי מחשבת הרשעים הנזכרים לעבוד למזל טלה ומזל שור שיש להם כח בהם כפי מחשבתם, ולכן לא יאכלו אותם לכבוד כחם ויסודם, אבל אם יזבחו אותם לשם הנכבד זה כבוד להם ומעלה, והם עצמם כך הם נוהגים, כמו שאמר (ויקרא יז ז) ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים, ועושי העגל זבחו לו. והרב מזכיר שהיו מקריבים ללבנה בכל ראשי חדשיהם, ולשמש בעלותה במזלות הידועים להם בספריהם. ויותר תתרפא המחלה באכלינו מהם לשובע שהוא אסור להם ומגונה בעיניהם ולא יעשו כן לעולם:
והנה נח בצאתו מן התיבה עם שלשת בניו אין בעולם כשדי או מצרי הקריב קרבן וייטב בעיני ה' ואמר בו (בראשית ח כא) וירח ה' את ריח הניחוח. וממנו אמר אל לבו לא אוסיף עוד לקלל את האדמה בעבור האדם (שם). והבל הביא גם הוא מבכורות צאנו ומחלביהן, וישע ה' אל הבל ואל מנחתו (שם ד ד), ולא היה עדיין בעולם שמץ ע"ז כלל. ובלעם אמר את שבעת המזבחות ערכתי ואעל פר ואיל במזבח (במדבר כג ד), ואין דעתו עתה לשלול ממנו אמונות רעות, ולא נצטוה בכך, אבל עשה כן לקרבה אל האלהים כדי שיחול עליו הדבור. ולשון הקרבנות את קרבני לחמי לאשי ריח ניחוחי (שם כח ב), וחלילה שלא יהא בהם שום תועלת ורצון רק שוללות ע"ז מדעת השוטים:
ויותר ראוי לשמוע הטעם שאומרים בהם, כי בעבור שמעשי בני אדם נגמרים במחשבה ובדבור ובמעשה, צוה השם כי כאשר יחטא יביא קרבן, יסמוך ידיו עליו כנגד המעשה, ויתודה בפיו כנגד הדבור, וישרוף באש הקרב והכליות שהם כלי המחשבה והתאוה, והכרעים כנגד ידיו ורגליו של אדם העושים כל מלאכתו, ויזרוק הדם על המזבח כנגד דמו בנפשו, כדי שיחשוב אדם בעשותו כל אלה כי חטא לאלהיו בגופו ובנפשו, וראוי לו שישפך דמו וישרף גופו לולא חסד הבורא שלקח ממנו תמורה וכפר הקרבן הזה שיהא דמו תחת דמו, נפש תחת נפש, וראשי אברי הקרבן כנגד ראשי אבריו, והמנות להחיות בהן מורי התורה שיתפללו עליו. וקרבן התמיד, בעבור שלא ינצלו הרבים מחטוא תמיד. ואלה דברים מתקבלים מושכים את הלב כדברי אגדה:
ועל דרך האמת יש בקרבנות סוד נעלם, תכנס בו ממה שאמרו רבותינו בספרי (פנחס קמג) ובסוף מנחות (קי א), אמר שמעון בן עזאי בא וראה מה כתיב בפ' הקרבנות שלא נאמר בהם לא אל ולא אלהיך ולא אלהים ולא שדי ולא צבאות אלא יו"ד ה"א שם המיוחד, שלא ליתן פתחון פה לבעל הדין לחלוק. ושמא תאמר לאכילה הוא צריך, תלמוד לומר אם ארעב לא אומר לך כי לי תבל ומלואה (תהלים נ יב), לא אמרתי לכם זבחו אלא כדי שיאמר ויעשה רצוני:
ובתחלת ת"כ (פרשה ב ה) רבי יוסי אומר כל מקום שנאמר קרבן אמור ביו"ד ה"א, שלא ליתן פתחון פה לאפיקורסים לרדות. אלו דבריהם ז"ל. ואמת כי בפרשת הקרבנות לא נאמר לא אל ולא אלהים, אבל מצאנו והעלית עליו עולות לה' אלהיך (דברים כז ו), וכתיב לחם אלהיהם הם מקריבים (להלן כא ו), וקדשתו כי את לחם אלהיך הוא מקריב. וכתוב במזמור הנזכר, זבח לאלהים תודה (תהלים נ יד). ועוד כתוב (דהי"ב כט ו - ז) כי מעלו אבותינו ועשו הרע בעיני ה' אלהינו גם סגרו דלתות האולם ויכבו את הנרות וקטרת לא הקטירו ועולה לא העלו בקדש לאלהי ישראל:
אבל הענין כלו מבואר בתורה, שנאמר (במדבר כח ב) את קרבני לחמי לאשי, ואמר (להלן ג יא) לחם אשה, שהם לחם לאשה, וממנו לאשים, ואשה לשון אש. ואמר ר"א, אשה שם התואר וטעמו קרבן אש והוא תואר למלת הכל. ובמנחה שאמר (להלן ב ב) והקטיר הכהן את אזכרתה אשה ריח ניחוח לה', יהיה תואר לקומץ. ואינו כן, אבל אשה שם, כמו אש, "ועולה אשה" כמו עולת אש ריח ניחוח לה', וכן כלם, כי טעמם כמו "לחם אשה" (להלן ג יא טז). אבל לא אמר אש ואמר אשה כמשמעו, כאשר הראה אותך בהר במתן תורה והוא הקרבן במדת הדין, והזביחה לשם ה' לבדו, שלא יתכוין לדבר אחר בעולם רק לשם ה' לבדו, וזה טעם עולה הוא, אשה הוא. ולכך אמר הכתוב (להלן כא ו) כי את אשי ה' לחם אלהיהם הם מקריבים והיו קדש, כי לאישי ה' קרבן אלהיהם. ולכך אמרו שלא הזכיר בצואות של קרבנות לא אל ולא אלהים אלא אשה ריח נחוח לה', כי הכונה לה' לבדו תהיה, לא יכוין המקריב ולא יעלה במחשבתו רק לשם המיוחד. והוא מאמר החכמים (סנהדרין ס ב) ריקן כל העבודות כלן לשם המיוחד:
ובתורת כהנים (סוף פרק ו) לה', לשם מי שעשה את העולם. והוא מה שאמר המזמור זבח לאלהים תודה ושלם לעליון נדריך (תהלים נ יד), כי ה' עליון נורא מלך גדול על כל הארץ (שם מז ג). ואין נודרין אלא לשמו המיוחד, והוא מה שאמר אלהים אלהיך אנכי לא על זבחיך אוכיחך (תהלים נ ז ח), כאשר אמר אנכי ה' אלהיך (שמות כ ב). וזה טעם המזמור כולו, שאמר אל אלהים ה' דבר ויקרא ארץ וגו' (תהלים נ א), שהזכיר שם מלא על עולם מלא, והזכיר בהם הקרבנות, והוא שנאמר (ישעיה ס ז) יעלו על רצון מזבחי ובית תפארתי אפאר, לאמר שיהיו הקרבנות על הרצון שהוא מזבחו ובית תפארתו יפאר בעלותם לריח ניחוח:
והנה ניחוח מן נחה רוח אליהו על אלישע (מ"ב ב טו), ותנח עליהם הרוח (במדבר יא כו), וכל קרבן לשון קריבה ואחדות. ולכך אמר ועולה לא העלו בקדש לאלהי ישראל, כי העולה בקדש תהיה לאלהי ישראל. והמלאך למד למנוח ענין הקרבנות אמר אם תעצרני לא אוכל בלחמך (שופטים יג טז), שאם יעשה לו לחם לא יקבל ממנו כי הוא פגול וזבח תועבה לשם, אבל אם תעשה עולה לה' לבדו תעלנה, ותהיה לרצון על אשה ה', ואז עלה בלהב המזבח. והנה הענין מפורש ומבואר, וה' הטוב יכפר בעד:
הדברים עמוקים וצריכים לימוד רב, ותן לחכם ויחכם עוד.
 
מקווה שעזרתי לך במציאת תשובה לשאלותייך
 
בהצלחה

 

ננסה...תל-אביבית

אני רוצה לומר לך משהו בקשר לשאלות שלך (ומן הסתם יש עוד שלא כתבת) :

זה שכתבת אותן בפורום זה יפה מאוד, אבל זה ממש לא מספיק!

צריך לקרוא ספרים, כן, ממש לפתוח ספרים! ספרי אמונה, ספרים מפעם.. לא רק לחפש באינטרנט תשובות..

צריך לעשות מאמץ

אני לא רוצה ואני לא חושבת שיש מקום להשוות, אבל - ה"חוזרים בשאלה" חזרו בשאלה והם אומרים- היו לנו שאלות, ולא ראינו תשובות. וזה בגלל שהם שאלו חבר, חברה, או אפילו רב שלא ענה להם בצורה שהתאימה להם, והם עזבו את הכל.

אז אני ממליצה לך ולכל השואלים לפתוח ס-פ-ר-י-ם, לא רק לשחנ"ש על זה עם חברה ולא רק לחפש באינטרנט (למרות שזה גם חשוב..)

ורק ע"י הלימוד מתקדמים.

אנשים דגולים למדו. לא הסתפקו באמונה שהיתה להם מהגן.

 

עכשיו, בקשר לשאלות שלך על יציאת מצרים ועל השואה, אני ממליצה לך בחום לקרוא את החוברת על הגאולה של 'מרכז', תיכנסי, יש גם באינטרנט. היא ממש מדברת על זה- למה היתה השואה, ועל כל התהליך של הגאולה שרצוף בקשיים ומשברים.

 

ב"הצלוחה לכולנו!

למרב לגבי הקטע השני~מישי~

אני לא חושבת שאפשר להגיד שאת לא חייבת שום דבר בקשר למצוות התורה. את ועוד איך חייבת! ה' צווה ואת חייבת לקיים. אלא שהגיוני לרצות לקיים את זה בגלל 2 דברים: א. וכנראה החשוב מביניהם- אם את מאמינה בה' שעשה לך את כל הדברים הטובים אז את בטח רוצה לקיים את דברו.
 ב. את יודעת שה' הוא הא-ל האמיתי וכל מה שהוא עושה זה הדבר שהיה צריך להיות. ואם הוא ציווה את המצוות אותנו- אז בטוח שזה הדבר צהכי טוב בשבילנו- לקיים אותם!

לכל המגיבים.....קטנטנה=)אחרונה

תודה רבה רבה

ממש עזרתם

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך