לכבוד ה"ה מו"ר החדג'ומאט אשר נקרא בפי ההמון ה'שרוף הקדוש', שאלה בהלכות תנועה נשאלתי על כבודו, שאל נשאלתי ממדריכי 'צבאות ה' ' על מה שנהגו אצלנו לקבוע בחת"ת(חולצות התנועה) שרוכים משרוכים שונים האם יש טעם ריח וצבע למנהג
או שזהו כשטות בעלמא?
תשובה: לכבוד תלמידי רעי יקירי חניכי וכו' וכו' שאלה גדולה שאלת, בדין האם יש טעם, בשריכת שרוך הנעל בחת"תינו, ועל כן אשיבך שסמך יש למנהג מן הפסוק - "והדריך בנעליים'' (ישעיהו) ומכאן, שיש סרך דסרך רמז מדאורייתא לשרוך הנעל דחולצת החת"ת, ונא' כבר בספרים הקדושים (שם, שם) "ותהי חת"ת א-לוהים על כל העמים"...(בשם מ.ק שליט"א) וכן כתבו בעל ספר 'אוצרי התנועות' בעל מחבר קובץ ד'חדג'ומטיא קדישתא' וכן עוד אחרונים, אך יש מרבותינו הראשונים שהקלו בזה הדין ואמרו שאין חובה לשום שרוך בחת"ת ויש להחמיר רק בפעולות שכן נאמר "והדריך בנעליים'' ולא נאמר ''וסיבו"ש בנעליים'' על כן אין לדעתם ללכת בכל מקום עם שרוך בחת"ת, ונמצא
שהם מחמירים, שכן לדעה הראשונה יש לשים שרוך אך אין זה מחייב, אך לדעה השנייה, למרות שהם מקילים בשאר זימנין בפעולות הם אכן מחמירים.
עכ"פ יש לצרף את שתי הדיעות באופן שלא יהיו חולקות, על כן בכל פעם שמדריך יעטה על עצמו את חת"תו יש להקפיד לשום השרוך ורק באופן שנגרם כעין בזוי מצווה ע"י החניכים שמושכים חדשים לבקרים בשרוך יש להכניס את היותרת לתוך
החולצה,
לסיכום- למנהג שימת השרוך בחולצות התנועה יש סימוכין דקשוט שכן לכולי עלמא זה נלמד מהפס' ''והדריך בנעליים'' על כן
יש להחמיר בכל דוכתא
בצלב"א ובב"ח לתו"ע הי"נ(ואין לי מושג מה הסיומת של עזרא)


))))