לכ' החביבי הק' האריאלניקהנאמן שליט"א בו"ב מארל"יעמישב

בס"ד לק"י

לכב' החביבי היקר, אשר זה זמן רב לא שמעתי לא הגה ולא תנועה או ברקס מפיו, וכבר חשבתיו כמת אשר אין בו דעת, ואכן גילה דעתו שהצדק עמדי, הרה"ח האריאלניקהנאמן שליט"א בו"ב מארל"י.

הנה חזו עיני בשו"ת אותו כתבת בימי צעירותך ועת היותך נער פוחז וכוזב, בוגר שמינית עול בימים. ושם כתבת (חלק י"ג) בעניין החת"ת (חולצת תנועה תוקעת) והשרוך אשר שרוּך בה, האם יש חובה בדבר שמא מנהג שטות בעלמא הוא (כדברי התוס' ב"ב דף ב' עמ' א', בד"ה המתחיל השני עיין שם, סוף הדיבור בשם ר"ת [ציטוט אמיתי], ובוודאי שהוא המקור לאנטי-ממלכתיות, והבן מעיון בדברי המשנה, "הכל כמנהג המדינה"...)?

והנה כתבת כי יש להחמיר וברגע ששמים החת"ת על הגוף, הרי שמתחייבים בה בעת בלבישת השרוך, וקשה בעיני מהטעמים דלהלן:

א. לא מצינו מדריכים הרבה הלובשים חולצות תנועה לא בסיבו"ש ולא בצעדות, ופעמים ראינו שעדו בגדי עידים אלו עליהם, אך זה רק בעת פעולה, כאשר מפחד החניכים זבי החותם והדם פוקדים המפקדים (קאמאנארעים בלא"ז) על כל פקודיהם למספרם כמשפט לעלות על מדי ב', עד לחלוף הסכנה (פרש תורכי ושחר כתום). ועל-כן קשה בעיני הכיצד העלית על דעתך הנלוזה לאמר שדבר זה מנהג הוא, ועוד לקבוע הלכה בו, שכן מצינו שלא דיברו חכמינו אלא בלשון בני-אדם, ואם אינם לובשים אמאי למימר כולי האי? (=למה לאמר כל זאת?)

ב. כבר מצינו בִּדבר אברם אל מלך סדום שאמר:"...הרמותי ידי אֶל ה' אֵל עליון קנה שמים וארץ; אם מחוט ועד שרוך נעל ואם אקח מכל אשר לך..." (בראשית, יד, כב-כג [מקור אמיתי]), וכיצד נבוא אנו, צאצאיו, וניקח מאנשי סדום (הלא הם הקוראים לעצמם "בני-עקיבא", והם רעים וחטאים לה' מאוד, במלאם את הארץ זימה) את חולת רעתם, את השרוך והנעל, ואף את החוט לקחנו!!!!! (ושלא נדבר על שמות השבטים...). הכיצד נוכל לסור כך מדרך אבותינו? מדרך אברהם סבא של סבא של סבא של סבא של..... שלנו???? ולהסיר מן הקדושה ולחקות את בני הרעים הללו, הנוער החפיף??? וזה ממש בבחינת ארכתא דמסנא (=שרוך נעל), דפסקו אבותינו בו- "יהרג ובל יעבור"!!!!! [דין אמיתי הוא, ומדובר בגזרות שמד, וכך היו מזהים יהודים, ואף על דבר קטן כשרוך נעל צריך לההרג בזמן של גזרות שמד...] ובאים אנו ועושים ככל הרעה הזו. ואם כן למה לנו חיים?? הבה ונצטרף אל הזוחלים במעלה ובמשעול, בנים ובנות בלי ד' אמות ביניהם (ועוד נהגו שבמסעות שעושים אומרים כל הזמן "1...2...3... מצווה", על ד' אמות שהולכים, ואני אומר שיש להם לאמור הכי:"1...2...3... עבירה", על כל ד' אמות של קירבה לעם השקץ והרמש הוויבערס האימתניות (=נשים)), ואף בדפי הקשר לא כתבו כדרך אבותינו "ד' אמות" בין בנים לבנות [אגב, עשו את זה בדף קשר של עצורי מעשיהו, על דרך ההלצה, הנוטה לאמת...]. ואז"ג.

הדורש מותך מחייך, ובכך ימצא שלומך, בן סורר ומורה שלי, מאמיל'ה שלי מוצ'י מוצ'י,

הגרל"ה בפיס

הפעם הגזמת !!!!יונה

 

"הדורש מותך מחייך" -- ???-

את זה אסור לכתוב! אפילו בפרויקט השטו"ת !!!!!!!

 

וגם "מאנשי סדום (הלא הם הקוראים לעצמם "בני-עקיבא")- ביטוי בהחלט לא חיובי.

 

עמישב, הפעם הגזמת ! לגמרי !

סליחה?!?!ארגמן

בנ"ע = סדום!! תחזור בך מיד!!!

אני מוחה נמרצות!!

יפההאריאלניקהנאמן

אך מי אמר שהתכוונתי לבנ"ע בעניין השרוך?

 

אגב ויכול להיות שקצת הגזמת

חחחחחחחחחחחחחחחח כמה קישקושים תקעת....גייטל רייזל

בס"ד

חביב+++

אכן שיעשעת אותי...

חחח אתה מטורף לא נורמלי...

חחחחשוברת גלים

בס"ד

אני אוהבת את זה!

לגבי ההגזמה-זה דיי בצחוק, לא?
אל תקחו קשה..

 

הייתי מוותר פה על כמה ביטויים חריפיםמשה
אבל יפה !
 
 
אגב, סוג כתיבה שלא תפס באתרי יצירה אחרים ברשת. רק כאן
לכל המגיבים הנזעמים וזורקי העגבניות והביצים...עמישב

בס"ד לק"י

ראשית, הריני להבהיר אינניחוזר מדברי, אני לא פולוטיקאי.

שנית, והרי ההסבר... בכל אשר אמרתי (חוץ מאשר דורש מותך מחייך...) אין כוונתי לאמר את מלוא הדברים, כי אם קצה המזלג שלהם. גם בכותבי על בני עקיבא, לא היתה כוונתי לסדום, אבל לענ"ד, ולעוד רבים אחרים, וביניהם רבנים חשובים, יש בדבר משום האמת, אך כמובן לא במלוא מובן המילה.

באמת שאינני מבין על מה קפצתם ממקום מושבכם לשלח בי התקפותיכם, הרי ידוע זה מכבר שהכל פה נכתב ברוח טובה ועין כזו, ועל-כן אינני מבין, מה זה ועל מה זה?

ועוד מוזמנים אתם לעיין, במה שכתבת ב"יצירה", תחת הכותרת "מודעא רבה לאורייתא", וראו דבר זה כמופנה גם על כל שאר הדברים לא רק על האריאלניקהנאמן...

אגב, האריאלניק, קצת רמזתי לתנועה על מה שהיא מחכה (כמו שמות השבטים) מתנועות אחרות, וכלול גם בזה (אך אין בזה בעיה גדולה מידי) עניין השרוכים שבחולצות, והחולצות עצמן... והבן.

בברכה,

עמישב

שמותהאריאלניקהנאמן
השבטים צודק... בינתיים, אך החת"ת בצבע שונה לגמרי! וגם השרוך שונה בצבעו
לאנשים שמכפישים את השם של בני"ע היו מתים שיהיה להםהכלטובה!
הזכויות של אנשי בני"ע!!!
כבר הגבתי לזה.עמישב
אבל באמת הגזמת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
אני לא חושב כך, זכותכם לחלוק.עמישב
אוי,את מצחיקה..אני..
למי המצחיקהאנונימי (פותח)
ל"הכלטובה!". למה אתה לא בודק לבד את המיקום בשרשור?עמישב
אוו הצחיק אותי במעט.. מקווה שהכל נאמר במילי דשטותאפגזניקית גאה!אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך