בהמה שנשחטה ברגל, יש מצב לומר שכשרה היא?טליה
ספק במסכת חולין..ארי צלוב

בפרק העור והרוטב..

והספק הוא האם מקובלנו שההלכה היא שצריך אך ורק שחיטה בצאוור ולכן אין להכשיר בהמה שנשחטה ברגל

או האם עצם השחיטה זה בכדי ליטול את הנשמה בבת אחת ואם מצליחים ליטול את הנשמה בבת אחת כדין גם ברגל אז זה כשר..

שחיטה נאסרה ברגל, הותרה בחוה"מסוג'וק
ברגל יעני שלושת הרגליםדניאל(בת)
^^^^חחחחארי צלוב
וכאן יש לדון בדינו של המסביר בדיחות לחברו...11111
המסביר בדיחות לחברו דינו מוות בידי גואל דם,אוריה שמחה

כיוון שהרג את הבדיחה בדם קר.

בנוסף רואים אנו שזהו רצח וודאי לשמה, במזיד, ולא בשוגג, שכן הרוצח כתב "יעני" -שזוהי מילת הסבר ופירוט בלעז, וע"כ מובן מדבריו שהתכוון במזיד.

 

דינו מוות!!!!

 

[אפשר לנסות מהרגל, לראות אם הנשמה יצאה בבת אחת, ומכאן לפסוק לאלתר להלכה האם שחיטה מהרגל כשרה או אסורה היא.]

אבל אם הוא שגג?310

מה דינו? מאן דאמר יהיה דינו כמו של מזיד? 

או כמאן דאמר יהיה לו דין אחר?

 

וודאי דין אחר, שהרי כל לאו שזדונו כרת-אוריה שמחה

שגגתו חטאת!

מכאן ברור הוא שיש הבדל בעונש, כל שכן לגבי המקרה הספציפי שרוצח בשגגה צריך לברוח לעיר מקלט בהקדם האפשרי.

אך כפי שהובהר לעיל, החוטא במזיד בשם "דניאל(בת)", התכוון במלוא הרצינות לדבריו, שכן כתב "יעני" ופירט.

וספק דאורייתא לחומרה- מכאן שדינו מוות בידי גואל הדם.

כן, אבל....310

השאלה פה האם הוא היה בקי בכל כללי המשפט?

כי אם הוא לא ידע אז הוא בחזקת שוגג.

ובנוסף שהקב"ה מגלגל חובה בידי חייב וזכות בידי זכאי!

ממש סוגייה קשה!

כיוון שמנע אודם מפני חבירו,אלעזר300

יש לדון אם נחשב כמלבין פני חבירו או שכאן אינו אלא מניעה ולא יתחייב.

בלה די בלה די בלה |חורץ לשון לחורצי הגורל|דניאל(בת)

אנשים ונשות יקרים (עלאק)

על מה ולמה תשימו למשל ושנינה והרי הרבצתי בכם מוסר כליות, דעת ובדיחות.

וברור שזה היה במזיד. יעני בכוונה.

יעני לא התכוונה להסביר לכם בלי כוונה.

ויעני זה באמת מילת הבהרה ופירוט. יעני הסבר. יעני אם לא הבנתם אז עכשיו אולי כן. יעני ספק.

 

וד"א אני בעיר מקלט...

 

ת'שמע יש לך אומץ310

הכוהנים יוציאו אותך מעיר המקלט!

עיר המקלט זה רק לשגגה, אך אם אתה מודע למעשה, אז בית דין לא יוכל

לעזור לך!חיוך

קחי את הדברים שלי בלשון נקבה!310

לרגע חלשה דעתי על מי מדובר!

ומה אם אני עובבדת בעיר מקלט יעני מתגוררת שם?דניאל(בת)

ויש לי פרוטקציות, וקשרים וויטמין פי, ויחיסם עם רמי דרג ו..

חייבת מיתה ע"פ השו"ת הנ"ל:פאתח!!

ישאל השואל ויענה המשיב על קושיא שנשאלה בארץ הקודש והובאה לפני בעלי תריסין ולא ידעו מה ישבו לו שמעשה היה באדם ששאל שאלה וחשב שמצחיקה היא,ובאה פלונית והסבירה את הבדיחה.

ובאה השאלה לפנינו,האם חייבת מיתה היא?

לכאורה פשוט הוא דחיייבת משום רצח בדם קר,ועוד שבמזיד נעשה הדבר שהרי השתמשה במונח "יעני" דנהגו ישראל הקדושים להתשמש במילה זו לפירוט דברים ומוכח שבמזיד נעשה.

וישאל השואל,והלא אין כאן התראה,ואין אדם מתחייב מיתה עד שיתרו בו שנאמר "על פי שנים עדים יקום דבר" שצריך שהעדים יתרו בפיהם.

והובאה שאלה זו לפנינו ודנו בה כמה ימים ולא נחה דעתנו עד שבאה לפני מורנו הגדול ציצנת המן עוקר הרים וטחנם זה בזה ופטר הסוגייה והולבשה כשמלה.

דמה שחייב התראה זה רק אדם עם הארץ דיכול לומר "לא ידעתי שאסור להרוג" אבל חבר(ת"ח)

אינו יכול לומר כן ולכן חייב הוא גם בלא התראה עיין שם במכות דף ו.. ועיין בתוס' וברא"ש שם.

והמשכיל יבין והטיפש ינחש,הכל בא על מקומו בשלום ויזכה השואל לכל הטובות האמורות בספר התורה.ולא ידח ממנו נידח וד' לא ימנע טוב להולכים בתמים.

וואוו הסתחררתי לגמרי!! יאללה תהרגו אותי |מת|דניאל(בת)
לא אני דווקא חושב!310אחרונה

שכדאי לשקול לבקש מנשיא הסנהדרין חנינה!

בכל זאת בת ישראל שחטאה בת ישראל היא,

וסנהדרין שהורגת אדם ל 70 שנה נקראת סנהדרין קטלנית.

לכן אל לנו לשלוח יד בבת מלך! שנאמר: "ויראת מא-לוהיך"

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך