סתם דעה שלי. לא מכוון לאף אחד אישית!!!אנונימי (פותח)

היי!

חשבתי על זה, הסתכלתי אצלי בכיתה, על חברות שלי, על בנות ברחוב, והגעתי למסקנה שכמה שמדברים על אונס וכד', בנות

ממשיכות להתנהג באותה צורה- והם אפילו לא שמות לב.

הם לא מבינות שהם מזמינות את זה בצורה שהם לבושות\מתנהגות?

הולכים עם חצאיות מיני, מסתובבים במקומות מסויימים....

תשמרו על עצמכן.

אני למדתי אתזה. רק חבל שזה היה מניסיון.....

 

זה די לא נכון.135792468

יש מליון בנות צנועות כמו הצורה שעוברות את זה.

אבל זה ידוע שנמשכים יותר לעשות את זה לאלה שלא~מישי~

צנועות...לאלה שיותר פרוצות מבחינת הלבוש... זה גם יותר הגיוני שאליהם יהיה יותר נוח להם לגשת וגם יותר נעים.

דווקא לפי ההכרות שלי... (ויש לי הכרות)מתו"ש

בס"ד

 

רוב הבנות-אם לא כולן-שנאנסו היו צנועות וחסודות.

אני מכירה מלא תבנות האלה שמשדרות מיניות בכל דבר (בהתנהגות, בדיבור, באיפור, בבגדים, בהכל..) -דווקא לפי מה שהבנתי מהן, הפעמים שניסו לאנוס אותן היו דווקא כשהם היו לבושות תמים למדיי או בזמנים ש"לפני..."

וזה גם סותר תסטטיסטיקות שרוב האונסים הם אנשים קרובים/קרובי משפחה.

אז כן, בטח יש תבודדות, ממש לא הרוב.

א. המניע העיקרי לאונס הוא בכלל לא בהכרח תאווה,אפחד

 

אם בכלל התאווה היא מניע. לכן זה לא רלוונטי.
ב. רבים יגידו שדווקא צנוע מושך יותר.
ג. ההאשמה העצמית מגיעה כהתמודדות מול חוסר האונים שבאונס. הרי בכל מקרה אין אף לגיטימציה לאף אחד לכפות את עצמו על אף אחד.
בהצלחה!
חברים יקרים..באג2000

בנות לא מזמינות את זה בצורה שהם מתלבשות/מתנהגות.

זה נכון שיש בעייתיות בלבוש והתנהגות לא צנועה, אבל זה מאוד מאוד לא נכון שבת שמתלבשת/מתנהגת ככה מזמינה את זה. שיהיה ברור- אם למישהי קרה משהו- לא משנה מה היא לבשה! לא חשוב איך היא התנהגה! שום דבר בעולם, אבל שום דבר, לא מצדיק ולא מזמין אונס. ואם מישהו פגע במישהי- היא לא אשמה, ולא אשמים הבגדים שהיא לבשה ולא ההתנהגות שלה.

יכול להיות שכדאי לה להתלבש יותר בצניעות, או להתנהג ביותר עדינות, [לא יכול להיות, כדאי לה.. ] אבל גם אם היא לא רוצה, אונס הוא לעולם, לעולם, לא אשמת הבת שנפגעה.

חבר/ה יקר/ה,אלעזר300

לא הוזכרה ולו האשמה אחת בהודעה שלמעלה. יותר בכיה על הטיפשות של בנות. כי אם לא נדבר על האשמה במעשה, ודאי וודאי שמעבר למערכת לבוש לא צנועה (מה שהוא בוודאי לא מצב טבעי), לא נותן לבת יותר מתשומת לב מוגברת מצד בנים - את זה, היא ודאי מזמינה. היא לא חושבת לעצמה קודם, שתשומת הלב שהיא כל כך רוצה יכולה להגיע גם בצורות הרבה פחות נעימות...?

הנני בת באג2000

אין שם האשמה חמורה, נכון. אבל כבר להגיד שהן מזמינות את זה- זה סוג של אשמה, לא ככה?

לא. יש הבדל.אלעזר300

למשל, אם בן אדם הזמין רצח מצד מישהו אחר, בטח שאני אסקול את אותו רוצח על מה שעשה - כיוון שהמעשה באחריותו. אבל אני בהחלט אבכה על הטיפשות של בן אדם שמזמין דבר כזה.

האמת שכאן יש אפילו יותר מקום לבכות. מילא אם אותו בן אדם היה רוצה להירצח; מילא אם אותו בן אדם היה מתגרה סתם בלי כוונה להזמין שום דבר; אבל כאן, בנות מזמינות תשומת לב ומקבלות בדיוק את זה - הן פשוט לא טרחו לחשוב לרגע אם הן באמת רוצות את אותו חתול בשק שהן מזמינות...

.בשמחה תמידD:

ממש מסכימה עם מי שפתחה את השירשור והכל..

למרות שזה נכון שיש גם בנות מאוד צנועות שעוברות דברים מזעזעים!!

אבל זה נכון שאנחנו צריכות לשמור עלינו,

ולא להתפלא אח"כ.. ח"ו!!

 

אבל חוץ מזה, השרשור הזה לא נראה לי כ"כ מתאים לכאן.

אני חושבת שכדאי להעביר אותו לפורום הסגור.. ; )

לדעתי זה לא ממש קשור בלבוש.....כישוף כושל

אם ה' קבע

שזה מה שיקרה לך

אז גם אם תהיה בכפאיה

בכיכר ענקית בתל אביב

ומוקפת ב50 איש.....

זה יקרה

 

(דרך הגב למה בפרום הסגור??)

בת של הקב"ה- אני כ"כ לא מסכימה איתך!בשמחה תמידD:

מה זאת אומרת ה' קבע?

אותו דבר ה' קבע מראש אם אני אהיה עשירה או עניה- אז למה בכלל לעבוד??

אני לא צריכה לחשוב מה ה' קבע, אלא לדאוג בעצמי למה יהיה.. !!

כן ה' קבע!כישוף כושל

בראש השנה הקב"ה קובע בשבילנו את הדברים שיקרו לנו בהמשך השנה

אנחנו יכולים לעשות השתדלות כדי שלא נגיע למקומות לא טובים 

אבל אם ה' חושב שזה דבר שחשוב שיקרה לנו

(בשביל ללמד אותנו משו או מיכל סיבה אחרת{לא מתערבת בחשבונות})

אז זה יקרה!!

 

אותו דבר ה' קבע מראש אם אני אהיה עשירה או עניה- אז למה בכלל לעבוד??


ה' קובע דברים ואנחנו צרכים לעשות השתדלות!

מצטער גברותיושב בדד

אבל אונס נובע משילוב חסר מזל של כמה דברים, ביניהם אדם חולני ומה שהוא רואה מול העיניים.

אהמ..חרותיק

הכל מאיתו יתברך!!

 

אדם אחר עשה את הבחירה שלו לרע,

 

אבל מי שסבל מזה צריך לזכור שהכל מה'!

ואיך זה שהאונס נשלח מהשמייםבאג2000

אמור להפוך אותו לפחות נורא וכואב???

 

[או שהיתה מטרה אחרת בתגובה, ופשוט לא הבנתי אותה?]

כי כנראה שזה נסיון מה'חרותיק

זה מה שנראה לי...

 

וידוע שכל מה שה' עושה הוא לטובה!

ממש לא קשורמשה

לרוב אונס נעשה על ידי אדם קרוב או "קרוב", שלומד את דרכיה של הבת ומוודא שהיא לא תתנגד יותר מדי.

 

אגב, גם בנים נאנסים, האם זה אומר שהם התלבשו בצורה מוגזמת?

....מה זה משנה

בס"ד

זה ממש לא נכון...!

שנה שעברה היה לנו סדנה של שני מפגשים עם איזה משהיא מהזכויות למען האישה איך שלא קוראים לזה חחח...

והיא אמרה שזה ממש לא נכון שגם הבנות שלובשות הכי צנוע שבעולם זה קורה להן.....

מצחיקה זאתייושב בדד

תראי, יש אנשים שיאנסו כל אחת, לא משנה איך היא תתלבש, בסדר?

 

ויש אנשים [נורמלים] שלא יגעו במישהי שהם לא צריכים לגעת בה, ולא משנה כמה לא צנועה היא תהיה.

 

אבל רוב האנשים חיים באזור האפור. דברים קטנים יכולים לשבור אותם, להוציא מהם דברים רעים.. אני לא כל כך יודע איך להסביר את זה לילדה, אבל יש אנשים שייראו לך נורמלים לגמרי, בכלל לא בינ סלע או משהו, שדברים מסויימים שהם יראו יכולים לגרום להם להתנהג בצורה חייתית.

זה ממש לא מחייב..למען שמו!

יכולהיות שזה גם גורם. אבל זה בהחלט לא גורף!

פשוט שירשור דוחה.א*ן ע!ד מל2ד!

אתם מנסים להבין את המניעים של אנסים? מאחלת לכם שלא תבינו בחיים.
 

כל אחד יבחר את הצורה שהוא הולך בה ואיך הוא מתלבשבלוכית

לכל אחד יש זכות בחירה באיזה דרך ללכת

יש כאלה שילבשו לא כלכך צנוע מבחוץ אבל- מבפנים הם כן ישמרו דברים

מה שאת כותבת מנוגד להלכהצחקן

עפי התורה, לאדם אין בחירה של ממש על חייו ועל מותו, ובטח שלא בנושאים הללו.

^^^<אריאל>

לא צריך לרדת לפרטים האלה בכלל.  

 

לבנות יש את הבחירה שלהן, לאנסים יש את הבחירה שלהם: הנק' היא, שכל אחד צריך לתת את הדין על הבחירה שלו: בעולם הזה ובעולם הבא.  החומרה בהתאם למעשה, כמובן. 

 

 

 

 

יש לך מזל שלא הזדהת, בחיי!הסנה-בוער

אני לא יודעת בכלל מאיפה להתחיל להוציא את כל מה שיש לי לומר על ההודעה המבחילה הזו. 

זה ממש לא קשור למראה חיצוני.talr123

פעם הסבירו לנו, שזה לא קשור אם הבת נראית מושכת או לא, השאלה העיקרית היא כמה קשה יהיה לתקוף אותה- כמה היא תתנגד. מישהי שהולכת חסרת ביטחון עצמי, כפופה, נראית חלשה- יש יותר סיכויים ל"ע שיאנסו אותה, מאשר פצצה מעלפת עם מינימום לבוש שהולכת עם פול בטחון עצמי ולא סופרת אף אחד ממטר... קיצר, זה לא קשור למה שאת לובשת או לא לובשת כי זה לא מה שהם מחפשים. 0מבוסס על ניסוי שנערך עלן אסירים אנסים בבית כלא אחד..) 

ובקשר למי אשם או לא אשם- הקרבן הוא האחרון שאפשר להפנות אליו איזושהי אצבע מאשימה.. לאף אחד בעולם אין את הזכות לבוא ולתקוף בכל דרך שהיא כל אחד ואחד בעולמנו...

איזה לא נכון!! (הראשון)תל-אביבית

זה ממש לא קשור איך הבת הולכת, פשוט לא!!

מה שגורם לזה זה אלימות שיש בבנ"א, ולפי מה שאמרו לנו בסדאות האלה שהעבירו לנו באול' זה ממש בעיקר בגלל זה, שאדם רוצה להרגיש שליטה והא אלים.

וזה ממש לא קשור איך הבת נראית.

אבל כן אני חושבת שהליגיטימציה לעשות את זה כן נובעת מהתרבות הפרוצה שאנחנו חיים בה.

לדעתי בנות לא צנועות אשמות יותר מהגברים שאונסים.בן ציצית הכסת

כי לגבר זו נפילה חד פעמית - דבר של"ע יכול לקרות לכל אחד , אפילו לצדיק הכי גדול - אין אפוטרופוס לעריות - ואילו אצל הבת - זו התנהגות יומיומית ולא תאווה של רגע, זה דבר שהיא יכולה לשלוט בו, בניגוד לאיש שהוא בעצם חצי 'אנוס' במידה מסויימת - כי יצרו מתגבר עליו.

 

ודאי שגם האיש אשם - אבל מי שאשם בראש ובראשונה זו מי שהולכת לא צנוע -  במיוחד כיום שיש נשים רבות שמודות שהם הולכים בצורה כזו בכוונה בשביל לשמוך תשומת לב ומבטים מהעוברים ושבים - ומה זה אם לא הזמנה מפורשת לעשיית מעשים.

 

מי שהולכת ככה - בל תלין אם היא נאנסה - זה מגיע לה, גם אם ודאי לא מוצדק.

 

ברור לי ש'יסקלו' אותי על מה שאמרתי כאן, אבל זו דעתי והיא בדואי בגבולות חופש הביטוי, ואשמח להתמודדות עניינית עם דבריי כאן.

 

מי שהולכת פרוץ - אונסת את העוברים ושבים בעצם לבושה (או חוסר הלבוש) וזו חוצפה לומר: 'שלא יסתכלו' כי כמו שבנאדם לא ילך ללא בגדים - כך אין ללכת בלבוש פרוץ, וזו החטאת הרבים מהסוג החמור ביותר.

 

כ"כ הושפענו מהפמניזם והמתרבות המערבית הפוסט מודרנית - שברור לנו שהגבר תמיד אשם ולאישה מותר לעשות מה שבא לה.

 

זה הפוך מהיהדות.

 

גם לגבר וגם לאישה יש תפקיד ויש גבולות - האישה צריכה להיות צנועה והגבר לשמור על עצמו, ואי אפשר להטיל בשום פנים את האשמה רק על הגבר.

 

שנזכה שכולם בעז"ה יהיו צנועים וישרים - גם הגברים וגם הנשים, ובא לציון גואל.

 

 

אולי תסתמו כבר עם זה? איזה דיון מעצבן וחסר טעם!רננ.

בנים אשמים! בנות לא בסדר אולי. לא צודקות, אבל גם לא אשמות.!!!!1

זה בכלל לא קשור לאיך שהבת נראיתלולה=]

בס"ד

 

מי שמתאווה למגע יכול לעשות את זה בדרכים אחרות שהוא לא יקבל עליהן שום עונש ושום מאסר ומשפט.

 

אונס בכלל לא קשור לבת שהולכת עם מיני או לא. [ודיברתי עם המרכז לתמיכה לנשים שנפגעות] אנשים יכולים גם לאונס מישהי שהולכת עם ארוך ורחב כי ככה יהיה להם יותר נוח לתקוף אותה. וזה בדוק.

מה המטרה של פדופילים שמטטרדים ילדות קטנות שהן הכי תמימות בעולם??

אין שום קשר בין מעשים שכאלה למשיכה מינית.

 

לא אני אמרתי את זה. אנשים הרבה הרבה הרבה יותר חכמים ממני אמרו את זה והם לא אמרו סתם.

 

 

 

 

 

ואנשים, בבקשה, מספיק, השירשור הזה חשוב מאוד, אבל הוא עלול לגלוש למקומות ממש ממש ממש לא טובים. אז תיזהרו בבקשה ומי שלא בטוח יודע שלא יגיד כלום. ובבקשה לענות רק לגבי  מה שקושר להודעה הראשונה בשירשור.

 

המרכז הזה משקר - בוודאות!!!בן ציצית הכסת

ודאי שיש קשר למשיכה - עובדה שכל יום שומעים בחדשות על מקרים כאלו, אלפי אנשים או יותר שעושים דברים מהסוג הזה.

רק טיפש יכול לומר שכולם חולים או סוטים.

מדובר נטו על יצר.

והיצר הרבה יותר חזק כלפי מישהי לא צנועה מאשר ההיפך.

אלו דברים ברורים שמוכחשים מתוך איטרסים של אנשים שדעותיהם מנוגדות לתורה.

אבל זו האמת, ואין בלתה.

 

רק  לבוש צנוע יכול לעצור בכמעט מאה אחוז את הבעיות הללו.

 

וקישור לד"ר לא דתית שעוסקת בנושא, ראו מה היא אומרת:

 

ד"ר איריס בראון: לבטל את ההרשעה נגד קצב

לקראת גזר הדין במשפט קצב קוראת המומחית ד"ר איריס בראון לבטל את ההרשעה נגדו. "א' היא לא ילדה בת 12. היא אשה בת 30 שיכלה לעזוב"
פרסום ראשון: 03/03/11, 22:19
בני טוקר


 

קצב בבית המשפט. ארכיון
קצב בבית המשפט. ארכיון
צילום: פלאש 90

 

ד"ר איריס בראון

 

לקראת גזר הדין במשפט קצב, אומרת לערוץ 7 ד"ר איריס בראון, יועצת בענייני זוגיות ואישות ובעלת תכנית קבועה ברדיו 100 FM, כי הטענות כנגד הנשיא לשעבר משה קצב, מצידן של נשים בוגרות, שיכלו לקום ולברוח, אינן מתקבלות.

 "הרי זו לא ילדה בת 12. זו אישה בוגרת בת שלושים. היא הייתה יכולה להשמיע את קולה. מדוע היא המשיכה לעבוד שם, כשכולם יודעים שהמשכורת היא ביזיון? אני מכירה היטב את כל הטענות על יחסי מרות בין עובד למעביד, אבל לכל אישה יש את האמצעים לשים גבול, ואם היא מוטרדת שתעזוב את העבודה".

ד"ר בראון שעוסקת בטיפול בנשים שנפגעו במשך עשרות שנים, טוענת כי התמונה שמצטיירת בפרשת קצב, נשמעת מופרכת. "טיפלתי בבחורות שנאנסו בגיל מאוד צעיר, אבל פה הרי הייתה גברת בת שלושים, לא ילדה. השאלה הראשונה שהייתי שואלת אותה, האם זה הגבר הראשון שהטריד אותך? אולי את משדרת משהו שגורם לגברים להטריד אותך? נורא מפריע לי שהתקשורת השמיעה את דברה עוד לפני גזר הדין. יכול להיות שקצב נפגש עם נשים אחרות. אולי הוא לא כיבד את אשתו ובוודאי חטא בחטא הגאווה. אבל להגיד שהייתה פה התעללות באשה? הרי היא יכלה לקום וללכת".

ד"ר איריס בראון, קובעת שהתרבות ששוררת היום בחברה הישראלית, מעודדת בצורה בוטה, מעשי בגידה והטרדות. "ההתייחסות היום ליחסי אישות היא פחות מכובדת. כשאני הייתי צעירה היה כבוד. יחסים היו רק עם הבעל אפילו אצל אנשים שאינם דתיים הגבולות היו ברורים. היום בעידן המתירנות יש 17000 הפלות בשנה וזה אומר דרשני".

לדעתה הצורה שבה נשים מתלבשות היום מזמינות מעשים קשים כלפיהן. "אשה שמכבדת את עצמה, היא  מסתורית יותר ומעניינת יותר. היום הלבוש והבוטות, שבאה לידי ביטוי גם בטלוויזיה, כשיש אפילו תכניות ילדים עם רמזים בוטים והילד גדל בלי צנזורה, כל זה מעודד כל מיני דברים. אני חושבת שאשה שבאה בלבוש לא צנוע יוצרת גירוי. זה אמנם לא נותן לגיטימציה לאף אחד, אבל אשה שבאה בלבוש לא צנוע במכוון, האיש קולט מסר מסוים, ומבין שהיא רוצה שיתקרבו אליה. זה סוג של שפה. אני מעבירה הרצאות לנשים, שם אני מדברת על העניין, הזה".

ד"ר בראון שאינה אישה דתייה אבל מסורתית, מציינת כי המציאות שבה נשים באות בלבוש לא צנוע למקומות העבודה, היא מציאות שלא קיימת באף מדינה מתוקנת. "באיטליה ואירופה, נשים לבושות באופן מחוייט במקומות כמו בנקים ומוסדות ממשלתיים. אישה צריכה לבוא עם בלייזר, היא לא יכולה לבוא בבגד בוטה ולגרום לבוס שלה לא להתרכז במקום העבודה, אפילו בארה"ב מי הולך ככה? רק נשים זולות. אנחנו כנראה עם שאוהב לחקות את הדברים הנמוכים ביותר. צר לי שאני אומרת את הדברים האלה ואני יודעת שאנשים רבים כועסים עלי ואומרים לי 'מה נהיית פתאום רבנית?' אבל אני רוצה לומר את האמת". 

ואי, זה ממש נכון.הסנה-בוער

אני אקח את זה יותר רחוק, כי התאוריה הזו פשוט מדהימה...

"אדוני השופט! לגבי הרצח ההוא- בחיי שזו לא אשמתי! אתה חייב לומר לאנשים להפסיק לחתוך אותי בכביש! ומי שחותך, שלא יבוא אח"כ בתלונות שאני מוצאי עליו את העצבים שהוא גרם להם!"

איך אתה יכול לדבר ככה!ניגונים

פשוט!

 

אתה מאשים בת-שנפלה והלכה לא צנוע-בכך שאנסו אותה?

 

עם כל הכבוד-אין שום הצדקה למעשה שכזה! שום הצדקה!

 

אתם צריכים לשמור על היצר שלכם-ואנחנו צריכות להיות צנועות בשביל עצמנו! כן-שמעת נכון, לא בשבילך-בשבילי!

 

 

איך אתה יודע שזו נפילה תמידית? איך? ואתה אומר שלבנים יש את היצר שגורם להם לכך-אתה יודע איזה יצר יש לבנות ללכת עם חצאית קצת יותר קצרה? בוא אני אספר לך-הוהו! יש יצר כזה ועוד איך. ולא סתם נזכרה הצניעות בהלכה-כי אם זה היה כ''כ ברור מצד הבנות לא היה צריך כלל להזכיר אותה.

 

אז גם לבת יש את היצר ללכת לא צנוע-ולבן לראות מראות לא טובים. מה זה אומר? שהוא לא אחראי למעשים שלו?

אפשר להגיד שהיא גם אנוסה מצד היצר.

 

 

זו פשוט חוצפה מצדך להגיד שאנחנו אשמות בראש החולני של הבנים.

 

ניגוניםענבל

אני מסכימה איתך שהוא לא צודק אבל "הראש החולני של הבנים"???? זה פשוט זיעזע אותי! עם הראש הזה את הולכת להקים בית מתישהו! והם לא אשמים בזה שככה ה' ברא אותם! ואל תשווי בכלל את ההתמודדויות שלך להתמודדויות שלהם כי שלהם זה פי אלף יותר קשה!!!! (ואני בת)

להזכירכם-חרותיק

ה' מעמיד אדם בנסיון לפי הרמה האישית שלו.

 

אולי בשביל מישהי אחת זה נסיון פשוט ובשביל מישהי אחרת

זה ה נסיון של חייה. מה אנחנו יודעים?

 

כנ"ל לבנים. אי אפשר לשפוט. נקודה.

התכוונתי לראש החולני של בנים אונסים.ניגונים
ברור שאין הצדקה ח"ו. ברור שזה חמור.בן ציצית הכסת

אבל..הקצנתי ת'קטע שיש היום..שזה פשוט נהיה זוועה..אישה עושה הכל, אבל פשוט הכל, כדי למשוך וזה..וכשזה ח"ו מצליח יותר מדי...אז היא לומבינה מה קרה..

 

שנהיה כולנו בריאים..

בן ציצית הכסף....הסטלן הקטן

לי אין יצר???לכולנו יש יצר...אבל אנחנו(אני מקווה..)לא אונסים בנות ברחוב ואפ' לא הולכים ונוגעים בהם ובטח אם זה לא בלי רשותם...

 

אז להגיד שהבת יותר אשמה ואחראית מהאנס???לכל אנס יש אפשרות להתגבר כמו שכולנו מתגברים....

 

זה שבת הולכת ככה אולי זה יותר מזמין אבל זה לא מצדיק שום דבר...

 

ולענ"ד זה לא כ"כ קשור כי מי שאונס אונס...וזה יותר קשור לתנאים אחרים שנוצרו לו מאשר לבת הספציפית ....

אנשים יקרים, אני יכולה להגיד לכם באופן אישי-אנונימי (פותח)

חברה טובה שלי עברה את זה לפני שנתיים בערך, והיא הייתה צנועה והיא עכשיו צנועה והיא הייתה בדרך לבית שלה מהסניף כזה קרה לה.

זה שצריך להתלבש צנוע ולא להסתובב במקומות לא טובים זה נכון ואפילו נכון מאד, אבל אין לזה שום קשר לנושא הזה!

*כשזהאנונימי (פותח)אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך