אששששששששששששששששששש,אח..

 

פעם מגיע יהודי ספרדי שומר תורה ומצוות לשמיים, משהו משהו.
- "אווו, ברוך בואך! אתה ישר לגן עדן. יאלה! לך תשתזף מזיו השכינה".
הספרדי שלנו שמח, מבסוט הכי בעולם. טוב, נכנס בשער פנימה,
פתאום נשפכת עליו חבית מים רותחים מלמעלה. מזה רותחים? אש. אש מוות.
- "אהההההה! אמרו לי גן עדן פה, מזה המים הרותחים האלה?!".
פתאום הוא שומע מהשמיים קול מרושע מצחקק עונה לו בחזרה:
"כלי שני לא מבשל, הא?! חה חה חה"... 


 

נו, הבדיחה הסתיימה. תצחקו. נוווווווווווו. 
אויש, יבשנים. או שבעצם... P:
 
קיצור, יש כלל בהלכות שבת - "כלי ראשון מבשל".

כלומר: כלי שהיה על האש (או על הפלטה) בשבת, מבשל.
כלי שני = הכלי שנשפך אליו מתוך הכלי הראשון,
כבר לא מבשל. (חוץ מדברים בודדים)

 
=======
 
פעם חשבתי על זה. בעז"ה עוד יגיעו ימים שאהיה נשוי,
ובעז"ה גם יהיו לי ילדים. לחנך אותם, איך? פשוט מה הקסם,
איפה הכפתור שעליו לוחצים עליו בשביל להקנות יראת שמיים אמיתית?
חד משמעית, לא הייתה לי תשובה. איך אפשר בדור שלנו,
לחנך את הצאצאים שלנו להיות דבוקים במסורת שלנו.
 
התשובה היא? חוזרים למעלה.
כלי ראשון, כלי שעמד על האש, כלי שהתחמם, כלי ר-ו-ת-ח =
מבשל. יש בכוחו לבשל - לתת מהחום שלו - לאחרים.
כלי שני, כלי "חפיף" כזה, כלי שלא עמד על האש, כלי פ-ו-ש-ר =
לא מבשל. אין בכוחו להעביר מהחום שלו, לאחרים.
ככה - בדיוק אנחנו, בחיים שלנו.
 
דברנו פעם שעברה על זה שאנחנו "קיצוניים". מקפידים על ההלכה.
באמת, מה כ"כ חשוב בלקיים את ההלכה ממש כמו שה' רוצה?
אז חוץ מזה ש - "חצי אמת", זה לא חצי אמת - אלא 'שקר שלם',
יש עוד עניין גדול בהקפדה על ההלכה, בקיצוניות שלנו בקיום ההלכה. 
והוא - מי שרוצה לזכות לגדל דור של "אוהבי ה' יראי אלוקים אנשי אמת זרע
קודש בה' דבקים" - חייב, אבל פשוט חייב גם הוא, ל-ד-ב-ו-ק בה'.
אנחנו חייבים להיות 'כלי ראשון', חמים, רותחים, "אש" - בהלכה,
בשביל שנוכל בעז"ה "לבשל" את ילדנו ביראת שמיים, בישול של אמת.
אם חלילה נהיה "פושרים" בקיום מצוות ה', מקיימים מה שבא לנו,
מקיימים רק פה ושם, מחפפים ת'כלס בהלכה - 
לא נוכל "לבשל" את ילדנו בישול של קדושה. גם אם נרצה, נבכה,
לא יעזור כלום. כלי שני, כלי פושר, כלי שלא עמד על ה-א-שלא מבשל.
 
 
====
 
אתם יודעים, שמעיפים טיל - אם בהתחלה הייתה סטייה קטנה של כמה ס"מ בודדים,
אח"כ, במטרה - הסטייה תהיה בכמה מאות או אלפי מטרים.
אבל אצלנו, המצב יותר חמור. לא מדובר "אחרי כמה קילומטרים",
אלא ממש בדור הבא, שלנו. אם הסטייה אצלנו מהתורה תהיה ב - "קצת", "חפיף",
אזי הצאצאים, הדור הבא שלנו - שממש קרוב לבוא - פתאום לא נבין איך הוא יצא ככה, ה' ירחם.
אגב, אם מישהו חושב שאני אומר את הדברים על סמך הדמיון, אז רק שידע שאני
אומר את הדברים היום, אחרי שבתקופה האחרונה ראיתי את האמת הזו מקרוב. 
 
אם אתה היום 'דתי לייט' - ואגב, שיהיה ברור, דתי לייט זה לא אחד שמחלל שבת,
אלא זה יכול להיות בהחלט כל אחד מאתינו. האלה שלא יודעים בגרוש הלכות שבת,
האלה שיש להן ידידות חופשי כאילו אין הקב"ה, וגם למי שלא מפריע שיש לו טלויזיה בבית 
או אינטרנט פתוח - אז נחזור: אם אתה היום 'דתי לייט',
הדור הבא שלך, כבר "דתיים עם כיפה שקופה", הנכדים שלך, כבר חילונים.
אם את היום לובשת קצר ולא כואב לך שאת נופלת - תדעי, ההתלבטות של הנכדה
שלך לא תהיה בין "חצאית מטאטא או חצאית קצרה" או "חולצה קצרה או אחרי המרפק",
אלא שלה תהיה תהיה - 
מכנסיים קצרות, או ---  וואלה אני לא יודע אם ב - "מודה" יהיה ללבוש בגדים בכלל...
אם אתה היום אחי לא פותח גמרא כי "לא מתחבר" או "לא בא לי", הילד שלך כבר ירבוץ מול הנט 24/7, 
והנכד? לא תכיר אותו בכלל. "מסיבה עם החבר'ה", או סבא זקן - ברור בדיוק מה הוא יבחר. 
 
ו - אני רוצה להדגיש. 
זה לא משנה כמה חום ואהבה נתן לילדים שלנו שישמרו באמת להיות דתיים כמו שצריך -
הילדים לא סובלים, שונאים, מתעבים - סתירות פנימיות.
 
להיות עם כיפה על הראש, ועם אינטרנט פתוח בבית - זו סתירה, פנימית, חזקה.
להיות עם חצאית, שבלב מסתובב לך בחור צעיר חבר שלך - זו סתירה, פנימית, חזקה.
להקרא "דתי" ולקרוא "ידיעות אחרונות" - זו סתירה, פנימית, חזקה.
ללמוד באולפנה, שאת בקיאה בתוכנית 'האח הגדול' - זו סתירה, פנימית, חזקה.
 
אם אנחנו היום נהיה מלאי "סתירה פנימית",
גם אנחנו מובטחים לקבל כמה סתירות בהמשך החיים, אמיתיות. כואבות, מאוד.
 
-----
 
אשה צעירה, אחרי שנולד לה הילד הראשון, שאלה את אחד החכמים,
מתי להתחיל לחנך את הילד שלה. ענה לה אותו חכם -
"לפני עשרים שנה"...
 
 
ההשתדלות היחידה שלנו בשביל לגדל בעז"ה דור מקיים רצון ה' באמת,
היא רק - להיות "אששש" בקיום מצוות, עכשיו. להיות קיצוני, להקפיד מאוד על התורה.
רק כך בעז"ה נזכה לקבל נחת כהורים, נחת כאנשים, נחת כבני אדם.
חיים טובים, אמיתיים, הכי בריאים ומהנים שבעולם.
 
 
 
שווה להדפיס ולקרוא ליד המדורה ממש,
להרגיש את החום - בנשמה




אשמח מי שיכול להקפיץ את הקטע,
נזכה בעז"ה עוד כמה חבר'ה להתקרב.









 
 
ישר כח! מחזק ממש~מישי~

תודה! שיהיה לכולם ל"ג בעומר משמעותי.

איזה מחזק?battt

לפסול אנשים זה מחזק?

אם את/ה עושה כך וכך אז את/ה מקבל כותרת מזלזלת, והילדים שלך יהיו יותר גרוע...

זה מחזק זה???

 

אגב - יש בחירה חופשית לכל אדם - אפילו לילדים!!!

גם רבנים גדולים - הילדים שלהם לא תמיד משהו, וגם אנשים שנולדו בבתים חילוניים - היום הם רבנים חשובים...

 

לחינוך - צריך עין טובה, לראות את החיובי, להנחות אל החיובי, ולא לעסוק בשלילי

*לראות את הצדדים הטובים באדם איתו את/ה מדבר (קצת קשה במדיה אנונימית...),

*לדבר על הקפדה על הלכה כעל שאיפה לשלמות - שאיפה להיות טובים יותר וכדומה, בלי הפחדות, כי מי לא רוצה להיות טוב?

 

וואווו אח, זה היה אחד החזקים!! אשריך, מסכימה לגמריעץ על מים

שנזכה בעזרת ה'...

 

הלוואי...... 

מחזק!!!ג'ודי

מה עובר? כאילו בכיף אבל...

ממש יפה ייש כח! אבל-קשקושה קטנה

בס"ד

 

אבל תמיד אומרים שאם יותר מתי חזקים אז לילד קשה והוא רוצה לחפף קצת ואז יכולה לצאת תוצאה בדיוק הפוכה?

 

 

קשקושה קטנה -מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!


את צודקת, אבל זה כאשר הבית לא מלא אור,

אבל אם הבית מלא אור של התורה, בעז"ה,

גם הילדים יתמלאו ממנו וישמחו בתורה.



לא מאוד התחברתי אבל יש בזה משו נכון...תהילול
שיוואווו! ח-ז-ק!!תל-אביבית
זה יפה אבל כרגיל יש דברים שממש הרגיזו אותיענבל

איך אתה יכול לקבוע שדתי לייט זה מישהו עם אינטרנט פתוח?

איך אתה יכול לקבוע שמישהי עם חצאית ארוכה שיש לה בחור בלב היא דתייה לייט?

אני חושבת שאתה טועה בקשר לחצאית והבחוור בלב תתפלא גם מישהי שלא מנסה זה קורה באיזה שהוא שלב ולא נראה לי שיהיה פה אחד\אחת שיגידו לי זה לא קרה ואם כן אני רוצה לראות אותם נו שיגידו.

אנחנו לא הסגנים של הקב"ה לא אני ולא אתה ואתה כל פעם מחדש מחשיב את עצמך ככזה מי שמך להחליט מיהו דתי לייט ומי לא?! 

דתי לייט זה אחד שחושב שמותרדוסית גאה!

לקחת מההלכות מה שנראה...

אם הוא לא מתנהג כך, הוא לא דתי לייט...

דוסיתענבל

תסלחי לי אבל אני לא חושבת שאני דתייה לייט ויש לי אינטרנט פתוח והיו לי בחורים בלב כי מה לעשות אנחנו בני אדם ואנחנו נופלים ותפסיקו להחליט מי דתי לייט ומי לא!!! תשאירו את החשבונות לקדוש ברוך הוא! כי הוא יודע יותר טוב בהרבה יותר טוב מכם!

לא הבנת מה אמרתי,דוסית גאה!

לא אמרתי שלמי שיש נט פתוח או בחור בלב הוא דתי לייט,

אמרתי שמי שחושב שאפשר לחפף בהלכה הוא דתי לייט...

צריך להחליט, או שאתה מעוניין לקיים את כל ההלכות, או שאתה בועט בהכל.

(אם קשה עם אי אלו הלכות זה כבר נושא אחר...העניין הוא להבין שאת כל ההלכות אני צריכים לקיים...)

ישר כוח רק רציתי לציין משו חשוב*דינדין

האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם

לכן אציין ואומר שהפיסקה שלך על האישה ששאלה ממתי להתחיל לחנך את בנה...

אחד החכמים זה הרב שך זצ"ל.

ויהי זה שכרי..

ובקשר למאמר שלך, יש קטעים שאני מתחברת ויש שלא..אולי בעצם מדחיקה..

בכולופן מדובר ברב שך. 

 

אני מכירה את אחותי, שהיא הבנאדם הכי דוס שקיים בערךכפרעלייך!!=)

רחוק מאוד מלהיות "דתי לייט".... ויש לה אינטרנט פתוח, היא לא נמצאת הרבה- אבל גם כשהיא נמצאת- היא לא צריכה את המחסומים האלה...

זה נכון שגם צדיקים נופלים, אבל אני אגיד לך דוגרי. אני- וואלה לא צריכה את החסימות האלה, אני הבנאדם האחרון שיפול בדברים הדוחים האלה... זה כל כך מגעיל אותי שאין מצב... קיצור לומשנה.

 

*חשוב לי לומר שמה שכתבתי היה מקריאת כמה תגובות שקפצו לי, אין לי סבלנות פשוט לקרוא את הכל...

 

שבוע טוב ומוצלח לכולם!

לילה טוב

*לא נמצאת הרבה- הכוונה במחשבכפרעלייך!!=)
*אני כן נמצאת הרבה במחשב... סליחה על כל התיקוניםכפרעלייך!!=)אחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך