תזכורת לביבימושיקו

תוכן מדברי כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א עם שר התחבורה משה קצב:

כשהוצג שר התחבורה משה קצב, לחץ הרבי מלך המשיח שליט”א את ידו (והמשיך להחזיק את ידו כל משך זמן הדיבור) ובירכו: שיזכה במסגרת תפקידו לקבץ עם ישראל, תורת ישראל והקדוש-ברוך-הוא, ששלשת אלו לא ינתק.
 
והמשיך הרבי שליט"א: שמעתי לאחרונה שמועה מוזרה ומבהילה בנוגע לדיבורים והחלטה של הממשלה בארץ ישראל, אודות מסירת חלקים מארץ ישראל. לפועל מדברים כעת אודות תכנית לתקופה של 5 שנים שקוראים לה אוטונומיה. אבל לא משנה באיזה אופן מדברים על זה ומסבירים את זה, שהרי בפועל דיבורים אלו ועניינים אלו הם בגדר האיסור המפורש ד"לא תחנם" שאסור למסור שום חלק מארץ-ישראל לאומות העולם! ודיבורים אלו יביאו סוף כל סוף למסירת חלקים מארץ ישראל בפועל.

וממילא נמצא שזה שמדברים אודות זה הרי זה כפירה בה’ ובתורתו ובארץ-ישראל ובקדושת ארץ-ישראל. דיבורים אלו אודות האוטונומיה הינם צעד ראשון למסירת חלקים מארץ ישראל ולא רק חלקים קטנים אלא חלקים גדולים כמו יהודה שומרון, עזה, חברון וירושלים וכו’ והרי זה עניין של פיקוח נפשות ממש! 
 
וכאמור שלא משנה מה שהיהודים חושבים ואומרים ומסבירים את זה אלא איך שאומות העולם מפרשים זאת, והם מפרשים זאת שמדובר אודות תוכנית שסופה מסירת חלקים מארץ-ישראל בפועל והקמת מדינה פלסטינאית. אתה הרי מבין ערבית, אז תשאל לערבים הגרים שם ותראה שהם יגידו לך שמה שהם מתכוונים אודות מה שמדברים על אוטונומיה של 5 שנים פירושו בפועל שמוסרים להם חלקים מארץ-ישראל כדי להקים מדינה פלסטינאית. וממילא איך זה נוגע כלל איך היהודים יפרשו את זה כי העיקר הוא איך שהגויים מסתכלים על זה. 

רק עצם הדיבור בנוגע לתוכנית האוטונומיה הוא חילול השם וחילול הקודש. זה שיש בארץ-ישראל יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות הרי זה בנוגע להם בפרטיות, אבל כאן המדובר שממשלת ישראל תכריז מלחמה גלויה נגד ה’ ותורתו. ובנוגע למה שמסבירים שאין המדובר אלא אודות מינהל עצמי שינהלו לבד את החינוך שלהם וחקלאות משלהם וכו’ אבל לא ענייני חוץ וביטחון ושזהו רק לניסיון. הרי זה עניין של דיפלומטיה ובזה לא אתווכח היות שכנראה אתה מבין יותר טוב ממני בזה. 
 
אבל כאן אין המדובר אודות דיפלומטיה אלא אודות דיבורים רחמנא ליצלן אודות מסירת חלקים מארץ-ישראל, ועצם השקלא וטריא אודות עניינים אלו הרי זה חילול השם, נגד השם ותורתו וכו’, ומילא אין שום חילוק איזה מטעמים ומעדנים (דיפלומטים) יעשו מזה היהודים. ובנוגע לזה שאומרים שהיות שיש כעת עלייה מרוסיה וכמו כן זקוקים לערבויות מהממשל דארה"ב ולכן מתחשבים במה שתאמר ממשלת ארה"ב. 

הרי בפועל זהו הצעד הראשון למסור חלקים מארץ-ישראל. והא ראיה שהרי הם עצמם אומרים שמה שעושים זהו בגלל שנתרשמו מהגויים ושיש לחץ וכו’ ואז אחרי כן כשיבוא עוד לחץ אז שוב התרשמו מאומות העולם ואין לדבר סוף וכפי שראו זאת בפועל בעבר שכשנכנעים ללחץ הרי זה מביא עוד לחץ.
 
(השר משה קצב אמר שבשנה שעברה היתה אגרת מהנשיא ג’ורג’ בוש שמתנגד למדינה פלסטינאית והשנה הוא כתב רק שאינו בעד מדינה פלסטינאית, אז רואים כאן שינוי. הרבי מלך המשיח שליט”א: ורואים לאיזה כיוון הולך השינוי).
 
לא יתכן שיהודי המאמין בה’ ובתורתו יהיה ח"ו שותף לעניינים כאלו ולתת חתימה לעניין כזה. ולפי זה עדיף שממשלה תתבטל ולא תהיה ממשלה יהודית שהרי לא מדברים אודות אלו אלא אך ורק בגלל לחץ אומות העולם (כפי שהם בעצמם אומרים), אז באם כך הוא המצב הרי לפי זה עדיף שיקימו – רחמנא ליצלן ממשלה של אומות העולם בארץ-ישראל והם יחליטו לכתחילה מה לעשות עם ארץ-ישראל, ולכל הפחות אז לא יהיו יהודים שיחתמו על עניינים כאלה. אתה בטח מכיר את מר מנחם בגין שבתחילה לא הסכים לעניני קעמפ-דייויד והיה בתוקף נגד זה, אבל בסוף התחיל לעשות ויתורים, וכפי הנשמע עד היום מתחרט על זה שויתר על חלק מארץ-ישראל. 

ממילא אם אנשים שלא מאמינים בקב"ה היו עושים את זה היה אפשר להבין, אבל אנשים שמאמינים בקב"ה שמהם יבוא חתימה אודות מסירת חלקים מארץ-ישראל הרי זה חילול ה’. שמיר מאמין בהקב"ה ובקדושת ארץ-ישראל, ולכן הרי זה דבר בלתי מובן כלל שדווקא הוא יסכים לדבר כעת אודות תוכניות שפירושן מסירת חלקים של ארץ-ישראל. ביטחון ארץ-ישראל הוא מה’ אחד, ובאם יתנהגו בהתאם ובכל התוקף הדרוש כפי שצריכים אז אין מה לדאוג בנוגע לביטחון ארץ-ישראל.בינתיים מדברים רק אודות עניין של 5 שנים מכיוון שמפחדים להגיד ברור שרוצים למסור חלקים מארץ-ישראל, אבל יש לומר שכוונתם ברורה שסוף כל סוף ימסרו חלקים מארץ-ישראל. על – פי השערתי – שמיר בעצמו יודע את זה ויותר טוב ממני.
 
לשמיר יש הרבה זכויות בנוגע ארץ-ישראל מתחיל עוד מהזמן של הארגון וכו’, שאז כשהיה (על פי תורתינו) שליטה לאומות העולם על ארץ-ישראל לחם שמיר נגד זה, ועכשיו הוא מדבר אודות מסירת חלקים מארץ-ישראל.ובנוגע לפועל לדעתי – צריכים לראות ששמיר יבטל מיד את ההחלטה והדיבורים אודות אוטונומיה. אני כל הזמן לחמתי שתהיה ממשלה של שמיר, וכשם שעשיתי הכל שהיה ביכולתי שתקום דווקא ממשלה שראש הממשלה יהיה שמיר הרי באם ימשיכו בכיוון זה אודות דיבורים כאלה אזי אני מנחם מענדל (שמו הפרטי של הרבי) יהיה הראשון שילחם בכל התוקף ובכל הכוחות שלי נגד שמיר שתתפרק הממשלה! עד היום היה רק שמעון פרס נגד ממשלת שמיר, אבל באם שמיר ימשיך בכיוון זה אודות דיבורים על אוטונומיה אז אני גם כן יהיה נגד ממשלת שמיר. באם שמיר אינו יכול לעמוד מול הלחץ של אומות העולם, שיכריז בגלוי שאינו יכול לעמוד מול הלחץ ואינו יכול להיות יותר ראש הממשלה! 

שמיר פירושו כפי שכבר אמרתי כמה פעמים בעבר, שכתוב שזה דבר הבוקע אבן קשה אז ששמיר ישים שמיר בכל התוקף על ההחלטה בעניין דיבורים אלו אודות מסירת חלקים מארץ-ישראל זה יבקע ויתבטל ותתבטל לגמרי כלהחלטה ומחשבות אודות עניינים כאלו.
 
השר משה קצב: הרבי שליט"א הוא זה שהקים את הממשלה הנוכחית, ואנחנו רוצים את המשך ברכתו של הרבי לממשלה, שמכניס קדושה לממשלה. 
 
הרבי מלך המשיח שליט”א: כששמיר יכניס בארץ-ישראל קדושה אז זה ייתן לו את הכוח לעמוד מול הלחצים.
 
השר משה קצב: שמיר בטח יהיה חזק.
 
הרבי מלך המשיח שליט”א: עד עכשיו היה חזק, ומילא בנוגע לעכשיו צריכים לראות שיפסיקו מיד את הדיבורים אודות אוטונומיה. והמשיך הרבי מלך המשיח שליט”א: בטח תמסור זאת למר שמיר ובטח לא תקפיד על שהנני מטיל עליך שליחות בלתי נעימה, אבל תמסור זאת בכל התוקף כפי שאני אמרתי את זה ולמה לי לעשות שליח, בעצמי שאלך אליו וימסור את הדברים בכל התוקף. 

וסליחה על זה שדיברתי כל כך קשה כי באמת היו צריכים לדבר באריכות יותר גדולה וכהנה וכהנה, אלא שאין הזמן להאריך בזה.ויהי רצון שתבשר בשורות טובות בכל זה וידברו רק אודות עניינים של קדושת ארץ-ישראל וקדושת עם ישראל. בשורות טובות.
(בעת חלוקת שטרות לצדקה יום יו"ד שבט תשנ"ב)
הוא לא צריך שום תזכורת, הוא יתאבד !haim770

ב"ה

ברגע שהוא בחר ללכת בדרכי קודמיו בגין, פרס, רבין, שרון, קצב, ברק, שמיר וכו', הוא אומר קבל עם ועדה שהרבי יוריד אותי מהשלטון.

ותזכורת לנו, ביבי, לאחר הסכמי חברון כבר טעם את טעם המפלה, והרבי נתן לו צ'אנס נוסף לתקן, אבל כנראה שהוא בוחר שוב לסמוך על כוחי ועצם ידי. הבעיה היא גם אצלינו חסידי חב"ד, שלמעט הרב וולפא אף גורם אחר לא אומר ברורות את דעתו של הרבי. הרב ברוד לאחר טעותו לגבי נפילת הטילים במלחמת המפרץ מאוד ניזהר בלשונו, יש אצלינו חסידי חב"ד, חיסרון גדול באמונה ברבי. שה' ירחם עלינו.

טעות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!מניי770

לא מדברים כי הרבי א

 

 

 

 

מר לא להתערב בפוליטקה

משהו רצה להקים מפלגה חבדית הרבי אמר.....מניי770

לא התערב בפוליטקה

זה בדיוק המקור של כל הטעות בגישה, הסבר בפנים.haim770

ב"ה

הנושא של ארץ ישראל השלימה, במשנה החב"דית אין לו שום קשר לפוליטיקה, והסיבה שצריך להתעקש על עף שעל היא ששמירה על שטחי מולדת היא אחת ויחידה:

"החזרת (נתינת) שטחים = סכנה מיידית למיליוני יהודים !"

בפוליטקה אסור לחב"ד להתערב, בהגנה על כל יהודי באשר הוא, ובכל מקום איפה שהוא נמצא זהו חובה !

ראה דבריו המפורשים של הרבי לגבי ועידת מדריד, שאפילו הדיבורים בנושא ה"אוטונומיה", לא מדינה, יביאו ח"ו לרציחות ולפיגועים.

ראה גם התבטויות הקדושות של הרבי בנושא חילול השם, לתת בחינם מתנה שקיבלנו מהקב"ה בדרך ניסית, אין חילול השם גדול מזה !

מניי770 תעשה שיעורי בית, תשנה גישה, ותווכח שכל עסקני חב"ד, למעט אלו המקבלים תקציבים (השוחד וכו' וד"ל), לא מפקפקים אפילו לרגע מה דעתו הקדושה של הרבי בנושא.

haim770מניי770

נכון שיש הבדל אבל הוא קטן מאוד!!!!!!!!!!!

ההבדל הוא עצוםhaim770

ב"ה

בפוליטיקה מדברים על דמוקרטיה, רצון העם, היום יש ממשלה "ימנית", מחר ממשלה שמולנית ולפי השגעונות של כביכול הרוב מתקבלות האחלטות.

כשמדברים על בטחון של העם היושב בציון, אסור להתחשב ברוב גם אם הוא ימני קיצוני, כי אף אחד לא מבטיח שהרב הזה ישמר, או שהנבחרים לא יהפכו עורם, פעם הליכוד היה שר שתי גדות לירדן ושתיהם שלנו היום התחלפה המנגינה ויש חלק בליכוד עצמו שדוגלים בהקמת מדינה של רוצחים לא ליד הבית, בתוך הבית !!!

לכן ההבדל הוא עצום וקו ההסברה חייב להיות הנושא הבטחוני, והסכנה המיידית שעורבת לנו בפינה.

זה גם פוליטקה דרך אגבמניי770

אתה גם פוליטקיה לא רע

ממתי רצון השרדות הוא פוליטיקה ??????haim770

ב"ה

ואני לא מתכוון במובן הטלויזיוני של המילה, השרדות כפשוטו.

כשלפניך אויב אכזר שאין כמותו, שלא מעונין בשום דבר מלבד להרוס, אין לי שום ברירה אחרת לא הומנית וגם לא פוליטית, גם נתינת כל הארץ, לשלטון של החמס לא תפטור את הבעיה, אולי עשינו טעות ב-48 לקבל את הצעת האו"ם, והיה עדיף שעם ישראל יהגר לארה"ב, לפחות היה לנו כמה דולרים בכיסים ולא היה לנו 22 מדינות איונות מסביב, ולא שלוש מיליון חולרות שצריך לפרנס ולדאוג להם.

אתה צודק!!!!מניי770אחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך