הוא מושלם! יש לו הכל ודברים גשמיים לא ממש מדברים אליו
אם כן.. בשביל מה הוא 'צריך' בני אדם, מקדש, עולם?
אז בני אדם.. לא הוא ממש לא צריך אותנו, אם הוא כ"כ מושלם אז הוא לא צריך שיזכירו לו את זה
ד' ברא את התורה מחשבונותיו ואז ברא את העולם והיעוד של התורה זה שישתמשו בה.
בעליונים המלאכים לא צריכים אותה, כי הם לא חוטאים ואין להם מה לתקן.
האדם הראשון החליט לשנות את החיים על ידי שאכל מעץ הדעת ומאז הכל השתנה
הוא רצה עולם שאנשים ישיגו את הטוב ע"י מעשיהם
ויקיימו את התורה וילמדו דרך ארץ ומעשים טובים ואז יזכו לטוב נצחי
וואלה לא נעים לבקש מד' בלי לעשות כלום בשביל זה
אנחנו לא אוכלי חינם
עבודת ד' היא לא בשביל ד', אלא ללמד אותנו אורחות חיים נכונות, ללמוד להודות ליוצר ללמוד
להתנהג נכון לבריות, ללמוד ללכת בדרך שהבריות יאהבו אותך וגם ד'.
לא להיות כופרים בטובה.
מקדש "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"
וכי ד' צריך בית? לא! אלא הכוונה היא לפשט את הימצאות השכינה איתנו
אני איתכם תמיד.. יש משפט נוסף שאומר "השוכן איתם בתוך טומאתם"
ד' נמצא איתנו בכל מקום וגם במעשים הלא טובים ובטומאה וזה מסביר שהוא לא צריך בית מקדש, אלא שהמקדש הוא סמל לגילוי השכינה, שמה מרגישים את ד' יותר!
כי שם השכינה, הקדושה מתבטאת יותר.
ושמה ד' רוצה שנשאב קדושה וכח לקיים מצוות!
עולם העולם הוא כלי עזר בשבילנו, שאם לא היה עולם היינו עומדים על כלום ולא היינו מתקיימים, ובשביל
ליצור את העולם הקב"ה היה חייב להזיז את האור הגדול לצדדים, ליצור חלל בגלקסיה כדי שיהיה אפשר להעמיד משו כל כך גשמי כמו העולם שלנו.
ודרכו לקיים מצוות ולהעלות ת'עולם לשלמות, לקדושה.
מקווה שזה הובן, אם לא אז אשמח להרחיב..