עזרה קצת מוזרה...ד"ר אריק

בס"ד

נכון, זה לא קשור לפרשת השבוע אבל- אני צריכה את עזרתכם.

לפני, בערך שנה, העלה "אח.." תשובה\שרשור\כתבה או איך שתקראו לזה "האם באמת אכפת לקב"ה מהדברים "הקטנים" האלה שאנחנו עושים?"... אז אני מעלה את רמת השאלה=]=] ברשותכם.

הכהן הגדול והכהן ההדיוט מצווים ללבוש בגדים מסוימים בזמנים מסוימים, אסור להם לבוא לעבודה בבית המקדש\במשכן בסתם בגדים רגילים, אלא בבגדים מסוימים שהקב"ה מצווה אותם.ופה עולה שאלה די גדולה, הכהן הגדול הוא בן אדם קדוש, הוא רוחני, הוא עובד את ה', הוא עובד בקדושה-הוא מקדש את חייו-אז למה מערבבים בדברים "סתמיים", ו"גשמיים", שלכאורה סותרים את דברי הקדושה, למה "חשוב" לקב"ה להתעסק בדבר הגשמי הזה שנקרא "בגדים" ולא סתם בבגדים, בבגדים של הכהנים?נראה קצת מוזר, לא?=]=]

אשמח אם תענו לי, שבוע טוב וחודש טוב.

אני ינסה לענות, עד כמה שאני מבינה.דוסית?

קודם כל, כן זו שאלה גדולה.

עד כמה שאני מבינה יש קטע כזה ביהדות

שגם לכל הדברים הכי גדולים וקדושים ורוחניים יהיה ביטוי ת'כלס, במציאות.

דוגמא שעזרת לי להבין את העיניין,

נישואים, יש זוג, אוהבים מאוד וכו'...

ת'כלס בחופה, ברגע הכי גדול ומרגש עוסקים ב...

קניה, כסף, רכוש.

אין תוקף לנישואים אם אין כתובה ועדים.-זאת אותה שאלה, יאלה, מה הקטע?

העיקר שאוהבים!

אז זהו שלא.

אין ערך לנישואין אם אין כתובה, אין ערך לאהבה שלנו את הקב"ה אם אין קיום מצוות

חסר מהערך של הרוחניות והעונק שבכהן הגדול

אם הוא לא לובש בדיוק את הבגדים שהקב''ה ציווה.

הדברים הכיע הכי גדולים מתבטאים בדברים קטנים.

דברים ענקיים שאין להם ביטוי בת'כלס- אין להם ערך.

 

אני מקווה שהובנתי, אם משהו לא ברור אשמח לנסות ולהסביר.

 

שיהיה לנו שבוע טוב!

 

דוסית התשובה שלך מהממת ואני רוצה להוסיף מדעתידניאלה .ד.

הקטנה לגבי העיניין

 

אותה שאלה ששאלת ד"ר אריק אפשר לשאול גם לגבי קשירת שרוך

אומרים שגם על שרוך צריך להתפלל ולבקש מהקב"ה שיהיה

אומרים שישמצווה על פי הקבלה לנעול את נעל ימין ואז את נעל שמאל.

אח"כ לקשור קודם את שמאל ואז את ימין.

 

בתכל'ס למה זה?

למה כל הסיבוך בדברים האלה.. אפשר לעבוד ת'שם ללמוד תורה וזהו!

אבל העיניין הוא פה.. האמונה.. הדבר המעשי.

היכן מתבטאת התורה?

במעשים שלנו ובהנהגות!!

 

אם לא נבטא אותם אפילו בדברים הקטנים אז למה לנו תורה?

אם אנחנו מאמינים בד' עד הסוף אז נעשה בשבילו גם מה שנראה בעינינו יחסית קטנצ'יק ולא נצרך

כי שמה התורה מתבטאת, בדבר הפעוט איך הדקדוק שלי?

שאלה יותר מזה -מדוע הואצ ריך את המקדש בכלל?צחקן
עוד שאלה- (מקווה שהיא קשורה כי לא ממש קראתי)כפרעלייך!!=)

למה הוא צריך אותנו? למה הוא צריך יצורים שיפארו ויתפללו אליו כל היום?? מה הוא בלי דימוי עצמי שצריך כל היום שנגיד לו עד כמה הוא גדול ועליון??? מה הוא משחק בנו כמו ילדה שמשחקת בבית בובות???

 

(אני שונאת לקרוא דברים ארוכים... אז סורי מראש)

לד"ר אריקמ.מ.

זה תשובה די פשוטה שיש גם בימינו- כתוב שלתלמיד חכם אסור לצאת עם כתם על הבגד.. למה? מה הקשר? זה לא צנוע או משו.. לא, התשובה היא שהוא מייצג משהו גדול. לאנשים שמכירים אותו הכתם הקטן הזה לא מפריע אך אנשים שרואים אותו פעם בחיים, שומעים שהוא בן תורה ורואים תכתם יאמרו, 'אהה.. אז אלא בני התורה שלכם.."

 

כנ"ל הכהן הגדול, הוא מייצג משהו אדיר, הוא ראש העם בעניינים רוחניים ולכן הוא צריך גם לייצג זאת כלפי חוץ.. כמו הסיפור עם אלכסנדר ובגדי הכהונה, מקווה שאת מכירה כי אין לי זמן לכתוב..

 

מקווה שענה לך על השאלה..

לדעתי הכל נכלל בשאלהאני17

"למה העולם נברא?"

 

ולא שיש לי תשובה עליה

בואו נצא מנק' הנחה שד' לא צריך שומדברדניאלה .ד.אחרונה

הוא מושלם! יש לו הכל ודברים גשמיים לא ממש מדברים אליו

אם כן.. בשביל מה הוא 'צריך' בני אדם, מקדש, עולם?

 

אז בני אדם.. לא הוא ממש לא צריך אותנו, אם הוא כ"כ מושלם אז הוא לא צריך שיזכירו לו את זה

ד' ברא את התורה מחשבונותיו ואז ברא את העולם והיעוד של התורה זה שישתמשו בה.

בעליונים המלאכים לא צריכים אותה, כי הם לא חוטאים ואין להם מה לתקן.

 

האדם הראשון החליט לשנות את החיים על ידי שאכל מעץ הדעת ומאז הכל השתנה

הוא רצה עולם שאנשים ישיגו את הטוב ע"י מעשיהם

ויקיימו את התורה וילמדו דרך ארץ ומעשים טובים ואז יזכו לטוב נצחי

וואלה לא נעים לבקש מד' בלי לעשות כלום בשביל זה אנחנו לא אוכלי חינם

 

עבודת ד' היא לא בשביל ד', אלא ללמד אותנו אורחות חיים נכונות, ללמוד להודות ליוצר ללמוד

להתנהג נכון לבריות, ללמוד ללכת בדרך שהבריות יאהבו אותך וגם ד'.

לא להיות כופרים בטובה.

 

 מקדש "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"

וכי ד' צריך בית? לא! אלא הכוונה היא לפשט את הימצאות השכינה איתנו

אני איתכם תמיד.. יש משפט נוסף שאומר "השוכן איתם בתוך טומאתם"

 

ד' נמצא איתנו בכל מקום וגם במעשים הלא טובים ובטומאה וזה מסביר שהוא לא צריך בית מקדש, אלא שהמקדש הוא סמל לגילוי השכינה, שמה מרגישים את ד' יותר!

כי שם השכינה, הקדושה מתבטאת יותר.

ושמה ד' רוצה שנשאב קדושה וכח לקיים מצוות!

 

עולם העולם הוא כלי עזר בשבילנו, שאם לא היה עולם היינו עומדים על כלום ולא היינו מתקיימים, ובשביל

ליצור את העולם הקב"ה היה חייב להזיז את האור הגדול לצדדים, ליצור חלל בגלקסיה כדי שיהיה אפשר להעמיד משו כל כך גשמי כמו העולם שלנו.

ודרכו לקיים מצוות ולהעלות ת'עולם לשלמות, לקדושה.

 

מקווה שזה הובן, אם לא אז אשמח להרחיב..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך